Mikä vaikuttaa oppimiseen?

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Simulaattorikoulutuksen ABC
Advertisements

DRAMATURGIAN PERUSKÄSITTEISTÖÄ
TAITOTASO 1 = ALKEISTAIDOT
Osta koira!!.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Tilatiedot ja niiden muutokset
Aistit ja oppiminen.
FISH! Parantaa työmoraalia ja saa sinut rakastamaan työntekoa!
AKTIIVISEMPI ARKI Työpohjat oman arjen tarkasteluun.
NAO/Maija-Leena Haapa-alho
TIK Johdatus-kurssi Elina Lehkonen
Mä mistä löytäisin sen aiheen?
Turun normaalikoulu - opetussuunnitelmaa yhteisöllisesti
HENKILÖKOHTAINEN NÄYTTÖSUUNNITELMA – HENSU Seija Pajukoski
1. varapresidenttien koulutus
Oppimisstrategiat ja -tyylit
Preppaus ENA 4.
MUISTIN PERUSTOIMINNOT:
Analyyttinen vai holistinen oppija?
Netvibes henkilökohtaisena oppimisympäristönä Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
VENÄJÄÄ VERKOSSA Mari Hämäläinen
Oppimista tapahtuu: Opelta oppijalle Oppijalta toiselle
Ot Oppiminen Syksy 2006.
TKI- päivät AMK tutkimuksen tulevaisuus *Muuttumaton (jatkuvan) kasvun skenario *Katastrofiskenario *Paluu menneisyyteen skenario *Muutos-skenario.
HYVÄ MONIKULTTUURINEN KOHTAAMINEN Juha Parkkinen
YLIOPISTO-OPISKELUSTA JA OPISKELIJA-KULTTUURISTA
TASAPAINON RAKENTAMINEN
VESO – päivän teemana OPPIMISKÄSITYS - vaiheet ja menetelmät
PSYKOLOGIA 7 Koulukohtainen soveltava/ S
Simulaattorikoulutuksen jälkipuinti – osa oppimisprosessia.
OPS2016-alkuaskeleita.
Laajennettu työssäoppiminen ©koulutus()eximo5.fi.
Kokemuksellisen oppimisen oppimistyylit
Kympit – Kymenlaakson maahanmuuttajien paremman integraation tueksi Teemafoorumi Höyrypanimo, Kotka Metallialan osaamiskartoitus Riitta.
PAOn henkilökunnan koulutuspäivä
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
OPPILAS LUOKKAHUONEESSA
1. IHMINEN.
Havaintokanavat.
Puhu parin kanssa. Täytyykö sinun opiskella tänään illalla
MODERNIN KUVATAITEEN TYYLISUUNTIA
EUROOPPALAISEN KUVATAITEEN TYYLISUUNTIA
Taitava oppija Osaa yhdistellä tasapainoisesti erilaisia oppimistyylejä. On tietoinen siitä, miten itse oppii parhaiten. Pyrkii laajentamaan omia oppimisen.
Toimintaohjeet opelle
TEHOA OPISKELUUN.  Tee läksysi ja lue oppikirjaa ja muistiinpanoja kurssin aikana.  Tee tehtävät ennen seuraavaa tuntia pystyäksesi seuraamaan kurssia.
Oppimisryhmien kuulumisia. Oppimisryhmät Ryhmä 5 Tehotytöt Team Trinity Rämmät JASS Team 75% Integrointi-pantterit.
Ops seminaari Askola.
Analyysissä huomioitavaa
Miten kerron koulutuksestani ja työkokemuksestani suomeksi?
Näkökulmia muistiin Muisti on PROSESSI > tallettaminen, säilyttäminen, palauttaminen Muisti on VARASTO > tiedot, taidot, kokemukset SENSORINEN MUISTI >
Näkökulmia muistiin Muisti on PROSESSI > tallettaminen, säilyttäminen, palauttaminen Muisti on VARASTO > tiedot, taidot, kokemukset SENSORINEN MUISTI TYÖMUISTI.
TERVEYSTIETO 8 1. Tunne itsesi. Tunne itsesi Itsetunto tarkoittaa omien hyvien puolien ja heikkouksien tuntemista sekä niiden arvostamista. Kukaan ei.
Märta Kinnunen1 TUNNE OPPIMISTYYLISI JA KÄYTÄ SITÄ HYVÄKSESI.
PUISTO – Lapsilähtöisen puistosuunnittelun toimintamalli (2017)
TYÖNHAKU PROSESSINA Kimmo Salakka.
Kuinka voit tehostaa oppimistasi?
Havaintokanavatestin pisteytys
Millainen oppija sinä olet?
Matematiikkaa 3b © Varga–Neményi ry 2017
Oppiminen voidaan määritellä:
Ideaa lukemiseen Taina Kylmänen/OSAO
POHDI PARIN KANSSA: Opiskeletko aina samalla tavalla, kun luet läksyjä tai kokeeseen? Mitä hyviä/huonoja puolia käyttämässäsi opiskelutavassa on? Sopivatko.
Oppimisen strategiat, oppimistyylit ja motivaatio
Opintopsykologi Katja Hietanen
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Tunne-Ippo ALOITUSKERTA STEP 3
Autokaupan toimintaympäristö
OSAAMISKANSIO Nimi.
Esityksen transkriptio:

Mikä vaikuttaa oppimiseen? miten hahmotat ympäristöä oletko kokonaisvaltainen vai yksityiskohtien oppija oletko pinta- vai syväsuuntautunut oppija milloin opiskelet missä ja millaisissa olosuhteissa opiskelet millainen on temperamenttisi?

Hahmotatko tietoa ja ympäristöä parhaiten? näkemisen (visuaalinen) kuulemisen (auditiivinen) liikkumisen (kinesteettinen) tekemisen (taktillinen) kautta? Havaintokanavat kertovat siitä.

Oletko kokonaisvaltainen vai yksityiskohtien kautta oppiva? Opitko loogisessa järjestyksessä, yksi asia kerrallaan ja yksityiskohtien kautta ja sitten kokonaisuuden hahmottaen? vai Hahmotatko ensin isomman kokonaisuuden ja luot yleiskuvan ja etenet sen jälkeen yksityiskohtiin tai sivuutat ne?

Oppimisen strategiat Pintasuuntautunut muistaa ja toistaa yksittäisiä tietoja passiivinen pyrkii toistamaan huomioi opittavan ulkoiset tekijät ja yksityiskohdat opittavat asiat heikosti tiedostettuja nopeasti unohtuvia erillisiä yksittäisiä tietoja Syväsuuntautunut todellisuutta koskevat käsitykset syvenevät luo itse tietoa aktiivinen pyrkii ymmärtämään sisällön ja luomaan kokonaiskuvan opiskelu on tietoista ja kriittistä pyrkii ymmärtämään ja sijoittamaan asian laajempiin yhteyksiin pysyviä toimintaan vaikuttavia ajattelutapoja

Milloin opiskelet mieluiten? Paras aika opiskella on silloin, kun vireystila on korkeimmillaan. Milloin sinun vireystilasi on parhaimmillaan? Aamulla? Päivällä? Illalla? Yöllä?

Missä ja millaisissa olosuhteissa opit parhaiten? Istualtaan, kirjoituspöydän ääressä? Sängyllä, sohvalla tai lattialla loikoillen? Kävellessä, pienissä pätkissä välillä paikkaa vaihtaen?

Millainen on sinulle ihanteellinen oppimisympäristö? Opiskeletko mieluummin kirkkaassa vai himmeämmässä valossa? Hiljaisuudessa vai musiikkia kuunnellen? Haluatko napostella tai juoda opiskellessasi? Opiskeletko mieluummin viileässä vai lämpimässä?

Millainen on temperamenttisi? Säteilevä sangviinikko? Mietteliäs melankolikko? Vakaa flegmaatikko? Kiihkeä koleerikko?