Anne Haarala-Muhonen Anni Tuomela Olli Wikberg

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Ammatillisen peruskoulutuksen valtionavustushankkeet Tuija Laukkanen
Advertisements

Korkeakoulujen laatujärjestelmien seuranta- ja kehittämisseminaari Saimaan ammattikorkeakoulun laadun ja laatujärjestelmän kehittäminen Terttu.
Verkko-opetuksen laatutyöpaja Vopla-seminaari
LAHDEN AMMATTIKORKEAKOULUN LAADUNVARMISTUS
Opetusprosessi Opettaja TVT Yksittäisen kurssin tarkempi suunnittelu
PK-kehittämispalvelut
Kokonaisarkkitehtuuri osana laatutyötä KA-pilotti ohjausryhmä
Verkko-opetuksen tukipalvelujen laadunvarmistusta
Osaava Verso III Ammatillisten opettajien osaamisen ennakointi ja osaamisen kehittäminen verkostoissa, sosiaalisen median toimintafoorumeissa sekä koulutusorganisaation.
Hoplaa, Vopla! - laatukannustusta piloteille Sirpa Suntioinen Vopla-pilottien tapaaminen
Avoimen yliopiston opiskelijapalautejärjestelmä Pedagoginen kahvila Hannele Sirkkanen Aikuiskasvatustieteen työharjoittelija.
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
Pirjo Rauhala: Virtuaaliyliopisto - ajankohtaista... 1 Virtuaaliyliopisto - ajankohtaista valtakunnassa ja Tampereella Alustus Virtuaalikielikeskuksen.
Viestintätieteiden verkko-opetus Miten valtakunnallinen verkosto tuottaa verkko-opetusta? Virtuaaliyliopistoseminaari Tampereen yliopistossa /Anneli.
Opetuksen kehittäminen ja TVT - laitoksen näkökulma asiaan Tukiyksiköt kierroksella (OTK, OK, Kirjasto, Virtuaaliyliopisto, Tiedekunnat)
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut Sirkka Hulkkonen
OPPIMISYMPÄRISTÖN KEHITTÄMINEN
Laatua käytäntöön - Pilottien kokemuksia verkko-opetuksen laadunhallintatyöstä TieVie seminaari Jyväskylä Kristiina Karjalainen, Lappeenrannan.
Uudistunut aluehallinto ja TYKE-tehtävä
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
Ohjausta junioreille – tiedekunnan mentorointijärjestelmä Kalle Romanov, yliopistonlehtori TUKE, lääketieteellinen tiedekunta, HY.
Kielot ) Pedagogiset laatukriteerit 2) Sisällölliset laatukriteerit 3) Välineelliset laatukriteerit.
Verkko-opetuksen laatu yliopisto-opetuksessa Vopla-hankkeen esiselvityksen tulokset Janne Sariola, HY Annikka Nurkka, LTY Sari Tervonen, KuY Verkko-opetuksen.
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Kvalitetskriterier i läroavtalsutbildningen Laatukriteerit oppisopimuskoulutuksessa Pasi Kankare
Verkko-opetuksen laatuhankkeen kehitystyö 2006 VVYOP` Sari Koski-Kotiranta, Helsingin yliopisto
Toiminnan suunnittelu
Tuutorointi- ja Vertaistuutorointi- työrenkaiden yhteistapaaminen Tampereella Ryhmätyöskentelyn tuotokset.
LAATUTYÖSTÄ JA AUDITOINNISTA TTY:N KIRJASTOSSA Kaija Jääskeläinen, Tampereen teknillinen yliopisto Kirjasto.
Laadunhallinnasta vastaavien osaamisprofiilit
Opettamisesta osaamiseen – kehittämisohjelma Metropoliassa Opettamisesta osaamiseen - kehittämisohjelman avausseminaari Leena Koivumäki,
Laatua verkko-opetukseen Vopla-hankkeella Helsingin yliopisto Kuopion yliopisto Lappeenrannan teknillinen yliopisto.
Miten laatutyöhön sitoutetaan?
Tampereen yliopiston auditointi kirjaston näkökulmasta Mirja Iivonen.
Miten verkko-opetuksen laatua mitataan? VOPLA-työpaja VVYOP´
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
KAJO - Kasvatustieteen joustava monimuoto-opetus: Yhteistyöllä laatua VKK-päivät Eetu Pikkarainen.
Miten laatutyö käynnistettiin? Helsingin yliopisto Sosiaalipsykologian laitos Jaana-Piia Mäkiniemi Mia Teräsaho Vopla-hankkeen työpaja
Enter your footer here KEK TKK:n LVJ Sisäiset auditoinnit ja KKAn uusinta-auditointi
Peda-forum –päivät Opetuksen kehittäminen Helsingin yliopiston strategia Opetuksen ja opintojen kehittämisohjelma.
Verkkomateriaalin tuotanto - Teemu Kerola Teemu Kerola Interaktiivisen verkkomateriaalin tuotantoprosessi TKTL:llä (IVT) Taustoja Interaktiivinen.
Tutkimuspohjainen opetus ja opetuksen kehittäminen
Virtuaali-informaatikkojen tapaaminen Tampere,
Verkko-opetuksen laatukäsikirja Kristiina Karjalainen, Ulla Ritvanen Erika Löfström Laadun teoriasta käytäntöön työpajat
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
Verkko-opetuksen laatu - käytännön kokemuksia laatutyöstä PedaForum -työpaja Sari Koski-Kotiranta, Annika Evälä,
Verkko-opetuksen laatukäsikirja ja verkostotoiminnan laatu Annika Evälä, Kristiina Karjalainen SVY-yhdyshenkilöpäivä
Opetuksen laadunvarmistus Anna Parpala Tutkija, koordinaattori Korkeakoulutuksen laatua varmistamassa –seminaari Kuopiossa
Informaatioteknologian tiedekunta Jyväskylän yliopiston laadunvarmistus IT-tiedekunnan.
Opetusta verkkoon – miksi? Sari Koski-Kotiranta
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO Itsearviointien seurantaseminaarit Esiin nousseita laadunhallintaan liittyviä näkökohtia JR
OIKEUSTIETEIDEN LAITOS. Oikeustieteiden laitos 2  n. 900 tutkinto-opiskelijaa  jatko-opiskelijoita n. 50  henkilökuntaa n. 50  yli 1000 avoimen yliopiston.
Oppimiskäsitys- työpaja Aija Rinkinen Opetushallitus.
W5W²-pilotti: TEO:lla työelämään! Helsingissä Leena Itkonen Helsingin yliopiston ura- ja rekrytointipalvelut.
Pirjo Rauhala, Miten verkostot voisivat toimia yliopistoissa? 1 Miten verkostot voisivat toimia yliopistoissa? Alustus Suomen virtuaaliyliopiston.
LUKION OPETUSSUUNNITELMAUUDISTUS LOPS 2016
Lapin yliopiston oikeustieteiden tiedekunnan työryhmä
Erinomaisen laadun edellytysten rakentaminen
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
Minno meets Innokylä - törmäyskohtia
Löytyykö yhteinen linja? Tarvitaanko?
ePortfolio ohjauksen apuvälineenä
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Opiskelijarekisterin ja Oodi-konsortion tulevaisuudennäkymiä
Koulutuksen itsearviointien seurantaseminaari
Korkeakoulujen laadunvarmistus-järjestelmien nykytilanne
Kehittämisprosessit VamO-hankkeessa
VAKA-verkko Hämeenlinnan ja Riihimäen seuduilla -varhainen tukeminen monimuotoistuvassa varhaiskasvatuksessa – Marjatta.
Osaan! – avaimia aikuisten perustaitoihin
Ammatillisen koulutuksen reformin vaikutus vankilaopetukseen
Esityksen transkriptio:

Anne Haarala-Muhonen Anni Tuomela Olli Wikberg Opetuksen kehittämistä tiedekuntatasolla - Oikeustieteellisen tiedekunnan opetuksen ja verkko-opetuksen laatutyö Anne Haarala-Muhonen Anni Tuomela Olli Wikberg Oikeustieteellinen tiedekunta

Vopla-hankkeen tavoitteet Verkko-opetuksen integrointi opetuksen laadunkehittämisen kokonaisuuteen opetushenkilökunnan verkko-opetusvalmiuksien kehittäminen ja verkko-opetuksen määrän lisääminen ” Mitä laadukas oikeustieteen opetus on?”

Tiedekunnan toimintaympäristö hankkeessa Opetuksen laaturyhmä Opetuksen prosessikaaviot Auditointi, tutkintotavoitteisen koulutuksen matriisi TVT-porukka Nykytila VOPLA Kehittämiskohteet ja oman toiminnan kehittäminen Pilotti

Pilotti – julkisoikeuden laitos Tiedekunnan pienin laitos lähti oman toiminnan kehittämiseen perustamalla laaturyhmän, jonka tavoitteita ovat mm.: Tutkinnonuudistuksen implementointi laitoksen opetukseen Opintoja hidastavien tekijöiden poistaminen Opetuksen kehittämisprosessin muodostaminen: muodostetaan pysyvä, jatkuva, selkeä prosessi lähtien nykytilan kuvauksesta ja muodostaen tavoitteita kehittämistoiminnalle.

Pilotti – julkisoikeuden laitos Auditointi ja laatutyö: ryhmän työ on julkisoikeuden laitoksen tapa tehdä laatutyötä. Opetuksen kehittämistoiminnassa on keskeistä tehdä laadunvarmistusta ja arviointia. Tiedekunnassa tehtyä laatutyötä (VOPLA) hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan. Kehitetään ja hyödynnetään palautejärjestelmä, jonka avulla voidaan mitata asetettujen tavoitteiden toteutumista. Palautteen analysoinnista ja hyödyntämisestä pyritään tekemään jatkuvaa ja säännöllistä.

Laitostason periodiopetuksen suunnittelu TOTEUTUS LINJAKAS OPETUS: SULAUTUVA OPETUS

Opettaja-oppiaine -taso Laitos- tason tavoite- asettelu Opettaja-oppiaine -taso TVT:n KÄYTTÖMAHDOLLISUUDET OMAN OSAAMISEN KEHITTÄMINEN APUNA VOPLA:n VERKKOKURSSIN & VERKKOMATERIAALIN LAATUOPPAAT YLEISET LAATUTAVOITTEET OPETUKSELLE & VERKKO-OPETUKSEN LAATU – VOPLAN LAATUTYÖKALUT (Koulutusorganisaatio) TVT:n hyödyntäminen: verkon kautta tiedotus, ohjaus ja palaute! TVT tuo joustoa! Käyttöön varattava aikaa, huom. VOPLAN verkkokurssin laatuopas TVT: tenttiakvaario

Laatutyön jatko tiedekunnassa