Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics Maria Schröder Laatuleimat osa Hankenin jokapäiväistä elämää Maria Schröder Yliopistokirjastojen laadun varmistusseminaari , Tampereen yliopisto, Linna
Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics Maria Schröder Laadunvarmistusjärestelmän auditointi 2006 »Viisihenkinen auditointiryhmä prof. Clas Wahlbinin johdolla (muut jäsenet edustivat aikuiskoulutusta, elinkeinoelämää, korkeakoulun johtoa ja opiskelijapolitiikkaa) »Sopimus »Auditointimateraali valmistui »Auditointivierailu »KKA:n hyväksyminen – voimassa 6 v.
Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics Yksikkö Hankenin laatujärjestelmä 2006 LAATUNEUVOSTO Laatukäsikirja KORKEAKOULUN JOHTO Strategiset valinnat, politiikat ja tavoitteet TUTKIMUS JA OPISKELU YHTEISKUNTA ALUMNI MUUT SIDOS- RYHMÄT KORKEAKOULUYHTEISÖ VAIKUTTAJAT JA PÄÄTTÄJÄT Laadunvarmustusjärjestelmän kolme osaa: EQUIS-akkreditointiprosessi Vuosittaiset tulossopimusneuvottelut systemaattinen seuranta Sisäinen strategiatyö, ohjesäännöt, dokumentaatio
Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics EQUIS akkreditointi »Hanken sai kansainvälisen EQUIS (European Quality Improvement System) laatuleiman 2000 ja viimeinen arviointi oli »EQUIS- prosessissa tuotetaan itsearviointiraportti joka sisältää hyvin seikkäperäistä tietoa tutkimuksesta ja opetuksesta mutta myös resursseista (hallinto, tilat ja palvelut). »Raportissa kuvataan kirjaston toimintaa ja kehitystä. Kuvataan myös julkaisutoimintaa, e-resurssit, informaatiolukutaito tutkimuksen ja opetuksen osana. »Kansainvälinen arvointiryhmän vierailu (kirjasto mukana sessiossa Learning Environment)
Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics Kirjaston nykyiset laatutyökalut »eHanken 2010 – Strategia ja toimenpideohjelma »Tulossopimus ja neuvottelut (kirjaston toiminnan analyysi) Kirjastotasolla tiimit asettavat omat tavoitteet jotka liitetään vuosisuunitelmaan »Samlad Service- kysely vuodesta »Kansainvälinen LIBQUAL-kysely (EBSLG) 2006 ja 2008 »FinELibn käyttäjäkysely 2007 (e-resurssit) »KITT- tietokanta vuodesta »Työhyvinvointikysely vuodesta 2004-
Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics KKAn laaturyhmän lausunto Auditointikohde 3: -PERUSTEHTÄVIEN SEKÄ TUKI- JA PALVELUTOIMINTOJEN LAADUNVARMISTUS -Särskilt personalen inom stödfunktionerna hade stor vilja att systematiskt utveckla verksamheten och säkra kvaliteten -Stöd- och servicetjänsterna har en klar uppfattning om sin roll och enheterna har en vilja att utveckla kvalitets- säkringen i Hanken. -Stöd- och servicetjänsterna bidrar med väsentlig information för utvecklandet av kvalitetsarbetet.