Yrittäjyyskasvatusta yläkoululaisille Kolme 9. -luokkalaisille suunnattua yrittäjyyskasvatus tuntia
Projekti Tavoitteena suunnitella ja toteuttaa toiminnalliset ja yrittäjämäistä asennetta kasvattavat tunnit (3 kpl) Telakkakadun koulun ylemmille luokille
Tuntien tavoitteet Toiminnallisuus ja tekemällä oppiminen Innovatiivisuus Ryhmässä toimiminen
Ensimmäinen tunti Esittäytyminen ja sisällöstä kertominen Mielipidejana yrittäjyyteen liittyvistä ominaisuuksista Ryhmäpohdinta: kuka on yrittäjä? Mitä on yrittäminen ja kuluttaminen? Yritysten nimeäminen ja roolijaon suunnittelu
”STIILI”-tunnit (2-3) Pahvi oy:n esittely 1. Tehtävä: ideointi 2. Markkinointi 3. Presentaatio ja haastattelu Lopuksi äänestäminen ja voittajan julistaminen
Miksi yrityskasvatusta? Kari Ristimäen mukaan opetustyössä on kyse yrittäjyyskasvatuksesta jos oppilas - kantaa vastuun tekemisestä - ideoi - suunnittelee - valitsee toteutettavat ideat - ponnistelee - saa elämyksiä - panee itsensä likoon - harjoittelee yhteistyötaitoja - harjoittelee esiintymistä - harjoittelee mielipiteensä esittämistä ja kantansa perustelua (
Onnistuminen ja palaute Jokainen ryhmä osallistui ja sai presentaation aikataulussa valmiiksi ja esiteltyä Palaute tunneista oli hyvä, joskaan ei kovin monisanainen: kehuja sai ryhmätyö ja kilpailuhenkisyys, lähes jokainen oppi jotain uutta yrittäjyydestä