Www.turkuamk.fi 12.02.2009Juha KnuuttilaSivu 1 VERKKO-OPETUSPALVELUT – KEKKO Strategia ja yleinen kehittäminen: koulutuspalvelupäällikkö Mauri Kantola.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Ammattikorkeakoulujen rekrytointipalvelu
Advertisements

W w w. h a m k. f i Verkko-opetukseen valmentautuminen Verkko-opetuksen parhaan palat 2011.
Satu Helmi & Ismo Kantola
@Virtuaaliammattikorkeakoulu VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus Suomen Virtuaaliammattikorkeakoulu.
OHJAUS AMMATTIKORKEAKOULUISSA Pentti Rauhala ARENE ry:n pj., rehtori, Laurea – ammattikorkeakoulu
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
ELMO2009 – AIKATAULU JA VASTUUT - SUUNNITELMA Juha KnuuttilaELMO2009 Sivu 1 Benchmarking Pilottiopintojaksot: valinta ja suunnittelutyö.
eSavonia ”Verkko-opetuksen hyvät käytänteet
W w w. a m k. f i Terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen verkko-opinnot, 15 op Terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen opinnoissa hankitaan tietoperustaa.
LÄHIHOITAJAKOULUTUS tutkinnon laajuus 120 ov
Pirjo Rauhala: Virtuaaliyliopisto - ajankohtaista... 1 Virtuaaliyliopisto - ajankohtaista valtakunnassa ja Tampereella Alustus Virtuaalikielikeskuksen.
Virtuaaliyliopistoseminaari Yhteenveto Kari-Jouko Räihä.
Avoin-Web Pro -projekti SISÄLLÖNTUOTANTO Eija Varis Info
AVOIN AMMATTIKORKEAKOULU Ammattikorkeakoulun koulutusmuoto, joka n parantaa opiskeluun osallistumismahdollisuuksia n parantaa työelämässä mukana olevien.
TIETO- JA VIESTINTÄ- TEKNIIKKA OPETUKSESSA -opettajien täydennyskoulutus Johanna Karppinen Info
MAAKUNTAKORKEAKOULU ALUEELLISEN OSAAMISEN KEHITTÄJÄNÄ
PAKOLLINEN KANSAINVÄLISTYMISJAKSO TUTKINTOVAATIMUKSISSA TAVOITE: Opiskelijalla oltava valmiudet työskennellä kansainvälisessä toimintaympäristössä. LÄHTÖKOHTA:
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut Sirkka Hulkkonen
Kiihdytetty opiskelupolku 2,5 v./SOTE 1. vuosi Kaikille pakolliset ammatilliset tutkinnon osat 50 ov Opiskellaan ryhmän mukana, 30 ov: Kasvun tukeminen.
Anu Portti Laatupäällikkö
1 amk.fivirtualyh.fioncampus.fi Suomen Virtuaaliammattikorkeakoulu Tähtäimessä amk.fi.
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulun prosessikuvaukset ja prosessien laatukriteerit 1 Opintojaksoreklamaatio Prosessin nimiKuvaus luotu Opintojaksoreklamaatio.
MONKEY 2008 JA OPTIMA OPPIMISYMPÄRISTÖ Aloitusseminaari Juha Knuuttila Miksi käytämme Optimaa ? Mitä Monkey 2008 kansiossa on? Miten Monkey.
Kokkolan yliopistokeskus Chydenius
Laurea/AS/2003 Ohjauksen osaaminen Mahdollisuus vastata ohjauksen tarpeisiin tasapuolisuus oikeudenmukaisuus taloudellisuus tavoitteellisuus.
OPEDA (OPH:n rahoittama EU-hanke) Opiskelijoiden erityisyyden huomiointi ja pedagogisen johtajuuden kehittäminen Peruskoulun lopettaneiden tukeminen jatko-opintoihin.
SON ET BOTNIA P OHJANMAAN MAAKUNTIEN SOSIAALIALAN OSAAMISKESKUS Kehitysjohtaja Arto Rautajoki
J Kangasniemi 2010 Osaava-ohjelman taustaa ja rakenne Tätä kalvosarjaa päivitetään verkossa. Varmistathan että käytössäsi on viimeisin versio. (viimeksi.
TUTKOKE Turun normaalikoulussa PM/MH. Mikä TUTKOKE?  Tutkimus-, kokeilu ja kehittämistoiminta  Tavoite määritelty harjoittelukoulujen strategiassa.
NOPS – hanke LbD –arjen onnistumisia Leppävaara Projektipäällikkö, lehtori Pirkko Rimpilä-Vanninen NOPS Projektipäällikkö.
KIT -vastaavat KIT -toimintasuunnitelma 2015.
@Virtuaaliammattikorkeakoulu 5 VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus Annina Korpela, tiedottaja Kehittämisyksikkö.
Kulttuuri ja hyvinvointi Vuoden 2015 KIT-toiminnan suuntaviivat.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tieto- hallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Yhteistyörakenteet.
HOPS - Henkilökohtainen opiskelusuunnitelma ammattiin kasvamisen tukena TL/
W w w. h a m k. f i Jatkajakoulun verkkototeutus Jorma Saarinen, HAMK Jukka Ilmonen, LAMK Mauri Kantola, Turkuamk.
JAMK-ESOK Esteettömät oppimisympäristöt Helena Koskimies,
Laatua verkko-opetukseen Vopla-hankkeella Helsingin yliopisto Kuopion yliopisto Lappeenrannan teknillinen yliopisto.
Birgitta Varjonen Työpaja 2. Korkea-asteen ohjaus Johdantopuheenvuoro: Ohjaus palvelujärjestelmänä Oped-Exo Opintojen ohjauksen kehittämishanke.
Osaamisen ja sivistyksen asialla YLIOPISTOJEN YHTEISHAKU JA SÄHKÖINEN HAKUJÄRJESTELMÄ Vilho Kolehmainen VALTAKUNNALLISET OPO-PÄIVÄT
GOPP –hanketyöpaja Teemaryhmät Ohjausryhmän edustajat SAMOK ry. Projektipäällikkö.
Copyright VirtuaaliAMK 1 Virtuaaliammattikorkeakoulun kirjastohanke Virtuaaliammattikorkeakoulun kirjastohanke Informaatiolukutaito osaksi oppimisprosessia.
Sidosryhmäseminaari Koulutussuunnittelija Kaarina Närhi - Avoin ammattikorkeakouluopetus ( - Ylemmät ammattikorkeakoulututkinnot.
”Mutta kuka tekisi minulle ne kysy- mykset…” - miten onnistuu tiedonhankinnan opetus? ITK
OPETUSSUUNNITELMATYÖ POHJOIS-KARJALAN AMMATTIKORKEAKOULUSSA
KIT -vastaavat KIT -toimintasuunnitelma 2015.
OPEDA (OPH:n rahoittama EU-hanke) Opiskelijoiden erityisyyden huomiointi ja pedagogisen johtajuuden kehittäminen Peruskoulun lopettaneiden tukeminen jatko-opintoihin.
Ajatuksia AMK-opintoihin valmentavan koulutuksen sisällöistä Metropolia / Riitta Metsänen.
Copyright VirtuaaliAMK 1 Verkkokirjastopalvelut osana Virtuaaliammattikorkeakoulua –projekti Kaisa Rissanen Ammattikorkeakoulukirjastojen johtajien kokous.
Opetusta verkkoon – miksi? Sari Koski-Kotiranta
Feministinen opettaminen – verkkojakson esittely Sari Koski-Kotiranta Opetusteknologiakeskus.
Turun koulutuksen toiminnallinen järjestämissuunnitelma.
TraiNet –tapaaminen Rajat ylittävä yhteistyö TURKU AMK Paneelikeskustelu.
Kokkolan yliopistokeskus Chydenius On yksi Suomen kuudesta yliopistokeskuksesta. Kokkolan yliopistokeskuksessa yhteistyötä tekevät Jyväskylän, Oulun ja.
Ammattikorkeakoulujen talous- ja hallintopäivät Rehtori Arto Karjalainen.
AVOP-opiskelijapalautejärjestelmä OKM/KTPO Kaisu Piiroinen.
TVT-strategia Käsittely: -valmisteltu tiimin palaverissa käsitelty lukion kokouksessa 09/2014 ja 05/2015 -lukion tvt-tiimi 05/2015,
AVOIN TIEDE JA TUTKIMUS HY:SSA EEVA NYRÖVAARA CC BY 4.0.
Kansainvälinen liiketoiminta Digitalisaatio ja digitaaliset oppimisympäristöt Pepe Vilpas.
Harjoittelukoulujen ja Opeko Oy:n yhteistyö. Agraarin perinteen kasvatuksen saaneet opettajat opettavat teollisissa rakenteissa postmoderneja nuoria jälkiteollisille.
DIGIJOUJOU Suomen ja ruotsin kielen joustava oppiminen ja ohjaus tulevaisuuden työelämän tarpeisiin Tavoite: Uusi digipedagogiikka, joustavat opintopolut.
- Johtoryhmän toimintasuunnitelma
Tieto- ja viestintätekniikka opetuksessa
Englanninkielisen opetuksen kehittäminen
Ammattikorkeakoulujen yhteiset verkostohankkeet
Oulun seudun ammattikorkeakoulu
Tampereen ammattikorkeakoulu
TURUN MATKAILUAKATEMIA – ÅBO TURISMAKADEMI
Ammatillisen koulutuksen reformin vaikutus vankilaopetukseen
Esityksen transkriptio:

Juha KnuuttilaSivu 1 VERKKO-OPETUSPALVELUT – KEKKO Strategia ja yleinen kehittäminen: koulutuspalvelupäällikkö Mauri Kantola 1) Verkko-opetustarjontaan vaikuttaminen Tulosalueet: Verkkokoordinaattoritiimi (Juha Knuuttila) Virtuaaliamk: e-opintosihteeri Avoimen AMK:n ja Vapaasti valittavien opintojen: Pekka Härkönen ja Anniina Laakso 2) Verkko-oppimisympäristöpalvelut Optima ym Kai Heikkilä, Heikki Rahkonen 3) Verkkomateriaalipalvelut Rajoitetusti sisällöntuotantoprojekteissa avustamista: Kai Heikkilä, Heikki Rahkonen Tapahtuu pääasiassa tulosalueilla 4) Henkilöstökoulutus ja kehittäminen Koulutus: Kai Heikkilä, Heikki Rahkonen, Mauri Kantola Alueellinen ja valtakunnallinen kehittämistyö: eRappu: Mauri Kantola, Virtuaaliamk: Juha Knuuttila

Virtuaaliammattikorkeakoulutoiminta 1) OLLAAN MUKANA KEHITTÄMÄSSÄ AMMATTIKORKEAKOULUJEN VERKKO-OPETUSTA Kehittäjä AOR Yhteyshenkilöt ja yhteyshenkilötapaamiset Siirtynyt 2008 syksyllä verkkoneuvottelu – ACP maailmaan Aikaisemmat sisällöntuotantohankkeet, nyt e-opintotoimiston kehitystä ja hankevalmistelu ) TARJOTAAN OPISKELIJOILLE MAHDOLLISUUKSIA VERKKO-OPISKELUUN E-opintotoimisto Liikkuvuuden tukeminen –ehops ja rahoitus Tiedotustoiminta (suunniteltu verkko-opetuksen road show) OPM liikkuvuusraha 3) TARJOTAAN OPETTAJILLE MAHDOLLISUUTTA VERKKO-OPETUKSEEN E-opintotoimiston kautta Integroituneena avoimen ammattikorkeakoulun toimintaa Yli tulosaluerajojen Kielikoulutuskeskus tässä asiassa tulosalueita valovuosia edellä 4) OPPIMATERIAALIPANKKI DIGMA Yhteisesti tuotettujen varantojen hyödyntäminen Asiasta tulossa infoa kevään aikana koko AMK tasolla Juha KnuuttilaSivu 2

Juha KnuuttilaSivu 3 Verkkokoordinaattoritoiminta ja tavoitteet ( ) Edistää tietotekniikkaa hyödyntävää, joustavaa opintojaksojen toteutusta ja tarjontaa Turun ammattikorkeakoulussa ja erityisesti omalla tulosalueellaan seuraavin tavoin: 1)PEDAGOGISEEN STRATEGIAAN VAIKUTTAMINEN. Osallistumalla Turun ammattikorkeakoulun ja oman tulosalueen pedagogisen strategian valmisteluun Verkko- opetuksen yhteistyö ja kehittäminen ammattikorkeakoulun muiden tulosalueiden kanssa (tuloaluejohtaja ja koordinaattoritiimin yhteistyö) 2)TULOSALUEIDEN KEHITTÄMISSUUNNITELMATYÖ. Valmistelemalla tulosalueen johtajan kanssa tulosalueen verkkopedagogiikan kehittämisen toimintasuunnitelma 2009 tulosalueen johtoryhmälle (kehittämissuunnitelmat 2009) 3)TULOSALUEEN TIEDOTUSTOIMINTA. Yhteistyö tulosalueiden koulutusohjelmien kanssa tiedon välittäjänä virtuaaliammattikorkeakoulutoiminnasta, koulutuksista ja muista verkko- opetukseen liittyvistä ajankohtaisista asioista (tiedotustoiminta) 4)VERKKO-OPETUKSEN TUKIPALVELUT. Yleinen verkko-opetukseen liittyvä neuvonta ja ohjaus? Organisointi? Tukipalvelut / tukipalveluiden organisointi? (tulosalueittain organisoitua) 5)OMAN ASIANTUNTEMUKSEN KEHITTÄMINEN JA JAKAMINEN (Mm. Agricola ELMO2009)