Vauhtia valmistumistalkoilla Tekniikan yksikkö 20.5.2011 Tiina Laajala ja Tomi Guttorm.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Suuri sosiaalinen innovaatio
Advertisements

OPS-TYÖSKENTELYÄ LUOKISSA pe klo
Uusi osaaja - hanke Tapaaminen Omniassa
•Kausi on K-Vantaa Idän juhlakausi ja sen kunniaksi julistetaan jääkiekkoaiheinen piirustus- ja valokuvakilpailu. •Kilpailussa on kaksi sarjaa:
Projektipäällikkö Raija Hirvonen ARVO Kehittyvä ammattikorkeakoulu ja moniammatillinen opettajuus sekä työelämäosaaminen vanhustyön alueella.
Opetusmenetelmät sekä kontaktiopetuksen ja itsenäisen työn suhdeluvut ammattikorkeakouluissa Ryhmätyöskentely
Viikko 50 (10. – ) Maanantai: (10.12.) - Tiistai: (11.12.) -Joulukonsertti salissa klo 18 Keskiviikko: (12.12.) -Rästikoe klo 8.00 lk C239 -Lucian.
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
Avoin-Web Pro -projekti SISÄLLÖNTUOTANTO Eija Varis Info
Avoin-Web Pro -projekti Avoin = avoin ammattikorkeakoulu Web = verkko-opinnot Pro = Professional, ammattitaitoinen toteutus Aila Säkkinen
Turun perusopetuksessa
Turun perusopetuksessa
TKI- päivät AMK tutkimuksen tulevaisuus *Muuttumaton (jatkuvan) kasvun skenario *Katastrofiskenario *Paluu menneisyyteen skenario *Muutos-skenario.
OPPIMISYMPÄRISTÖN KEHITTÄMINEN
Joensuun normaalikoulun opetussuunnitelmatyö
Logo on koulumme kuvallinen nimi ja tunnusmerkki, joka voi olla pelkkä symboli tai kuvan ja kirjainten yhdistelmä. Voit keksiä samalla koulullemme sopivan.
Viikko 46 ( – ) Maanantai: (12.11.) -ESEDU On The Road klo Infot auditoriossa 9A klo 10, 9BE klo ja 9CD klo Yläkoulun.
Musiikkiteknologian opetussuunnitelman harmonisointihanke
YHTEISTOIMINNALLINEN & YHTEISÖLLINEN OPPIMINEN
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
Korkeakoulujen IAM-verkosto Jari Järvinen, HAMK 1/10/20151.
INFOTILAISUUS HY – Aalto - TaY OTM projekti käynnistyy Niina Jokela / Kansainvälisen vaihdon palvelut1.
KDK:n asiakasliittymän käytettävyydestä Eija Liukkonen.
Opinnäytetyön tekijä: Etunimi Sukunimi
Toteutussuunnitelma Luova
Pk-yritysbarometri Kevät 2005 Julkaisijat Suomen Yrittäjät ry ja Finnvera Oyj.
Laatukoulutus Tiina Laajala & Johanna Huttunen
Ongelmaperustainen oppiminen
Kirjasto avoimena oppimisympäristönä – Tiedonlähteitä.
Kondiittorilajin tiimimäinen toiminta Aktiivinen valmennustoiminta aloitettu v Valmennustoimintaa on järjestetty aktiivisesti 2- vuoden syklein lajipäällikön.
© KAINUUN AMMATTIOPISTO Laajennetun työssäoppimisen kokeilut Jatkohanke – Kainuun ammattiopisto
RAKENTAJIEN LAMANTORJUNTATALKOOT Rakennusalan työntekijöiden ammattitaidon, ammatti- identiteetin ja osaamisen ylläpito ja kehittäminen taloudellisessa.
Ammatillisen opettajan dynaaminen tulevaisuuden työnkuva Yksintekijästä – työyhteisölliseksi osaajaksi Työssäoppimisen ohjaajasta - koulutuksen ja työelämän.
Tieto-osasto / PATI1 Hoitoonpääsy Ylioppilaiden terveydenhoitosäätiössä (YTHS) Maaliskuu 2014 Suun terveydenhuollon.
TUTKIMUSAINEISTOPROJEKTI 2009/2010 Tavoitteena tutkimusta helpottavia ja tehostavia tietokantoja. Huolehditaan tietoaineistojen säilyttämisestä, saatavuudesta.
Hyvinvointialan yrittäjyyden kasvuohjelma HYRRÄ Ohjelmajohtaja Jarmo Kauppinen Joensuun Seudun Kehittämisyhtiö JOSEK Oy Alueet ja hyvinvointi.
Lahti Katse rakenteisiin palvelut ja kunnat rakenteiden murroksessa Rakenteet muuttuvat - toimivatko markkinat ? Kehittämispäällikkö.
Esteettömyys erityisissä liikkuvissa ympäristöissä SOME & mobiili erityisille oppijoille Lehtori Irmeli Lignell HAMK/AOKK
KOLVI OY – Keuda, Omia, Luksia ja Varia, innovoiva ohjausyhteistyö Kolvi OY Keudan, Omnian, Luksian ja Varian innovoiva ohjausyhteistyö.
OPETUKSEN KEHITTÄMISPÄIVÄ Mervi Palva.
Menestystä yrittäjälähtöisyydellä ja yhteistyöllä Kunnan elinkeinopoliittisen ohjelman työkirja Osa: Tausta-aineisto.
Hyvän oppimisen malli LAMKissa
GOPP –hanketyöpaja Teemaryhmät Ohjausryhmän edustajat SAMOK ry. Projektipäällikkö.
Hedelmöityshoidot 2012–2013 Anna Heino & Mika Gissler.
Sairaaloiden tuottavuus 2013 Pirjo Häkkinen Sairaaloiden tuottavuus 2013 – Tilastoraportti 3/2015.
E N E M M Ä N O S A A M I S T A LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN, La - To OPH:n valtakunnallinen hanke La-To kokeilu ollut Hyvinkäällä
Menestystä yrittäjälähtöisyydellä ja yhteistyöllä Kunnan elinkeinopoliittisen ohjelman työkirja Osa: Työkirja.
Lapin ELY-keskus, Satu Ihanamäki, E-vastuualue1 Kirjastojen hankerekisteri.
Varsinais-Suomen maakunnan yhteistyöryhmän (MYR) koulutusjaosto.
TUHAT tutkimustietojärjestelmä Matri-seminaari Arja Lappalainen
Perinataalitilasto − synnyttäjät, synnytykset ja vastasyntyneet
Tutkiva & kehittävä yhteistoiminnallinen oppiminen 1. 6
Study Group -opintopiiri yhteistoiminnallisen oppimisen tukena (A080011) Tiina Laajala.
”Arviointi on kuin kamera, jolla voi ottaa kuvia osaamisen tasosta, oppimisprosessista tai opetuksen laadusta. Kuvat ovat usein luonteeltaan staattisia.
Miten vaikutuksia mitataan?
Tilastoja Vantaalta Väestönmuutokset (ennakkotieto) Vantaalla tammikuussa 2015 Lähde: Tilastokeskus, päivitetty
Internalismi ja eksternalismi
Erikoiskauppa Rakokivessä Osta läheltä – kehitä kuntaasi seminaari Mervi Lilja Liikkeenharjoittaja Nastolan Kirja ja Lelu
Liikkuvuus ja lähetetyt työntekijät Pekka Ristelä Palkansaajajärjestöjen EU-edustusto FinUnions 1/04/20151.
OPPIVA OPS –prosessi Turun perusopetuksessa 2014 – 2015 OPPIVA OPS /VÄNNI Palvelun tuottajat: PRO koulutus ja konsultointi sekä Rondo Training.
Study Group – opiskelun ja oppimisen tueksi Luonnonvara-alan yksikkö Tiina Laajala Oamk / Ammatillinen opettajakorkeakoulu.
Päivittäisraportit Opiskelijarekisteri.
Toimintaohjeet opelle
Kirsi Nuorsaari ja Jonna Heikkilä
Ops seminaari Askola.
Tietostrategiaa monimuotoisesti
Konstruktivismi Tekijä Bogi
Plaza – uudenmuotoinen oppimisympäristö
Opetussuunnitelma ops
Opettajan nimi | kurssin numero
Esityksen transkriptio:

Vauhtia valmistumistalkoilla Tekniikan yksikkö Tiina Laajala ja Tomi Guttorm

Tutkiva ja kehittävä yhteistoiminnallinen oppiminen –Oamkin kehittämissuunnitelma (2010) –Oamkin opetuksen kehittämisen linjaukset (tulossa 2011) Tekijän nimi

Tekijän nimi Tutkiva oppiminen Yhteistoiminnallinen oppiminen Kehittävä oppiminen

Tekijän nimi Ongelmalähtöisyys YhteistoiminnallisuusTyöelämälähtöisyys Tutkiva oppiminen

– Helena Ahola, Sinikka Suutari, Taina Vuorela/ Liiketalouden yksikkö Tekijän nimi

Tutkiva ja kehittävä yhteistoiminnallinen oppiminen Tieto syntyy yhteistoiminnassa Tieto on hajautunut oppimisympäristöihin Tutkiva oppiminen alkaa tiedon puutteesta ja ihmettelystä Korostaa opiskelijan aktiivista roolia Opettajan rooli on oppimisen ohjaaja Yhteistoiminnalliset opetusmenetelmät Tutkiva ja kehittävä yhteistoiminnallinen oppiminen johtaa tutkivaan ja kehittävään yhteistoiminnalliseen työtapaan Tähdätään oppimisprosessin laadun, opiskelijoiden opiskelukyvyn ja hyvinvoinnin parantamiseen Tekijän nimi

–Ryhmätyöskentely klo 13:45 – 14: Tekijän nimi

Aihe 1 –1a. Millä toimenpiteillä edistän viivästyneiden opiskelijoiden valmistumista (reagointi)? –1b. Miten ennaltaehkäisen viivästymistä ja keskeytyksiä tulevaisuudessa (ennakointi)? –Ryhmät: 2, 7, 10, 12, Tekijän nimi

Aihe 2 –2a. Mitä tutkivan ja kehittävän yhteistoiminnallisen oppimisen ideoita on jo ennestään käytössä tekniikan yksikön opetuksessa ja mitä tulossa lähiaikoina esim. projekti-opseissa? –2b. Miten tutkivaa oppimista voitaisiin viedä pidemmälle tekniikan yksikössä? Teillä on täysi valta päättää itse opetuskokeiluihin tarvittavista resursseista. –Ryhmät: 8, 3, 5, 6, Tekijän nimi

Aihe 3 –Ryhmänne haluaa voittaa Oamkin opetusinnovaatiokilpailun. Kilpailussa on palkintona 5000 €, joka jaetaan parhaan innovaation suunnitelleelle työryhmälle virkistystoimintaan sekä ylimääräinen palkallinen viikon vapaa. Lisäksi voittaneen innovaation toteutus resursoidaan täysimääräisesti Oamkin budjetista. Kilpailun aiheena on ”Suunnittele ja toteuta monialainen oppimisen ja TKI:n yhteinen projekti, jossa toteutuvat tutkivan & kehittävän yhteistoiminnallisen oppimisen periaatteet ja opiskelijoiden oppimista tukeva näkökulma”. Luonnostelkaa kilpailuun lähetettävä ehdotus. –Ryhmät: 9, 1, 14, 4, Tekijän nimi

Ryhmätyöskentely –Kukin ryhmä kirjaa tuotoksensa A4:lle –Tiina kerää tuotokset, jotka julkaistaan Oamkin opetuksen ideapankissa –Paperiin nimet –Purku auditoriossa klo Tekijän nimi