Polkuja läpäisyn tehostamiseen 4 NMI Dialoog. Hankkeen tavoitteet  Tunnistaa opinnoissaan hitaasti etenevät ja keskeyttämisvaarassa olevat opiskelijat.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Polkuja läpäisyn tehostamiseen 4 JAO Dialoog. Hankkeen tavoitteet  Jämsän ammattiopiston tavoitteena on luoda vaihtoehtoinen pajatyylinen oppimisympäristö,
Advertisements

Johtavat ammattiin. Monimuotoiset opinpolut johtavat ammattiin Kesto: 01/ /2011 Kohderyhmä: Koulutuskeskus Sedun opiskelijat, opinto-ohjaajat, erityisopettajat,
Esteetön opiskelu Jyväskylän yliopistossa Hannu Puupponen Hakija- ja opiskelijapalvelu (T256)
Turvallisuustekniikan neuvottelukunta (TENK), Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes) ja Kemianteollisuus ry Kirsi Levä I Turvallisuusosaamisen kehittäminen.
1 PERUSTERVEYDENHUOLLON YKSIKÖIDEN JA THL:n VERKOSTOTAPAAMINEN
Lapin sosiaalityön ja sosiaalialan opetus- ja tutkimuskeskus Sosiaalityön koulutuksen työelämälähtöisyys –hankkeen vastuuopettajien sekä tutkimus- ja opetuskeskuksien.
Ykkösten vanhempainilta Janakkalan lukio Turengin toimipiste.
Kukkulan koulun konsultoiva erityisopettaja haasteellisen oppilaan tukena Kukkumäentie 27a, Jyväskylä
Polkuja läpäisyn tehostamiseen 4 Sedussa Dialoog.
Polkuja läpäisyn tehostamiseen 4 Sedussa Dialoog.
Nuorten arvioita kuntapalveluista Tulossa: Gretschel, Anu & Kauniskangas, Eija (maaliskuu 2012) Nuoret kuntapalveluja arvioimassa – peruspalvelujen arvioinnin.
Fiilistä asumiseen Fiilistä asumiseen Hankkeen helmet.
Helmikuu RANUAN YLÄKOULU NIVELVAIHE ALAKOULUSTA YLÄKOULUUN TAVOITTEENA: ”Onnistunut, yhteistyössä toteutettu siirtyminen alaluokilta yläluokille Maaliskuu.
TYÖVOIMAKOULUTUS JA REFORMI
Viestinnän tilanne kesä 2016
Reformi haltuun OKM.
Mikkeli Pasi Savonmäki Kohtaamo-hanke
LARK5-hankkeen workshop Sari Mikkola
Erityinen tuki ammatillisessa oppilaitoksessa
Normaalikoulujen tuki perusopetuksen opetussuunnitelmatyölle
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
Ohjauksen arviointi Lukuvuosi
liikunnan ja terveystiedon lehtori / sosiaali- ja terveysala
Polkuja läpäisyn tehostamiseen 4 Dialoog
Työelämäosaajana OKM.
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
TOIMINTA-REFLEKTIO-OPPIMINEN.
Työpaikalla järjestettävän koulutuksen, ammattiosaa-misen näyttöjen ja tutkintotilaisuuksien suunnittelu Tavoitteena on, että työpaikkaohjaaja Tuntee tutkintorakenteen.
liikkeenluovutukseen liittyvistä asioista saksan kielen ja kulttuurin/
OIVA - ohjauksen interventioilla vaikuttavuutta läpäisyn tehostamiseen
Kotiväen foorumi laatupäällikkö Marita Syrjälä
Polkuja läpäisyn tehostamiseen 4 JAO
liikkeenluovutukseen liittyvistä asioista
Oulun seudun ammattiopisto Kontinkankaan yksikkö koulutuspalvelumme
Opiskelijayhdistys toiminta
Vaativan erityisopetuksen ja koulunkäynnin ohjaajien täydennyskoulutuskokonaisuus
Maahanmuuttajien korkeakoulutus
YLEINEN TUKI TEHOSTETTU TUKI ERITYINEN TUKI YLEINEN TUKI
OPON TUNTI Seija Mäntynen
Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry
Ammatinen koulutus uudistuu
Huoltajakysely lukuvuoden opiskelijoille
TOIMINTAMALLI KESKUSTELU MAHDOLLISUUKSIEN MUKAAN OPPILAAN KANSSA
Työkokous - palkkatuki ja sen vaikuttavuus
Joustavuutta oppimiseen, Merja Rui
Sosiaalisen kuntoutuksen valtakunnallinen kehittämishanke SOSKU
Tutustumistreeni Nimi, ammatti, mistä tulee,
Laadunhallintajärjestelmän kehittäminen Amistossa
Vantaan ammattiopisto Varia Projektit Syksy 2014
AMMATILLISEN OPINTOPOLUN KRIITTISET KOHDAT
HIEKKIKSEN YRITTÄJYYSKASVATUSHANKE
Merkonomista tradenomiksi Hyria Koulutus – Laurea AMK Kaisa Tsupari, ammatillinen opettaja, Hyria Koulutus.
Vanhusneuvostojen yhteistyöseminaari
OPPIA NIINKU TÖISSÄ Keski-Pohjanmaan ammattiopisto
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Yrittäjyys ja yritystoiminta BUS1LH001-opintojakso, 6 op
Kestävän kehityksen projektit Espoossa
Koulutuksen itsearviointien seurantaseminaari
IKINÄ – kaatumisten ehkäisyn implementointi Vanhusten palveluiden ja kuntoutuksen vastuualueella Iiris Salomaa
Väyläopintoihin ohjautuminen
liikunnan ja terveystiedon lehtori / sosiaali- ja terveysala
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Omnia.fi/yhteishaku.
PÄHEE OTE-Päijät-Hämeen osatyökykyisille tie työelämään
Kirjoita omia muistiinpanoja tähän
Tulokset 2018 Suunnitelmat 2019.
– sujuvien siirtymien kansallinen koordinointi
Väyläopintoihin ohjautuminen
Esi- ja alkuopetuksen siirtymäkäytänteet ja oppimisen tuen portaat
Esityksen transkriptio:

Polkuja läpäisyn tehostamiseen 4 NMI Dialoog

Hankkeen tavoitteet  Tunnistaa opinnoissaan hitaasti etenevät ja keskeyttämisvaarassa olevat opiskelijat.  Järjestää yksilö- ja ryhmämuotoista tukea ja ohjausta em. opiskelijoille.  Innostaa opiskelijan oman vastuun ottoa opinnoistaan.  Tsempata, kannustaa ja saattaa opintoja eteenpäin.

Käytännön toteutus  Opiskelijoiden ohjausta: -yksilöohjaus, etäohjaus, tsemppaus  Iltakoulukokeilu  Interventiokurssi 1 ov  Yksilöllisiä tenttejä  Opiskelijoitten etenemisen jatkuva seuraaminen; palaverit opettajien ja huoltajien kanssa  Muun henkilökunnan tukeminen opiskelijoitten kanssa toimimisessa

Tuloksien ja vaikutuksien arviointi  Arviointia suoritettu opettajien kanssayhteistyössä  Tapaus 1: ammattiin valmistuminen (4. vuosi)  Tapaus 2: eroaminen peruuntui(2. vuosi)> suoritti 6 ov  Tapaus 3: 28 ov keväällä, työssä oppiminen + näytöt kesällä -15, valmistuu syyskuussa (3. vuosi)  Tapaus 4: 5 ov (2. vuosi)  Tapaus 5: Nuori, joka ’ei tule kouluun’ 2 ov  Tilapäisiä kävijöitä (3), irrallisia rästejä 5 ov

Sidosryhmille tiedottaminen  palaverit Harjun kampuksella, Jyväskylä  palaverit Keski-Suomen Opistolla, Suolahti  EDUCA -messut , Helsinki  Koulutus , Jämsänkoski  Verkkokoulutus ja , Jyväskylä  OPH, Kansalliset erityisopetuksen kehittämispäivät , Helsinki

Tulosten levittäminen ja hyödyntäminen  Malli esitelty Keski-Suomen Opistolla ja koulutuksissa opetus- ja opiskeluhuolto- henkilöstölle (verkossa) ympäri Suomea (26 osallistujaa)  Esittely NMI:n osastolla EDUCA -messuilla  Kansalliset erityisopetuksen kehittämis- päivät OPH,

Toimintaverkosto ja yhteistyökumppanit  JYU, erityispedagogiikan yksikkö  JAO, Harju  - Rehtori Kirsti Kosonen  - koulutuspäälliköt; tekniikka ja liikenne, painoviestintä, audiovisuaalinen koulutus, yleiset aineet  - terveydenhoitaja Katja Viisanen  - koulutuspäällikkö Eeva Mäkinen, aikuisopisto  - opinto-ohjaaja Maikki Hurmerinta, aikuisopisto  - asuntolahenkilöstö, Harjun asuntola  JAO, Jämsänkoski  - koulutuspäällikkö Pirjo Hannula  - opinto-ohjaaja Marjut Reinilä  - paussipajaohjaaja Annika Salokangas  Keski-Suomen Opisto  - koulutuspäällikkö Päivi Kaasinen  - opinto-ohjaaja Elina Monthan  - ryhmänohjaaja Matti Nurro  Kilpisen koulu:  - rehtori, vt. Johnny Kotro  - erityisopettaja Kati Mikkonen

Hankkeen tapahtumat Toimintakplosallistujamäärälisätietoja Koulutus- ja kehittämisohjelmat Tapahtumat Educa -messut 80tarkempia kontakteja, esittelyä Muuta toimintaa, mitä? Vinkkikirja Otetta opintoihin Kielipolku -lehti

Hankkeen tuotokset Tuotoksetkpllisätietoja Toimintamalli Arjen sankarit -mallin kehittely Iltakoulukokeilu Raportti Raportti huoltajalle Väliraportti OPH Muut julkaisut, www-sivut yms. Vinkkikirja, artikkeli Kielipolku -lehdessä esite ja juliste 4 opiskelijan työ Muuta, mitä Koulutusmateriaalit 4

Talousselvitys (kokonaismenot, valtionavustus, omarahoitusosuus)  Kokonaismenot ,04  Valtionavustus ,04  Omaa rahoitusta 0,00  Jäljellä loppuvuoteen ,96 (tilanne )

Erittely laitehankinnoista  Ei laitehankintoja kuluvan vuoden aikana.