Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Hajautettu kurssien toteutus ja kehitys OSCu-hankkeessa ITK’03 Kirsti Ala-Mutka, Sanna Räisänen TTY/Ohjelmistotekniikka.
Advertisements

KELPO projekti Tuija Ikäläinen, koordinaattori
Vopla-pilottityöpaja Työpajan ohjelma klo Kahvit ja työpajan tavoite klo Esittäytyminen (n. 10 min. / hanke) klo
Verkko-opetuksen laatutyöpaja Vopla-seminaari
Innostavan esityksen muistavat kaikki. Ideasta käytäntöön NY 12h –leirin esitys2008.
Virtuaaliammattikorkeakoulu Tuottamisen malli
Joensuun seudun Equal: Valtamuuntaja -osahanke LUODAAN KEHITTÄMISTÄ TUKEVA RAKENNE •prosessi etenee tavoitteellisena • sitoutuminen yhteisiin.
R INNAKKAISOHJELMIEN IDEAT JA OIVALLUKSET, RYHMÄ 2 M YÖTÄTUULESSA – TOIMINTAA JA TULOKSIA AMMATILLISEEN KOULUTUKSEEN Kari Laine
PK-kehittämispalvelut
Kokonaisarkkitehtuuri osana laatutyötä KA-pilotti ohjausryhmä
Verkko-opetuksen tukipalvelujen laadunvarmistusta
Markus Söderlund Kanuuna-seminaari, Tampere Miksi ja miten nuorisojärjestöjen työtä kannattaa arvioida? #nuorisojärjestöt #laatu #arviointi #palaute.
W w w. a o k k. f i VERKKO-OHJAUS Aihetta tarkastellaan ohjauksen valmistelun ja ennakoinnin sekä opiskelutoiminnan ohjauksen näkökulmasta. HAMK Hanne.
PIRAMKin opetussuunnitelmien muutosprosessi
IT- Pedan laaturisteily Yhteenveto tukipalvelujen laatu -ryhmätyöstä Helsingin yliopisto Kuopion yliopisto Lappeenrannan teknillinen yliopisto.
Hoplaa, Vopla! - laatukannustusta piloteille Sirpa Suntioinen Vopla-pilottien tapaaminen
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
eSavonia ”Verkko-opetuksen hyvät käytänteet
Varhaiskasvatus monikulttuuriseksi
Sosiaalinen media opetuksen ja oppimisen tukena - projekti.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO Informaatioteknologian tiedekunta 2006 Prosessien mallinnus IT-tiedekunnassa Pro.Laatu.Pro Tommi Kärkkäinen Olli Hokkanen Miika Nurminen.
Mikä on olennaista opetuksen laadussa ja sen arvioinnissa Kauko Hämäläinen professori Koulutus- ja kehittämiskeskus.
Tukihenkilöiden työpaja 21. 9
Laatutyön ajankohtaiskatsaus
Laatua käytäntöön - Pilottien kokemuksia verkko-opetuksen laadunhallintatyöstä TieVie seminaari Jyväskylä Kristiina Karjalainen, Lappeenrannan.
Verkko-opetuksen laadunhallinta ja - laatupalvelu -hanke VirtuaaliAMK-seminaari Ulla Ritvanen, Kuopion yliopisto Helsingin yliopisto.
KAUPPAKESKUKSEN TURVALLISUUSRISKIEN ARVIOINTI
Helsingin yliopiston tietohallinto Tietotekniikkapalveluita tuotetaan Helsingin yliopistossa keskitetysti tietotekniikkakeskuksessa sekä hajautetusti tiedekunnissa.
Oppimisen ohjaaminen tietoverkkoja hyödyntävässä etäopetuksessa Kasvatus-pilotti Tutkija KM Riikka Pajunen Tampereen yliopiston täydennyskoulutuskeskus.
Verkko-opetuksen laatu yliopisto-opetuksessa Vopla-hankkeen esiselvityksen tulokset Janne Sariola, HY Annikka Nurkka, LTY Sari Tervonen, KuY Verkko-opetuksen.
Seminaarin tavoitteet Murmanskissa joulukuu 2010 Mare Rantaniemi ja Natalia Strelskaja Projektipäälliköt.
Työllisyysportti ”Ei vain tietoa, vaan ihmistä varten”
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
Verkko-opetuksen laatuhankkeen kehitystyö 2006 VVYOP` Sari Koski-Kotiranta, Helsingin yliopisto
Työllisyysportti – työväline työllisyydenhoidon toimijoille
Verkko-opetuksen laadusta Willit-IT -päivät, Lappeenranta Annikka Nurkka, LTY, Janne Sariola, HY Helsingin yliopisto Kuopion yliopisto Lappeenrannan.
1 ”Laadunhallintajärjestelmä toiminnan kehittämisen viitekehyksenä” Helsingin yliopisto
Oppisopimuskoulutuksen seminaari Rovaniemi Lea Lakio Opetusneuvos, Ammattikoulutus/kehittäminen
Laatua verkko-opetukseen Vopla-hankkeella Helsingin yliopisto Kuopion yliopisto Lappeenrannan teknillinen yliopisto.
Miten laatutyöhön sitoutetaan?
Birgitta Varjonen Työpaja 2. Korkea-asteen ohjaus Johdantopuheenvuoro: Ohjaus palvelujärjestelmänä Oped-Exo Opintojen ohjauksen kehittämishanke.
Projektioppiminen Maarit Virtanen and Reetta Jänis
Kansainvälisen harjoittelun laadunvarmistus Korkeakoulujen kansainvälisten asioiden hallinnon kevätpäivät Erkki Härkönen Rekrytointipalvelut Turun.
Tampereen yliopiston auditointi kirjaston näkökulmasta Mirja Iivonen.
Miten verkko-opetuksen laatua mitataan? VOPLA-työpaja VVYOP´
PALVELUT 1.koulutuspalvelut 2.kehittämispalvelut 3.tilaustuotepalvelut yhteisenä nimittäjänä ”pedagoginen sensitiivisyys”
Peda-forum –päivät Opetuksen kehittäminen Helsingin yliopiston strategia Opetuksen ja opintojen kehittämisohjelma.
Oppisopimuskoulutuksen laadunhallintaa oppisopimuskoulutuksen järjestäjän toimesta Tuula Hoivala, Pirkanmaan oppisopimuskeskus
TieVie-asiantuntijakoulutus Helsingin lähiseminaari KoMiTi-hankkeen esittely Kirsi Levänen ja Katri Rintamäki.
Verkko-opetuksen laatukäsikirja Kristiina Karjalainen, Ulla Ritvanen Erika Löfström Laadun teoriasta käytäntöön työpajat
Oodi-päivät Oodin käyttöönotto tiedekunnan näkökulmasta Tuija Komssi Eläinlääketieteellinen tiedekunta.
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tulokset Janne Sariola, Annikka Nurkka, Ulla Ritvanen,
Verkko-opetuksen laatu - käytännön kokemuksia laatutyöstä PedaForum -työpaja Sari Koski-Kotiranta, Annika Evälä,
Anne Haarala-Muhonen Anni Tuomela Olli Wikberg
W5W-toimintaa vuonna 2006 W5W.2 - Matkalla akateemiseksi osaajaksi ( ) Katariina Alha, W5W-projektipäällikkö, Oulun yliopisto Tommi Haapaniemi,
Verkko-opetuksen laatukäsikirja ja verkostotoiminnan laatu Annika Evälä, Kristiina Karjalainen SVY-yhdyshenkilöpäivä
Opetuksen laadunvarmistus Anna Parpala Tutkija, koordinaattori Korkeakoulutuksen laatua varmistamassa –seminaari Kuopiossa
Opetusta verkkoon – miksi? Sari Koski-Kotiranta
Valmentajakoulutuksen laatu. ”Käsikirja 3” Arvot Tavoitteet Toimintatavat –Verkostotoiminta –Valmennusosaamisen kehittämisen yhteiset valinnat ja toimintatavat.
Laatutyö ja KA Toiminnan kuvaaminen JY:n KA-tiimi
Pirjo Rauhala, Miten verkostot voisivat toimia yliopistoissa? 1 Miten verkostot voisivat toimia yliopistoissa? Alustus Suomen virtuaaliyliopiston.
Varhaiskasvatuksen arvioinnin lähtökohtia
Matkailukoulutuksen verkostopäivät Porvoossa
Ajankohtaista Jyväskylän yliopiston laatutyössä
KOOTuki-ryhmän kuulumiset
Automatisoidun talousraportoinnin koulutusohjelma
Viisi asiaa, mitä jokaisen opettajan tulisi tietää laadusta
Ammatillisen koulutuksen laatupalkintokilpailun 2018 informaatiotilaisuus Opetushallitus Opetusneuvos Jukka Lehtinen OKM/Ammatillisen koulutuksen.
Olemme osa hallituksen OTE-kärkihanketta
Ajankohtaista opetuksen näkökulmasta
Esityksen transkriptio:

Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen laatuhankkeiden tapaaminen

Esityksen sisältö Hankkeen tavoitteet toimintatavat vaiheistus vuosille Laatukäsikirjan lyhyt esittely Toiminta jatkossa

Hankkeen päätavoite Tuetaan ja edistetään suomalaisten yliopistojen verkko-opetuksen ja verkko-oppimisen laadunhallintaa ja kehitetään yliopistojen henkilöstön laatutietoisuutta ja –asiantuntemusta sekä sitoutumista laatutyöhön.

Hankkeen toimintatavat Mallitjakriteeristöt Verkko-opetuksenlaadunhallinta SVY-laatuverkostoSVY-laatupalvelu Laadunhallintaosanatulosneuvottelua

Hankkeen vaiheistus Ohjausryhmä, seuranta ja arviointi Laatupalvelun kehittyminen Laatutietoisuuden kasvattaminen Vuosi 2004 Vuosi 2005 Vuosi 2006 Vuosi 2007 SelvitystyöLaadun- hallinnan työkalujen kehittäminen ja määrittely Pilotit Tulos- neuvottelut Verkkokyselyt Haastattelut Työpajat Esiselvitys Seminaarit Työpajat Portaalityö Laatukäsikirja Testaus Raportointi Tiedottaminen Seminaarit Tiedottaminen Seminaarit Koulutus

Mikä on verkko-opetuksen laatukäsikirja? laatukäsikirja on työkalu verkko-opetuksen laadun kehittämiseen antaa kokonaisvaltaisen näkökulman verkko- opetuksen laadunhallintaan (organisaatiotasolta yksittäinen opettajan / tukihenkilön työhön) perustuu yleisiin laadunhallintamalleihin, mutta ei sitoudu tiettyyn malliin  verkko-opetuksen laatukäsikirja on liitettävissä laitoksen tai tiedekunnan laatukäsikirjan osaksi laatukäsikirja tekee laatutyön sisältöjä ja menetelmiä tunnetuksi

Mitä hyötyä laatukäsikirjasta on? tarjoaa opettajalle verkko-opetuksen suunnittelun vaiheet ja tarkistuslistan laatutekijöistä auttaa laitosta tai tiedekuntaa hahmottamaan verkko-opetuksen laatua kokonaisuutena auttaa tukipalveluja kehittämään toimintojaan laadukkaan verkko-opetuksen tukemiseksi helpottaa laatutyön aloittamista ja tekemistä tarjoaa yhteisen viitekehyksen verkko-opetuksen toimijoille tavoitteena lopullinen hyöty asiakkaalle, toiminnan laadun paraneminen

Mitä laatukäsikirja sisältää? laadun tarkastelun sisällöt: verkko-opetuksen johtaminen, osaaminen, resurssit, prosessit sekä arviointi laadunhallinnan vaiheet: nykytilan kuvaus, valinta, kehittäminen laadun kannalta keskeisiä kysymyksiä pohdittavaksi prosessikuvauksia ja tarkistuslistoja eri käyttäjille omat etenemispolut >>> laatukäsikirja laatukäsikirja

Laatukäsikirjan kehitystyö syksyllä Laatukäsikirjaan luodaan käyttäjäpolut opettaja tukihenkilö esimies 2.Tarkennetaan laadun kriteereitä tutkimukseen ja/tai verkko-opetuksen toimijoiden yhdessä tuottamiin hyviin käytäntöihin kriteereiden tuottamisessa kiinnostusta yhteistyöhön muiden laatuhankkeiden kanssa pyydetään palautetta verkko-opetuksen toimijoilta 3.Hankitaan pilotit vuodelle 2006 testaamaan laatukäsikirjaa

Kiitos mielenkiinnosta! Lisätietoja ja ajankohtaista