E ”The future is already here— It is just unevenly distributed.” William Gibson.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
| Pasi Mattila | TOY - Tulevaisuuden oppimisympäristö
Advertisements

– Koulusolu innostavana ja oppimista tukevana pedagogisena tilana
FUAS Virtuaalikampus Tilannekatsaus Sisältö • Visiointipäivän satoa • ACSI leirin tuloksia • Miten jatketaan eteenpäin.
Kuva oppimateriaalissa Otavan Opisto Jari Sarja.
Kuopion Lyseon lukio IB World School
JYVÄSKYLÄ - HUMAN TECHNOLOGY CITY
Millaisia linjauksia ja toimenpiteitä ehdotetaan Kansallisessa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön suunnitelmassa? Sanna Vahtivuori-Hänninen Helsingin.
Opetusteknologiaa koulun arkeen – Kohti systeemisiä oppimisratkaisuja!
Kohti tulevaisuuden koulun toimintamalleja
Opetus ja kansainvälisyys toimivaksi kokonaisuudeksi
Sanna Vahtivuori-Hänninen Helsingin yliopisto, Cicero Learning
EU monikielisyyttä edistämässä Hannele Nevalampi
PETS Leppävaaran Laurea Tervetuloa – Välkommen – Welcome Rehtori Pentti Rauhala, Laurea.
Suomen tieteellisen kirjastoseuran Kirjastosihteerien työryhmä järjestää Asiakaspalvelupäivä - teemana muutos Helsinki, Projektipäällikkö Kristina.
LEARNING AND HEALING THROUGH EXPRESSION Grundtvig learning partnership
SCI-opiskelijoiden hyvinvointiselvitys Miten tukea opiskelijoiden opiskelukykyä? OpeVeivit Elina Lehkonen.
Tieto- ja viestintätekniikka koulun arjessa nyt ja tulevaisuudessa
Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Tiedosta hyvinvointia Meri Koivusalo1 Social funds, social policy and social development.
Customer projects integrated within curriculum at Media Engineering programmes Erkki Rämö EVTEK University of Applied sciences R&D Seminar Case:
Avaussanat – UCEF Markku Markkula: Yliopistollisen aikuiskoulutuksen erityishaasteet Taloudellinen perusta on saatava kestäväksi –Nykyiset markkinat.
Kysymyksenasettelun avulla luovaan ongelmanratkaisuun matematiikassa
Natural Europe Winter School Yleisesittely. Keywords: natural history, environmental education, informal education, educational pathways, learning in.
Agora Cnterin monitieteellisen tutkimuksen toimintaympäristö Jyväskylän yliopistossa AGORA CENTER MATEMAATTIS- LUONNONTIETEET INFORMAATIO- TEKNOLOGIA TALOUSTIETEET.
SISÄPIHOJEN SUUNNITTELU HS – Space - Laine Anni - Terävä Jaana.
Callidus-tutorointi pähkinänkuoressa
Student Feedback RESPONDENTS BY DEGREE STUDIES, N=1303 D EGREE STUDIES N UMBER HEALTH CARE AND SOCIAL SERVICES DEGREE.
© 2010 Ammattiosaamisen kehittämisyhdistys AMKE ry. IVETA International conference 2014 Helsinki 19 – 21 August 2014 St. Petersburg 22 – 23 August 2014.
By Learning for Integration ry. Immigration issues in Finland: Somalis  Until the 1980s Finland was very much a homogenous society with only a few foreigners.
Vakiintuneet kustantajat ja uudet yrittäjät OA-monografiamaailmassa
Englantia tokaluokkalaisille, CLIL avuksi Miten esitellä englannin kieli tokaluokkalaisille leikillisesti, luovasti ja miten säilyttää lasten into kieltä.
Perhetutkimuksen Päivät Perhe teorioissa – Klassikoita ja Haastajia ”Ekologisen teorian jalanjäljillä” Kotitaloustiede – Home Economics Human.
-skenaarioiden kirjoittaminen 1. pilotointiin -trendikysely 2.pilotointiin -1. esipilotointi ja 1. pilotointi Suomessa.
Yhteistyössä Suomen Olympiakomitea ja Adecco Finland.
Perustietoja Luokka-asteet 1 – 9 = yhtenäiskoulu NYT: 650 oppilasta, koulu kasvaa voimakkaasti Oppilasmääräarvio: syksy 2013/750, syksy 2014/> opettajaa.
Miksi metsätalousinsinööriopiskelijan kannatti opiskella IntCultNet 3 ov opintojakso? Laatinut Irmeli Aro, amti-03,
iTEC (Innovative Technologies for an Engaging Classroom)
Opinnäytetyö/Harjoittelu
IMMIGRATION TO RUSSIA / FINLAND
Kehittää skenaarioita tulevaisuuden oppimaisemista ja niiden mahdollisista vaikutuksista koulutukseen kansallisesti ja yleiseurooppalaisesti. Toimii ideapajana.
MONIMUOTO-OPETUS P1 P2 P3 P4 Kehittyvä osaaja
Kielikeskuksen HILC*)-seminaari
Kestoperfekti Käyttö He has been writing that for half an hour.
Reflection in PLE Reflektio PLE:ssä
Scientific/artistic competence; what does the student know in theory.
Yhdessätekemistä yli rajojen
Tulevaisuussuunnitelma Osa 3
Yhdessä energisempi tulevaisuus - Energiansäästöviikko alkaa!
Introduction to decision analysis
Risk analysis, risk attitudes
Probability models and decision analysis : introduction
Optional A2 languages.
Problem-based learning
Introduction to decision analysis
Mikko Keränen Director RDI
Books, Libraries and Open Access Avoimen tutkimuskirjallisuuden edistäminen Helsingin yliopiston kirjastossa Marjo Kuusela Helsinki University Library.
NOFCA Meeting Stockholm NOFCA Meeting Stockholm
Linkkejä hyviin menetelmiin
The global citizen´s path, FREPA and curricula
Problem-based learning
HEI ICI annual reporting 2017: results, feed-back, lessons learned
Erasmus+ ja Nordplus -tiedotustilaisuus Nordplus-ohjelmat Mikkeli, 8
Linkkejä hyviin menetelmiin
Nordplus-ohjelmat Kv-päivät Rovaniemi,
Finnish Schools on the Move: Students’ physical activity and school-related social factors Henna Haapala.
Nina Eskola Opetushallituksen kansainvälistymispalvelut
Nina Eskola Opetushallituksen kansainvälistymispalvelut
Pedagoginen kehitys, tilasuunnittelu ja pedagoginen toimintasuunnitelma Marjo Kyllönen kehittämispalvelupäällikkö.
Aurinkolahti Comprehensive School
Taiteilijoiden kanssa työskentely Yhteisöprojekteissa
Sisu-kuulumiset Oodi- ja Sisu-kahvit
Esityksen transkriptio:

e ”The future is already here— It is just unevenly distributed.” William Gibson

Mikä on ryhmämme lopputuotos? Minkälainen uusi oppimisympäristö-hanke on mahdollinen tämän teeman ympärille? Mitä ovat mahdolliset tutkimuskohteet? Kenelle oppimisympäristö on tarkoitettu? Ketkä ovat hankkeen mahdollisia partnereita? Minkälainen on hankkeen yritysyhteistyö? 1 Koulut ja koulutus eri asteilla

Mikä on ryhmämme lopputuotos? THINK-PAIR-SHARE!

Minkälainen innovatiivinen oppimisympäristö-hanke on mahdollinen teeman ympärille? THINK-PAIR-SHARE!

1.Mitä ovat mahdolliset tutkimuskohteet? THINK-PAIR-SHARE!

1.Kenelle oppimisympäristö on tarkoitettu? THINK-PAIR-SHARE!

1.Ketkä ovat mahdollisia partnereita? THINK-PAIR-SHARE!

Minkälainen on hankkeen yritysyhteistyö? THINK-PAIR-SHARE!

Ideoikaa mielestänne sopivia tutkimushankkeita. Arvioikaa hankeideoita niiden mielenkiinnon, uutuuden ja hyödyllisyyden suhteen (esim. 1-3) Valitkaa mielestänne kiinnostavin. Olkaa rohkeita, väittäkää ja argumentoikaa! THINK-PAIR-SHARE!

Hankeideoiden yhteinen arviointi

pelot Creativity Enriching Community Trust and Commitment Towards Culture of Collaboration Vision Challenges Resources Questions See e.g. Himanen, P. & Castells, Dream Fears

Steps Towards the Future School 1 Reliable infrastructure and support services for teachers and students (community-oriented approach) 2 Structural changes to support collaborative school culture (trust and bravery) 3 Strategic school leadership 4 Pedagogical models and collaborative working methods 5 Teaching-studying-learning process 6 Creative, innovative learners, customised modular PLEs

21 st Century Skills? 1.Ways of thinking Learning to learn, creativity, synthesis, innovation, creating new knowledge, critical thinking, problem solving, decision making 2.Ways of working Learning to collaborate and communicate 3.Tools for working Learning to use ICT, media literacy skills (creative, critical, social) 4.Living in the world Active citizenship, both local and global, personal and social responsibility, including cultural sensibility and awareness [KSAVE Model, ATCS 2009; University of Melbourne, ICTs at Schools Everyday Life Project, Interim report 2010,