Tutustumistreeni  Nimi, ammatti, mistä tulee,  tilaisuuden teemaan liittyvä ajatus  Mikä oli kauhein kouluruoka?  Kirja, jota parhaillaan luen  Lapsuuden.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Läpäisyhankkeet ja ammatillisen koulutuksen kehittäminen
Advertisements

”Suomalaisen valmennusosaamisen kehittäminen” Valmentaja + Urheilija
Oppilaanohjauksen kehittäminen Oulun kaupungin perusopetuksessa Kehittämistyötä ohjaa moniammatillinen ohjausryhmä, jossa on edustajat.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Ammatillisen perus- ja lisäkoulutuksen valtionavustukset 2013 TIEDOTUSTILAISUUS Ryhmä 3 Hanna Autere ja Juhani.
RASEKO ja yhteinen koulutusstrategia 2015+
OTA ESILLE MUISTIINPANOVÄLINEET! Esim. iPad:in ja iPod Touch’in muistio
Kevään 2010 aloitus Edutool-opinnot Maanantain ohjelma • klo Edutool-opintojen kevät ja muistellaan myös syksyä/ Niina • klo
Joensuun seudun Equal: Valtamuuntaja -osahanke LUODAAN KEHITTÄMISTÄ TUKEVA RAKENNE •prosessi etenee tavoitteellisena • sitoutuminen yhteisiin.
PK-kehittämispalvelut
Tervetuloa! Tutoreiden koulutuspäivä Susanna Koistinen ja Jenna Anttonen Jyväskylän yliopiston ylioppilaskunta.
Arvot ja toimintakulttuuri: Opettajainkokouksen organisointi Turun normaalikoulu helmikuu 2014 paikka: Liedon VanhalinnaLiedon Vanhalinna.
PIRAMKin opetussuunnitelmien muutosprosessi
Lähipäivä T Business process development methods 1.
LÄHIHOITAJAKOULUTUS tutkinnon laajuus 120 ov
USKONTO/aineenopettajat PORTFOLIOTYÖSKENTELY Ryhmäkokoontuminen 2 Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
KV- JA URAPALVELUT Anu Honkanen Kansainvälinen harjoittelu osana opintoja Työrymä 2 Bolognan vanavedessä –seminaari: Kansainvälisyys korkeakoulujen.
Tervetuloa! Tutoreiden koulutuspäivä Susanna Koistinen ja Iiro Korhonen Jyväskylän yliopiston ylioppilaskunta.
Asiakkaan osallisuus omien palveluiden kehittämiseen – Ravitsemus, liikunta ja toimintakyky – kolme asiaa, millä mahdollistetaan kotona kokonainen elämä.
VAPAAEHTOISTOIMINNAN LAATU JA TUKIRAKENNE Valtakunnallinen asiantuntijaseminaari ja neuvottelupäivä Keski-Suomen Museo, OHJELMA 9.30 – Ilmoittautuminen.
VESO – päivän teemana OPPIMISKÄSITYS - vaiheet ja menetelmät
Opetussuunnitelma, koulun kehittäminen ja arviointi 5op
Ammatillisen koulutuksen läpäisyn tehostaminen Lapissa - LÄPSY Toteuttajatahot Rovaniemen koulutuskuntayhtymä: Lapin ammattiopisto Lapin matkailuopisto.
Teemaryhmä 1: Profiilin ja tunnettuuden kehittäminen Toimintasuunnitelma Aloitusseminaari Marja Kopeli Katja Komonen.
Ohjausta junioreille – tiedekunnan mentorointijärjestelmä Kalle Romanov, yliopistonlehtori TUKE, lääketieteellinen tiedekunta, HY.
KOULUTUSPSYKOLOGIA S 2 ov (3 p) Oulun yliopisto Kasvatuspsykologian syventävät opinnot –
Laajennettu työssäoppiminen ©koulutus()eximo5.fi.
TRIANGLE Avoin ammattiopisto-teemaryhmä
Työpaikkakouluttaja- hanke
J Kangasniemi 2010 Osaava-ohjelman taustaa ja rakenne Tätä kalvosarjaa päivitetään verkossa. Varmistathan että käytössäsi on viimeisin versio. (viimeksi.
AMMATILLISEN OPETTAJANKOULUTUKSEN LÄHTÖKOHTIA
Opossum-projektin Ohjausryhmä Ari Markkula Projektitutkija.
KOMPETENSSIANALYYSI KPAMK:SSA Case liiketalous, Kokkola
Nuorissa = voimaa, vahvistetaan sitä! Voimakas –projekti
Perusopetuksen opetussuunnitelma 2016
Ammattikorkeakoulukirjastojen monimuotoinen toimintaympäristö: Rikkaus ja haaste, osa 1 Maija Koponen Rovaniemen ammattikorkeakoulu FinELib kertoo ja kuuntelee:
Verkko-oppimisympäristön käyttöön kasvamisen vaiheet 1.Totuttautuminen: perustan saavuttaminen fyysisesti yhdessä tai yksilöllisesti ohjeiden mukaan lähtötason.
Jaakko Lainio Turun Ammattiopistosäätiö Paasitorni, Helsinki
OULUN YLIOPISTO VARHAISKASVATUKSEN KOULUTUS OPETUSHARJOITTELUT
Kysymys hyvästä ja pahasta, oikeasta ja väärästä
Opettamisesta osaamiseen – kehittämisohjelma Metropoliassa Opettamisesta osaamiseen - kehittämisohjelman avausseminaari Leena Koivumäki,
Opettamisesta osaamiseen – kehittämisseminaari
Joustavuutta oppimiseen Tavoitteet: -verkoston yhteiset tavoitteet joustavat opintopolut osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen -AmisURA-hankkeen.
Koulutuksen laadun kehittäminen
Rahoitus: ESR, Etelä-Suomen lääninhallitus Koulutuskeskus Salpaus – Tavoitteena on edistää nuorten työllistymistä vahvistamalla.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Ammatillisen perus- ja lisäkoulutuksen valtionavustusten tiedotustilaisuus Seppo Hyppönen Yksikön päällikkö Ammatillinen.
MOppijat Jyväskylän pilotoijat
Mentorointi.
TPO- OHJAAJA KOULUTUS 3ov Markkinointi Ammatillinen koulutus ja työelämäyhteistyö Perehdytys Ohjaus Arviointi Palaute.
Verkko-opetuksen laatukäsikirja Kristiina Karjalainen, Ulla Ritvanen Erika Löfström Laadun teoriasta käytäntöön työpajat
Karhulan uimahalli Aukioloajat
OpetusSuunnitelmaViestintä W5W-suunnittelijat KTM Marianne Isola, FM Suvi Jutila, FM Aimo Rahkonen, TaM Jukka Savilampi.
OPPI SYNTYY YHDESSÄ TEKEMÄLLÄ - EI MONISTAMALLA
Osaava-ohjelma: Pedagoginen uudistuminen muutosjohtamisen välineenä
Ammatillinen koulutus
OPPISOPIMUSNUOREN OHJAAMINEN TYÖPAIKALLA RAKENNUSAINEITA NUORTEN MODUULIN SUUNNITTELUUN Työpaikkakouluttajat valmentaen vahvoiksi- hanke 2015.
Työssäoppimisen laajentaminen Määrällisesti Laadullisesti Testattuja toimintamalleja.
Perusopetus Osaamisen kehittäminen TOIMINTAKULTTUURIN MUUTOS - OPS 2016 Organisaation osaaminen – yhteisön osaaminen – yksilön osaaminen.
Saumat tulevaisuuteen -tapahtuma 2016 Toisen asteen koulutuksen mahdollisuuksia ja odotuksia Raija Meriläinen, opetusneuvos, KT Ammatillisen koulutuksen.
PONTTI –Pohjoista ohjausosaamista nuorisotakuuseen, 5op
Teema 1: Henkilökohtaiset vahvuudet ja lasten parissa työskennellessä tarvittavat vahvuudet Tavoitteet: Opiskelija osaa tunnistaa omia ammatillisia.
Tutustumistreeni Nimi, ammatti, mistä tulee,
Olemme osa hallituksen OTE-kärkihanketta
VERME - VERTAISMENTOROINTI
Työpaikkaohjaajakoulutuksen kehittäminen Huippu –hankkeessa 2017
Suomen Ensiapukoulutus
Voimaa arkeen II Mielenterveyden ensiapu®1 -koulutus
Mielenterveyden ensiapu®1 -koulutus
Voimaa arkeen II Mielenterveyden ensiapu®1 -koulutus
Voimaa arkeen II Mielenterveyden ensiapu®1 -koulutus
Mielenterveyden ensiapu®1 -koulutus
Esityksen transkriptio:

Tutustumistreeni  Nimi, ammatti, mistä tulee,  tilaisuuden teemaan liittyvä ajatus  Mikä oli kauhein kouluruoka?  Kirja, jota parhaillaan luen  Lapsuuden haaveammatti  pieni haave, jonka aion toteuttaa  mitä odottaa päivältä/koulutukselta

Vermekoulutus

Koulutus osana Jousto-hanketta  1. Työelämä- ja yksilölähtöinen opiskelu  2. Teoriapainotteisten opintojen siirtäminen työelämään  3. Yksilölliset ja työelämävaltaiset menetelmät koulutuksessa  4. Ryhmänohjaajuuden kehittäminen  5. Hyvien käytänteiden kehittäminen ja levittäminen vertaisryhmämentoroinnin avulla

Koulutuksen laajuus on 10 op, osat:  seminaarijaksot  oppimispäiväkirja  verkko-oppimisympäristössä työskentely  mentorointiryhmän suunnittelu, organisointi, ohjaaminen ja arviointi  oma vertaismentorointi seminaaripäivien aikana ja verkossa  mentoroinnin mentorointi  kirjallisuus

1. koulutuspäivän teemat ja tavoitteet:  vertaismentoroinnin peruskäsitteet (dialogisuus, vertaisuus, narratiivisuus)  lähikäsitteet (mentorointi, työnohjaus, valmennus)  mentorointiprosessi  toiminnalliset menetelmät osana koulutusprosessia  Tavoitteena: selkeä kuva kotiin lähdettäessä vertaismentorointiprosessista ja omasta roolista

Koulutuksen teemat:  Mentorointiprosessi ja vertaisuus, narratiivisuus  Ryhmän kehitysprosessi ja - dynamiikka  Dialogisuus ja dialogiset ja toiminnalliset menetelmät mentorin tehtävässä  Ammatillisen opettajan identiteetti  Mentoroinnin eettiset kysymykset  Työhyvinvoinnin lisääminen ja onnistunut työyhteisön vuorovaikutus

Koulutuspäivän ohjelma:  8.30Aamukahvi  9.00Tutustumistreeni ja odotukset päivälle ja koko koulutukselle  Pieni tauko  10.45Keskeiset käsitteet  11.30Lounas  12.15Keskeisten käsitteiden käsittely jatkuu  12.45mentorointiprosessi; vertaismentorointiryhmän suunnittelu ja perustaminen  14.15kahvi  14.30Mentorointiprosessin käsittely jatkuu  Välitapaamisten sopiminen  15.30koulutuspäivä päättyy

Mentorointiprosessi (suunnittelu, ennen ryhmän alkua, ryhmän vetäminen…)  - Hahmottele oma mentorointiprosessi ja kuvaa sen eteneminen. (oma rooli + omat vastuut)  - Vähintään neljä keskeistä steppiä, konkreettista tekemistä  - Mieti millaisia haasteita sinulla mahdollisesti on prosessin eri vaiheissa ja kuinka valmistaudut niihin.  Kumuloituva tiimi (samassa tiimissä); yksin, kaksin, nelin (neljä eri versiota)

Välitehtävät  Helmikuu  Aloita henkilökohtaisen oppimispäiväkirjan pitäminen. Pidä sellaista oppimispäiväkirjaa, mikä palvelee sinun omaa oppimistasi mentorikoulutuksessa ja mentorina.  Pidä päiväkirjaa myös ryhmän aikana: ryhmän koko, ryhmäläisten nimet, kokoontumispaikka ja -aika, teemat, karkea ohjelma, muuta merkittävää sisällöstä  Mentorointisuunnitelma, sisältöinä esimerkiksi:  mentorointi koulutuskuntayhtymässä: esim. johdon linjaukset mentoroinnin roolista kuntayhtymän henkilöstön osaamisen kehittämisessä, periaatteista ja käytännöistä  ennen ryhmää: ryhmän kokoaminen, markkinointi, motivointi  Pyri aloittamaan mentorointiryhmän ohjaaminen (mitä nopeammin pääset liikkeelle, sitä enemmän saat koulutuksesta irti)

Seuraavat tapaamiset  , 2. pv, Kouvola  , 3. pv, Kouvola  , 4. ja 5. pv, ?  pv, Kouvola  pv, Kouvola

Webinaarit  klo 9.00 – ja – 16.00