Vauhtia valmistumistalkoilla Tekniikan yksikkö Tiina Laajala ja Tomi Guttorm
Tutkiva ja kehittävä yhteistoiminnallinen oppiminen –Oamkin kehittämissuunnitelma (2010) –Oamkin opetuksen kehittämisen linjaukset (tulossa 2011) Tekijän nimi
Tekijän nimi Tutkiva oppiminen Yhteistoiminnallinen oppiminen Kehittävä oppiminen
Tekijän nimi Ongelmalähtöisyys YhteistoiminnallisuusTyöelämälähtöisyys Tutkiva oppiminen
– Helena Ahola, Sinikka Suutari, Taina Vuorela/ Liiketalouden yksikkö Tekijän nimi
Tutkiva ja kehittävä yhteistoiminnallinen oppiminen Tieto syntyy yhteistoiminnassa Tieto on hajautunut oppimisympäristöihin Tutkiva oppiminen alkaa tiedon puutteesta ja ihmettelystä Korostaa opiskelijan aktiivista roolia Opettajan rooli on oppimisen ohjaaja Yhteistoiminnalliset opetusmenetelmät Tutkiva ja kehittävä yhteistoiminnallinen oppiminen johtaa tutkivaan ja kehittävään yhteistoiminnalliseen työtapaan Tähdätään oppimisprosessin laadun, opiskelijoiden opiskelukyvyn ja hyvinvoinnin parantamiseen Tekijän nimi
–Ryhmätyöskentely klo 13:45 – 14: Tekijän nimi
Aihe 1 –1a. Millä toimenpiteillä edistän viivästyneiden opiskelijoiden valmistumista (reagointi)? –1b. Miten ennaltaehkäisen viivästymistä ja keskeytyksiä tulevaisuudessa (ennakointi)? –Ryhmät: 2, 7, 10, 12, Tekijän nimi
Aihe 2 –2a. Mitä tutkivan ja kehittävän yhteistoiminnallisen oppimisen ideoita on jo ennestään käytössä tekniikan yksikön opetuksessa ja mitä tulossa lähiaikoina esim. projekti-opseissa? –2b. Miten tutkivaa oppimista voitaisiin viedä pidemmälle tekniikan yksikössä? Teillä on täysi valta päättää itse opetuskokeiluihin tarvittavista resursseista. –Ryhmät: 8, 3, 5, 6, Tekijän nimi
Aihe 3 –Ryhmänne haluaa voittaa Oamkin opetusinnovaatiokilpailun. Kilpailussa on palkintona 5000 €, joka jaetaan parhaan innovaation suunnitelleelle työryhmälle virkistystoimintaan sekä ylimääräinen palkallinen viikon vapaa. Lisäksi voittaneen innovaation toteutus resursoidaan täysimääräisesti Oamkin budjetista. Kilpailun aiheena on ”Suunnittele ja toteuta monialainen oppimisen ja TKI:n yhteinen projekti, jossa toteutuvat tutkivan & kehittävän yhteistoiminnallisen oppimisen periaatteet ja opiskelijoiden oppimista tukeva näkökulma”. Luonnostelkaa kilpailuun lähetettävä ehdotus. –Ryhmät: 9, 1, 14, 4, Tekijän nimi
Ryhmätyöskentely –Kukin ryhmä kirjaa tuotoksensa A4:lle –Tiina kerää tuotokset, jotka julkaistaan Oamkin opetuksen ideapankissa –Paperiin nimet –Purku auditoriossa klo Tekijän nimi