Pohjolanrinteen kuulumisia Näkymiä viimeisestä puolesta vuodesta.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
VIRTUAALIMATKA MAAILMAN YMPÄRI
Advertisements

Ranskan A2-etäopetus Turussa  Adoben Connect Pro –verkkokokousjärjestelmä  oppilaita /luokka-aste, etäringissä 2-3 koulua  jokaisella tietokone,
Ranskan etäopetus alakoulussa
Turun normaalikoulu - opetussuunnitelmaa yhteisöllisesti
Tulevaisuuden Oulu Oulujoen koulu. Tulevaisuuden oppilas •Vastuullinen omasta oppimisestaan •Hallitsee projektioppimisen •Osaa raportoida oppimaansa •Etenee.
Kymentaan koulun TVT-STRATEGIA Tämä vuonna 2006 luotu strategia on käytössä toistaiseksi..
YPK OPS:ssa Koulun visio: ”Tavoitteena on kehittyä yhtenäiset toimintakäytännöt omaavaksi yhtenäiseksi peruskouluksi”. ”Osaamisen jakaminen koulun sisällä.
HUS Plus Tilannekatsaus
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Mitä valtakunnallinen TVT-strategia kertoo meille? Kaisa Vähähyyppä
Kielten etäopetuksen avustajien koulutus VIRTA-hanke
Teknologia nyky-yhteiskunnassa Eveliina ja Ellimaija.
Työryhmätyöskentely , TVT ja verkko-opetus Tuomo, Tammi, Ari Myllyviita, Mikko Horila,
AKTIIVISEMPI ARKI Työpohjat työyhteisön arjen tarkasteluun.
OPPIMISYMPÄRISTÖN KEHITTÄMINEN
KULOMÄEN KOULUN TEHO-HANKE
Ruuti - nuorten vaikuttaminen Helsingissä. Ruuti-toiminnan päämäärä Jokaisella nuorella on vähintään yksi myönteinen kokemus vaikuttamisesta.
Hankkeiden hyvät käytännöt ja erilailla tekeminen toimintakulttuuriksi Keväinen kv-koulutuspäivä Tampereella Tiina Sarisalmi.
Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden linjauksia
Yhteysopettajien kokous Kirkkoharjun koululla
Esi-ja perusopetuksen opetuksen oppilashuollon palvelurakenteen kehittämishanke Kuratiivisten palvelujen kartoitus 9 kunnan alueella.
Kouluvierailuun valmistautuminen Vierailuun valmistautumisessa on huomioitava monta asiaa.
Tietokoneavusteinen yhteisöllinen oppiminen - Alakoulussa opettajan näkökulmasta.
OPS-ajatuksia.
Viestinnän opiskelijat verkossa KM Auli Posti Helsingin yliopisto, Lahden tutkimus- ja koulutuskeskus MULTIMEDIAN MONET MUODOT 21.
JavaStation haastaa PC:n oppilaitoksissa Pasi Häkkinen TTKK/DMI/Hypermedialaboratorio Multimedian monet muodot, Tampere-talo.
”Mutta kuka tekisi minulle ne kysy- mykset…” - miten onnistuu tiedonhankinnan opetus? ITK
TAHTO-hankkeen Tanskan matka. Amager Faelled Skole, luokat 0-9 IT-strategian tavoitteena tietoyhteiskunnan aktiiviseksi jäseneksi kasvaminen Kolmea oppilasta.
Tietotekniikka musiikin opetuksessa
Välkkäkoulutuksen opiskelijapalaute Opiskelijoiden mietteet saadusta alkuinfosta. Yhteistyö kenttäkoulujen kanssa. Oppilaiden asenteet koulutusta kohtaan.
Opettajan arviointi Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
OILI-ajankohtaista LS. Oilin tilannekatsaus Oili-palveluun ovat liittyneet kaikki yliopistot ja ammattikorkeakoulut! Version 1.0 valmistelu.
Riihimäen kaupungin TAHTO -hanke Aulanko Esa Santakallio koulutoimenjohtaja.
Miten tuotetaan digikansalaisia? Näkökulmia ja keskustelua
AS Automaatio- ja systeemitekniikan projektityöt A11-17 Ikäihmisten kotona asumista tukevien järjestelmien kehittäminen Ovivalpas väliraportti Mathias.
Miten lukio siirtyy digiaikaan?
HYVINVOINTI- JA SIVISTYSTOIMINTA: OPETUSSUUNNITELMA 2016
ITK Merja Metsola Pedagoginen ICT-ohjaaja Varhaiskasvatus- ja koulutuspalvelut Joensuun kaupunki.
Tiedotustilaisuus koulutulokkaiden vanhemmille ti Aineisto osoitteessa: Toive ryhmäjaosta, kts. liite.
G.Taliacotius: Plastiikkakirurgiaa 1598 Tankens bilder : om människors vilja att synliggöra kunskap och idéer
Opetussuunnitelma uudistuu Syksy 2016 Perusopetuksen opetussuunnitelma (ops) uudistetaan noin 10 vuoden välein. Taustalla valtioneuvoston asetus, jossa.
RAHOITUSJÄRJESTELMÄN UUDISTAMINEN! OPETUSSUUNNITELMAUUDISTUS! SÄHKÖISET YO-KIRJOITUKSET! LUKIOVERKON HARVENTUMINEN! PEDAGOGINEN UUDISTAMINEN! TOIMINTAKULTTUURIN.
Tietostrategiaa monimuotoisesti
Ajasta ja paikasta riippumaton työ Case Liikennevirasto Työnteon monet tilat, VM
Yhteinen näkemys IL:n opettamisessa pohjautuu:  Arvot  Strategiat  Prosessit  Toimintasuunnitelmat  Yhteistyö suunnittelussa.
Oppimiskäsitys- työpaja Aija Rinkinen Opetushallitus.
Helmikuu RANUAN YLÄKOULU NIVELVAIHE ALAKOULUSTA YLÄKOULUUN TAVOITTEENA: ”Onnistunut, yhteistyössä toteutettu siirtyminen alaluokilta yläluokille Maaliskuu.
Perusopetus Osaamisen kehittäminen TOIMINTAKULTTUURIN MUUTOS - OPS 2016 Organisaation osaaminen – yhteisön osaaminen – yksilön osaaminen.
OPS-PROSESSI Ulla Ilomäki-Keisala luokanlehtori Helsingin yliopiston
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Tieto- ja viestintätekniikka opetuksessa
MIKÄ ON OPETUSSUUNNITELMA?
BYOD Bring Your Own Device
Tutkintojen kokoaminen Korpissa
Uusien tilojen ja laitteiston hankinta
Liikunta uudessa opetussuunnitelmassa
Kodin ja koulun yhteistyökokous torstaina
Kohtaamisia pelimaailmassa
Plaza – uudenmuotoinen oppimisympäristö
OHJAAJAKOULUTUS - OSIO 4
Opeka-kyselyn tulokset
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Esiopetuksen vuosiympyrä
Ops 2016 – Mikä muuttuu?.
Tasavirta-koulutus Imatra 7.10., 8.10., ,
Pedagogiset aineopinnot lv
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Wilman työjärjestystoiminto
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Esityksen transkriptio:

Pohjolanrinteen kuulumisia Näkymiä viimeisestä puolesta vuodesta

Ennen muuttoa perusparannettuihin tiloihin Todella heterogeeniset tieto- ja taitotasot tietotekniikassa Evakkovuosi Perusparannus Koulutusten ja asennusten valmistelu

Lokakuussa 2008 uusiin tiloihin Ajanmukaiset TVT –laitteet koko koulussa Koulutukset käyntiin heti (alkeista soveltavaan, ohjelmistoista laitteiden käyttöön) Kymmeniä tukitunteja ja käyntejä kuukausittain Alussa jatkuva yhteys koulun ATK-tukeen, rehtoriin, asentajiin, tietokoneiden toimittajiin Muutosvastarinta ja väsymys purkautuvat opettajilla - rinnalla kulkemista

Alusta toivuttuamme Hankkeeseen pääsy (kokeiluprojektit ja aineryhmät) Seurantakyselyt (asenteet, laitekäyttö, kokemukset, toiveet, tasokartoitukset) Ohjelmistojen asennuksissa hiominen jatkuu Koulutusta maaliskuuhun 2009 mennessä kaikilla opettajilla (33) yhteensä 429 tuntia

Taitotasojen muutos polarilla lokakuu 08 - maaliskuu 09

Kehittyminen käynnissä… Yhteistyö: Fronter, OTAVA, Aronet, Hämeen Konttoritekniikka ja Hämeen PC -tekniikka, RHL Data Keskustelu oppimisympäristöstä kuplii (älytaulu, alusta, TutkiNet -aihiot jne...) Aineryhmistä siirrytään timanttitiimiin Karan ja Harjunrinteen kouluja varten opittu paljon Prosessi tuntuu vasta lähteneen liikkeelle, mutta liike tuntuu hyvälle Arviointi 1 tulossa

Haasteita Ajan löytäminen Opettajien syyllistyminen Muutosvastarinta murtuu Laitteiston ja ohjelmistojen vääntyminen eri oppiaineiden tarpeisiin Esim. taito –ja taideaineet Oppilaiden ja vanhempien mukaan tuominen Suunnitelmallinen eteneminen timanttia etsiessä…