Kyselyt 2010 Palvelukysely 2010 asiantuntijakokoukset toukokuu 2010.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
1. Missä vietät joulun useimmiten?. 2. Missä viettäisit joulun mieluiten?
Advertisements

Juha Kauppinen Consulting oy Työntekijäkysely Tietoja
Maankäyttö-lehden lukijatutkimus
Mission Gallup 08 nettikyselyn yhteenveto. Jeesus tunnetuksi kautta maailman Taustatietoja • 446 vastaajasta 38% (m) ja 62% (n) • Vapaakirkollisia 84%
F IN EL IB - KÄYTTÄJÄKYSELYN AINEISTON YLEISESITTELY - Y LIOPISTOT FinELib toteutti syys-lokakuussa 2011 tutkijoiden elektronisten julkaisujen käyttöä.
LAL Vuonna 2009 valmistuneet työmarkkinoilla 1 Vastavalmistuneiden opintohistoria, työmarkkinoille sijoittuminen ja palkkataso vuonna 2010 Luonnontieteiden.
KULUTTAJAKYSELY TALVEN ENNAKOINNISTA Rengasfoorumi Sales Questor Oy.
Rakenteellisen kehittämisen vaikutus lisenssipolitiikkaan Ari Alkio Ajankohtaista kirjastojuridiikasta, STKS,
Kotihoidon laskenta Päivi Tossavainen Raija Kuronen.
Esiopetuksen huoltajat 2014 Generated on :41.
F IN EL IB - KÄYTTÄJÄKYSELYN AINEISTON YLEISESITTELY - TUTKIMUSLAITOKSET FinELib toteutti syys-lokakuussa 2011 tutkijoiden elektronisten julkaisujen käyttöä.
NYKYTILAKARTOITUS HANGOSSA - KOTIHOIDON ASIAKKAAN KÄYTÖSSÄ OLEVAT APUVÄLINEET JA TULEVAISUUDEN APUVÄLINETARPEET HENKILÖKUNNAN ARVIOIMANA (TOTEUTUS VIIKOT.
Liikevaihdon kehitys Pirkanmaalla 2009
Karkkilan kaupunginkirjasto
Esimerkki 1, s. 75 (74) € talletettiin pankkiin vuodeksi Korko 3,55 %
KANSALLISKIRJASTO Palvelukysely 2012 Yliopistokirjastot T IEDOSTA M ENESTYS INNOLINK RESEARCH OY TAMPELLAN ESPLANADI 2, 4.krs, TAMPERE FREDRIKINKATU.
SAK:n luottamushenkilöpaneeli ”Palkaton työ” Helmikuu 2012 N=1220.
/ JNd Nordea Unioni Suomi ry Nousun hyvinvointikysely 2011.
Mielikuvat ja odotukset senioritaloista
Pelaajakysely Tampereen piirin pelaajille 2013 TKT.
3.45 3.40.
Yksityishammaslääkärikysely lokakuussa •Kyselytutkimus kaikille Hammaslääkäriliiton Manner-Suomessa toimiville yksityishammas- lääkärijäsenille.
KANSALLISKIRJASTO Palvelukysely 2012 Yhteiskirjastot TIEDOSTA MENESTYS
Perusopetuksen huoltajat 2014 Generated on :04.
Kuvien lähde:. Kuinka pitkä on pitkä? Subprime kriisi alkoi Yhdysvalloista elokuussa Se muuttui finanssikriisiksi lokakuussa Kreikkakriisi.
1 ©TNS 2012 NEUVOLOIDEN VASTAANOTTOJEN ASIAKASTYYTYVÄISYYSMITTAUS Neuvolat - suurten kaupunkien vertailu 2012 Kaupunkikohtainen vertailu.
Yliopistokirjastojen vastaajat palvelukyselyssä 2010 Päivi Jokitalo Kansalliskirjasto. Kirjastoverkkopalvelut marraskuu 2010.
Palvelukyselyn 2010 tuloksia ja toimenpiteitä Kirjastoverkkopäivät 2010 Päivi Jokitalo Kansalliskirjasto. Kirjastoverkkopalvelut
KANSALLISKIRJASTO Palvelukysely 2012 Erikoiskirjastot/tutkimuslaitokset T IEDOSTA M ENESTYS INNOLINK RESEARCH OY TAMPELLAN ESPLANADI 2, 4.krs, TAMPERE.
Kirjastoverkkopalvelujen palvelukysely 2012 Yhteenveto tärkeimmistä tuloksista.
Muistiorganisaatioiden aineistokyselyn satoa Suunnittelija Tapani Sainio, KDK Sovellussuunnittelija Jukka Pennanen, Kirjastoverkkopalvelut, Kansalliskirjasto.
Laajennettu työssäoppiminen Sosiaali- ja terveysalan perustutkinto Työpaikkaohjaajille suunnattu kysely keväällä 2011 Alustavia tuloksia.
KANSALLISKIRJASTO Palvelukysely 2012 Yleiset kirjastot T IEDOSTA M ENESTYS INNOLINK RESEARCH OY TAMPELLAN ESPLANADI 2, 4.krs, TAMPERE FREDRIKINKATU.
Perusopetuksen oppilaat 2014 Generated on :03.
I.R.O. Research Oy vee 10/2000 Mediakäyttö Käyttää vähintään kerran viikossa Tytöt ja pojat *) Kirjat (esim. romaanit, lasten- ja nuortenkirjat)
Väestö Vantaan osa-alueilla
Juha Kauppinen Consulting oy Rakenneselvitykseen liittyviä tutkimuksia Tiedotustilaisuus Karjasillan kirkolla Juha Kauppinen.
TPO-oppilaitoskysely keväällä 2010 Toimintaympäristö ja talous Oppilaat Henkilöstö Opetustarjonta.
Anna tutki: Naisen asema työelämässä.
Markkinointiviestinnän panostusten kehittyminen vuonna 2006 vuoteen 2005 verrattuna SALDO % 43% 33% Kuva 1 Mainosbarometri.
Tutkimuksen taustaa  Aula Research Oy toteutti poliittisten vaikuttajien parissa tutkimuksen julkisista palveluista Suomessa ja Euroopassa – Tutkimuksen.
Perusopetuksen ryhmäkoko
Jakaumista. Frekvenssijakauma Mainostaja kysyy 200 asiakkaalta, kuinka monta kertaa viikossa he lukevat sanomalehteä. Päivät, jolloin luet lehden Frekvenssi.
POHJOIS-SUOMEN ALUEJOHTORYHMÄ WEBROPOL –KYSELYJEN TULOKSET Margit Päätalo, alueellinen suunnittelija puh
Teknologiateollisuuden tilanne ja näkymät alueittain
Seinäjoki kisa A Tuomari: Tytti Lintenhofer ALO 12kyl, 4pys Kyl:
Eksponentiaalinen kasvaminen ja väheneminen
Uudenkaupungin lukion kevään 2012 ylioppilaiden sijoittuminen Opinto-ohjaaja Saija Salmi
Maitotaito PIENEN VAUVAN PÄIVÄ Maitotaito.
Oulu ALO-luokka 12kyl, 4pys Tuomari: Tytti Lintenhofer Kyl:
Kansalliskirjaston käyttäjäkysely 2008 Opetusministeriön kirjastopäivät Aki Kangas.
Aikuisdiabeetikkojen hoitovastuun jakautuminen ja hoitoyksiköiden sisäinen työnjako.
Kemi ALO-luokka 14 kyl, 3 pys Tuomari: Tytti Lintenhofer Kyl: 31, 26, 9, 3, 18, 20, 5, 13, 14, 4, 12, 14, 7,
Ammattikorkeakoulukirjastot
Kansallisen käyttäjäkyselyn tuloksista yleisissä kirjastoissa Kirjastotoimen johtaja Pirkko Lindberg Oulun kaupunginkirjasto-maakuntakirjasto
Paras-arviointitutkimusohjelma (ARTTU) ARTTU-VILU Päättäjätutkimus Luottamushenkilö- ja viranhaltijakysely 2010 Kohdejoukkona ARTTU-tutkimuskuntien keskeiset.
Kirjastojen tulevaisuuden haasteet
Laajennettu työssäoppiminen Sosiaali- ja terveysalan perustutkinto Työpaikkaohjaajille suunnattu kysely keväällä 2011 Tiivistelmä tuloksista.
Väestö ja väestönmuutokset. Väestö äidinkielen ja iän mukaan Naisten ja miesten tasa-arvo Helsingissä2 Lähde: Tilastokeskus. Miehet.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Kooste Finna-organisaatioiden palautekyselystä Finna-konsortiokokous
Suomen Lääkäriliitto | Finnish Medical AssociationLääkärit Suomessa | Physicians in Finland Tilastotietoja lääkäreistä ja terveydenhuollosta 2014 Statistics.
1. Missä vietät joulun useimmiten?. 2. Missä viettäisit joulun mieluiten?
Laskelma kuntien ja kuntayhtymien menoista v. 2013
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finnan käyttäjäkysely 2014 Katsaus tuloksiin Käytettävyystyöryhmä
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finnan käyttäjäkysely 2014 Eri aineistojen kiinnostavuus aineistotyypeittäin ja sektoreittain.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finna-organisaatioiden palautekysely, työryhmäkyselyt ja toimenpide-ehdotukset Maria Virtanen Finnan konsortioryhmä.
Yhteisten palvelujen asiakasohjauksen uudistaminen
Kansalliskirjaston palvelukysely 2016: tuloksia Finnan osalta
Kansalliskirjaston palvelukysely 2016: tuloksia Finnan osalta
Finnan käyttäjäkysely 2014 Katsaus tuloksiin
Esityksen transkriptio:

Kyselyt 2010 Palvelukysely 2010 asiantuntijakokoukset toukokuu 2010

Palvelukysely: vastaajat 2010 vastaajia kaikkiaan 595, joista puolet yleisistä kirjastoista; vuonna 2008 vastaajia 664 erikoiskirjastojen ja yliopistojen suhteelliset osuudet lähes samat kuin viimeksi, amk-vastaajien osuus laski (18 -> 13%) ja yleisten kirjastojen nousi (44 -> 51%) suurin osa vuoden 2010 vastaajista työskentelee neuvonnan ja tietopalvelun tehtävissä (59%), aineiston hankinnassa (40%) ja muissa asiakaspalvelutehtävissä (40%) jaottelua muutettiin hieman edelliseen kyselyyn nähden, joten luvut eivät ole kaikilta osin vertailukelpoisia

Palvelukysely: palveluiden käyttö 2010 suosituinta on Lindan hakukäyttö (53% kaikista vastaajista käyttää päivittäin tai viikottain) ja asiasanastojen käyttö (47%) vähiten käytettyjä ovat Mandiksen, Arton ja Violan poimintaluettelointi (77-75% kaikista vastaajista ei käytä lainkaan) vuonna 2008 kysyttiin vain palveluiden tuntemusta, ei käyttöä

Palvelukysely: palveluiden käyttö sektoreittain amk-sektorin vastaajat käyttävät eniten asiasanastoja (79% päivittäin / viikottain) ja Lindan hakua (70%); Mandiksen poimintaluettelointia ei vastannut käyttävänsä kukaan erikoiskirjastoissa suosituin palvelu on Lindan hakukäyttö (63% käyttää päivittäin tai viikottain), seuraavaksi suosituin asiasanastot (30%); 85% ei käytä Violan eikä 83% Mandiksen poimintaluettelointia yleisissä kirjastoissa käytetään eniten KK:n ylläpitämiä asiasanastoja (46% päivittäin tai viikottain) ja Lindaa (39%) – vähiten KITTiä (80% ei käytä) yo-sektorilla suosituinta on Lindan hakukäyttö: 71% käyttää päivittäin tai viikottain; 85% ei käytä lainkaan Mandiksen poimintaluettelointia, eikä 82% Violan poimintaluettelointia

Palvelukysely: palveluiden tuntemus parhaiten tunnettiin tämän vuoden kyselyssä: –Nelli-portaali (96% / vuonna 2008: 85%) –luettelointisäännöt (90% / vuonna 2008: 70%) ja –FinELib (89% / jaettu useisiin osakohteisiin vuonna 2008) heikoimmin bX-suosituspalvelu (16% vastaajista) vuonna 2008 vastaavassa kysymyksessä enemmän vaihtoehtoja

Palvelukysely: palveluiden tuntemus sektoreittain amk-sektorin vastaajista kaikki tuntevat Nelli-portaalin sekä lähes kaikki FinELibin (97%), Dorian ja Theseuksen (95%) sekä luettelointisäännöt (95%); heikoimmin tunnetaan suosituspalvelu bX (35%) ja verkkoarkisto (44%) erikoiskirjastoistakin kaikki tuntevat Nellin, 96% luettelointisäännöt ja 94% FinELibin; bX:n tuntee 25% ja verkkoarkiston puolet myös yleisissä kirjastoissa Nelli on tunnetuin palvelu (95%), luettelointisäännöt tuntee 90% vastaajista, FinELibin 84%; bX:n vain 4% sekä Dorian ja Theseuksen 17% yliopistokirjastoissa tunnetaan parhaiten Nelli (95% vastaajista) ja FinELib (91%); heikoimmin myös yo-sektorilla tunnetaan bX (28%) ja verkkoarkisto (47%)

Palvelukysely: Palveluiden tärkeys 2010 kirjastojärjestelmien kehittäminen, luettelointisäännöt ja asiasanastot (tärkeys 3,7 asteikolla 1-4) ovat vastaajille tärkeimpiä myös Lindan hakukäyttö, standardien ja formaattien kehittäminen, tunnistepalvelut ja aineiston hankinta ovat käyttäjille tärkeitä (3,6) – ja erot ovat todella pieniä tulokset lähes täysin samat kuin edelliskerralla en osaa sanoa –vastauksia joissakin kohdissa puolet ja jopa enemmän, joten arviot perustuvat osaksi pieniin vastaajamääriin (bX: eos 76%, Mandis- poimintaluettelointi 67%, Viola-poimintaluettelointi 61%)

Palvelukysely: Palveluiden onnistuminen 2010 Fennican hakukäyttö ja asiasanastot: 78% vastaajista pitää melko tai erittäin onnistuneena Lindan hakukäyttö 73%; luettelointisäännöt 72% valtaosalla vastaajista ei käsitystä esim. Mandiksen (85%) ja Violan (83%) poimintaluetteloinnin onnistumisesta suhteellisesti heikoimmin vastaajien mielestä on onnistuttu Nellin (37% vastaajista valitsi vaihtoehdon heikosti tai erittäin heikosti) ja kirjastojärjestelmien kehittämisessä (28%) erot vuoteen 2008 pieniä – kirjastojärjestelmien kohdalla eniten heikennystä

Palvelukysely: Suurimmat kuilut tärkeys - onnistuminen NTÄRKEYSONNISTUMINENKUILU Kirjastojärjestelmien kehittäminen2883,702,60-1,09 Linda: poimintaluettelointi2023,562,77-0,80 Nelli-portaali4063,372,59-0,78 Tieteellisten kirjastojen yhteistilasto (KITT)1643,272,65-0,62 Linda: hakukäyttö4093,683,07-0,61 Standardien ja formaattien kehittäminen ja koordinointi2243,613,00-0,61 Doria- ja Theseus-alustapalvelut1303,462,86-0,60 Elektronisen aineiston hankinta (FinELib)3293,643,09-0,55 Kirjastoverkkopalveluiden asiakas- ja aineistotietokanta Halti1873,442,95-0,49

Palvelukysely: Pienimmät kuilut tärkeys - onnistuminen NTÄRKEYSONNISTUMINENKUILU elektronisten aineistojen bX-suosituspalvelu58,2,762,74-0,02 Mandis: hakukäyttö136,3,173,02-0,15 Mandis: poimintaluettelointi63,3,082,9-0,17 Viola: hakukäyttö202,3,363,17-0,19 Arto: poimintaluettelointi85,3,182,93-0,25 Käyttäjäkyselyt294,3,263,-0,27 Tunnistepalvelut (ISBN, ISSN, ISMN, URN)247,3,673,4-0,27 Elektra : hakukäyttö180,3,162,88-0,28 Fennica: poimintaluettelointi182,3,473,18-0,29

Palvelukysely: Miten annetut väitteet kuvaavat Kansalliskirjastoa Parhaat arviot kohdissa (pitää täysin tai melko hyvin paikkansa –vastausten osuus kaikista vastaajista – mukana myös vastaamatta jättäneet, mikä vaikuttaa prosenttiosuuksiin): Henkilökunta on ammattitaitoista - 72%. Tämän väittämän kanssa kukaan ei ole täysin eri mieltä. Palvelut ovat laadukkaita 71% kaikista vastaajista Toiminta on luotettavaa 65% kaikista vastaajista

Palvelukysely: Miten annetut väitteet kuvaavat Kansalliskirjastoa Heikoimmat arviot kohdissa (ei pidä lainkaan + ei pidä enimmäkseen paikkaansa –vastausten osuus kaikista vastauksista): Tiedän kehen tai mihin tahoon ottaa yhteyttä ongelmatilanteissa 33% Kirjastoverkkopalvelut on selkeä kokonaisuus 30% Kirjastot voivat vaikuttaa kansallisiin kirjastoverkkopalveluihin 22% Talous on läpinäkyvää 15% - mutta kysymykseen vastannut vain 465 vastaajaa, joista yli puolet ei osannut sanoa, mitä mieltä on asiasta

Palvelukysely: Miten annetut väitteet kuvaavat Kansalliskirjastoa yliopistokirjasto (ml. Kansalliskirjasto) ammattikorkea- koulukirjasto yleinen kirjastoerikoiskirjasto / tutkimuslaitos muu asteikko 1 -4 Keskiarvo N= Palvelut ovat laadukkaita 3,08 3,393,23,17 Palveluja kehitetään innovatiivisesti 3,043,133,33,063, Henkilökunta on ammattitaitoista 3,323,453,543,53,33 Toiminta on avointa 2,872,953,123, Toiminta on luotettavaa 3,093,23,543,33,2 Talous on läpinäkyvää 2,412,342,832,672,33 Saan ajantasaista tietoa kansallisista kirjastoverkkopalveluista 3,3,13,023,093,33 Kansalliset kirjastoverkkopalvelut on selkeä palvelukokonaisuus 2,492,462,712,612,6 Tiedän, keneen tai mihin tahoon ottaa yhteyttä ongelmatilanteissa 2,462,62,432,6 Yhteistyö Kansalliskirjaston ja asiakaskirjastojen välillä toimii hyvin 2,812,792,952,963,25 Kirjastot voivat vaikuttaa kansallisiin kirjastoverkkopalveluihin 2,492,672,622,592,5

Mitä tästä seuraa? Kvp:n toimintayksiköt käyvät tulokset läpi Tuloksia tarkastellaan yhdessä tulosalueen tasolla Tulokset esitellään kirjastoverkolle eri tilaisuuksissa Tulosten perusteella tehdään toimenpidesuunnitelma kehittämiskohteista Toteutus aloitetaan syksyllä 2010