KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Kooste Finna-organisaatioiden palautekyselystä Finna-konsortiokokous 6.2.2015.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Lapin yliopisto Osatutkimus D: –vuotiaiden kokemuksellinen hyvinvointi Paltamo Marika Kunnari & Asko Suikkanen.
Advertisements

KDK:n Kansallisen näkymän ryhmän työskentelystä
Finnan tunnusluvut, luonnostelua (esitystä päivitetty 2.9.) Finnan konsortioryhmä 3.9. Tapani Sainio, Kansalliskirjasto.
LINDA-päivä Palautekysely (MARC21-formaattivaihdon ja) LINDAn järjestelmän vaihdon tiedotuksesta LINDA-päivä Laila Heinemann Kansalliskirjasto.
KANSALLISKIRJASTO Palvelukysely 2012 Yliopistokirjastot T IEDOSTA M ENESTYS INNOLINK RESEARCH OY TAMPELLAN ESPLANADI 2, 4.krs, TAMPERE FREDRIKINKATU.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finna – projektisuunnitelma 2014 Konsortioryhmän kokous 18.11, 2013 Kristiina Hormia-Poutanen.
ARJEN TALOUSKATSAUS Telebus helmikuu/2008/viikko 9.
KANSALLISKIRJASTO Palvelukysely 2012 Yhteiskirjastot TIEDOSTA MENESTYS
KDK-asiakasliittymä – linjauksia 2012 Keskuskirjastokokous Kristiina Hormia-Poutanen.
FINNA Aki Lassila Kehittämispäällikkö Finnan konsortiokokous
FINNA Aki Lassila Kehittämispäällikkö Finnan konsortioryhmän kokous
Yliopistokirjastojen vastaajat palvelukyselyssä 2010 Päivi Jokitalo Kansalliskirjasto. Kirjastoverkkopalvelut marraskuu 2010.
KANSALLISKIRJASTO Palvelukysely 2012 Erikoiskirjastot/tutkimuslaitokset T IEDOSTA M ENESTYS INNOLINK RESEARCH OY TAMPELLAN ESPLANADI 2, 4.krs, TAMPERE.
Kirjastoverkkopalvelujen palvelukysely 2012 Yhteenveto tärkeimmistä tuloksista.
KANSALLISKIRJASTO Palvelukysely 2012 Yleiset kirjastot T IEDOSTA M ENESTYS INNOLINK RESEARCH OY TAMPELLAN ESPLANADI 2, 4.krs, TAMPERE FREDRIKINKATU.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Yleiset kirjastot - Mukaantulo Erkki Tolonen
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finna-tilannekatsaus Erkki Tolonen
FINNA Aki Lassila Kehittämispäällikkö Finnan konsortioryhmän kokous
Lohjan kaupungin asiakaspalvelukyselyjen tulokset 2008.
1 Sektorin nimi. 2 Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja 2009.
Finnan kehittämisideoiden hallinta LUONNOS Heli Kautonen ja Aki Lassila Konsortioryhmän kokous
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Yleistä Finna-työskentelystä Erkki Tolonen
Kooste ensimmäisen aallon organisaatioiden kevään 2013 palautekyselystä
Vaikuttaminen ja viestintä taloyhtiössä -kyselyn tulokset.
Liikunta-alan tutkintonimikekysely – Yhteenveto tuloksista –
Lohjan kaupungin työhyvinvointikysely 2008 Lehdistötilaisuus
Kooste UKJ-asiantuntijaryhmien palautekyselystä
Finnan kansallisen näkymän palvelukonsepti
Satakunnan ammattikorkeakoulu | Kirjastopalvelut Satakunta University of Applied Sciences | Library Services AMK-kirjastojen Finna-päivä LAMK, Fellmannia.
KISA – Kysely kaupungin viestinnästä Sari Koski Yhteenveto: Helsinki.
Ammattikorkeakoulukirjastot
Kansallisen käyttäjäkyselyn tuloksista yleisissä kirjastoissa Kirjastotoimen johtaja Pirkko Lindberg Oulun kaupunginkirjasto-maakuntakirjasto
Finna-tilannekatsaus
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Yleistä Finna-työskentelystä Erkki Tolonen
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut UKJ business-malli ja korkeakoulujen sisäinen viestintä AMKIT-Linnea yhteiskokous Kristiina Hormia-Poutanen.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Kuvailun muutoksen ohjaus Ryhmien roolit KUMEA:n kokous
Yleistä tutkimuksesta
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Esitys: Finnan metatiedolle CC0-lisenssi Tapani Sainio Finnan konsortioryhmä
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finna-projektisuunnitelma 2015 ja siirtoresursointi 2015–2016 Konsortioryhmän kokous Kristiina Hormia-Poutanen.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finnan markkinoinnin lähetekeskustelu Maria Virtanen Finna-konsortioryhmä
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finnan tunnusluvut Timo Laine 23. huhtikuuta 2015.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Organisaatioiden yhteistyö, Finna- konsortio ja Finna-viestintä Palvelusuunnittelija Maria Virtanen Finna-koulutus.
AVOP-opiskelijapalautejärjestelmä OKM/KTPO Kaisu Piiroinen.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finnan käyttäjäkysely 2014 Katsaus tuloksiin Käytettävyystyöryhmä
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finnan käyttäjäkysely 2014 Eri aineistojen kiinnostavuus aineistotyypeittäin ja sektoreittain.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finna-organisaatioiden palautekysely, työryhmäkyselyt ja toimenpide-ehdotukset Maria Virtanen Finnan konsortioryhmä.
Yhteisten palvelujen asiakasohjauksen uudistaminen
Yritysraportti Tulokset (päivitetty ) Vastaajamäärä (N) = 75
Maria Virtanen Finnan konsortioryhmä
PRIIMA-seuran aikuisliikkujien palautekysely 2016 – koonti
Finnan ohjelmisto ja sen kehittäminen
Finnan ohjelmisto ja sen kehittäminen
Minna Olkinuora-Tauru
Mukaan Finnaan - liittymisprosessin vaiheet
Finnan käyttäjäkysely 2014 Katsaus tuloksiin
Kansalliskirjaston palvelukysely 2016: tuloksia Finnan osalta
Kansalliskirjaston palvelukysely 2016: tuloksia Finnan osalta
Finnan kehittäminen Erkki Tolonen
Finnan käyttäjäkysely 2014 Katsaus tuloksiin
Organisaatioiden yhteistyö
Organisaatioiden yhteistyö
Finnan kehittäminen Erkki Tolonen
Organisaatioiden yhteistyö
Finna-sopimuksen muutostarpeet
Tilannekatsaus: Finnan uuden palvelusopimuksen käyttöönotto
Konsortioryhmän nimeäminen ja konsortiodokumenttien muutokset
Organisaatioiden yhteistyö
Melindan laatuohjelma Lähtotietokyselyn tulokset ja toimenpiteet
Ohjelmistoarkkitehtuuri ja kehittäminen
Esityksen transkriptio:

KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Kooste Finna-organisaatioiden palautekyselystä Finna-konsortiokokous

KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Kyselyn toteuttaminen  Toteutettiin marras-joulukuussa 2014  Vastauksia 48  22 eri organisaatiota  25 vastaajaa ei ilmoittanut organisaatiotaan  Kriittisin sektori eli yliopistokirjastot yliedustettuina (15 vastausta)  Tyytyväisin eli arkistosektori aliedustettuna (5 vastausta)  Vastanneiden organisaatioista 50 %:lla on oma Finna- näkymä, 50 %:lla ei

KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Vastaajamäärät sektoreittain

KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Arvioi Kansalliskirjaston tähänastista toimintaa Finna-projektissa. Kuinka tyytyväinen olet Kansalliskirjaston:

KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Tyytyväisyys Kansalliskirjaston toimintaan  Osaaminen erottuu vahvuutena  98 % vastaajista on osaamiseen tyytyväisiä  osaaminen saa osa-alueista parhaat arviot kaikilla sektoreilla  Kriittisimmät arviot tulevat tiedon kulusta ja viestinnästä sekä kyvystä ymmärtää asiakasorganisaatioiden tarpeita  65 % on tyytyväisiä viestintään, 59 % tarpeiden ymmärtämiseen  Arkistot ja yleiset kirjastot ovat tyytyväisimmät sektorit  Yliopistokirjastot ovat kriittisin ryhmä  vastaajat muita tyytymättömämpiä kaikkiin osa-alueisiin KK:n osaamista lukuun ottamatta

KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Tyytyväisyys Kansalliskirjaston toimintaan, keskiarvot sektoreittain asteikolla 1–4 (1/2)

KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Tyytyväisyys Kansalliskirjaston toimintaan, keskiarvot sektoreittain asteikolla 1–4 (2/2)

KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Tyytyväisyys oman sektorin toimintaan  Sektorikohtaiset tapaamiset ja koulutukset ovat onnistuneet kyselyn perusteella hyvin, 87 % tyytyväisiä  Muut asiat jakavat mielipiteitä  Yleiset kirjastot ovat selvästi muita sektoreita tyytyväisempiä oman sektorin tiedonkulkuun sekä yhteistyöhön  Amk-kirjastot ja arkistot kokevat vaikutusmahdollisuutensa muita sektoreita paremmiksi  Yliopistokirjastojen arviot ovat myös tässä kohdassa kaikkein kriittisimpiä

KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Arvioi Finnan konsortioryhmän sekä työryhmien toimintaa. Missä määrin seuraavat väittämät pitävät paikkansa?

KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Konsortioryhmän ja työryhmien toiminnan arviointi  Kyselyn perusteella tieto ryhmien toiminnasta ja päätöksistä ei kulje  Vajaa puolet vastaajista ei saa riittävästi tietoa konsortioryhmästä ja käytettävyystyöryhmästä  Yli puolet ei saa riittävästi tietoa kansallisen näkymän työryhmästä  Vajaa puolet vastaajista ei katso organisaationsa voivan vaikuttaa ryhmissä käsiteltäviin asioihin  Eniten tiedon kulun puutteita kokevat yliopistokirjastojen vastaajat

KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Kuinka seuraavat väittämät kuvaavat Finnan hallintaliittymää?

KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Tyytyväisyys Finnan kansalliseen näkymään sekä oman organisaation Finna-näkymään

KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Avoimista palautteista poimittua  Kiitosta  Projektinhallinta on parantunut  Keskustelufoorumi on hyvä  Kokoukset ovat toimineet hyvin  Kokonaisuudessaan hyvä projekti  Kritiikkiä  Kirjastokeskeisyys  Alkuvaiheessa mukaan tulleet organisaatiot saavat muita enemmän tukea  Asiat tuntuvat etenevän hitaasti, priorisointi puutteellista  Yhteydenottoihin vastaaminen on joskus hidasta  Viestintää selkokielisemmäksi!

KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Kiitos!