Keskustelu, aiheeseen tutustuminen ennalta auttaa yhteistä hanketta oikeaan suuntaan Taustatietojen hankinta suotavaa, jos ei välttämätöntä -> kuvaJOURNALISMI.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
DRAMATURGIAN PERUSKÄSITTEISTÖÄ
Advertisements

Vihreän liiton kesäpäivät 2006 Panu Laturi
Heidi Layne VALOA-hanke Helsingin yliopisto/Urapalvelut
Tapio Malinen Rohkeuden kasvattaminen-ratkaisukeskeinen näkökulma sosiaaliseen jännittämiseen Tapio Malinen
Dialogi William Isaacs.
 Valitse otsikko, jonka varmasti ymmärrät  Kopioi otsikko oikein  Kirjoitusvirhe, esim. ”? ” puuttuu = -2p  Otsikko muutettu tai se puuttuu = -5p.
Mette Vedelsby, CVUSJ./Efelcren Isometriat ja Symmetriat.
The Blue Day Book Bradley Trevor Greive (ISBN: )
Tee vasemmanpuoleisesta luettelosta oikean kaltainen •Eka –Ekan 1. Kohta –Ekan 2. Kohta •Toka –Tokan alakohta •Kolmas •Neljäs –Neljännen alakohta •Neljännen.
Kuvailmaukset kirjoittajan apuna ja ongelmana Tiellä on poski, lähteellä silmä, merellä selkä ja kynttilällä sydän.. Kirjoittaja luo kielikuvia tiedostamatta.
Seura- ja lajiliittoyhteistyö koulun näkökulmasta
Mä mistä löytäisin sen aiheen?
Mitä nuorille kuuluu? Eveliina Karjalainen.  Toisilla näyttää menevän paremmin kuin koskaan, toisilla huonommin kuin koskaan. Molemmat ryhmät tuntuvat.
Henkilökohtainen tavoitepohja
Topintupa , mobiilipilotti Blogien käyttöönotto.
Tutkimussuunnitelma…
Musiikin ryhmäkoulutus
Yhteiskuntaoppi kunnialla läpi!
Kymmenen metodia tehdä lyhytkestoista psykoterapiaa
Tässä kerron ja näytän, mitä minä olen tehnyt ATK tunnilla 9lk:lla.
Fi.opasnet.org fi.opasnet.org/fi/Ydinvoima Haluamme tietää Sinun mielipiteesi. Äänestikö kansanedustajasi oikein ydinvoimasta? Kansalaisparlamentti ydinvoimasta.
Ilkon työleiri Tervetuloa laajennetun työssäoppimisen työleirille!!!!
Oppia ikä kaikki - Työkaluja yhteisöllisyyden kehittämiseen syksy 2014
TASAPAINON RAKENTAMINEN
 Valitse otsikko, jonka varmasti ymmärrät  Kopioi otsikko oikein  Otsikko muutettu tai se puuttuu = -5p.
Slideshare koonti Mervi Isola.
Nuorten ja nuorten aikuisten viestintästrategia Miksi?Kenelle?Miten?Mitä?
Yhdessä vahvemmaksi kasvaminen
Tee vasemmanpuoleisesta luettelosta oikean kaltainen eka ekan 1. kohta ekan 2. kohta toka tokan alakohta kolmas neljäs neljännen alakohta neljännen ala.
Suotuisan oppimistarinan rakentaminen ET- koulutus/T3/ Tapio Malinen.
Esittäytyminen Vastaa esitettyihin kysymyksiin omalta kohdaltasi lyhyesti. Korvaa kysymykset omilla vastauksillasi. Kiitos!
ABIN KEVÄT: LUKEMISTA JA … Miten abi valmistautuu ylioppilaskirjoituksiin?
Idolien ja esikuvien rooli. Keskustelunaiheita. Tehtävät
TIETOVERSTAS KPAMKin tapaan Hanna-Riina Aho Satu Salmela.
TuTufoorumi Valta ja vallanjako. Metodologia Millä perusteella heikkoja signaaleja valitaan käsittelyyn –Onko objektiivista täysin koneellisen.
Punainen: tunteet, vaistot - Millaisia tunteita ja tuntemuksia tehtävä herättää? Musta: varovaisuus, arviointi, kriittisyys - Mitkä ovat ehdotuksen hyvät.
Journalistiikan ja mediatutkimuksen perusteet ma 19. ja 26.9.: 12-14, F416; ti 20: 12-14, Kurtén ti 27.9: 12-14, Nissi viikko 38 ma-ti.
Juttuja (verkko)lehteen. Metakka Mediataitoja oppimaan/ mediataitoja kaikille ( OPH:n tukema mediakasvatushanke Saimaan mediakeskuksen.
Seuratoiminnan lähtötilannearvio (poimi graafitaulukoista) Mitkä asiat kunnossaMissä kehitettävääMuita huomioita Seuran toiminnan suunnittelu 1. Parhaat.
Juttutyypit – reportaashi, reppari, Raportti
Tiedottajan ABC-3 * Tutustu sidosryhmiin * Tapahtumatiedottaminen
MultiMaker 7.0 Workshop Ohjelma, jossa voidaan luoda näyttäviä multimediasisältöjä. Yhtä sisältökoko-naisuutta kutsutaan esitykseksi. Ohjelmointitaitoja.
Tiedottajan ABC-4 *Mitä kannattaa, mistä pitää tiedottaa?
LUOKAN PELISÄÄNNÖT Millainen on luokka, jossa on hyvä opiskella ja missä on hyvä luokkahenki ? Jokainen kirjoittaa paperille aiheesta 4-6 asiaa. Jaetaan.
OSAAVA PÄRJÄÄ HSAK:n ja sen jäsenliittojen valtakunnallinen projekti osana Nostetta Htehtävänä –tiedottaa Noste-ohjelmasta –aktivoida työyhteisöjä kouluttautumiseen.
#perjantaipähkinä
Opetussuunnitelma/OPS
Hyvän ja huonon esityksen piirteitä
Kesätyöntekijöiden kommentteja Opasnetistä ja ydinvoimatyöstä: ”Kun tulin kesätöihin minulla oli vain jokin suuntaa antava aavistus siitä mitä meinattiin.
Äidinkieli 2 Puheenvuoroteoriaa. Puhuminen Seuraavassa yleistä teoriaa, tietoiskuohjeet s. 12.
Valmentajakoulutuksen suunnittelu
YhdistysviestinNÄN MUUTTUVAT KEINOT
Tee vasemmanpuoleisesta luettelosta oikean kaltainen
Kaikki viestintä, toiminta perustuu ihmiseltä ihmiselle.
Luo luottamusta Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Mikä ihmeen pecha kucha?
Valmentajan osaamisen arviointi valmennustilanteessa
Kirjallisuus vaikuttajana: draama, proosa ja runous
Tee vasemmanpuoleisesta luettelosta oikean kaltainen
1. Blogin pitäminen ja hallinta
Tee vasemmanpuoleisesta luettelosta oikean kaltainen
Tee vasemmanpuoleisesta luettelosta oikean kaltainen
Tee vasemmanpuoleisesta luettelosta oikean kaltainen
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
CLT132 Tehtävät (viikko 2).
Tee vasemmanpuoleisesta luettelosta oikean kaltainen
MIKÄ AUTTAA PARISUHTEEN PÄÄTTYESSÄ?
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Esityksen transkriptio:

Keskustelu, aiheeseen tutustuminen ennalta auttaa yhteistä hanketta oikeaan suuntaan Taustatietojen hankinta suotavaa, jos ei välttämätöntä -> kuvaJOURNALISMI Millä pääsemme hedelmälliseen yhteistyöhön? Kumppanuus rakentuu vuorovaikutuksesta ja molemminpuolisesta ammattitaidon arvostamisesta Juttu on kokonaisuus, osiensa summa 1+1 = = 3 Luovuus ja tehokkuus kasvavat vain tiettyyn rajaan saakka

Ei ole olemassa huonoja aiheita On olemassa uusia aiheita, vieraita aiheita, vaikeita aiheita, mutta ei ole huonoja aiheita Journalismiin kuuluu löytöretkeilijän luonne, uteliaisuus ja tietty sinnikkyys Palkintona on uuden löytäminen Asiat eivät aina ole sitä miltä ne näyttävät ”Tuuli syntyy siitä, että …”

Ihmiset ovat erilaisia -> assosioivat eri tavalla Sama ärsyke herättää erilaisia reaktioita Melkein kaikki assosiaatiot ovat ”oikeita” Assosiointi = brainstormaus Kolmio, neliö ja ympyrä …

Median linja Median kohderyhmä Valitse ”sopivin” näkökulma Seuraa omia assosiaa- tioitasi ”Luke, trust your feelings…” Jos teet itsellesi luontevaa, tuottaminen on helppoa

Älä jää aiheen päälle makaamaan Siirry konkreettisiin toimenpiteisiin Kuka tietää? Kenen pitäisi tietää? Kuva voi sanoa jotain? Kuka voi sanoa mitään? Ketä asia koskettaa? Mikrotaso <> makrotaso Käänteistä, käännä päälaelleen, Haasta jos osaat ja uskallat To do –list on hyvä juttu Tauno Aro RIP