AJATUKSIA IHMISTEN VÄLISESTÄ KOHTAAMISESTA

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Muokkaa alaotsikon perustyyliä osoitt Miten oppia kuuntelemaan ja jakamaan lasten mielikuvia sodista ja konflikteista? Psykologi, psykoterapeutti.
Advertisements

Minä. Ikuinen mysteeri? Psykologiassa keskeisin kiinnostuksen kohde
KASVATUSSOPIMUS? Tiina Haapsalo.
Asiakkaan ja potilaan kohtaaminen
Hetken kuluttua, sinulle avautuu taian maailma...
Ajatuksia elämästä..
10 vinkkiä voimaantumiseen
Kainaston ryhmiksen Varhaiskasvatussuunnitelma Ryhmis aloitti toimintansa elokuussa Tiloissa toimii kaksi ryhmää, Kissankellot ja Kehäkukat. Molemmissa.
VAPAAEHTOISTEN VOIMAVARAPÄIVÄ
OSAAMISEN TUNNISTAMINEN TYÖNHAUN POHJANA
Lihavuus on onnellisten hetkien kertymää....
KOULUTUSKULTTUURIN KEHITTYMINEN Kaikki vastaajat (miehistö 6, 9 ja 12 kk, rj, kok) Keskimäärin 9000 vastaajaa/saapumiserä (vertailussa kaikki saapumiserät.
Lasten osallisuutta kartoittamassa
kielten keskus Säädösten ymmärtämistä selvittävä kysely- ja haastattelututkimus Vesa Heikkinen & Aino Piehl Säädöskielihankkeen.
Suotuisan oppimistarinan rakentaminen ET- koulutus/T3/ Tapio Malinen.
Työllisyysportti ”Ei vain tietoa, vaan ihmistä varten”
KDK:n asiakasliittymän käytettävyydestä Eija Liukkonen.
Nuorissa = voimaa, vahvistetaan sitä! Voimakas –projekti
Steriloinnit 2012 Anna Heino & Mika Gissler.
Pk-yritysbarometri Kevät 2005 Julkaisijat Suomen Yrittäjät ry ja Finnvera Oyj.
Ihmisen kolme olemusta
MITÄ TIETOA JA OSAAMISTA LASTENSUOJELUTYÖ TARVITSEE? Lastensuojelun tila nyky-Suomessa Helsingin yliopisto Ylisosiaalineuvos Aulikki Kananoja.
Pääotsikko Lisää alaotsikko tähän Vantaan kaupunki Sosiaali- – ja terveyspalvelut VammaispalvelutTyöllistämispalvelut.
OPPISOPIMUSKOULUTUKSEN TULEVAISUUSSEMINAARI SY:n ja oppisopimuskoulutuksen yhteistyö Seinäjoki Suomen Yrittäjät johtaja Martti Pallari.
Tieto-osasto / PATI1 Hoitoonpääsy Ylioppilaiden terveydenhoitosäätiössä (YTHS) Maaliskuu 2014 Suun terveydenhuollon.
UMF I Luento 7. Viime kerralta Lue II.5 ja II.6. Lause II.5.1 tapauksessa f(x,y) = (x, sin(y)) ja g(x, y) = (cos(x), y). Voit lähettää epäselvistä kohdista.
Tilastoja Vantaalta , laaja sarja. Vuosittainen väestönmuutos Vantaalla henkilön äidinkielen mukaan, vuodet (2014 ennakkotieto) Lähde:
Kyllä kansa tietää..... Sosiaalinen media tietolähteenä Marjukka Nyberg /28/2015COMPANY CONFIDENTIAL | Copyright © M-Brain
Lahti Katse rakenteisiin palvelut ja kunnat rakenteiden murroksessa Rakenteet muuttuvat - toimivatko markkinat ? Kehittämispäällikkö.
Terapeuttinen hevostoiminta voimaantumisen mahdollistajana Tietoisku Mielenterveysmessuilla Ilo Elää Hyvinvointipalvelut
Esteettömyys erityisissä liikkuvissa ympäristöissä SOME & mobiili erityisille oppijoille Lehtori Irmeli Lignell HAMK/AOKK
KOLVI OY – Keuda, Omia, Luksia ja Varia, innovoiva ohjausyhteistyö Kolvi OY Keudan, Omnian, Luksian ja Varian innovoiva ohjausyhteistyö.
Menestystä yrittäjälähtöisyydellä ja yhteistyöllä Kunnan elinkeinopoliittisen ohjelman työkirja Osa: Tausta-aineisto.
Synnyttäjät ja synnytystoimenpiteet sairaaloittain 2012−2013 Eija Vuori Mika Gissler.
Hedelmöityshoidot 2012–2013 Anna Heino & Mika Gissler.
Sairaaloiden tuottavuus 2013 Pirjo Häkkinen Sairaaloiden tuottavuus 2013 – Tilastoraportti 3/2015.
ValvontaOSASTO 22 / Meilahden tornisairaala
Raskaudenkeskeytykset 2013 Anna Heino & Mika Gissler.
Turvallisuusneuvonantaja- katsaus Marko Rajamäki, Ajoneuvohallintokeskus Hämeenlinna.
4/9/2017 Mitä filosofia on? Kreikan kielestä sana filosofia = viisauden rakastaminen Länsimainen filosofia syntyi 600 e.Kr. antiikin Kreikassa. Tämä kurssi.
Menestystä yrittäjälähtöisyydellä ja yhteistyöllä Kunnan elinkeinopoliittisen ohjelman työkirja Osa: Työkirja.
OPPISOPIMUSKOULUTUKSEN SEMINAARI Oppisopimuskoulutus organisaatioiden kehittämisessä Arktikum, Rovaniemi Suomen Yrittäjät johtaja.
Perinataalitilasto − synnyttäjät, synnytykset ja vastasyntyneet
KOLVI OY – Keuda, Omia, Luksia ja Varia, innovoiva ohjausyhteistyö Kolvi OY Keudan, Omnian, Luksian ja Varian innovoiva ohjausyhteistyö.
Miten vaikutuksia mitataan?
Tilastoja Vantaalta Väestönmuutokset (ennakkotieto) Vantaalla tammikuussa 2015 Lähde: Tilastokeskus, päivitetty
Internalismi ja eksternalismi
LUENTO 3 KONSEKVENTALISMI
Keskustan Pohjoisen alueen pohdintoja Jokaisella oppilaalla on oikeus hyvään opetukseen * Pätevät opettajat, riittävä resurssointi ei liian suuriksi kasvavia.
Ryhmätoiminnasta voimaa kuntoutumisen polun eri vaiheisiin
1 Lastensuojelun tieto lapsesta Mirva Makkonen Kehittäjä-sosiaalityöntekijä Oulun seudun lastensuojelun kehittämisyksikkö.
Study Group – opiskelun ja oppimisen tueksi Luonnonvara-alan yksikkö Tiina Laajala Oamk / Ammatillinen opettajakorkeakoulu.
Lapsen oikeudet kuvakäsikirjoitus
Hedelmöityshoidot 2011–2012 Anna Heino & Mika Gissler.
LUENTO 8 Moraalin perusta: järki vai tunne? 4/2/20151.
Päivittäisraportit Opiskelijarekisteri.
AJ 2006 Huoli puheeksi –koulutusten koetut vaikutukset Arja Jääskeläinen 2006.
Lasten havainnoimisesta Ruut Ruokonen Näistä lähtökohdista… Yksilöllisyys =kehitys etenee määrätyssä järjestyksessä, mutta lapset saavuttavat näitä.
Luo luottamusta Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Vapaaehtoistoiminnan peruskurssi
Hyvä vanhemmuus (/Pia Salo 2014)
Mikä on elämänkatsomus?
Kielitietoisuus.
SADUTUS Ruut Ruokonen 2013.
Vapaaehtoistoiminnan peruskurssi
Tiedot, taidot ja osaaminen – osaamisesta kertominen
SYVÄJOHTAMINEN Lyhyt esittely.
10 HYVÄKSI KOETTUA KEINOA LOPPUUN PALAMISEN EDISTÄMISEKSI
Vanhempien tukeminen kasvatustehtävässä
Koivurinteen päiväkodin kehittämissuunnitelma
Esityksen transkriptio:

AJATUKSIA IHMISTEN VÄLISESTÄ KOHTAAMISESTA 9.4.2017 Yksityisen pph koulutus 2012 / RN

KAIKKI MIHIN KIINNITTÄÄ HUOMIOTA VAHVISTUU POSITIIVINEN HUOMIO VAHVISTAA TOIVOTTUA TOIMINTAA NEGATIIVINEN HUOMIO PITÄÄ YLLÄ EI-TOIVOTTUA TOIMINTAA HUOMIOTTA JÄTTÄMINEN SAMMUTTAA MIETI MITÄ VAHVISTAT ! NÄE LAPSEN PYRKIMYS ! 9.4.2017

MINÄ KUVAMME MINÄ KUVAMME RAKENTUU KANSSA IHMISILTÄ SAAMASTAMME PALAUTTEESTA TOIMIMME MINÄKUVAMME MUKAISESTI MERKITTÄVÄÄ ON MILLAISEN ROOLIN SAAMME TAI MILLAISEEN ROOLIIN JOUDUMME RYHMÄSSÄ POSITIIVINEN JUORUILU ! 9.4.2017

SIIRRÄMME SAAMAAMME KOKEMUSTA ESIMERKKINÄ OLEMINEN PARAS TAPA KASVATTAA 9.4.2017

LAPSI ON AINA ENSISIJAISESTI LAPSI, EI TUKITOIMIEN KOHDE TEHDÄÄN SAMOJA ASIOITA, KUIN TOISTENKIN LASTEN KANSSA. HARJOITELLAAN YHDESSÄ, TAVALLISISSA ARJEN TILANTEISSA. SUUNNITELMALLISUUS! OPETELLAAN YHTÄ ASIAA KERRALLAAN. LÄHTÖKOHTANA LAPSEN OSAAMISEN PISTE, VAHVUUDET JA KIINNOSTUKSEN KOHTEET 9.4.2017

9.4.2017

TOIMINTAYMPÄRISTÖN OMINAISUUDET VAIKUTTAVAT KAIKKEEN MITÄ LAPSET TEKEVÄT 9.4.2017

9.4.2017

9.4.2017

AIKUISEN TODELLINEN LÄSNÄOLO JA LAPSEN KOHTAAMINEN OVAT VÄLTTÄMÄTÖN PERUSTA KAIKELLE MUULLE TOIMINNALLE. 9.4.2017

9.4.2017

9.4.2017

LAPSET OMAKSUVAT HELPOSTI NIITÄ VIESTEJÄ, JOITA AIKUISET HEILLE SANOITTA LÄHETTÄVÄT 9.4.2017

9.4.2017

9.4.2017

Mitä ajattelet ja sanot minusta sitä luulet minusta sinä olet sellainen minulle miten minut näet. Usko kuitenkin että mitä teet minulle miten kuuntelet minua sellainen minusta tulee. 9.4.2017