SO-Tieto -iskuryhmä Select slide template from Format > New Slide and little arrow next to it. Menu shows different templates for slides. 15.02.2016.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto VIRTA-PROJEKTI.
Advertisements

Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi KSHJ-uutiset Joni Penkari.
@Virtuaaliammattikorkeakoulu 1 Päreiden tekeminen Ongelmalähtöinen oppimisprosessi Tavoite: Opiskelija osaa tehdä päreitä.
LVI-kehitysprojekti RAKETTI OPI Synergia Työpaja Janne Santala.
LVI: vaihtoehtoiset etenemistavat Tavoitteisiin liittyvät kysymykset Opiskelijalle saumaton palvelu paikan vastaanotosta ilmoittautumiseen.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Korkeakoulujen.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Tietovarannon.
Opintopolku.fi Kysymyksiä ja käytäntöjä siirtovalinnoista Opintoasiainpäivät Anu Holvikivi, HY & Ulla Lehtonen, OPH.
Tavoitteena saumaton opiskelun aloitus Lukuvuosi-ilmoittautuminen Paula Merikko.
VIRTA - Opintotietopalvelu. 2 VIRTA-Opintotietopalvelu - csc.fi/virta RAKETTI-VIRTA hankkeessa luotiin korkeakoulujen valtakunnallinen tietovaranto.
Opiskelun ja opetuksen viitearkkitehtuuri
Lukuvuosi-ilmoittautumispalvelu. Mistä tässä on kyse? Jatkossa korkeakoulut (opintohallinnon perustietojärjestelmät, käyttäjähallinto) saavat luotettavasti.
Korkeakoulujen tuottamat opettajatiedot ja VIRTA-opintotietopalvelu.
Tiedonkeruitten tiekartta. 2 VIRTA-Opintotietopalvelu - csc.fi/virta RAKETTI-VIRTA hankkeessa luotiin korkeakoulujen valtakunnallinen tietovaranto.
Tiesitkö ?? Oodilla on kaksi tukipuhelinnumeroa ja kaksi sähköpostiosoitetta WinOodi -asiat: Puh WebOodi -asiat:
Kansainvälinen liikkuvuus VIRTA-opintotietopalveluun.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Tutkimushallinnon.
Lukuvuosi-ilmoittautuminen LVI Lukuvuosi-ilmoittautuminen LVI Opetus- ja kulttuuriministeriön kanssa käytyyn keskusteluun viitaten LVI:n suunnittelu.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto RAKETTI-TUTKI-hankkeen.
VALVIRA / Ohry Alustus Valvira tarvitsee tietoja Virrasta 3 tapauksessa: opiskelijan (valmistunut) aloitteesta, opiskelijan (valmistunut) puolesta.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tieto- hallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Opiskelijaksi-ilmoittuatumis-
LVI: luku-vuosi-ilmoittautumispalvelu – Uusi opinto-oikeus KSHJ:sta 1. Ei muita opinto-oikeuksia Lisäksi vanha opinto-oikeus/oikeudet – 2. Vanha opinto-oikeus.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto VIRTA-PROJEKTI.
Tilannekatsaus / VIRTA-Opintotietopalvelu.
Kati Kettunen Palvelujohtaja Opetus- ja opintopalvelut
Opintopolku.fi Siirtohaut Korkeakoulujen pääkäyttäjien seminaari.
Prosesseista palveluihin
Ristiinopiskelun kehittäminen -hanke
Koulutuksen järjestämisen ja opintojen järjestämisen prosessit
Ammattikorkeakoulujen valmistumisvaiheen palautekyselyn (AVOP) toteutus Arvo - opetushallinnon vaikuttavuustietopalvelulla Tilannekatsaus Paula Merikko.
Case: EXAM – sähköinen osaamisen näyttö
VIRTA-julkaisutietopalvelu
Oppimisen, opiskelun ja opetuksen mallintaminen
OILI-palvelun tilanne
VIRTA – Opiskelutietojen kysely -käyttöliittymä
VIRTA-julkaisutietopalvelu
Opiskelun ja opetuksen sekä niiden tuen ja hallinnon toiminta-arkkitehtuuria eli Prosessit Pekka Linna, CSC.
06/16.
VIRTA-opintotietopalvelun yhteisen tietoarkkitehtuurin omakustanteinen laajentaminen; ennakkotapausten haarukointi Paula Merikko
Opintopolku – tilannekatsaus
OKM:N JA TILASTOKESKUKSEN TIEDONKERUUT VIRTA-OPINTOTIETOPALVELUSTA 2016 Helena Majamäki KOTA-seminaari.
OKM TIEDONKERUUT Ylitarkastaja Jukka Haapamäki.
VIRTA-opintotietopalvelu Tilannekatsaus
VIRTA-opintotietopalvelu Tilannekatsaus
Siirtohaut Opintopolussa
Opiskelijoiden yhteystiedot ja VIRTA-opintotietopalvelu
Kurssit lukion kolmantena vuonna
Hyvien käytäntöjen dialogit Yhdessä eteenpäin työpaja 25. 4
Yhteis- ja kaksoistutkintojen tilastointi
OILI-palvelun tilanne
VIRTA-opintotietopalvelun tietojen avaaminen korkeakoulujen BI-kehittäjien käyttöön Tilannekatsaus Helena Majamäki
Opintopolku
Yliopistojen JOO-sopimusta tukeva palvelu
OKM T&K TIETOJEN TIETOPOHJA Ylitarkastaja Jukka Haapamäki.
Pilotointi Tietovarannon sekä tiedon siirtämisen testaaminen toteutetaan piloteilla keväällä Pilottia varten haetaan yhteistyöstä kiinnostuneita.
OILI-palvelun tilanne
Ristiinopiskelun kehittäminen -hanke
Ristiinopiskelun kehittäminen -hanke
Teema 1: Henkilökohtaiset vahvuudet ja lasten parissa työskennellessä tarvittavat vahvuudet Tavoitteet: Opiskelija osaa tunnistaa omia ammatillisia.
Koulutus- ja opetusyhteistyö ja VIRTA-tiedot
Ohjaus ja yhteistyö -korin tilanne - JORY 7. 5
Oppijanumeron haku-prosessi ja KOSKI-kuulumiset
Kehittämishankkeista Virtaa ja Synergiaa
Oodin kuulumisia OHTJ ip / Sari Zitting
Helena Majamäki , Yhteistyökokous Korkeakoulut-Kela-CSC
Opiskelijoiden terveydenhoitouudistus ja maksujen kerääminen 2020
Otsikon asettelu Alaotsikko.
MITKO-ryhmän työskentelyä
Ristiinopiskelun kehittäminen -hanke
Ristiinopiskelun kehittäminen -hanke
Esityksen transkriptio:

SO-Tieto -iskuryhmä Select slide template from Format > New Slide and little arrow next to it. Menu shows different templates for slides. 15.02.2016

SO-Tieto -iskuryhmä Perustettu viime työpajassa 17.11.2015 Tehtävänä on määritellä valtakunnallisten ja korkeakoulukohtaisten järjestelmien välillä siirto-opiskelijamenettelyssä liikkuvia tietoja Työskentelyä voi seurata wikissä https://confluence.csc.fi/display/OPI/SO- tieto+-iskuryhma

Tähän asti Iskuryhmä on… käynyt tarvittavat tiedot läpi, ja lisännyt puuttuvia tietoja  selvittänyt minimitiedot, joilla prosessi voidaan viedä läpi

Taustaa Opintopolun kkhakijat-rajapinta https://confluence.csc.fi/display/oppija/Hakeneet+ja+paikan+vastaanottaneet Opinto-oikeuteen liittyvää määrittelyä VIRTA-Opintotietopalvelussa https://confluence.csc.fi/display/VIRTA/Tietovarannon+tiedot (erityisesti otsikon Opiskeluoikeus alla) https://confluence.csc.fi/display/VIRTA/Opiskeluoikeudet OILI-asiantuntijaryhmän kuva https://confluence.csc.fi/display/OILI/2015_11_23?preview=/54499348/55902502/Siirto-opiskelijat%20ja%20OILI%20-%20New%20Page.png Opinto-oikeuksien päättely Opintopolussa https://confluence.csc.fi/display/OPI/2016-01-13+muistio?preview=/58829313/59509248/Opinto-oikeuksien%20p%C3%A4%C3%A4ttely.PNG

Tunnistetut tiedot https://confluence. csc

Rajaukset siirtokelpoisten opiskeluoikeuksien näyttämiseen Opintopolussa https://confluence.csc.fi/display/OPI/2016-01-13+muistio?preview=/58829313/59509248/Opinto-oikeuksien%20p%C3%A4%C3%A4ttely.PNG

Rajaukset siirtokelpoisten opiskeluoikeuksien näyttämiseen Opintopolussa Virran opiskeluoikeuksista näytetään aina vain opiskeluoikeuden tyypit 1, 2, 3, 4 (perustutkinto-opinto-oikeudet). Jos kyseessä on opiskeluoikeuden tyyppi 2 (yo alempi) niin tarkastetaan, että löytyykö ko. opiskeluoikeuteen liittyvä toinen opiskeluoikeus (tyyppi 4, yo ylempi). Jos löytyy, niin näytetään nämä opiskeluoikeudet yhdessä (siirto koskee molempia).

Paripohdinnat ja ryhmäkeskustelut Neljä aihealuetta, keskustelut aihealueittain (4x20min): Pohditaan kysymyksiä parin kanssa (10min) Keskustellaan ryhmässä kysymyksistä (10min) Koonti ja jatkoaskeleiden hahmottaminen iskuryhmän työn tueksi (15min)

1. Mahdolliset ongelmakohdat Tunnistetaan mahdollisia ongelmakohtia Muodostetaan käsitys siitä, mitä tietoja prosessia varten on saatavana, ja mitkä tiedot ovat välttämättömiä ja mitkä nice-to-have

2. Tietolähteet ja -virrat Tunnistetaan tietolähteet: onko kaikki VIRTA-opintotietopalvelusta tulevaa tietoa, vai tuleeko osa tiedoista muualta? Täytyykö tiedon kulkea koko prosessin läpi, vai otetaanko tieto vain tarvittavissa kohdissa mukaan?

3. Yhteiset käytännöt Tarvitaanko yhteinen käytäntö poissaolokausitietojen siirtämiseen? Tarvitaanko yhteinen käytäntö opiskeluoikeuden alkamispäivän merkitsemiseen vastaanottavassa korkeakoulussa?

4. Tulevaisuuden mahdollisuudet Mikä on realistinen käyttöönottoaikataulu – onko tiedonsiirto mahdollista automatisoida omaan järjestelmään syksyllä? Onko jotain, mitä ei nyt saada sähköiseen prosessiin mukaan ja tulee tehdä manuaalisena virkailijatyönä? Miten prosessista saadaan jatkossa täysin sähköinen?