TERVETULOA!.  Opettajat: - Marjo Miettinen, 1.luokka ja vararehtori - Erika Heikkilä, 2.luokka - Elisa Konttila, 3.luokka - Eemeli Räihä, 4.luokka -

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Uusi oppilashuoltolaki ja muutokset koulussa
Advertisements

Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden linjauksia
OPPILASHUOLLON ja OPPIMISEN KOULUNKÄYNNIN TUEN MUKAISET MUKAISET RYHMÄT PIHKAINMÄEN KOULUSSA LV Yhteisöllinen oppilashuoltoryhmä Yksilökohtainen.
Ylöjärven opetussuunnitelmaprosessi Opetuspäällikkö Leena Pöntynen
Kirsi Nuorsaari ja Jonna Heikkilä
Ops seminaari Askola.
Yleistä - rehtori kutsuu koolle - kokoontumisista kirjoitetaan muistio: vuotuiset vastuualueet/työtehtävät -kokoontuminen noin 2-4 kertaa lukuvuodessa.
Koulutulokkaiden vanhempainaamu Keskiviikko klo 8.30 – 10 TERVETULOA!
TURKU Monikulttuurinen opetus 1.jakso Ulla Rasimus & Leena Nousiainen.
Kukkulan koulun konsultoiva erityisopettaja haasteellisen oppilaan tukena Kukkumäentie 27a, Jyväskylä
Haapajärven perusopetukseen valmistavan opetuksen opetussuunnitelma 2016 Markku Mäkelä OPS-koordinaattori.
ALOITUSINFO PROJEKTIKOORDINAATTORI SARI ÅGREN Toimintakulttuurin kehittäminen.
TIEDOTUSTILAISUUS Rakokiven koulun rakennushanke Nastolan valtuustosali Susanna Kulonen, rehtori Sivistystoimiala.
VESO Anne Hakanen Pirjo Vuorio Jaana Karlamaa NOPS 7.5. Osa-aikainen erityisopetus.
Onko yhteisöllinen oppilashuolto pelkkää haihattelua?
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Luokkatunnit Toimintakulttuuri 4.2..
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
Kuinka toteuttaa monialaisia oppimiskokonaisuuksia?
Opiskelu eLukiossa
Kansainvälisyys uudistetuissa opetussuunnitelmissa – Lupa sanoa!
Elokuussa 2017 Hamulan kouluun tulevien koululaisten vanhemmille
Painotetun opetuksen kuvaaminen koulun opetussuunnitelmassa
Arviointi Hyökkälän koulussa lv
PERUSOPETUKSEN opetus- JA OHJAUShenkilöstön veso-päivä 7. 8
Infoa tutoropettajille
UUSI OPETUSSUUNNITELMA MUUTTAA KOULUTYÖTÄ
KURAATTORI elokuu Tehtävä Yhteystiedot Asiakkaat Konsultaatiot
Norssin kerhot
KODIN JA KOULUN YHTEISTYÖ
Nopolan koulu Opettajien veso
Etelä-Pohjanmaan peruskoulujen opetussuunnitelma 2016
Eheyttämistä voidaan toteuttaa mm:
TURKU Monikulttuurinen opetus 2.Jakso
Ops-iltapäivä Raumanmeri
Opetussuunnitelma ops
Opetustoimi osana Jyväskylää
Maahanmuuttajaoppilaiden arviointi
TERVETULOA VANHEMPAINILTAAN!
Ops 2016 – Mikä muuttuu?.
Vanhempainilta c.
4B-lk vanhempainilta Tervetuloa!
Oppilaitoksen nimi Päivämäärä
Valinnaisiaineista Valinnaiset tunnit ovat osa yhteisinä oppiaineina opetettavien taide- ja taitoaineiden opetusta ja ne myös arvioidaan osana tätä opetusta.
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
YLEINEN TUKI TEHOSTETTU TUKI ERITYINEN TUKI YLEINEN TUKI
OPON TUNTI Seija Mäntynen
Huoltajakysely lukuvuoden opiskelijoille
Vanhempainillat 20 & Johanna Honkanen-Rihu, rehtori
Taide- ja taitoaineiden valinnaiset tunnit sekä valinnaiset aineet 8
Projektioppiminen ja monialainen oppiminen
Puistopolun peruskoulu 7. luokan vanhempainilta
Puistopolun peruskoulu
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
KP OTE Opinnoista töihin
VERME - VERTAISMENTOROINTI
TERVETULOA TÖÖLÖN ALA-ASTEEN KOULUUN Vanhempaininfo ke 16. 5
Syksyn 2016 vanhempainiltoihin
Oppimisen arviointi uudessa OPSissa
Kirjoita omia muistiinpanoja tähän
Tervetuloa Haukkavuoreen!
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Keitele, Pielavesi, Tervo, Vesanto
Koulutulokkaiden aamu Maunulan ala-asteella Tervetuloa
Sunan koulun vanhempainilta TERVETULOA!
Ruokakasvatusta yhdessä
Luokat A Minna Mäkelä 19B Satu Mäkinen 19C Juha Käkilehto.
OPETUKSEN EHEYTTÄMINEN…
opintoja Oulun kaupungin lukiolaisille etänä & verkossa
Esityksen transkriptio:

TERVETULOA!

 Opettajat: - Marjo Miettinen, 1.luokka ja vararehtori - Erika Heikkilä, 2.luokka - Elisa Konttila, 3.luokka - Eemeli Räihä, 4.luokka - Sanna Heiskanen, 5.luokka ja rehtori - Kyösti Nora, 6.luokka  Koulunkäynnin ohjaajat: Sari Lahtinen ja Marjo Laine  Erityisopettaja: Niina Laitinen (paikalla to ja pe)  Terveydenhoitaja: Emmi Tuomisto  Kuraattori: Sirpa Hyvärinen  Psykologi: Outi Räsänen (paikalla tarvittaessa)

 Yhteyttä pidetään pääasiallisesti Helmen välityksellä. Viestinnän lisäksi Helmeen merkitään tulevat kokeet, koenumerot, unohdukset, huomautukset, poissaolot ja luvat. (Sannalta ja Marjolta saa tarvittaessa uudet Helmi-tunnukset.)  Lapsen poissaoloista tulee ilmoittaa heti aamulla joko Helmen välityksellä luokanopettajalle tai tekstiviestinä numeroon (opettajahuone).  Toivomme, että olette rohkeasti yhteydessä meihin, jos vähänkään siltä tuntuu.

 1.-2.luokka muuttavat uusiin tiloihin syysloman jälkeisellä viikolla eli viikolla 43.  Yläkerrassa koulun tiloja: kaksi luokkaa, oppilashuollon tilat, toimisto, aula ja ryhmätyötila.  6. ja 5.luokka ovat tämän jälkeen A-talossa ja 3. ja 4.luokka B-talossa. Ruokalassa ollut luokkatila muutetaan takaisin ruokatilaksi.

 Opetussuunnitelman tehtävänä on tukea ja ohjata opetuksen järjestämistä ja koulutyötä sekä edistää yhtenäisen perusopetuksen yhdenvertaista toteutumista.  Uuden ops:n yhtenä tavoitteena on, että oppilas ajattelee, opiskelee ja toimii oppitunneilla, ei istu pelkästään omalla paikallaan. Lisäksi oppilas toimii aktiivisessa vuorovaikutuksessa muiden kanssa, ei työskentele pelkästään yksin.  Ei vain kysytä, että mitä opitaan, vaan miten opitaan.

 Tavoitteena on samalla toimintakulttuuri, joka edistää oppimista, osallisuutta, hyvinvointia ja kestävää elämäntapaa  Nurmijärven opetussuunnitelma löytyy kunnan omilta internetsivuilta. (Perhe ja hyvinvointi – Opetus ja koulutus) _Njarven_perusopetuksen_opetussuunni telma.pdf _Njarven_perusopetuksen_opetussuunni telma.pdf  Uusina asioina ops2016 tuo meille käsitteet laaja- alaisen osaamiset taidot ja monialaiset oppimiskokonaisuudet.

 Lukuvuoden aikana jokaisen oppilaan opintoihin sisältyy vähintään luokka-asteen yhden viikon oppitunteja vastaava määrä monialaista oppimista, joka muodostaa yhden tai useamman monialaisen oppimiskokonaisuuden.  Monialaisten oppimiskokonaisuuksien ajoitus ja teemat määritetään koulukohtaisesti. Kokonaisuus voidaan toteuttaa yhden viikon aikana tai pidemmällä aikavälillä, esim. lukukauden tai jakson/jaksojen aikana.

 Monialaisen oppimiskokonaisuuden toteutuksessa on kerrallaan mukana vähintään kolme eri oppiainetta. Jokainen oppiaine on velvoitettu osallistumaan omalla vuorollaan.  Monialaisten oppimiskokonaisuuksien teemat ja suunnitelmat kirjataan koulun lukuvuosisuunnitelmaan.