Tekstiilityö ySV1-ySV4. ySV3 / ySV4 1. jaksossa ke 13.20-16.00 ja to 8.30-9.45 23 x 75 min. 4. jaksossa ti 13.20-16.00 ja ke 8.30-9.45 19 x 75 min.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Portfoliopohja oppilaiden käyttöön
Advertisements

Sosiaalinen media Iida Kiesi.
Työpaikalla tapahtuvan oppimisen info
NAO/Maija-Leena Haapa-alho
Alakylän koulun KU-KÄ –kerho
Tekstiilityö Tekstiilityö kehittää monipuolisesti oppilaan kädentaitoja, luovuutta,suunnittelu- ja ongelmanratkaisukykyä. Itsenäinen ajattelu työskentelyssä.
ELINIKÄISEN OPPIMISEN AVAINTAIDOT
Oppimisen sykli ja kokemuksellisen oppimisen malli
TEKSTIILITYÖ sisällöt Raija Ojama
LUONTOKUVASTA APPLIKOINTITOTEUTUS
Pienin askelin – snadein stepein -väline oman työn kehittämiseen arjessa – jatkuvan parantamisen toimintatapa Virpi Mattila
Suomalais-venäläinen koulu Финско-русская школа TEKSTIILITYÖ kevät 2009 весна РУКОДЕЛИЕ koonnut: tekstiilityön opettaja Auli Kesker.
Tuntisuunnitelmat nimi, puhelin, ohjaajan nimi
Opiskeluaika 120 ov / 3 vuotta Tuotteen tekninen valmistus ja kädentaidot 20 ov Tuotteen suunnittelu ja valmistus 10 ov VALINNAISET OPINNOT 20 ov Yritystoiminta.
Levy- ja hitsausalan CNC –valmistus 10 ov
VALINNAINEN TEKSTIILITYÖ 2 + 2
4. Opiskelijan oppimisen arviointi työpaikoilla
KE Teknillisen kemian seminaarikurssi. Seminaariesitykset Ti klo 9-10 Ohjeita esim. –J. W. Niemantsverdriet: How to give successful oral.
Tekstiilityön opetussuunnitelma valinnainen TS Sompion koulu Kerava
Mosaiikkityö tilkkumaalaustekniikalla
Valinnainen käsityö vkt ( Kahden tunnin valinnainen )
Joensuun normaalikoulun opetussuunnitelmatyö
Oma matkapäiväkirja PAKETTIMATKAN TEHTÄVIEN SUORITUS
ARVIOINTI Vanhempainilta
HOPS eli Henkilökohtainen OPiskeluSuunnitelma
Lattiatyynyt Iida Mansikka 9.c Puolalan koulu Tekstiilityön sisustusjakson lopputyö
OPPIMINEN JA OPETUS / DIDAKTIIKAN KURSSIN WIKITENTTI.
KVV-maisteriohjelman HOPS-työskentely Miksi? Miten? Kuinka monelle?
Roukon koulun oppilaiden käsitöitä ( tekstiilityö )
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
Portfoliopohja oppilaiden käyttöön
Opinnäytetyön tekijä: Etunimi Sukunimi
Vaasan yliopisto Erikoistumisopintojen kehittämispäivä Ilkka Virtanen Miksi erikoistumisopintoja akkreditoidaan? Erikoistumisopintolautakunnan.
ET ja filosofia – ainedidaktiikan perusteet: opetuksen suunnittelun harjoitustehtävä Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Akkreditointi tarkoittaa erikoistumisopintojen arviointi- ja rekisteröintiprosessia, jota Korkeakoulujen arviointineuvosto on toteuttanut vuodesta 1999.
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut sähkö ja elektroniikka, kone ja metalli, auto ja logistiikka Laajennetun työssäoppimisen kokeilut, Unto Tervo
ABI-INFO Lyseonpuiston lukio. ”Pois unteluus ja hervakkuus …” viimeistään nyt vastuun omista ratkaisuista valintasi ja ilmoittautumiset ovat.
TAO, Turun Ammattiopistosäätiö
KSP9 KIRJONTATEKNIIKAT
Mitä opetan ammatillisessa koulussa? Mariitta Savolainen
Käsityön sisältöalueet
HOTELLI JA RAVINTOLA-ALAN PERUSTUTKINTO NÄYTTÖ
Vastavalmistuneen puheenvuoro Risto Laine
NAUTITAAN KÄSILLÄ TEKEMISESTÄ JA LUOVUUDESTA!. 8.LK 1. KURSSI KONEOMPELU -SYVENNETÄÄN AIEMMIN OPITTUA -OLLAAN MUOTISUUNNITTELIJOITA - KOKEILLAAN MATERIAALEJA.
Ammattikorkeakoulusta yliopistoon Siltaopinnot maisteriopintoihin ja erillisiin maisteriohjelmiin kasvatusalalla Tapio Varmola
Ops seminaari Askola.
ARKIELÄMÄN KEMIAA KOTKAN KESKUSKOULUSSA
USKONTO/aineenopettajat Reflektointityöskentely Ryhmäkokoontuminen 3 Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
Portfoliopohja oppilaiden käyttöön
Näin ennen, mutta EI kai enää..
Valinnainen 8 – 9 lk 2h/ viikko Lisäkurssi 8 – 9 lk 2h tai 1 h/ viikko
TERVE Piirto-ohjeita GIMP-kuvankäsittelyohjelmalle
Tavoitteet ja arviointi
Kurssit lukion kolmantena vuonna
Millainen kirjoittaja olet?
Jyväskylän yliopistossa
Oma matkapäiväkirja PAKETTIMATKAN TEHTÄVIEN SUORITUS
Kotitalouden kurssit lukiossa
ET ja filosofia – ainedidaktiikan perusteet: opetuksen suunnittelun harjoitustehtävä Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Timo Rissanen Kouluprojekti POM2STN Kevät 2017 Timo Rissanen
OSTA – ET ja filosofia: opetuksen suunnittelun harjoitustehtävä
Toisen asteen koulutus
Valitse 2+1 TEKSTIILI TEKNINEN MENOSSA MUKANA LÄMPÖ MUOTO
VARHAISKASVATUS 1 OV PETRA SUONIO.
Pulmapeli.
TERVE Piirto-ohjeita GIMP-kuvankäsittelyohjelmalle
Ei voi löytää uusia maisemia ennen kuin uskaltaa lähteä liikkeelle.
O0001ST IHMISEN KASVU JA KEHITYS
Toukokuussa: Kesäkuussa: TO 2.5. VIRTUAALIVESIJUMPPA KLO 7.50
elokuun virtuaalivesijumpat
Esityksen transkriptio:

Tekstiilityö ySV1-ySV4

ySV3 / ySV4 1. jaksossa ke ja to x 75 min. 4. jaksossa ti ja ke x 75 min.

Ompelu Suunnittelet ja valmistat yksittäisen vaatteen tai asukokonaisuuden.

Kirjonta Suunnittelet ja valmistat kirjontatyön käyttäen jotakin perinteistä tai nykyaikaista tekniikkaa.

Lankatyö Suunnittelet ja valmistat neule- tai virkkuutyön.

Sisustustekstiilit Suunnittelet ja valmistat sisustustekstiili- kokonaisuuden, esim. matto ja tyynyt.

Tavoitteet Opit suunnittelemaan ja valmistamaan käyttökelpoisia, tarkoituksenmukaisia ja hyödyllisiä töitä sekä arvostamaan käsillä tekemistä.

Arviointi Perustuu jatkuvaan näyttöön työskentelyn aikana sekä valmiiseen tuotteeseen.

Arviointi Arvioidaan kehittymistä suhteessa omiin taitoihin ja valtakunnallisiin kriteereihin.

Dokumentointi Työskentely tallennetaan portfolioon Luonnoksia suunnitelmista Kuvia työvaiheista ja valmiista työstä Oppimispäiväkirja / ajankäyttö Kustannukset Itsearviointi

Mitä nyt? Valitse kaksi aihepiiriä niin, että ne täydentävät viime vuotisia ja kaikki osa-alueet tulee käsiteltyä.

Lisäksi…

Matto Jokainen repii kuteet ja kutoo kangaspuilla pätkän yhteiseen mattoon.

Lykki 70 vuotta Miten voisi näkyä tekstiilityön osalta?