DIGIJOUJOU Suomen ja ruotsin kielen joustava oppiminen ja ohjaus tulevaisuuden työelämän tarpeisiin Tavoite: Uusi digipedagogiikka, joustavat opintopolut.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Ammattikorkeakoulujen kielten ja viestinnän asiantuntijatiimi 
Advertisements

Oppilaanohjauksen kehittäminen Oulun kaupungin perusopetuksessa Kehittämistyötä ohjaa moniammatillinen ohjausryhmä, jossa on edustajat.
Taina Juurakko-Paavola  Pääpaino integrointiteemassa ◦ Vastuuopettajatapaaminen helmikuussa ◦ Tiimin kokoukset keväällä  kokoukset pääasiassa.
Ammattikielten ja -viestinnän yhdistys ProfLang
Projektipäällikkö Raija Hirvonen ARVO Kehittyvä ammattikorkeakoulu ja moniammatillinen opettajuus sekä työelämäosaaminen vanhustyön alueella.
OHJAUS AMMATTIKORKEAKOULUISSA Pentti Rauhala ARENE ry:n pj., rehtori, Laurea – ammattikorkeakoulu
KORKEAKOULUJEN KIELTEN OSAAMISKUVAUSHANKE
KANSAINVÄLINEN HARJOITTELU OSANA OPINTOJA Bolognan vanavedessä – seminaari, Turku Helli Kitinoja Kansainvälisten asiain päällikkö Seinäjoen ammattikorkeakoulu.
TKI- päivät AMK tutkimuksen tulevaisuus *Muuttumaton (jatkuvan) kasvun skenario *Katastrofiskenario *Paluu menneisyyteen skenario *Muutos-skenario.
Opiskelun ja huippu-urheilun yhdistäminen korkea-asteella
Hyvään virkakieleen! Virkakielikampanja − Hyvään virkakieleen oppiminen Suosituksia yliopistoille ja ammattikorkeakouluille.
Oman äidinkielen ja kotikielen opiskelun merkityksestä
 Yritystoiminnan peilausta › Liiketoiminta › Työskentely-ympäristö › Sosiaaliset taidot › Tekniset taidot › Ammatilliset taidot › Yritystoiminta punaisena.
Hops osana opiskelu- ja asiantuntijuusprosessia Terhi Skaniakos.
KANSALLISET PERUSKOULUPÄIVÄT 2012 HELSINKI
TUTKOKE Turun normaalikoulussa PM/MH. Mikä TUTKOKE?  Tutkimus-, kokeilu ja kehittämistoiminta  Tavoite määritelty harjoittelukoulujen strategiassa.
Savonia-ammattikorkeakoulu, Terveysala, Kuopio
Korkeakoulujen liikuntatoimien verkostotapaaminen Kuopio – Savonia-amk & Sykettä Eija Partanen-Kivinen Liikuntatieteellisten aineiden lehtori.
ENO – ENNAKOIVA OHJAUS TYÖELÄMÄSSÄ Uudistunut aluehallinto ja työelämän kehittämis- ja palvelutehtävä -seminaari Helsinki Tarja Liljeroos.
Aija Hietanen, Savonia-ammattikorkeakoulu
Learning Services. Oppimispalveluiden palvelualueet Osana palveluiden uudelleenorganisointia Aalto-yliopistossa on opetukseen, opetuksen kehittämiseen.
Hyvän oppimisen malli LAMKissa
GOPP –hanketyöpaja Teemaryhmät Ohjausryhmän edustajat SAMOK ry. Projektipäällikkö.
Peda-forum –päivät Opetuksen kehittäminen Helsingin yliopiston strategia Opetuksen ja opintojen kehittämisohjelma.
Toisen asteen koulutus
Ammattikorkeakoulujen kielten ja viestinnän asiantuntijatiimi
OPETUS 2500 h TENTIT (300 h) TUTKINTO (O 2 ) (8000 h) OPPIMISTEOT (O 0 ) ( X h) OPPIMINEN (O 1 ) NÄKÖKULMIA OPINTOJEN SEURANTAAN OPPIMISTULOS LAADUNARVIOINNIN.
W w w. h a m k. f i TUPA - Työpaikkaohjaajien kouluttajakoulutus Lähipäivä 4 KEHITTÄMISTILANTEEN ARVIOINTI – TUPA-KEHITTÄMINEN OPETTAJAN TYÖN JA OPPILAITOKSEN.
OPPI SYNTYY YHDESSÄ TEKEMÄLLÄ - EI MONISTAMALLA
Yrittäjyyskasvatuksen tutkija- ja toimijatapaaminen – Vaasa
50 vuotta Nummi-Pusulan lukio. Nummi-Pusulan lukio sijaitsee Lohjan Nummella, Saukkolassa ”Ykköstien” varrella – lähes Lohjan keskipisteessä. Nummen ja.
Juha KnuuttilaSivu 1 VERKKO-OPETUSPALVELUT – KEKKO Strategia ja yleinen kehittäminen: koulutuspalvelupäällikkö Mauri Kantola.
Välipalaute Moduuli 3 Mitä tästä voimme oppia? Mitä parantaa?
MONISÄRMÄINEN HUMANISMI Keksi tähän kuva? kulttuurit taiteet traditiot yhteisöt yhteiskunnat.
RUOTSIN KIELEN OPETUKSEN KEHITTÄMINEN KORKEAKOULUISSA (=ROKK-HANKE) Heidi Rontu, FT, dos. (Aalto) & Taina Juurakko-Paavola, FT, dos. (HAMK) Hanasaari
Ippo-hanke Japania lukiossa ja peruskoulussa 8/ /2013 Opetushallituksen rahoittama valtakunnallinen hanke.
Oppisopimusnuoren ohjaaminen työssä Helena Rajalinna.
Pedagogisesti tarkoituksenmukaisia oppimis- ja opetusratkaisuja Pori Marjut Anderson ja Pasi Häkkinen.
Yhteinen näkemys IL:n opettamisessa pohjautuu:  Arvot  Strategiat  Prosessit  Toimintasuunnitelmat  Yhteistyö suunnittelussa.
ROKK-hanke Yhteinen verkkokokous Heidi Rontu, FT, dos. (Aalto) & Taina Juurakko-Paavola, FT (HAMK)
Aikaa erilaisille oppijoille – Miten mahdollistaa joustavat opintopolut Katariina Alha W5W, Oulun yliopisto.
W5W²-pilotti: TEO:lla työelämään! Helsingissä Leena Itkonen Helsingin yliopiston ura- ja rekrytointipalvelut.
TOIMIVA oppimisympäristö -hanke
Saumat tulevaisuuteen -tapahtuma 2016 Toisen asteen koulutuksen mahdollisuuksia ja odotuksia Raija Meriläinen, opetusneuvos, KT Ammatillisen koulutuksen.
Merja Öhman Kielten lehtori Karelia ammattikorkeakoulu
Opetusharjoittelun valtakunnallinen opiskelijapalaute Yksilöllisyyden huomioon ottaminen opetuksessa Hämeenlinna Marita Kontoniemi.
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
Suvi-verkoston kuulumiset
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
liikkeenluovutukseen liittyvistä asioista
Matkailukoulutuksen verkostopäivät Porvoossa
HUIPPU Elokuu 2017.
liikkeenluovutukseen liittyvistä asioista
liikkeenluovutukseen liittyvistä asioista
Kolme oppimista jäsentävää orientaatiota
Joustavat oppimispolut
Nopolan koulu Opettajien veso
Kelpo-hanke Amisto
Läpäisyn tehostamisohjelman tulokset
Savonia-ammattikorkeakoulu
RUOTSIN KIELEN OPETUKSEN KEHITTÄMINEN KORKEAKOULUISSA (=ROKK-HANKE): Työskentely lv Heidi Rontu, FT, dos. (Aalto) & Taina Juurakko-Paavola, FT,
Opetus- ja kulttuuriministeriö Lukiouudistuksen maakuntakiertue
Vieraiden kielten opiskelusta
Merja Öhman Kielten lehtori Karelia ammattikorkeakoulu
Sähköalan opetus muutoksessa
Oulun seudun ammattikorkeakoulu
Koulu palveluna –kokeilu Aalto-yliopiston kampuksella
Koulutuksen itsearviointien seurantaseminaari
Hanke
Osaamisella soteen! TEHY
Esityksen transkriptio:

DIGIJOUJOU Suomen ja ruotsin kielen joustava oppiminen ja ohjaus tulevaisuuden työelämän tarpeisiin Tavoite: Uusi digipedagogiikka, joustavat opintopolut & valtakunnallinen yhteistyö Tunnistettu suurin haaste / jo löydettyjä ratkaistuja: Digipedagogiikka kielten opetuksessa / opettajien välinen yhteistyö yliopisto-AMK (vrt. ROKK-hanke) Keskustelukumppaneita toivotaan: työelämän edustajia, digitalisaatio opetuksessa ja oppimisessa Hankkeen etenemisestä tietoa: ohjausryhmä käynnistynyt, tiedotuskanavat vaiheessa Hankkeen yhteyshenkilö: Heidi Rontu heidi.rontu@aalto.fi