USUKO - Uuden Sukupolven Koulu (2013-2014) Monikanavainen oppimateriaalikeskus Integroi erityyppisiä oppimisratkaisuja ja –resursseja Laiteriippumaton.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
esitämme SLIDEPLAYER.FI
Advertisements

VIRTUAALIMATKA MAAILMAN YMPÄRI
KYSYMYKSIÄ ITSEARVIOINNIN AVUKSI
Voie Expresse monipuolista yhteistyötä ranskan hyväksi – hankkeesta pysyvä resurssi? Eeva Pajari, 2007.
Carpe Diem – suuntaa huomiseen Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Blogit ja RSS - verkko-oppimisen uusia mahdollisuuksiako? Juha Lång, Mindcom.
Topintupa , mobiilipilotti Blogien käyttöönotto.
W w w. h a m k. f i Wiki koulutus Leenakaija Lehto
Koko koulun projektiksi  lähtökohdat  teeman kehittäminen  päiväkoti- alakoulu-yläkoulu  toimijat  vapaavalintaisuus.
TVT ja SoMe Jonna ja Johanna.
Viestintätieteiden verkko-opetus Miten valtakunnallinen verkosto tuottaa verkko-opetusta? Virtuaaliyliopistoseminaari Tampereen yliopistossa /Anneli.
Kaustisen seutukunnassa on 29 erillistä perusopetuskoulua luokat perusopetuskoulua luokat 7-9 (yläasteet) 4 lukiota.
Katja Yritys TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
TASAPAINON RAKENTAMINEN
OIKEAT ASKELEET Perässäkulkijasta edelläkävijäksi Tablettitietokoneiden käyttö opetuksessa parantaa lasten ja nuorten kykyä ratkoa ongelmia.
Juha Telkkinen Projektikoordinaattori.
TASKU Mitä on kielitietoinen opetus? Mikä on kielitaidon taitotaso?
Koulutus TSO-FOORUMIN WWW-SIVUT. Sivuston toimintologiikka ”Artikkelivetoinen”, perustuu luokkiin Sisällöntuotanto helpompaa Sisällön hakeminen.
Creative Commons ja yhteisöttömän aineiston lumo Tietoisku Jari Sarja Otavan Opisto.
Kerro parille, miltä tuntui tehdä rentoutusharjoituksia. Kerro myös mikä häiritsi/syvensi sinun rentoutumistasi. Kotitehtävän läpikäynti.
Prosessikuvaus Joensuun normaalikoulun OPS –prosessista 2003
Oppimisen ohjaaminen tietoverkkoja hyödyntävässä etäopetuksessa Kasvatus-pilotti Tutkija KM Riikka Pajunen Tampereen yliopiston täydennyskoulutuskeskus.
Katajanokka oppimisympäristönä Osallistavaa ja monipuolista opetusta omassa kaupunginosassa Tavoitteena on hyödyntää Katajanokkaa oppimisympäristönä monipuolisesti.
Portfoliopohja oppilaiden käyttöön
Multi- ja hypermedia historian ja yhteiskuntaopin opiskelussa Peik Niemi TITU, Tietotekniikan tutkimusinstituutti Jyväskylän yliopisto MULTIMEDIAN MONET.
Kalenterit ja ajanhallintaohjelmat
Tutustumispäivä  8.30 aamukahvi  8.35 tervetuloa kouluun, rehtori Vesa Malin  8.50 ekaluokkalaisten arkea, 1a:n opettaja Sofia Jääskeläinen.
MINNO® Innovaatioprojekti 2014 Loppukatselmus Team UNITT a Yksilölliset istuimet
Mitä opetan ammatillisessa?
Etäopetus pelittää verkossa Tampere ja Turku aktiviisina kehittäjinä Riitta Mäkelä-Metsälä | Antti Huttunen | Päivi Luoma.
Verkko-opetuksen kehityssuuntia Pohjois-Savon tietoyhteiskuntastrategiaseminaari Ulla Voutilainen vararehtori.
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
”Mitä meillä jo on tehty”! Mitä ja miten haluamme jatkossa tehdä yhdessä (ja erikseen?) Valitut Jatkotoimenpiteet – toimintasuunnitelma 2015 – 2017 Yhteinen.
L AAJENNETUN TYÖSSÄOPPIMISEN KOKEILUT AUTO JA LOGISTIIKKA.
MATEMAATTISET OHJELMAT Oulun normaalikoulun TVT-koulutus 2006 Ari Heimonen.
Verkkokurssit tuunattuina mobiileiksi Lauri Pirkkalainen Konneveden lukio
Verkkokurssit tuunattuina mobiileiksi Lauri Pirkkalainen Konneveden lukio
Välipalaute Moduuli 3 Mitä tästä voimme oppia? Mitä parantaa?
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Digitaaliset kollaboraatiotyökalut lukiossa Antti Knutas Nuorempi tutkija, LUT.
Kansainvälinen liiketoiminta Digitalisaatio ja digitaaliset oppimisympäristöt Pepe Vilpas.
Tervetuloa Kuparivuoren kouluun TUTUSTUMISPÄIVÄ
Aihe 1. 2 Turku Kähärin koulu & Sirkkala skola Kaarina Hovirinnan koulu & S:t Karins svenska skola Parainen Koivuhaan koulu & Malms skola Kemiönsaari.
Opetussuunnitelma muuttuu MITÄ SE TARKOITTAA?. Opetussuunnitelma tuo oppilaalle lisää vapautta ja vastuuta.
Yksilöllisten polkujen toteutuminen
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
SMART Table (Kaijan kokeilu)
KOLMIPORTAINEN TUKI Yleinen tuki: Siirtyminen tuen portailla
KIRKONKYLÄN KOULUN PIENLUOKAT
Kokemuksia inkluusio- opetuksesta Laajasalon peruskoulussa
Marttilan yrittäjäkyselyn yhteenveto
Huoltajakysely2017 Jynkänlahden koulu
Ympäristö- ja laiteriippu-mattomuus
Opin ja opetan tekijänoikeuksia Opettajan kolme roolia
Kansainvälisyyspäivät Seinäjoella
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
e-Norssi 5 v -juhlaseminaari
Tulevaisuus on nuorten! Millainen olisi hyvä opettaja?
TYÖKOKEMUS työtehtävä, kesto ja yritys MIKSI MEIDÄN
Uusien opiskelijoiden aloitus, lukio
Sosiaaliset mediat alakoulussa
Taru Patrikainen, Ruut Kielinen, Tanja Seppänen, Helena Lavikainen
Tuotanto workshop, vaihe II
Celian äänikirjojen käyttö mobiililaitteilla
Kohti kansallista digitaalista koulua
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Varhaiskasvatuksen asiakastyytyväisyyskysely
Asiointipalveluiden laatu - Asiakasarvioinnit
Asiointipalveluiden laatu - Asiakasarvioinnit
Ajatuksia itsesäätelystä koulun näkökulmasta
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Esityksen transkriptio:

USUKO - Uuden Sukupolven Koulu ( ) Monikanavainen oppimateriaalikeskus Integroi erityyppisiä oppimisratkaisuja ja –resursseja Laiteriippumaton Pilotoidaan keskisuomalaisissa ala- ja yläkouluissa (1. Norssi) Järjestelmän konsepti on vienti tuote

Hahmo E-kirjat ja tehtävät Media sisältöInternet lähteet Oppiaineet Digitaalinen oppimateriaali Käyttäjä Suoritukset Muistio Oppimispuu Tehtävät Ryhmätyöt Yksilötehtävät USUKO – Arkkitehtuuri

Ohjausjärjestelmä E-kirjat, artikkelit Opetussisällöt muista medioista Internet materiaali Suomen tietoliikenneverkko Koulu Koti Harrastukset Mobiililaite & Työpyötä Mobiililaite & Työpyötä Koulut, oppilaat Langaton verkko Oppimis- ratkaisut Digitaalinen oppimiskeskus: Koulujen e-oppimisen hallintajärjestelmä

HYÖDYT Oppilaille : Helpottaa digitaalisten resurssien monipuolista hyödyntämistä koulumaailmassa Säästää opetus- ja oppimateriaalikustannuksissa Tasa-arvoistaa opetusta Yksilöllistää opetusta Mahdollistaa lasten ja nuorten oppimisen ajasta ja paikasta riippumatta

HYÖDYT Opettajille : Helpottaa digitaalisen oppimateriaalin hyödyntämistä Mahdollistaa oppimisen seurannan uudella tavalla Yrityksille (koulutus and IT-sektori) : Tarjoaa jakelukanavan yritysten tuotteille Helpottaa partnerien löytämistä

Kuinka helposti löysit etsimäsi USUKO:sta ? 5 = Todella helposti 1 = Löytäminen oli todella hankalaa Keskiarvo: 3.9 Vastauksia: 41 Kuinka tablet-tietokoneen käyttö sujui ? 5 = Tablet-tietokoneen käyttö sujui leikiten 1 = Tablet-tietokoneen käyttö oli vaikeaa Keskiarvo: 4.5 Vastauksia: 41 Toimiko USUKO hyvin ? 5 = Todella hienosti 1 = Todella huonosti Keskiarvo: 4.0 Vastauksia: 41

Miltä USUKO sinusta näytti ? 5 = Todella upealta 1 = Todella rumalta Keskiarvo: 3.8 Vastauksia: 41 Onnistuiko tehtävien tekeminen helposti USUKO:ssa? 5 = Todella helposti ja sulavasti 1 = Tehtävien tekeminen oli hankalaa Keskiarvo: 4.2 Vastauksia: 41 Millaista USUKO:ssa tarjottu oppimateriaali oli? 5 = Todella hyvää, löysin siitä tärkeää tietoa 1 = En saanut siitä mitään irti Keskiarvo: 3.9 Vastauksia: 41

Haluaisitko käyttää USUKO:a jatkossa? 5 = Kyllä, erittäin mielelläni 1 = En ikinä Keskiarvo: 4.5 Vastauksia: 41