Sosiaalinen media matkailumarkkinoinnissa 12.10.2010 Teemu Hakolahti.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
SOME Eli sosiaalinen media ja lähinnä sitä Facebook Roast.
Advertisements

Jukka Leino Viestinnän prosessi TAHTOTILA.
Tapahtumien markkinointi ja viestintä kirjastossa
Lappeenranta-Imatra seudun elinkeinoelämä ja Venäjä-toiminta
Sosiaalinen media muuttaa järjestötoimintaa Vapaaehtoistoiminnan laatu ja tukirakenne -seminaari Perttu Iso-Markku maailma.net.
HelMet pilotoi uusia e-aineistoja
1 Heli Lepomäki Yritysten ja muiden organisaatioiden käyttöön sähköinen työpöytä on jo leviämässä, koska niiden toiminta ja asiakaspalvelu.
Erja Vihervaara Piirikouluttaja
Nuorten Tietokoneenkäyttö.
Asiakaspalvelu verkossa
Sosiaalinen media oppimisympäristönä Antero Aunesluoma työkalut, ympäristöt ja yhteisöt.
Ari Hietala.  "prosessi, jossa yksilöt ja ryhmät rakentavat yhteisiä merkityksiä sisältöjen, yhteisöjen ja verkkoteknologioiden avulla.”  tarvitsee.
Sosiaalisen median koulutus
Sensing the Web 2. lokakuuta, 2007Puh: Petteri Hannonen
Internetin toimintaperiaate ja käyttötavat
Sosiaalinen media. Timo Suvanto
Sosiaalinen media.
Yle Oulun yliopiston tiedepäivänä
SOME (sosiaalinen media)
Sari-Katja Niiles, Eeva Hiltunen ja Henna Kalima
Sähköisen kaupan toimintaympäristö
Johdannoksi sosiaaliseen mediaan Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
TWITTER YRITYKSEN MAINEEN SEURANNASSA Kiravo-projekti 2011.
TWITTER KIRJASTOPALVELUNA Krista Auvinen Lähteet:
W w w. h a m k. f i Wiki koulutus Leenakaija Lehto
WE LOVE HELSINKI.
TVT ja SoMe Jonna ja Johanna.
Verkkotaitokoulutus Aloitus. Koulutuksen sisältö Verkonkäytön perustaitoja (3.11.) Tiedonhaku verkossa (10.11.) Työnhaku verkossa (17.11.) Asiointi ja.
Internetistä haku: USB portti – tiedonhaun vertailua Jouni Ojanperä TP09S
Käyttäjäkokemuksen muodostuminen ja kehittäminen verkkoyhteisössä Maria Hyytiäinen Työn valvoja ja ohjaaja: Dosentti Timo Korhonen
Tietotekniikan käyttö opetuksessa alakoulussa Tuukka Kivioja.
Sosiaalinen media opetuksen ja oppimisen tukena - projekti.
| | Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Aija Hietanen.
Johdantoa sosiaaliseen mediaan Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
MAANMITTAUSLAITOS – TIETOA MAASTA 2009 Kokemuksia sosiaalisen median käytöstä Luonnonvaraviestintätapaaminen Mikko Laine.
Sosiaalinen media opetuksessa Katrina Vartiainen Turun normaalikoulu.
Instagram Katariina Toivonen.
Suupohjan ammatti-instituutti kehittää EU:n ja Suupohjan kuntien tukemana SOSIAALINEN MEDIA OPETUKSEN TUKENA SOMEO – hanke: Sosiaalisen.
Sosiaalisen median suihku Mistä on kyse?. Miten ja missä viestit?
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
MEDIAVAIKUTTAMISEN MAHDOLLISUUDET RAUNA RAHJA KOORDINAATTORI MEDIAKASVATUSSEURA UUSI KOULU III -seminaari , Mikkeli.
Sosiaalinen media. Sisällysluettelo 3. Kuvat – Picasa 4. Sosiaaliset verkostot – Facebook 5. Videot –Youtube 6. Blogit ja wiki- Wikispaces 7. Oppimisympäristöt.
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Miira Suomi, Jenna Sangi ja Matilda Ristola LO-11c
Asiallinen aamiainen Vauhtia myyntiin sähköä markkinointiin Tornio – Kemi Paula Aikio-Tallgren, puheenjohtaja Länsipohjan Yrittäjät.
Mi Menetelmä tosiaikaiseen sivustomuokkaukseen Sulake Dynamoid | Strictly confidential – legally protected and privileged information Ilari Tuominen Software.
SOSIAALINEN MEDIA MYYNTITYÖSSÄ 1. SOMEN JAOTTELU Sosiaalinen media voidaan määritellä ei alueisiin, sen mukaan, millainen rooli käyttäjällä on sovelluksessa.
Sosiaalinen media ja rotarytoiminta
Liikeidean esittelyohje
Kymenlaakson digitaalinen pääkirjasto Kymenlaakson kirjastojen yhteinen sosiaalista mediaa hyödyntävä verkkosivusto Verkkotyöryhmä: Mika Hatakka, Sinikka.
Verkko sosiaalisuutena Janne Matikainen VTT, yliopistonlehtori Koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenia Viestinnän laitos.
Sosiaalinen media Sinikka Torssonen Sivu
SOSIAALINEN MEDIA MARKKINOINTIKANAVANA KASPER HAKUNTI.
Sosiaalisen median hyödyntämisestä laajennetun työssäoppimisen yhteydessä Minna Ström
Kirjan tehtävien vastaukset s. 114 III Vaikuttamisen kanavat 10 Media on tärkeä mielipidevaikuttaja.
Sosiaalinen media viestinnässä ja markkinoinnissa.
Yritys ja markkinointi mediassa ÄIDINKIELI 4. OSP.
TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi2.
PK-yrittäjän some-aakkosetsome PALVE PALVE – Juha Konttinen.
Sosiaalinen media työelämän viestintäkanavana
Jarkko Muhonen TeamProg
Avoimen hallinnon toimintaohjelma Avoimuuden edistämisen käytäntöjä Imatran kaupungilla

Tavoitteeni verkossa vaikuttamiselle
Yritys ja markkinointi mediassa
Suomen Ekonomien jäsenlähettilyys
PÄHEE OTE HANKE Mediatiimin koulutus
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / naiset
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana /
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / miehet
Esityksen transkriptio:

Sosiaalinen media matkailumarkkinoinnissa Teemu Hakolahti

Sosiaalinen media

Mielenkiintoisia lukuja 50 milj. käyttäjän rajan saavuttaminen kesti radiolla 38 vuotta televisiolla 13 vuotta internetillä 4 vuotta Alle vuodessa Facebookilla oli yli 200 miljoonaa rekisteröitynyttä käyttäjää Internetissä on yli 200 miljoonaa blogikirjoittajaa 78 % käyttäjistä pitää käyttäjäkokemuksia luotettavina, vain 14 % luottaa mainontaa

Sosiaalisen median ”seinä” = Koottu näkymä maakunnan matkailupalvelujen tarjonnasta yhdestä paikasta, sisältää mm.: –eteläkarjalaisten yritysten sosiaalisen median markkinoinnin sisällöt eri lähteistä (tekstit, kuvat, videot, yms.) –Asiakkaiden tuottama sisältö (blogit, kommentit, keskustelut,)

Tavoitteet Systemaattisten some-markkinoinnin tapojen kehittäminen matkailutoimialalla  tieto alueen yrityksille Alueen yritysten some-markkinoinnin vaikuttavuuden lisääminen ”seinän” avulla Some-markkinoinnin kansainväliset kanavat eri markkina-alueilla (kielialueet EN,DE,RU)

Käytännön askeleet GoSaimaa Oy ylläpitää ”seinää” ja vastaa kehityspanostuksista, Saimaan amk on kehitysvaiheen partneri. Yritysten some-markkinoinnin sisällöt ovat olemassa olevissa kanavissa (esim. YouTube, Facebook, internet-sivut)  sisällöt haetaan automaattisesti ”seinälle”.

Käytännön askeleita 1. pilotin teema ”Imatrankoski”, vetäjänä Janne Hinkkanen 1. pilotin ensimmäinen versio julki joulu- tammikuussa Muita pilotoitavia Some-seinän sisältöjä ei vielä päätetty eikä aikataulutettu, ehdotuksia otetaan vastaan

Miten mukaan? Gosaimaa Oy:n lähettää syksyn 2010 aikana internet-sivujensa päivityslomakkeet sähköpostilla yrittäjille  päivitä yritystietosi ajantasalle! Imatrankoski-pilotista voi olla yhteydessä suoraan Janne Hinkkaseen (Imatra Express) tai ottamalla yhteyttä Saimaan amkin projektipäällikkö Mika Tonderiin puh