Isännöinnin Asiakastyytyväisyys 2010 - yhteenveto 1 Isännöinnin asiakastyytyväisyys 2010 (N9772) Tulosyhteenveto Raportin kohderyhmä: JS-Audit Oy Vastaajia.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Juha Kauppinen Consulting oy Työntekijäkysely Tietoja
Advertisements

Asukas-TV mCasting Oy Airport Plaza Äyritie 12 C, Vantaa
Talouden tunnusluvut.
Isännöinnin asiakastyytyväisyys Kaikki isännöitsijät 2008 Esityksen sisältö 1.Tutkimuksen tausta ja toteutus v Hallitukset (vastaajat)7.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Ammatillisen peruskoulutuksen valtionavustushankkeet Tuija Laukkanen
Valtakunnallinen vuokratyöntekijätutkimus 2007 Promenade Research Oy Pekka Harjunkoski Tutkimuspäällikkö
Asiakastyytyväisyystutkimus Kokonaistoimituksen asiakkaat
Kuntalaispalautteen kokoamispalvelu Multibase Oy Tämä on kuvaus palvelumallista, jonka pohjalta Kauniaisten kaupunki käynnisti pilottiprojektin. palvelumalli:1-3.
Isännöinnin uusi rooli taloyhtiön viestinnässä
Isännöinnin asiakastyytyväisyys 2007 Lehdistötilaisuus klo Suomen Isännöintiliitto ry.
Työhyvinvoinnin tekijät Akavan Erityisalojen työmarkkinatutkimusten tuloksia Tiivistelmädiat
Enfo käynnistää konsernin jakautumisvalmistelut Tiedotustilaisuus
Asiakastyytyväisyystutkimus Sähkön myynnin asiakkaat
Isännöinnin Asiakastyytyväisyystutkimus Isännöinnin Asiakastyytyväisyystutkimus Tutkimuksen taustaa •Isännöintialan valtakunnallinen.
OSAAMISEN TUNNISTAMINEN TYÖNHAUN POHJANA
KANSALLISKIRJASTO Palvelukysely 2012 Yhteiskirjastot TIEDOSTA MENESTYS
KE Teknillisen kemian seminaarikurssi. Seminaariesitykset Ti klo 9-10 Ohjeita esim. –J. W. Niemantsverdriet: How to give successful oral.
Asiakastyytyväisyystutkimus Kaukolämmön asiakkaat
Asiakastyytyväisyystutkimus Sähkön siirron asiakkaat Tammikuu 2013.
1 ©TNS 2012 NEUVOLOIDEN VASTAANOTTOJEN ASIAKASTYYTYVÄISYYSMITTAUS Neuvolat - suurten kaupunkien vertailu 2012 Kaupunkikohtainen vertailu.
T IEDOSTA M ENESTYS Hämeenlinnan kaupunki Asiakastyytyväisyys 2013 – Lasten ja nuorten palvelut Varhaiskasvatus Tutkimusraportti Mikko Kesä Minna.
Palautteen olemuksesta
PISA 2012 ENSITULOKSIA Pekka Kupari Jouni Välijärvi Koulutuksen tutkimuslaitos Jyväskylän yliopisto.
LAMK Outdoors Finland Etelä Aktiviteettisivuston lanseeraustutkimus 2013 T IEDOSTA M ENESTYS INNOLINK RESEARCH OY TAMPELLAN ESPLANADI 2, 4.krs, TAMPERE.
LAMK Pyöräilysivuston lanseeraustutkimus 2012 T IEDOSTA M ENESTYS INNOLINK RESEARCH OY TAMPELLAN ESPLANADI 2, 4.krs, TAMPERE FREDRIKINKATU 34 B 22,
OECD:n Pisa 2006-tutkimuksen ensituloksia
Lohjan kaupungin asiakaspalvelukyselyjen tulokset 2008.
Vaikuttaminen ja viestintä taloyhtiössä -kyselyn tulokset.
Tutkimus osuuskuntien alueellisesta syntyvyydestä Panu Kalmi / HKKK ja RUN Pellervon Päivä Helsinki.
Lohjan kaupungin työhyvinvointikysely 2008 Lehdistötilaisuus
T IEDOSTA M ENESTYS MAATALOUSYRITTÄJIEN ELÄKELAITOS Asiakastutkimus Tutkimusraportti Kvartaali 3 / 2013 Keskeiset tulokset Etta Partanen.
VTR/ts HP 2014 HallituspartneritYdinviesti
KOTITALO-LEHDEN LUKIJATUTKIMUS 2014 N971. Lehteä luetaan useampana päivänä Keskimäärin lehteä luetaan 2,2 päivänä.
LAMK Aktiviteettioppaat Lanseeraustutkimus 2012 T IEDOSTA M ENESTYS INNOLINK RESEARCH OY TAMPELLAN ESPLANADI 2, 4.krs, TAMPERE FREDRIKINKATU 34 B.
Ota yhteyttä, me vastaamme! t.
KISA – Kysely kaupungin viestinnästä Sari Koski Yhteenveto: Helsinki.
Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY Henkilöstötutkimus 2013
Kärkimedia Paneeli Huomioarvon analyysi.
Yleistä tutkimuksesta
Tiedottajan ABC-4 *Mitä kannattaa, mistä pitää tiedottaa?
Liideri – Liiketoimintaa, tuottavuutta ja työn iloa ( ) Seminaari Framissa
Isännöinnin Asiakaskuuntelututkimus 11/2014 JS-Audit Oy Yritysraportti Tulokset 12/2014 Vastaajamäärä 88.
TULEVAISUUDEN KUNTA alustavia nostoja ja havaintoja MDI:n selvitysmateriaalista Vantaa |
Isännöinnin asiakastyytyväisyys 2012 Tulosyhteenveto Raportin kohderyhmä: JS-Audit Oy Vastaajia yhteensä: 50.
JOHTAMISEN OSA-ALUEET:  Strateginen johtaminen / johtoryhmä  Visio, missio ja strategia  Johtamismetodit / taktiikat  Tavoitejohtaminen, yrityksen.
JOHTAMISEN OSA-ALUEET:  Strateginen johtaminen / johtoryhmä  Visio, missio ja strategia  Johtamismetodit / taktiikat  Tavoitejohtaminen, yrityksen.
Yhteisten palvelujen asiakasohjauksen uudistaminen
Julkistus Aineistot:
Yritysraportti Tulokset (päivitetty ) Vastaajamäärä (N) = 75
Liiketoimintasuunnitelman esitys
Pienosuuskuntien johtamisen haasteet
Kasvatus- ja opetuslautakunta/huhtikuu 2017
Marttilan yrittäjäkyselyn yhteenveto
Strategisen hyvinvoinnin johtaminen
Kenttäkonsultointikysely 2014
Uskonto ja kriisit nuoren elämänkulussa
Pirkanmaan sote- ja maakunta uudistuksen valmisteluun osallistuvat järjestötoimijat Toimijoiden yhteistyö ja verkostoituminen (kolmas tapaaminen)
Kuopion kaupunkiseudun joukkoliikenne Asiakastyytyväisyys
Aineettoman pääoman merkitys organisaation menestymiselle - Antti Lönnqvist
TILASTOKUVIO kuvio on voimakkain tapa esittää tietoa
Presidentinvaalit 2018 Vaalien 1 ja 2 kierros
Best in Class Hankinnan kehittämistyökalu
Lapin Digistep, ryhmätyö
Menestys tiimityön kautta
Suomen Pelastusalan Keskusjärjestö VPK toiminnan tunnettuus
HENKILÖSTÖTUOTTAVUUDEN PERUSTEET
Yrityksen kokouksen otsikko
Kauppakamarien Yritysparlamentti-kyselyn tulokset
Kuopion kaupunkiseudun joukkoliikenne Asiakastyytyväisyys
Kuntoutusverkoston (KUVE) arviointikyselyn tulokset
Esityksen transkriptio:

Isännöinnin Asiakastyytyväisyys yhteenveto 1 Isännöinnin asiakastyytyväisyys 2010 (N9772) Tulosyhteenveto Raportin kohderyhmä: JS-Audit Oy Vastaajia yhteensä: 64

Isännöinnin Asiakastyytyväisyys yhteenveto 2 Tulosyhteenvedon lukuohjeita -Sivulla 3 esitetään tutkimuksen keskeisten aihealueiden tunnusluvut, indeksit. -Indeksi tarkoittaa keskiarvoa, joka on saatu laskemalla keskiarvo indeksin nimen mukaisen teeman kysymyksistä. -Yrityksenne tuloksia verrataan Isännöinnin Asiakastyytyväisyystutkimuksen 2010 oman alueenne yritysten keskiarvotuloksiin. Alueluokittelu on tehty läänijaon perusteella. Jos yrityksenne on aikaisemmin (2008 tai 2009) ollut mukana tutkimuksessa, näkyy muutos edelliseen tutkimuskierrokseen muutoslukuna (+ / -). -Sivulla on kommentoitu keskeisiä tekijöitä (vahvuudet, kehityskohteet) yrityksenne tuloksessa. -Sivulla 4 esitetään keskeisten indeksien tulosjakauma tutkimukseen osallistuneiden yritysten kesken. Mukana olleiden yritysten saamat arvosanat esitetään kaaviossa, johon on myös merkitty oman yrityksenne sijoittuminen suhteessa muihin osallistujiin (yritysten nimiä ei esitetä). Sivulla on lisäksi ko. indeksien mediaanitulos omalta alueeltanne. -Sivulla 5-6 esitetään tulostaso kysymyksissä, jotka isännöintitoimialalla keskimäärin liittyvät asiakkaan kokemaan kokonaistyytyväisyyteen. Nämä asiakastyytyväisyyden rakentumisen keskeiset tekijät on valittu korrelaatioanalyysin perusteella (kaikkien vastaajien tasolla). -Sivulla 7 esitetään yrityksenne saamat suhteellisesti parhaat arvosanat (top 10). -Kuvaan on valittu ne 10 kysymystä, joissa yrityksenne tulos on suhteellisesti eniten edellä oman alueenne yritysten saamia keskiarvotuloksia. Kuvaan on voinut valikoitua myös kysymyksiä, joissa olette jäljessä tutkimuskokonaisuuden keskiarvoa, mikäli yrityksenne ei menesty 10 tekijässä kokonaiskeskiarvoa paremmin. -Kuvan tulos kertoo keskeiset vahvuutenne suhteessa muihin tutkimukseen osallistuneisiin yrityksiin omalla alueellanne. -Kalvolla 8 esitetään yrityksenne saamat suhteellisesti heikoimmat tulokset (bottom 10). -Kysymykset, joissa yrityksenne tulos on eniten jäljessä tutkimuksen keskiarvoa omalla alueellanne. 2

Isännöinnin Asiakastyytyväisyys yhteenveto 3 Indeksit JS-Audit Oy JS-Audit Oy (N=64)Pääkaupunkiseudun yritykset (N=2477) EOS%=5=4=3=2=1 Indeksit Ka.Muutos Isännöintipalvelun arviointi 4,09 3, % % Taloyhtiön johtaminen 4,08 3, % % Isännöintipalvelun ammattitaito 4,12 3, % % Tiedottaminen ja tiedonkulku 3,87 3, % % %20%40%60%80%100% JS-Audit Oy: erinomainen tulostaso näkyy kaikissa keskeisissä tutkimuksen teemoissa. Korkea asiakastyytyväisyys muodostuu sekä poikkeuksellisen korkeista erittäin hyvin arvosanojen osuudesta (arvosanat ”5”) että kriittisten vastausten pienestä osuudesta tai niiden puuttumisesta kokonaan Keskeisiä vahvuuksia ovat kaikki luottamukseen ja osaamisen liittyvät teemat. Myös ne kysymykset joilla on isännöintitoimialalla selvä yhteys asiakkaan kokemaan kokonaistyytyväisyyteen, saavat erinomaisia arvioita. Tuloksen erinomaisuutta korostaa vertailu pääkaupunkiseudun tulostasoon, joka on keskimäärin selvästi alempi kuin muilla alueilla. Huom. JS-Audin tulokset ovat myös tähän valtakunnalliseen vertailuaineistoon nähden parhaimmistoa (tulos edustaa parhainta 10%, kun vertailukohtana on kaikki tutkimukseen osallistuneet 140 isännöintiyritystä / isännöintiyrityksen toimipistettä) Tiedottamisen ja tiedonkulun kysymykset saavat vertailuaineistoon nähden hyviä / erinomaisia arvioita, mutta kehitystoimenpiteitä voi liittää ko. teemaan. Myös aikataulujen pitävyydestä voi löytyy kehittämistä: kolmasosa vastaajista antaa ko. asiasta arvosanan 2 tai 3.

Isännöinnin Asiakastyytyväisyys yhteenveto 4 Tutkimukseen osallistuneiden yritysten arvosanajakauma neljän keskeisen indeksin osalta ja oman yrityksenne sijoittuminen 4 Kuvaan on *-merkillä sijoitettu yrityksenne tulos ko. indeksissä. Tämän avulla näette sijoittumisenne suhteessa muihin tutkimukseen osallistuneisiin yrityksiin Kuvion vaaka-akselilla mukana olleiden yritysten menestyminen on jaettu 10%-osuuksiin. Esim. parhaiten menestyvän viidenneksen tulostaso on välillä 80%-100%, heikoin viidennes sijoittuu välille 0%-20% Helppo tapa tulkita tulosta on arvioida sijoittumistanne suhteessa mediaani-tasoon. (=kuulutteko ko. indeksissä keskimääräistä paremmin vai heikommin menestyvään puolikkaaseen. * * * *

Isännöinnin Asiakastyytyväisyys yhteenveto 5 Tulokset tekijöissä, joilla on isännöintitoimialalla keskimäärin voimakas yhteys asiakkaiden kokonaistyytyväisyyteen* JS-Audit Oy JS-Audit Oy (N=64)Pääkaupunkiseudun yritykset (N=2477) EOS%=5 Erinomainen=4=3=2=1 Heikko Millaisen arvosanan annatte seuraaville isännöintipalvelua kuvaaville tekijöille? Ka.Muutos Luotettavuus 4,27 3, % % Ammattitaito 4,30 3, % % Palveluhenkisyys 4,23 3, % % Huolellisuus 3,98 3, % % Johtajuus (taloyhtiön asioissa) 4,06 3, % % Oma-aloitteisuus 3,80 3, % % Vastuullisuus 4,17 3, % % Tehokkuus 3,97 3, % % %20%40%60%80%100% *Kuvaan (sivut 5 ja 6) on valittu ne tekijät, jotka Isännöinnin Asiakastyytyväisyystutkimuksessa 2010 korreloivat kysymyksen ”Isännöinti kokonaisuutena” kanssa. Panostukset onnistumiseen ko. tekijöissä tuottaa todennäköisimmin asiakkaan kokeman kokonaistyytyväisyyden kasvua.

Isännöinnin Asiakastyytyväisyys yhteenveto 6 Tulokset tekijöissä, joilla on isännöintitoimialalla keskimäärin voimakas yhteys asiakkaiden kokonaistyytyväisyyteen JS-Audit Oy JS-Audit Oy (N=64)Pääkaupunkiseudun yritykset (N=2477) EOS%=5 Erinomainen=4=3=2=1 Heikko Millaisen arvosanan annatte isännöintipalvelulle seuraavissa taloyhtiön hallituksen kokouksiin liittyvissä asioissa? Ka.Muutos Päätettyjen asioiden hoitaminen sovitussa aikataulussa 3,86 3, % % Päätettyjen asioiden hoitaminen sovitulla tavalla 4,05 3, % % %20%40%60%80%100% EOS%=5 Erinomainen=4=3=2=1 Heikko Millaisen arvosanan annatte isännöintipalvelulle seuraavista taloyhtiön johtamiseen liittyvistä asioista? Ka.Muutos Toimivuuden pitkäjänteinen hoitaminen ja kehittäminen taloyhtiössä 3,89 3, % % %20%40%60%80%100%

Isännöinnin Asiakastyytyväisyys yhteenveto 7 Suhteellisesti parhaat 10 kysymystä vertailukohtana Pääkaupunkiseudun yritykset JS-Audit Oy JS-Audit Oy (N=64)Pääkaupunkiseudun yritykset (N=2477) ka.Erotus Isännöinti kokonaisuutena 4,23 3,27 +0,96 Johtajuus (taloyhtiön asioissa) 4,06 3,17 +0,90 Kyky esittää ja perustella asiat 4,33 3,48 +0,85 Tehokkuus 3,97 3,15 +0,82 Isännöintipalvelu vastaa isännöintisopimusta 4,24 3,43 +0,81 Päätösten valmistelu (päätösesitykset, ennakkomateriaali) 4,11 3,32 +0,79 Oma-aloitteisuus 3,80 3,02 +0,78 Taloyhtiön kokonaistalouden pitkäjänteinen hoitaminen 4,15 3,38 +0,77 Palveluhenkisyys 4,23 3,47 +0,76 Taloushallinto 4,37 3,61 +0,

Isännöinnin Asiakastyytyväisyys yhteenveto 8 Suhteellisesti heikoimmat 10 kysymystä vertailukohtana Pääkaupunkiseudun yritykset JS-Audit Oy JS-Audit Oy (N=64)Pääkaupunkiseudun yritykset (N=2477) ka.Erotus Hallituksen kokouksissa ei käsitellä liian pieniä asioita 3,48 3,51 -0,03 Taloyhtiömme hallitukseen on tarvittaessa helppo saada uusia jäseniä 2,40 2,32 +0,08 Hallitustyöskentely kokonaisuutena 3,76 3,63 +0,13 Hallituksen kokouksissa käsitellään oikeita asioita 4,13 3,94 +0,18 Asukkaiden toiveet 3,83 3,61 +0,21 Hallitustyöskentely on mielekästä 4,06 3,84 +0,22 Hallitustyö ei vie liikaa aikaani 3,84 3,62 +0,22 Hallituksella on selkeä näkemys taloyhtiön pitkän tähtäimen tavoitteista 4,06 3,83 +0,23 Hallitus johtaa taloyhtiötä asukkaiden odotusten mukaisesti 4,03 3,76 +0,27 Talousasiat 3,98 3,71 +0,

Isännöinnin Asiakastyytyväisyys yhteenveto 9 Yhteystiedot Pekka Harjunkoski Tutkimusjohtaja Puh Promenade Research Oy Fredrikinkatu Helsinki Finland Tel Fax