Ostomotiivit.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Järjestökoulutus Pieti & Korhonen Co
Advertisements

Tietopaketti Big Datasta
Mannerheimin Lastensuojeluliitto. MIKÄ MLL? • Valtakunnallinen järjestö, joka toimii lasten, nuorten ja lapsiperheiden oikeuksien ja etujen hyväksi •
”Määrittää ihmisen yksilönä”
Tarkoituspykälän uudistaminen Kyselyn tulokset
NAO/Maija-Leena Haapa-alho
Historia • Blogger-palvelun perusti pieni sanfranciscolainen yritys nimeltään Pyra Labs jo vuoden 1999 elokuussa • Bloggerin kehittivät kolme kaveria,
Tutkimustuloksia asunnonvaihtoprosessista ja Igglon ensimmäisistä kuukausista Jaana Wikström.
Erilaisia ostajatyyppejä
Ostamisen maailma Ostokyky ja ostohalu
Yksilö ostajana.
AB CHIPSTERS FOOD OY.
Markkinoinnin perusteet
TYÖHYVINVOINTI: MITÄ JA MIKSI?
…markkinoijan näkeminä
SYYSMARKKINAT Nummenpakan koulun Nummen yksikön 6A lk
Asiakkuudet luovalla alalla
Joyn tarina. Olen Joy, 10 vuotta vanha. Tykkään pelata verkkopalloa ystävieni kanssa!
1 N-piirin johtajuusvalmennus Vapaaehtoistyön johtaminen.
Helatalo KajaaninLukko Oy Timo Peussa. KAINUU ON KUTEN SUOMI TARVITSEMME VIENTITEOLLISUUTTA TUOMAAN MEILLE RAHAA KAINUUN ULKOPUOLELTA OLTAVA LÄHES OMAVARAINEN.
TYÖHAKEMUS.
…asiakassuhteiden luominen
Luennoitsijan nimi. Olemme olemassa, koska yhteiskunta haluaa varjella elämää, kulttuuria, omaisuutta, toimintaedellytyksiä Arvot, palokuntahyveet, eettiset.
Utopia demokraattisesta markkinataloudesta demokratian idea on tasa-arvo, jokaisen vapaus määritellä omat arvonsa demokratia ei ole niinkään kansan valtaa.
Henkilökohtainen apu -järjestelmä periaatteet ja lakitausta
Työelämävalmiuksia | Yrittäjyyskasvatusta | Oman talouden hallintaa Tiimit Tiimit Liikeidea LiikeideaIdeariihi.
VARHAINEN PUUTTUMINEN
Yritykset ja yhteisöt ostajina ”Kaiken takana on…ihminen”
HAMKin ohjaustoiminnan opiskelijoiden tekemä kuvatarina
Vapaa kilpailu hyödyttää kuluttajaa
Nuorten ja nuorten aikuisten viestintästrategia Miksi?Kenelle?Miten?Mitä?
Työssä olemassa olevalla työkyvyllä Työssä jatkamisen tuki ja osatyökykyratkaisujen edistäminen.
Näyttely ja Kansio Pirjo Moilanen.
LIONS-PERIAATTEET JA LIONS-ARVOT
HANKINTALAKI Lähellä tuettua ruokaa ammattikeittiöihin – seminaari Anne Kalmari
Ympäristöväittämien käyttö tuotteiden myynninedistämisessä Johtaja Anja Peltonen Kuluttajavirasto Ympäristöseminaari Kuluttajavirasto.
Asemanseudun persoonat. Eläkeläinen Tärkeää mahdollisuus valmistella matka etukäteen ettei stressaa Matkustaessa tulee asemalle noin puoli tuntia ennen.
FC Kontu Iltapäiväkerhotoiminta. FC Kontu -Olemme olleet EasySport toiminnassa mukana alusta saakka -Helsingin kaupungin liikuntavirasto kartoitti yhteistyöhön.
TIETOVERSTAS KPAMKin tapaan Hanna-Riina Aho Satu Salmela.
Opetusmateriaalin hallintajärjestelmä ”Matahari” Jouni Huotari ja IST5M1-ryhmä Kevät 2006 Versio
C 1. Testaus on ”sarja toimintoja” Itse asiassa, testaus on vuorovaikutusta, jota rytmittää ohjelmiston arviointi. Vaikka on hyödyllistä tunnistaa sarja.
ILOA AUTTAMISESTA 2015, 1 Punaisen Ristin periaatteet 50 vuotta Punaisen Ristin ja Punaisen Puolikuun liikkeen perusperiaatteiden historiaa.
Asenteet.
Palautteen antaminen esityksen tavoitteen toteutuminen
Opetusmateriaalin hallintajärjestelmä ”Matahari” Jouni Huotari ja IST5S1-ryhmä Kevät 2006.
Markkinoinnin kilpailukeinot Jakelu, vai Saatavuus ? Asiakaslähtöisyys. Vaikuttaako ajattelu toimintaan, ja vaikuttaako muutos ajat- telussa.
TIPTOP Palvelumallit Mats Lindstedt Tausta Tiptopin tuotokset ovat vapaasti käytettävissä projektin jälkeen ja voidaan integroida jo olemassa.
”Mitä tahansa voi saavuttaa kunhan vain yrittää!” Pikkuyrittäjien hissipuheet.
Tuhoisa maanjäristys iski Nepaliin huhtikuussa 2015
Markkinoinnin perusteet
Mielenterveyden Häiriöt. Vuosittain 1-2 ihmistä sadasta sairastuu mielen sairauteen. Ihmisen mieltä ei voida mitata yhtä helposti kuin verenpainetta tai.
19 Psykoterapiat perustuvat psykologian eri suuntauksiin Ydinsisältö.
1 Osa 12b Oligopoli ja monopolistinen kilpailu (Mankiw & Taylor, Chs 16-17) Oligopoli on markkinamuoto, jossa markkinoilla on muutamia yrityksiä, jotka.
Kulutuksesta kestävään ja vastuulliseen kuluttamiseen
Miten Aloittaa Valokuvaus Liiketoimintaa
19 Yritys tavoittelee voittoa s
Mainostaminen ja tuote-esittely
Kotilaskut 5: Ympäristö
23 Talouden kasvu vaihtelee s
YRITYKSENI PAHIMMAT KILPAILIJAT
Internethuijaukset Opinnäytetyö © Hans Lindström 2007.
NY Vuosi yrittäjänä Yrittäjyyttä ja työelämäoppeja käytännössä 4. ja 5
Opetusmateriaalin hallintajärjestelmä ”Matahari”
Otsikon asettelu Alaotsikko.
Opetusmateriaalin hallintajärjestelmä ”Matahari”
Otsikko kuvien asettelun kanssa
Markkinoinnin perusteet
Yrittäjyys antaa virtaa
Dos and don’ts #effiefinland #sanomista
Suuri verkkokauppatutkimus 2018
Esityksen transkriptio:

Ostomotiivit

Motiivi – ostamisen motiivi Motiivit ovat erilaisia ”tekemisen syitä” Ostomotiivit ovat ”ostamisen syitä” tarpeet aktivoivat ihmistä = hän pyrkii eroon puutetilasta Motiivit selittävät valintoja eli mm. miksi merkkijakku eikä kierrätysvillapaita Volvo eikä Hyundai Thaimaa eikä Kanaria yleensä päädytään ostamaan joku tuote Meillä voi olla hyvin monenlaisia syitä ostoon, vaikka päätyisimme hankkimaan saman tuotteen timpuri tarvitsee työssään vasaraa ja kotiäitikin saattaa joskus nauloja paukutella, taksikuski tarvitsee auton työhönsä, joku toinen kauppareissulleen, kolmas ajaa liikenneympyröitten väliä… 18.11.2010/hm (5)

Järkiperäiset motiivit halpa hinta, pieni kulutus, ekologisuus moottorin tehokkuus tai auton turvallisuus ja nopeus ovat järkiperäisiä oston syitä (NOPEUS = järkiperäisyyttä?) helppo perustella ja hyväksyä oston syiksi Automarkkinointi korostaa turvallisuutta ja kestävyyttä alhaista CO2 –tasoa (ekologisuus yksi autoveron peruste) Koska ostomotiivit selittävät ostajan valintoja, markkinoijan on tärkeää pyrkiä selvittämään ne. Samalla tavoin kuin tarpeiden tunteminen, on elinehto onnistua markkinoinnissa, myös yrityksen markkinointirat-kaisuja ohjaa ostomotiivien selvittäminen. Ostomotiivien tunteminen auttaa yritystä tekemään esimerkiksi valikoima- ja alennuspäätöksiä tai muokkaamaan mainosten sisältöä. 18.11.2010/hm (5)

Tunneperäiset motiivit Automarkkinointi korostaa turvallisuutta ja kestävyyttä alhaista CO2 –tasoa (ekologisuus ja on yksi autoveron peruste) perheen yhdessäoloa, vauhtia, menestystä moni ei halua myöntää ostavansa auton korostamaan nuorekkuuttaan tai sosiaalista asemaansa Muotivaate, naisellisuus ja nuorekkuus tai kenkien menevyys ja urheilullisuus ovat tunneperäistä oston syitä niitä on vaikeampi hyväksyä tai myöntää ostojensa perustaksi usein tiedostamattomia 18.11.2010/hm (5)

Selvitä ostajan motiivit! Ostomotiivit selittävät ostajan valintoja, joten markkinoijan on tärkeää pyrkiä selvittämään ne. Samalla tavoin kuin tarpeiden tunteminen on elinehto onnistua markkinoinnissa, myös yrityksen markkinointiratkaisuja ohjaa ostomotiivien selvittäminen. Ostomotiivien tunteminen auttaa yritystä tekemään esimerkiksi valikoima- ja alennuspäätöksiä tai muokkaamaan mainosten sisältöä 18.11.2010/hm (5)