TEHTÄVÄ 1 ”Taide ja taito”

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
MODERNIN KUVATAITEEN TYYLISUUNTIA
Advertisements

EUROOPPALAISEN KUVATAITEEN TYYLISUUNTIA
YouTube Rules and we want too… OKKY:n KOTISIVUJEN SUUNNITTELUKILPAILU.
Ubuntu - peruskäyttö Seuraavassa läpikäydään Ubuntun peruskäyttöä: Perustoiminnot Sisäänkirjautuminen Työpöytä Uloskirjautuminen Lähteinä on käytettu Ubuntu.
TIPTOP – Lessons learnt Sisältö Tiptop-projektissa opittua, osallistujien terveiset seuraaville projekteille. Mitä tässä projektissa onnistui.
Tiedonhaku Tiedonhaun käsite ja menetelmät 2. Ryhmätyö 2 ● Muodostetaan 4 henkilön ryhmät ● Keskustelkaa millä tavoilla käytätte internetiä ‒ selailua.
Innostunut oppilaskunta Koulutus peruskoulun oppilaskuntatoiminnan ohjaajille.
Työn nimi (=eläinlaji) Työn tekijä Tallenna tämä sivu luokan omaan kansioon > Omat tiedostot > Biologia > Nisäkkäät > Nisäkkään ja tekijöiden nimet. Noudata.
Matematiikkaa 3 a Kertausjakso – Geometria MATEMATIIKKAA 3 A © VARGA–NEMÉNYI RY 2016.
Case: PK-yritys sosiaalisen median maailmassa Liina Matveinen toimitusjohtaja Iskelmä Rex ja Oi fm.
Tietoturva ja tietosuoja Mikael Kivelä, kasvatustieteen laitos.
Kuvaruutuvideot Tommi Saksa, 2008, HAMK.
Miten Aloittaa Valokuvaus Liiketoimintaa
Yhdessä mukana – projekti Setlementtiliitto Satu Lintunen
Tuotteen dokumentointi
Pelisuunnittelua Ryhmä 3.
Taidefilosofia ja taidekasvatus tehtävät sl 2013
Jani Kiviharju Helsingin normaalilyseo Syksy 2016
Kuvioiden tekeminen excelillä
2C Metsätalouden veroilmoituksen täyttäminen Suomi
Ryhdistä yhdistystä treffille: Miten jäsenistä huolehditaan?
Yleistajuisemman artikkelin kirjoittaminen
17. Löydä oma alasi s. 81‒83.
YK eli Yhdistyneet kansakunnat
Tekijänoikeudet © Marjo Ahola
OSOITE Katuosoite/koordinaatit TILAT
Tervetuloa Innokylään
Pari/Ryhmätyö: A week in New York Olette lähdössä New Yorkiin viikoksi. Käytettävissänne on 1500 euroa/henkilö. Laatikaa matkasuunnitelma englanniksi.
Aloita täältä, täydennä säännöllisesti!
TAIDOT EDELLÄ © Petteri Elo OPS-koulutus 2016
Taidefilosofia ja taidekasvatus tehtävät sl 2012
EPortfolio Väline oman osaamisen kehittymisen seurantaan ja dokumentointiin. HOPS-koulutus Ilona Laakkonen, Student Life.
Vinkkivideo työnhausta
1. Valitkaa keksinnöistä kiinnostavin. 2
Maahanmuuttajaoppilaiden arviointi
L7 Sovellus Koulutusrekisteri
Oppilaitoksen nimi Päivämäärä
Pelastussuunnitelman opetusmateriaali oppilaille
Laadullisten tutkimusmenetelmien seminaari
Koulutusesityksen otsikko
Harjoituskurssiesityksen otsikko
”Minä ja taideteos” - kollaasi
Tajua mut! –toimintamalli koulutus
Internetin käyttö opetuksessa
TILASTOKUVIO kuvio on voimakkain tapa esittää tietoa
Kaksi erää Tässä ppt:ssä ohjeet pelin johtajalle Opus-työryhmä 2014
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Ohjeita posterin (seuraava slide) käyttöön Voit käyttää koko pohjaa tai valita soveltuvat osat Tulosta H3 lopetustilaisuuteen posterisi koossa A3 Tiedot.
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
INTRO HOPEPOWERIIN Tämä on Powerpoint esityksen etusivu. Tälle sivulle tulee esityksesi nimi. Alalaidassa on HOPE-hankkeeseen liittyviä logoja. IKATAn.
Vapaaehtoistyön tekeminen Suomessa
Microsoft SharePointin mukauttaminen Verkkosivusto
Pelaajalle tehtävät ennen fba-tapahtumaa - tunnusten aktivointi huoltajan toimesta - harjoituspäiväkirjan pitäminen.
Ystävänpäivän kampanja 2019 Info vapaaehtoisille
Innopaja
Kouluttajan rooli SPR:n valmiudessa
Tilaustoimitusprosessin kuvaus
Vapaaohjelman arvostelulomakkeen täyttäminen
Viestinnän työkalupakki
[Hankkeen nimi] [Tutkijan nimi]
Kehittämispäällikkö Eija Lappalainen
Kaveritaidot.
KAUPPAHALLI PAIKKA: ”Kauppahalli”, jossa myyjät ja ostajat kohtaavat
Oma osaston käyttöön! Esityksen tavoitteena:
Hyvinvointi- ja terveyserot -sivusto
Innopaja
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Suomi.fi-viestien käyttöönotto
Luonnontiedeaiheinen projekti
Blackout This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement No
Esityksen transkriptio:

TEHTÄVÄ 1 ”Taide ja taito” Tutkikaa erään taiteilijan luonnoskirjaa ja siinä olevia piirroksia. http://www.blublu.org/ Mitä asioita taiteilija pitää tärkeänä eli arvostaa? Mistä kuvat kertovat? Mikä saa hänet tekemään kuvia? Etsikää Youtubesta hänen tekemänsä katutaidevideo, ottakaa linkki talteen. Kuka on BLU? TUTKIMUKSEN JAKAMINEN KOKO LUOKALLE Avatkaa Word Kirjoittakaa otsikoksi BLU ja lisätkää ajatuksenne Lisätkää kuvat ruutukaapauksina ja linkkeinä Tallettakaa tiedosto työpöydälle, nimeämisohje: 7abcKaikkienEtunimetYhteen Siirtäkää tiedosto työpöydältä lopuksi KUVIKSEN DROPBOXIIN Kuvake on työpöydällä.

TEHTÄVÄ 2: ”Taidetta ympäristössä” Menkää tänne https://streetart.withgoogle.com/en/ Liikkukaa kaikilla mantereilla, useissa maissa ja monissa kaupungeissa. Etsikää ja 3 seinämaalausta, jotka sopivat paikkaansa niin hyvin, että maalauksessa on otettu huomioon rakennuksen arkkitehtuuri tai muita ympäristöstä löytyviä asioita. TUTKIMUKSEN JAKAMINEN KOKO LUOKALLE Avatkaa Word Kirjoittakaa otsikoksi ”Street Art” Lisätkää valitsemanne kuvat ruutukaappauksina sekä linkkeinä Kirjoittakaa kuvien yhteyteen miksi valitsitte sen eli miten maalauksessa on otettu ympäristö tai rakennus jonka seinässä se on huomioon Tallettakaa tiedosto työpöydälle, nimeämisohje: 7abcKaikkienEtunimetYhteen Siirtäkää tiedosto työpöydältä lopuksi KUVIKSEN DROPBOXIIN Kuvake on työpöydällä.

TEHTÄVÄ 3: ”Taide ja kuuluisuus” Etsikää olennaiset tiedot tästä teoksesta. Ainoa vihje: sen nimi on Tähtikirkas yö. Viekää muut katsomaan sitä museon sisään jossa se sijaitsee käyttäen Google Art Projectia ja nokkeluuttanne https://www.google.com/culturalinstitute/beta/category/artist Esitelkää neljä mielenkiintoisinta verkosta löytyvää muunnelmaa, jotka on tehty teoksen pohjalta. Tutkikaa mihin hintaan ja milloin tämän teoksen maalaajan muita teoksia on myyty huutokaupoissa TUTKIMUKSEN JAKAMINEN KOKO LUOKALLE Avatkaa Word Kirjoittakaa otsikoksi ”Tähtikirkas yö” ja lisätkää löytämänne tiedot. Lisätkää kuvat ruutukaappauksina ja linkkeinä Tallettakaa tiedosto työpöydälle, nimeämisohje: 7abcKaikkienEtunimetYhteen Siirtäkää tiedosto työpöydältä lopuksi KUVIKSEN DROPBOXIIN Kuvake on työpöydällä.

TEHTÄVÄ 4: ”Nykytaide ja tunteet” Tehkää yhdessä täällä oleva testi http://kiasmatunteella.fi/fi Avatkaa wordtiedosto, ottakaa ruutukaappaus testituloksestanne ja liittäkää se wordiin Valitkaa sen jälkeen jokin testisivulla olevista tunteista (klikkaa jotakin ruutua) ja katsokaa sen mukaiset teokset. Tutkikaa teoksia ja niiden selityksiä ja valitkaa sellainen, jonka haluatte jakaa muulle luokalle, esitellä, näyttää videon tms. TUTKIMUKSEN JAKAMINEN KOKO LUOKALLE Kirjoittakaa wordtiedostonne otsikoksi ”Nykytaide” ja lisätkää löytämänne tiedot. Lisätkää kuvat ruutukaappauksina ja linkkeinä Tallettakaa tiedosto työpöydälle, nimeämisohje: 7abcKaikkienEtunimetYhteen Siirtäkää tiedosto työpöydältä lopuksi KUVIKSEN DROPBOXIIN Kuvake on työpöydällä.

TEHTÄVÄ 5: ”Taiteilijana Suomessa” Täällä ovat kaikki suomalaiset taiteilijat http://www.kuvataiteilijamatrikkeli.fi/fi/etusivu.html Etsikää hakukenttää käyttäen sinisiä teoksia. Etsikää siis ensin sellainen hakukenttä… Katselkaa löytyneitä töitä sinivalkoisin, suomalaisin silmin. Valitkaa kaksi teosta, jotka voisivat sopia Suomi 100 v juhlan kunniaksi tämän nettisivuston etusivulle. Perustelkaa miten suomalaisuus teidän mielestänne valitsemissanne teoksissa näkyy. Tallentakaa tekijätiedot, kertokaa millä tekniikalla ja materiaaleilla teokset on tehty TUTKIMUKSEN JAKAMINEN KOKO LUOKALLE Kirjoittakaa wordtiedostonne otsikoksi ”Sininen” ja lisätkää perustelunne ja löytämänne tiedot. Lisätkää kuvat ruutukaappauksina ja linkkeinä Tallettakaa tiedosto työpöydälle, nimeämisohje: 7abcKaikkienEtunimetYhteen Siirtäkää tiedosto työpöydältä lopuksi KUVIKSEN DROPBOXIIN Kuvake on työpöydällä.

TEHTÄVÄ 6: ”Porvoolainen taiteilija 2017” Täältä löytyy porvoolaisia taiteilijoita: http://porvoontaiteilijaseura.com/ Katselkaa heidän töitään. Arvioikaa taideteoksia tunnelmien kannalta. Valitkaa yksi teos, joka välittää mielestänne iloa ja toinen teos johon taiteilija on laittanut alakuloista tunnelmaa. Esitelkää valitsemanne teokset ja niiden tekijät luokalle (ikä, taiteilijan kotisivulta tai uutisista löytynyttä tietoa, teosten tekniikka) TUTKIMUKSEN JAKAMINEN KOKO LUOKALLE Avatkaa Word Kirjoittakaa wordtiedostonne otsikoksi ”Porvoolaistaiteilija” ja lisätkää löytämänne tiedot. Lisätkää kuvat ruutukaappauksina ja linkkeinä Tallettakaa tiedosto työpöydälle, nimeämisohje: 7abcKaikkienEtunimetYhteen Siirtäkää tiedosto työpöydältä lopuksi KUVIKSEN DROPBOXIIN Kuvake on työpöydällä. .

TEHTÄVÄ 7: ”Taideteoksen katsominen” Täällä on huipputarkkoja gigapixelkuvia https://www.google.com/culturalinstitute/beta/search/?q=gigapixel&oq=gigpixel eli teoksia pääsee katsomaan aivan läheltä. Ratkaiskaa tämän kuvan arvoitus eli mistä teos kertoo, miksi se on tehty, miten se on tehty? Esitelkää teos luokalle zoomaamalla kuvaan harkiten. TUTKIMUKSEN JAKAMINEN KOKO LUOKALLE Kirjoittakaa wordtiedostonne otsikoksi ”Taideteoksen katsominen” ja lisätkää löytämänne tiedot ja kertokaa mitä ensin luulitte kuvan esittävän . Lisätkää kuvat ruutukaappauksina ja kopioikaa kuvan linkki tiedostoonne Tallettakaa tiedosto työpöydälle, nimeämisohje: 7abcKaikkienEtunimetYhteen Siirtäkää tiedosto työpöydältä lopuksi KUVIKSEN DROPBOXIIN Kuvake on työpöydällä.

TEHTÄVÄ 8: ”Hugo Simbergin maailma” Avatkaa linkki, valitkaa ”teokset” ja voitte tutkia Hugo Simbergin maalauksia http://www.simbergintoinenmaailma.fi/ Valitkaa jokin maalauksista (”osallistu”). Ottakaa selvää mistä maalauksessa on kyse. Sen jälkeen kirjoittakaa empatiaan pohjautuvat puhekuplat teoksen henkilöille. TUTKIMUKSEN JAKAMINEN KOKO LUOKALLE Avatkaa Word Kirjoittakaa wordtiedostonne otsikoksi ”Simberg” ja lisätkää löytämänne tiedot. Lisätkää kuvat ruutukaappauksina ja linkkeinä Tallettakaa tiedosto työpöydälle, nimeämisohje: 7abcKaikkienEtunimetYhteen Siirtäkää tiedosto työpöydältä lopuksi KUVIKSEN DROPBOXIIN Kuvake on työpöydällä.

TEHTÄVÄ 9: ”The elements of art” Selvittäkää mitä tarkoittaa ”The elements of art” Etsikää verkosta ja valitkaa luokalle näytettäväksi selkeä ja lyhyt video, jossa asia tulee selväksi helposti ja hauskasti. Elementtejä on muuten 7 kpl… TUTKIMUKSEN JAKAMINEN KOKO LUOKALLE Avatkaa Word Kirjoittakaa wordtiedostonne otsikoksi ”Elements of art” ja lisätkää löytämänne tiedot. Sommitelkaa tiedosto niin, että sitä on kiva katsella. Lisätkää mahdolliset kuvat ruutukaappauksina ja video linkkinä Tallettakaa tiedosto työpöydälle, nimeämisohje: 7abcKaikkienEtunimetYhteen Siirtäkää tiedosto työpöydältä lopuksi KUVIKSEN DROPBOXIIN Kuvake on työpöydällä.

TEHTÄVÄ 10: ”Taidetta vai ei” Ottakaa jokaiselle oma ”Kuvan tekijä” –kirja Jokaisella on vihreä ja punainen lappu kun kirjaa selataan Tehtävänänne on löytää yksi kuva, joka jokaisen ryhmän jäsenen mielestä on taidetta (vihreä) ja toinen joka ei kenenkään mielestä ole taidetta (punainen). Huomioikaa, että olette valinneet taiteeksi tarkoitettuja kuvia eli ei talon kuvaa tai mainoskuvaa, työohjeita. Huomatkaa taiteilijan nimi, teoksen nimi. Menkää koneelle ja googlettakaa kyseiset teokset. Etsikää lisää tietoa, tarkempia kuvia, videoita teoksesta tai taiteilijasta… Avatkaa Word-tiedosto ja otsikoikaa ”taidetta vai ei” Kirjoittakaa tiedostoon 1) on taidetta koska… 2) Ei ole taidetta koska… teosten tiedot ja omat perustelunne Voi olla että tietojen löytämisen jälkeen haluattekin vaihtaa mielipidettä ja kuvia Lisätkää kuvat teoksista ja taiteilijoista ruutukaappauksina ja linkkeinä jos löydätte Tallettakaa wordtiedosto työpöydälle, nimeämisohje: 7abcKaikkienEtunimetYhteen Siirtäkää tiedosto työpöydältä lopuksi KUVIKSEN DROPBOXIIN Kuvake on työpöydällä.