Erillisopinto- oikeudet Oodissa Merkitsemiskäytäntöjen selkiyttäminen ja yhtenäistäminen 2.10.2013 Tiina Kotti / Opi-tieto.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
ECVET tulee, oletko valmis!
Advertisements

Suomen Yrittäjäopisto NUORTEN AIKUISTEN OSAAMISOHJELMA Työseminaari III, Kuopio SYO -case.
Sessio 14: Periaatepäätös kv. yhteistohtoriohjelmista Tuija Koponen, kv. asiain päällikkö.
| Maailma haltuun Tutkinto-opiskelijaksi ulkomaille © Kansainvälisen liikkuvuuden ja yhteistyön keskus CIMO, 2013.
Kansainvälinen toiminta OAMK:ssa
11/20061 Erasmus Uusi Erasmus-ohjelma – osa Elinikäisen oppimisen ohjelmaa (LLP)
Jatkokoulutukseen hakeutuminen
LVI-kehitysprojekti RAKETTI OPI Synergia Työpaja Janne Santala.
Opiskelua tukevien toimintojen kehittämisestähän tässä on kyse? Suvi Eriksson Suomen ylioppilaskuntien liitto (SYL) ry
Elsa Savolainen T Johdatus opiskeluun tietotekniikan tutkinto-ohjelmassa.
Tutkinnonuudistus voimaan tänä syksynä – Mikä muuttuu?
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi ”KSHJ” eli Oppijan verkkopalvelukokonaisuus Mikä se on ja miten se tehdään? Joonas Mäkinen.
Oodi tietovarasto Eija Ruotsalainen, marraskuu 2005 Opiskelijarekisteri.
DI-koulutuksen teemapäivä Tuotantotalous
Työharjoitteluprosessi Prosessin nimiKuvaus luotu Ty ö harjoittelu Vastuuhenkil ö (t)Kuvaus viimeksi p ä ivitetty Pekka Soive pso, jpl.
Keskustelua vuoden 2015 opiskelijavalintoihin valmistautumisesta OHA-forum Tuija Pasanen, UEF.
Joensuun yliopisto PL Joensuu puh. (013) fax (013) Erilaiset konstit kansainvälistyä kotona Mari Ikonen Joensuun.
Opiskelijavaihto ja työharjoittelu ulkomailla Tutorkoulutus Kansainväliset palvelut
Kommentteja Åbo Akademin vilppiprosessista uudistustyön pohjalta Ole Karlsson
Maikki Naarala Rehtorin kanslia
Kannattaako Suomeen tulla opiskelemaan? Kansainvälisen liikkuvuuden uudet muodot Irma Garam Kansainvälisen liikkuvuuden ja yhteistyön keskus.
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
Korkeakoulujen kansainvälisten asioiden hallinnon kevätpäivät Turku Bolognan prosessi ja ECTS ko- ohj.rakenteiden kehittämisen haasteena- yhden.
Aikakauslehtien mainontaa koskevat väittämät KMT Kuluttaja Syksy 2013 / Kevät 2014 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2013/Kevät 2014, N=8 248 Vastaajamäärä N.
Osaamisperustaisuus korkeakouluissa
SeDuuni2 -hanke  Toiminta-aika –  Seinäjoen koulutuskuntayhtymä / Koulutuskeskus Sedu  Työelämäyhteistyön kehittämisjaksot koti-
HOPS - Henkilökohtainen opiskelusuunnitelma ammattiin kasvamisen tukena TL/
Työvaltainen merkonomiryhmä ammatillisia ja yhteisiä opintoja työssäoppien 1. opiskeluvuotena Tavoitteet Toimintasuunnitelma.
Ulkomaalainen opiskelija Tutkinto-opiskelija (perustutkinto/ maisteriohjelma) Vaihto-opiskelija (ensisijaisesti opiskelemassa) Harjoitteluvaihto-opiskelija.
Käki-projekti 2. opponointi Käki-projekti 2. Opponointi
Päivi Koski-A. Suomalais-venäläinen koulu
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Korkeakoulujen.
Jatkokoulutukseen hakeutuminen
VIRTA - Opintotietopalvelu. 2 VIRTA-Opintotietopalvelu - csc.fi/virta RAKETTI-VIRTA hankkeessa luotiin korkeakoulujen valtakunnallinen tietovaranto.
Uudet tiedonkeruut VIRTA-opintotietopalvelusta. Uudet tiedonkeruut [tietovarannosta] Arkkitehtuuriperiaatteista VIRTA-opintotietopalvelu Nykyisellä mallilla:
W w w. h a m k. f i Ylermi ohjausryhmä Helena Turunen mi.
OTEK Kansainvälisen toiminnan kehitystavoitteet ja – toimenpiteet vuodelle 2013 Huom! Lähtökohtana neljän osaston jako Mainitut tavoite-liikkuvuusluvut.
Lukuvuosi-ilmoittautumispalvelu. Mistä tässä on kyse? Jatkossa korkeakoulut (opintohallinnon perustietojärjestelmät, käyttäjähallinto) saavat luotettavasti.
ERASMUS+ EMREX - suoritustietojen siirtotyökalun hyödyntäminen Suomessa.
Muut WebOodin muutokset Versio 2.9. Oodin hops Submit-napin (esim. poista, lisää, tallenna) klikkaaminen useamman kerran tutkintorakenteen muokkauksen.
W5W-toimintaa vuonna 2006 W5W.2 - Matkalla akateemiseksi osaajaksi ( ) Katariina Alha, W5W-projektipäällikkö, Oulun yliopisto Tommi Haapaniemi,
Uudenkaupungin lukiosta valmistuneiden ylioppilaiden SIJOITTUMISTIETOJA Opinto-ohjaaja Mirja Niiranen Uudenkaupungin lukio
EUTRAIN Comenius 2.1 Projekti Fysiikan ja kemian opettajakoulutuksen yhtenäistäminen Euroopassa.
Prosessin pää-/ongelmakohdat  Ilmoittaja – Opettaja, ohjaaja, tentinvalvoja, toinen opiskelija, ulkopuolinen henkilö, epäilty opiskelija itse – Nimetön.
Käki-projekti, Loppuesittely Käki-projekti Loppuesittely
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus Leena Hiltunen Yliassistentti (OPE)
OPINTO-KOKONAISUUS pakolliset suun. suor. ~~~~~~ kv ~~~~~~ kv04 ~~~~~~~ s05 valitse jompikumpi ~~~~~ ~~~~ valitse 8ov mitä haluat seuraavista.
Ristiinopiskelun kehittäminen -hanke
Merja Öhman Kielten lehtori Karelia ammattikorkeakoulu
Anna-Katriina Salmikangas, LitT Liikuntatieteiden laitos
Kauhavan lukion vanhempainilta Opinto-ohjaaja Henna Teikari
Yhteis- ja kaksoistutkintojen tilastointi
KANSAINVÄLINEN YHTEISTYÖ
SISU-koulutus: tutkintorakenteen tekeminen
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus
Merja Öhman Kielten lehtori Karelia ammattikorkeakoulu
Ajankohtaista Oodi-maailmasta
Uusien opiskelijoiden info Liikkuvuuspalvelut Juhani Moisio
Koulutus- ja opetusyhteistyö ja VIRTA-tiedot
Oodin versio 2.9 Tulleet muutokset
Muualla kuin Haaga-Helia:ssa hankittu osaaminen
Koulutus- ja opetusyhteistyö Opintohallintoon ja kirjauksiin liittyviä kysymyksiä Taustamateriaali kokoukseen (OKM, Ristiinopiskeluhankkeet,
Helsingin yliopiston Avoin yliopisto tietojärjestelmätilanne Opiskelijan polku järjestelmien läpi opiskelemaan Joanna Veinio
Avoin yliopisto projekti
Katsaus opintohallinnon järjestelmiin Sami Hautakangas, OKA
Erasmus kouluissa | Erasmus in Schools
Valintaperusteiden mallinnusta Opintopolussa
Ajankohtaista OSAOssa Koulutuspalvelupäällikkö Tiina Kuokka
Ristiinopiskelun kehittäminen -hanke
Korvaavuudet syksy 2019 varhaiskasvatuksen koulutus
Esityksen transkriptio:

Erillisopinto- oikeudet Oodissa Merkitsemiskäytäntöjen selkiyttäminen ja yhtenäistäminen Tiina Kotti / Opi-tieto

Asian eteneminen -Kevät 2013: OOPien yhteinen kartoitus -Kesä 2013: Opi-tiedon suunnittelutyö : Opi-tiedon esitys OOP-joryn päätettävänä -Syksy 2013: Opi-tieto toteuttaa muutokset Oodiin -Syksy 2013/Kevät 2014: Ohjeistus ja mahd. koulutus : Merkintätapojen käyttöönotto 2

Erillisopintoja Aallossa suoritetaan -JOO-sopimuksen perusteella -Muiden sopimusten perusteella (muut oppilaitokset, yritykset, muut tahot, muut kuin JOO-sopimukset muiden yliopistojen kanssa) -Kansainvälisen vaihtosopimuksen perusteella -Erillisopintohakemuksen perusteella maksullisesti (hakukäytännöt vaihtelevat kouluittain) -Henkilökunnan ja vierailevien tutkijoiden suorittamat opinnot -Muut erikoistapaukset (OPH:n suosituksella pätevöityjät, jatko-opinnoista ”pudonneet”, valmistuneet) 3

Erillisopintoja eivät ole -Sisäisen liikkuvuuden opinnot -Yhteisohjelmien sivuaineet -Muut sivuaineet > Opiskelijat ovat Aallon omia tutkinto-opiskelijoita 4

Merkintöjen periaatteita 1.Poistetaan turhia kattavuuksia 2.Erillisopinto-oikeuden tyyppiä osoittavat opintokohdekoodit ovat alakohtaisia (esim. ERIa / ERIe / ERIt) 3.Opintokohteeksi lisätään joko kurssikoodi/t tai sopimuksen/opintokokonaisuuden koodi ja mahdollinen erillisopinto-oikeudet tyyppiä osoittava koodi 5

Erillisopinnoille käytettävät kattavuudet 1.JOO-opinnot 2.Sopimusopinnot 3.Kv-vaihto-opinnot 4.Erillisopinnot 6