TOIMIVA oppimisympäristö -hanke Minna Rovio Imatran Kaupunki
TOIMIVA 2013-2016 TULIPALO, Tainionkosken koulun ruokala tuhoutui tulipalossa UUDEN RAKENNUKSEN SUUNNITTELU Tutustuminen erilaisiin oppimispaikkoihin Tiivis yhteistyö arkkitehdin sekä rakennuttajan kanssa Alusta asti mukaan henkilöstö, oppilaat, huoltajat Ohjausryhmä
TOIMINNAN SUUNNITTELU Pedagoginen ajatus toiminnan pohjaksi * uusi OPS * toiminnallisuus * opetussuunnitelma oppimateriaali * ilmiöoppiminen oppilaslähtöisyys * prosessi * projekti
Tilat Kalusteet Oppilasryhmä Opettajien/työparin rekrytointi sekä perehdyttäminen, työnohjaus Tiedottaminen Oppimateriaali Koulutus ja konsultointi
Tutkimus Laatumittaristo 0. -2 Tutkimus Laatumittaristo 0.-2.-luokan toiminnan arvioimiseen ja kehittämiseen: Pauliina Nykänen 2015 Itä-Suomen yliopisto Yhteistyön haasteet Oman työn ja opettajuuden muuttaminen Ennakkoluulot ja asenteet Jämäkkä johtajuus ja ohjaus; toiminnan perusta Haasteiden esilletuominen Tiimityön ja yhteisopettajuuden kehittäminen
TOIMINTA 2016-2017 TOIMIVA 1. Tainionkoski esiopetusoppilaita 13, 1.luokkalaisia 8, 2.luokkalaisia 16 Luokanopettaja, lastentarhanopettaja, ohjaaja TOIMIVA 2. Kosken koulu esiopetusoppilaita 10, 1.luokkaisia 10, 2.luokkalaisia 10 TOIMIVA 3. Tainionkoski 3.Luokkalaisia 44 2 luokanopettajaa, 1 ohjaaja
TILATEHOKKUUS
VUOROVAIKUTUS
LAAJA-ALAINEN JA MONIALAINEN OPPIMINEN
Oppimisen välineet
Oppimisen ilo