1 PROSESSIN OMISTAJA Tutkimusjohtaja PROSESSIKUVAUKSEN HYVÄKSYJÄ Johtoryhmä PRSESSIKUVAUS LUOTU JA PÄIVITETTY Kesäkuu – lokakuu 2008 PROSESSIKUVAUS HYVÄKSYTTY.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
TURVALLINEN LÄÄKEHOITO – KERTAUSTA JA TEHYN NÄKEMYKSIÄ
Advertisements

LAHDEN AMMATTIKORKEAKOULUN LAADUNVARMISTUS
www.nuorisokanuuna.fi1 KANUUNAN TOIMINTAPERIAATTEET TOIMINTAPERIAATTEET ON HYVÄKSYTTY KANUUNA- SEMINAARISSA KOTKASSA
, Joonatan Haukilehto / Riku Lehtonen
HAAGA-HELIAn laadunvarmistusjärjestelmä
Kokonaisarkkitehtuuri osana laatutyötä KA-pilotti ohjausryhmä
PROJEKTORI 3.o – mitä uutta? Projektorin uusi versio 3.o käyttöön • selkeä, käyttäjäystävällinen.
POLKU-hanke Läpäisyn tehostamisen seminaari Tampere
Kymentaan koulun TVT-STRATEGIA Tämä vuonna 2006 luotu strategia on käytössä toistaiseksi..
SOPIMUS PRO: VIESTINTÄMODUULI ”ASIAKKUUKSIEN HALLINTAA JA YHTEYDENPITOA NYKYAIKAISILLA SÄHKÖISILLÄ MENETELMILLÄ” MARLEENA LEHTONEN.
Työssäoppimisen (TOP) prosessi
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
Pirjo Rauhala, Virtuaaliyliopistoseminaari TaY 1 Tampereen yliopiston virtuaaliyliopisto, mitä se on? Virtuaaliyliopistoseminaari TaY.
Ammattikorkeakoulujen TKI-toiminta Kuinka rajata ja määritellä TKI-opintopisteet? Kaisu Piiroinen.
TUTKINNONUUDISTUKSEN KESKEISET LINJAUKSET JA VAATIMUKSET Vaasa Katariina Alha/W5W.
OPPIMISYMPÄRISTÖN KEHITTÄMINEN
Haukiranta MultiTalent Consulting Asiantuntijuus ammatillisessa koulutuksessa Täydennyskoulutus Haukirannan kuntayhtymä.
Restonomi Opetussuunnitelma 2005
Laatukriteerien pilotointi ja itsearvioinnin toteutus KAOssa Esa Oikarinen Koulutuspäällikkö Kainuun ammattiopisto.
Opinnäytetyöprosessi Perustutkinnot
Millaisia verkostoja syntyy? Leena Vainio, AKTIIVI Plus Tuumasta toimeen seminaari Kuva © Neal SingletonNeal Singleton.
Helsingin yliopiston tietohallinto Tietotekniikkapalveluita tuotetaan Helsingin yliopistossa keskitetysti tietotekniikkakeskuksessa sekä hajautetusti tiedekunnissa.
Soveltuuko asiantuntijatehtävien luokittelu tutkijoiden, yliopistojen ja rahoittajien käyttöön? RAKETTI-TUTKI / Tietomallityöryhmän seminaari
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
Kriittinen menestystekijämittari/arvioinnin kriteeritavoiteseurantavastuu Opiskelijoiden työllistyminen Kyselyt valmistuville opiskelijoille Tuloksellisuusrahoitus,
OSTU-prosessi OK-opintokeskuksessa Lotta Pakanen 2014.
CAF Poliisihallinnossa
Ammattiosaamisen näyttö -prosessi
Ongelmaperustainen oppiminen
Kulttuuri ja hyvinvointi Vuoden 2015 KIT-toiminnan suuntaviivat.
SOSIAALI- JA TERVEYSMINISTERIÖ Onnistuivatko opit ? Markus Seppelin Sosiaali- ja terveysministeriö Onnistuvat opit –hankkeen valvoja.
Työvaltainen merkonomiryhmä ammatillisia ja yhteisiä opintoja työssäoppien 1. opiskeluvuotena Tavoitteet Toimintasuunnitelma.
Työelämän kehittämishanke ”Taitopuisto III”. Hankkeen keskeinen tavoite Seudulla ja laajemminkin tunnettu ja arvostettu, asiakaslähtöinen, joustavasti.
Vaski-suunnittelutyöpaja Turku Työstetty Janne Marniemen esitystä
Oppisopimuskoulutuksen laadunhallintaa oppisopimuskoulutuksen järjestäjän toimesta Tuula Hoivala, Pirkanmaan oppisopimuskeskus
Creative Campus - yliopisto innovaatioympäristönä Sisältöliiketoiminnan luovien prosessien johtaminen (Creative Processes and Content Busines.
IR TIETOKARTTAHANKE Yliopistokirjastojen kokoelmien kartoitusta ja kuvailua STKS:n kausijulkaisupäivä Irma Reijonen Vuokko Palonen, Raine.
”Mutta kuka tekisi minulle ne kysy- mykset…” - miten onnistuu tiedonhankinnan opetus? ITK
TYÖELÄMÄN KEHITTÄMIS- JA PALVELUTEHTÄVÄ TykePartner III–hanke 2008 – ohjausryhmä.
Outi Elonheimo Dosentti, LKT, kehittämisasiantuntija
KyAMK:n yhteinen sisäinen viestintä Vastuut, prosessit, ohjeet, seuranta ja ajankohtaista Viestintätiimin työpaja Riitta Leviäkangas.
Polkuja läpäisyn tehostamiseen 4 JAO Dialoog. Hankkeen tavoitteet  Jämsän ammattiopiston tavoitteena on luoda vaihtoehtoinen pajatyylinen oppimisympäristö,
Valtakunnalliset vammaisneuvostopäivät Jukka Lindberg, tilaajajohtaja.
Sosiaalityön käytännön, koulutuksen ja tutkimuksen strategista kumppanuutta Itä-Suomen yliopistossa Katri Savolainen Projektipäällikkö Itä-Suomen yliopisto.
Osaamisen tuotteistaminen Seinäjoen ammattikorkeakoulussa Irma Jaakkola
J YVÄSKYLÄN YLIOPISTO EFQM- MALLI 2013.
Perusopetus Osaamisen kehittäminen TOIMINTAKULTTUURIN MUUTOS - OPS 2016 Organisaation osaaminen – yhteisön osaaminen – yksilön osaaminen.
ABC – Askeleet nuorten tieto- ja neuvontapalvelun
Green Office –ympäristöjärjestelmä
Tavoitteet Toimintasuunnitelma
KANEN TOIMINTASUUNNITELMA
Polkuja läpäisyn tehostamiseen 4 Dialoog
Tieto- ja viestintätekniikka opetuksessa
Tavoitteet ja mittarit 2015
Suomen Akatemia ja VIRTA-julkaisutietopalvelun hyödyntäminen
JHKA Toimialojen ja yhteisten palvelujen tilannekatsaus
Päivi Tynjälä ja Päivikki Jääskelä
Polkuja läpäisyn tehostamiseen 4 JAO
Ammattikorkeakoulun kehittämispäivä
Asiantuntijuus ammatillisessa koulutuksessa
Laadunhallintajärjestelmän kehittäminen Amistossa
THL - Eurykleia Henkilöstö- ja talousasioiden suunnittelu- ja raportointijärjestelmän määrittely TP 1 agenda Ongelman kuvaus, tavoitteet, rajaukset,
ODA – Omat digiajan hyvinvointipalvelut
Arvioinnista arkipäivää
Oulun seudun ammattikorkeakoulu
Strategiatyö 2018 Jyväskylän yliopisto Yliopiston hallitus
Tiekartta hyviin lähiöihin
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
Järjestökoulutuksen kehittäminen
SNL:N VIESTINTÄ LIITON HYVÄKSYMÄT PAINOTUKSET: 1) Naisten Äänen jatkuvuus ja 2) tasa-arvon toteuttaminen MITÄ MITEN MISSÄ ULKOINEN VIESTINTÄ SISÄINEN.
Esityksen transkriptio:

1 PROSESSIN OMISTAJA Tutkimusjohtaja PROSESSIKUVAUKSEN HYVÄKSYJÄ Johtoryhmä PRSESSIKUVAUS LUOTU JA PÄIVITETTY Kesäkuu – lokakuu 2008 PROSESSIKUVAUS HYVÄKSYTTY Lokakuu 2008 KEHITTÄMISEN PROSESSI / DIAK KEHITTÄJÄNÄ

2 PROSESSIN SISÄLTÖ JA TAVOITTEET Diak kehittää tehtävästään ja arvopohjastaan nousevia kärkiosaamisalueita yhdessä työelämän kanssa. Kirkko-, hyvinvointipalvelut - ja kansalaisyhteiskunta -tutkimusohjelmissa asetetaan etusijalle syrjäytymisen vastaiset ja osallisuutta edistävät kehittämis-hankkeet. Diakin kehittämisen prosessin tavoitteena on tuottaa välineitä huono-osaisuuden vähentämiseksi. Prosessin sisältönä on toteuttaa tutkimusohjelmia, kehittää työyhteisöjä ja työntekijöitä työelämän oppimisympäristöissä. PROSESSIN OSAPROSESSIT 1.Tutkimusohjelmat 2.Työelämän oppimisympäristöt 3.Hanketoiminnan hallinnointi PRSESSIN TUOTOKSET Tutkimusohjelmien tuotoksina syntyy uutta teoreettista ja käytännöllistä tietoa hyödynnettäväksi työelämänoppimisympäristöissä. Työelämän oppimisympäristöt jakavat tutkimusohjelmissa syntynyttä tietoa (seminaarit, sähköiset julkaisut yms.) ja edistävät yhdessä oppimista (opiskelijat, työelämäkumppanit ja henkilöstö). ONNISTUMISEN /VAIKUTTAVUUDEN KRITEERIT T&K-toiminnan laajuus Julkaisujen määrä Opiskelijoiden T&K –hankkeissa suorittamat opintopisteet Maksullisen palvelutoiminnan laajuus Syrjäytymistä estävien ja osallisuutta vahvistavien hankkeiden osuus Luennot tms. oppimisympäristöissä

3 1 OSAPROSESSI: TUTKIMUSOHJELMAT TOIMINNOTVASTUUT 1.Kirkko 2.Hyvinvointipalvelut 3.Kansalaisyhteiskunta 4.Ohjelmien sisäinen ja ulkoinen viestintä 5.Ohjelmien arviointi 1. Tutkimuspäällikkö 2. Tutkija –yliopettaja 3. Tutkija –yliopettaja 4. T&K -suunnittelija 5. Tutkimusjohtaja MITTARIT / ARVIOINTI Pidetyt esitelmät Artikkelit ja julkaisut (ammatilliset ja tieteelliset) Opetus työelämän oppimisympäristöissä Tutkimusohjelmaan liittyvien projektien määrä ja niiden laajuus Opetuksen määrä hankkeissa Tutkimusohjelmaan liittyvien kansainvälisten projektien määrä KEHITTÄMISTOIMENPITEET Toiminnan käynnistäminen ja integroiminen muuhun toimintaan OSAPROSESSIA OHJAAVAT DOKUMENTIT (linkkeinä) Projektiohjeistus T&K –toiminnan strategia Tutkimusohjelmien toimintasuunnitelma Diakin päätöksentekojärjestelmä Henkilöstötyönohje Laadunvarmistusjärjestelmän kuvaus TAVOITTEET Diakin (yksiköiden) hankkeiden tukeminen, uuden tiedon ja taidon tuottaminen (innovaatiot) ja osaamisen jakaminen työelämälle ja opetukseen.

4 2 OSAPROSESSI: TYÖELÄMÄNOPPIMISYMPÄRISTÖT TOIMINNOTVASTUUT 1.Sidosryhmien tunnistaminen (uudet ympäristöt) 2.Sopimusten ylläpito 3.Oppimisympäristövastaavien tukeminen (T&K -näkökulma) 4.Tilaisuuksien organisointi 5.Jälkimarkkinointi 6.Arviointi 1. Koulutussuunnittelija 2. Palvelusihteeri ja viestintäsuunnittelija 3. Tutkimusjohtaja 4. TOP -vastaava (ohjelma) ja palvelusihteeri (organisointi) 5. Palvelusihteeri 6. Palvelusihteeri MITTARIT / ARVIOINTI Pidetyt oppimisympäristökokoontumiset Syntyneet dokumentit ja tuotokset (tiedon kumuloituminen) KEHITTÄMISTOIMENPITEET Yhteistyö yksikkötasolla (TutkintoDiak & PalveluDiak) Oppimisympäristön toiminta OSAPROSESSIA OHJAAVAT DOKUMENTIT (linkkeinä) Oppimisympäristödokumentit TAVOITTEET Työelämän oppimisympäristöt jakavat tutkimusohjelmissa syntynyttä tietoa (seminaarit, sähköiset julkaisut yms.) ja edistävät yhdessä oppimista (opiskelijat, työelämäkumppanit ja henkilöstö).

5 3 OSAPROSESSI: HANKETOIMINNAN HALLINNOINTI TOIMINNOTVASTUUT 1.Hankeidea 2.Valmistelu 3.Rahoituspäätös 4.Käynnistys 5.Toteutus ja seuranta 6.Hankkeen loppuselvitys 7.Tulosten julkistaminen 1. Yksikön palvelupäällikkö 2. T&K -suunnittelija 3. Taloussuunnittelija 4. Taloussuunnittelija 5. T&K -suunnittelija 6. Taloussuunnittelija 7. T&K –suunnittelija ja tiedottaja MITTARIT / ARVIOINTI SolePROssa olevien hankkeiden määrä suhteessa kaikkiin hankkeisiin (kattavuus) Tulorahoituksen ennustaminen (valmistelussa olevien hankkeiden määrä euroina) Raportoinnin helppous ja hyödynnettävuus Resurssien oikea kohdentuminen hankkeille KEHITTÄMISTOIMENPITEET Projektiohjeistuksen täsmäyttäminen Ohjelmistoon siirrettävien hankkeiden määrittely Prosessin vakiinnuttaminen OSAPROSESSIA OHJAAVAT DOKUMENTIT (linkkeinä) Projektiohjeistus T&K –toiminnan strategia (luokittelut, tilastoinnit) Tutkimusohjelmien toimintasuunnitelma (luokittelut, tilastoinnit) Diakin päätöksentekojärjestelmä Henkilöstötyönohje Viestinnän toimintaperiaatteet Laadunvarmistusjärjestelmän kuvaus TAVOITTEET Sujuva ja tehokas hankkeiden hallinnointi.