”Mitä tahansa voi saavuttaa kunhan vain yrittää!” Pikkuyrittäjien hissipuheet
Mieti itsellesi 5 tärppiä ja kirjaa ne Pikkuyrittäjän klubivihkoon. Asetu ostajan eli asiakkaan saappaisiin ja mieti sitä kautta miksi tuotteesi tai palvelusi kannattaa ostaa. Tehtävä:
Tee mielenkiintoinen ja pirteä avaus esimerkiksi kysymyksen muodossa. Herätä asiakkaan kiinnostus. Asiakasta täytyy muistaa kuunnella. Asiakkaalta kannattaa kysellä mitä hän tarvitsisi. Mieti syitä miksi hänen kannattaisi ostaa sinulta. Katso silmiin. Annat luotettavan kuvan itsestäsi. Seiso tai istu ryhdikkäästi, niin vaikutat reippaalta. Ihmisellä on kaksi korvaa ja yksi suu.
Ostamisesta kannattaa tehdä asiakkaalle helppoa. Miten sinä tai tuotteesi voi auttaa asiakasta? Argumentoi : Onko hinta kohdallaan? Millainen pakkaus tuotteella on? Mitä hyötyä tuotteesta on asiakkaalle? Esimerkkinä : Vaatekaupasta saa yleensä maksutta pussin ostoksille. Sen avulla on helppo kuljettaa ostokset kotiin. Tehdään ostamisesta helppoa
Oma tuote pitää tuntea läpikotaisin. Asiakkaalle kannattaa kertoa tarkemmin jostain tuotteen ominaisuudesta. Tämä voi vaikuttaa oleellisesti ostopäätökseen. Esimerkki: Myytäessä vaikka korvapuusteja täytyy raaka- aineista olla tarkka lista. Allergikot haluavat aina varmistua ettei tuote sisällä aineita, joille he ovat allergisia. Esiinny vakuuttavasti tietämällä