© Dagmar 2006 Mediasidonnaisuustutkimus 2007 Tomi Härmä Dagmar Market Intelligence 31.1.2007.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja Aikakauslehtien lukuajat • Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. • Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja.
Advertisements

Aikakauslehtien mielipidevaikuttajat, WOM KMT Kuluttaja 2013 Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 • Vastaajamäärä N = • Toteutus nettikyselynä
Aikakauslehti nettarin arjessa Seija Nurmi The University of Westminster Aikakauslehtien liiton seminaari
Viestinnän Keskusliitto 15 ‒ 24-vuotiaiden mediankäyttö.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja syksy 2012 kevät 2013.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Kuluttaja 2010.
Mediasidonnaisuus Aikakauslehdet KMT Kuluttaja 2008.
Aamulehti tavoittaa alueen kuluttajat
1. Osakekaupan ja listayhtiöiden määrän kehitys
19.– , Tampereen Messu- ja Urheilukeskus
1 SIJOITUSRAHASTO- MARKKINOIDEN KEHITYS
TU Suomalaiset työmarkkinat ja niiden toiminta Kurssin käytännön järjestelyt
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja Syksy 2012/Kevät 2013 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2012/Kevät 2013, N=8 854 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja 2011 Aikakauslehtien lukuajat Lukuminuutit Tutkittiin KMT Kuluttaja 2011 tutkimuksen yhteydessä nettikyselynä.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja Syksy05/Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia
Pukeutumisen kuluttajaryhmät Asialliset pukeutujat 25 % Käytännölliset 30 % Intohimoiset shoppailijat 23 % Nuoret huolettomat 21 % Lähde: KMT Kuluttaja.
Aikakauslehtien lukemistavat tulokset lehdittäin KMT Kuluttaja Kevät 2013 Lähde: KMT Kuluttaja Kevät 2013, N=4 419 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Mainonnan kiinnostavuus aikakauslehdissä KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010.
Sijoitusrahastojen vuosi 2010 Finanssialan Keskusliitto Markku Savikko.
Aikakauslehtiä ikä kaikki – Aikakauslehtien lukeminen eri ikäkausina Mervi Raulos Suomen Gallup-Media Oy.
3. LAADULLISTEN VASTAUSTEN RAPORTOINTI. Väittämien keskimääräiset osuudet kaikista lehdistä.
RAY:n VASTUU- JA VUOSIRAPORTTI 2013.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja syksy 2013 / kevät 2014.
Mediaan sitoutuminen Aikakauslehdet, KMT Kuluttaja 2007.
Suomalaisten suhtautuminen vapaa-aikaan KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2426.
Liikevaihdon määrän kehitys prosentteina edelliseen vuoteen verrattuna Lähde: FiComin jäsentutkimus, lokakuu 2002 muutos % Keskiarvo 3 % ( keskimäärin.
Talous- ja strategiaryhmä Väkiluvun muutos tammi-elokuussa 2005 ja 2006 Tampereen seutukunta Lähde: Tilastokeskus, ennakkotieto Koko seutukunta yhteensä.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja Aikakauslehtien lukuajat Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja.
Jalankulkijoiden liukastumiset -kyselytuloksia 2014.
TAMPEREEN KAUPUNKI – TALOUS- JA STRATEGIARYHMÄ 1 Ennakkotietoja työpaikoista vuodelta 2004 Vuoden 2004 ennakkotiedot työpaikoista julkaistiin
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja kevät 2011.
Talous- ja strategiaryhmä Väkiluvun muutos tammi-syyskuu 2006 Tampereen seutukunta Lähde: Tilastokeskus, ennakkotieto.
Mitä on kulttuuri?.
Mielipiteet aikakauslehtien mainonnasta Lähde: KMT Kuluttaja 2011 Mielipiteet aikakauslehtien mainonnasta eri lehtiryhmissä KMT Kuluttaja 2011.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja 2010 Säilyttäminen tutkittiin KMT Kuluttaja 2010 tutkimuksen yhteydessä kirjekyselynä Personoitu lomake: Vastaajan lomakkeelle.
© TNS Lähde: KMT AL + total Kevät 2015 Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana – Autot Mitä seuraavista kanavista käytät kun etsit vinkkejä ja ideoita.
© TNS Lähde: KMT AL + total Kevät 2015 Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana – Autot Mitä seuraavista kanavista käytät kun etsit vinkkejä ja ideoita.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika 2016
Mainonnan ja lukemisen väittämät KMT 2016
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana 2016
Naisten tietolähteiden käyttö
Raportin lukuohje Lukukerrat
Miesten tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana 2016
Aikakauslehtien lukijamäärät, kokonaistavoittavuus ja digitaalinen tavoittavuus 2016 Lähde: KMT AL + total 2016.
Eniten kohderyhmää tavoittavat aikakauslehdet lukijoiden kiinnostusten kohteiden mukaan 2016 Lähde: KMT AL + total 2016 n=9 557 , est
Tulo- ja lähtömuutto ikäryhmittäin 2016
Tulo- ja lähtömuutto ikäryhmittäin 2016
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana – Autot
Kotihoidon asiakkaat marraskuussa 2015
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / kevät 2017
Miesten tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / kevät 2017
Naisten tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / kevät 2017
Tulo- ja lähtömuutto ikäryhmittäin 2016
Lähde: KMT AL + total syksy 2016/kevät 2017
Tulo- ja lähtömuutto ikäryhmittäin 2016
Tulo- ja lähtömuutto ikäryhmittäin 2016
Aikakauslehtien lukeminen kuukausittain eri välineillä
Eniten kohderyhmää tavoittavat aikakauslehdet lukijoiden kiinnostusten kohteiden mukaan Kevät 2017.
Tulo- ja lähtömuutto ikäryhmittäin 2016
Tulo- ja lähtömuutto ikäryhmittäin 2016
Aikakauslehtien lukijat eroavat toisistaan suhteessa lehteen ja siinä olevaan mainontaan Segmentointi KMT 2017.
Tulo- ja lähtömuutto ikäryhmittäin 2016
Tulo- ja lähtömuutto ikäryhmittäin 2016
Tulo- ja lähtömuutto ikäryhmittäin 2016
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / naiset
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana /
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / miehet
Tulo- ja lähtömuutto ikäryhmittäin 2016
Opetus-ja kulttuuriministeriön Koululaiskyselyn 2019 tulokset neuvotteleva virkamies Iina Berden, opetus- ja kulttuuriministeriö varatoimitusjohtaja.
Tsekki- breikki turvallisuus Kodin Kissa-hanke.
Esityksen transkriptio:

© Dagmar 2006 Mediasidonnaisuustutkimus 2007 Tomi Härmä Dagmar Market Intelligence

© Dagmar 2007 Mitkä asiat suomalaisia kiinnostavat? TOP 15 Lähde: Taloustutkimus Oy, KMT S05/K06, Mediasidonnaisuuskysymykset

© Dagmar 2007 Kiinnostus eri aihealueisiin on kasvanut selvästi Sodat onnettomuudet ja rikokset Henkilöhaastattelut ja -jutut Harrastukset ja vapaa-aika Seurapiirit ja julkisuuden henkilöt Rakentaminen ja kodin korjaustyöt Politiikka Taiteet ja kirjallisuus Ruuanlaitto ja reseptit Uskonto ja elämänkatsomus Urheilu ja liikuntaharrastukset Tiedot radio- ja tv-ohjelmista Puutarhan ja viherkasvien hoito Autot ja autoilu Muoti ja pukeutuminen Kodin sisustaminen Musiikki Tekniikka ja tekniikan kehitys Omat talous- ja raha-asiat Lähde: Taloustutkimus Oy, KMT S05/K06, Mediasidonnaisuuskysymykset, Mediasidonnaisuustutkimus 1988 Muutos 1988 vs. 2006, prosenttiyksikköä

© Dagmar 2007 Miehet ovat muuttuneet… Lähde: Taloustutkimus Oy, KMT S05/K06, Mediasidonnaisuuskysymykset, Mediasidonnaisuustutkimus 1998

© Dagmar 2007 …mutta naiset ovat pysyneet naisina Lähde: Taloustutkimus Oy, KMT S05/K06, Mediasidonnaisuuskysymykset, Mediasidonnaisuustutkimus 1998

© Dagmar 2007 Mieluisin tiedonhankintakanava Tiedotusväline, josta saa omalta kannaltaan eniten tätä aihealuetta käsittelevää tietoa, ajatuksia ja ideoita Lähde: Taloustutkimus Oy, KMT S05/K06, Mediasidonnaisuuskysymykset

© Dagmar 2007 Mieluisin tiedonhankintakanava Tiedotusväline, josta saa omalta kannaltaan eniten tätä aihealuetta käsittelevää tietoa, ajatuksia ja ideoita Lähde: Taloustutkimus Oy, KMT S05/K06, Mediasidonnaisuuskysymykset

Kiitos!