Tähän tarvittaessa otsikko Vertailu tietojärjestelmäpalvelujen järjestämisestä Kirkkonummen kunta / perusturva 2.5.2013 Perusturvajohtaja Liisa Ståhle.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Juha Kauppinen Consulting oy Työntekijäkysely Tietoja
Advertisements

Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Ammatillisen peruskoulutuksen valtionavustushankkeet Tuija Laukkanen
Kuntauudistuksen muutostuki Muutosviestintä kunta- ja sote-uudistuksessa – iltapäiväseminaari Neuvotteleva virkamies Ville-Veikko Ahonen, VM
Medinet- hoitopalvelu siellä missä potilas on
Henkilöstön virkistysrahan käyttö HUS:ssa
© Logica All rights reserved Sosiaalialan tietoteknologian käytön edistäminen Pohjois-Karjalassa - maakunnan ja Logican välisessä yhteistyössä Pirjo.
Ohjaaja: Ville Hentilä, Elisa Oyj Valvoja: Prof. Jukka Manner
Savuton sairaala – mitä ja miksi?
Antti Iivanainen Hankejohtaja Hanketoimisto
Ennakoiva rekrytoinnin kokonaisprosessi
E-kirjojen lukulaitteet ja sähköiset aineistot
YHTEISTYÖSSÄ Opintohallinnon tietojärjestelmän modernisoinnin esiselvitysprojekti 11/2011-6/2012.
Mikä on Peppi projekti ja miten se etenee?
TPO-oppilaitoskysely keväällä 2010 Toimintaympäristö ja talous Oppilaat Henkilöstö Opetustarjonta.
Metropolialueen kuntajakoselvitys Metropolområdets kommunutredning Millaiseen metropoliin Helsingin valtuusto Matti Vatilo Kuntajakoselvittäjä.
Metropolialueen kuntajakoselvitys Tilannekatsaus 5 kunnan henkilöstötyöryhmä Mikko Pukkinen, Cay Sevón, Matti Vatilo Kuntajakoselvittäjät.
Uudenmaan ja Itä-Uudenmaan väestö- ja työllisyyskatsaus 2/08 Uudenmaan ja Itä-Uudenmaan väestö- ja.
MILLAINEN METROPOLIKAUPUNKI? Myyrmäki Mikko Pukkinen Kuntajakoselvittäjä.
Työluotsityö työterveyshuollossa – kokemuksia
MILLAINEN METROPOLIKAUPUNKI? Matinkylä
Kuntaliitto Arto Koski Erityisasiantuntija 2000-luvun kuntajakoselvitysten sisällöt ja kehittämistarpeet.
Talouspalvelut Markku Vehmas KUUMA-johtokunta
Sähköinen portfolio - kyvyt.fi
ESPOON KESKUS METROPOLISSA Espoon kuntalaiskuuleminen Cay Sevón Kuntajakoselvittäjä.
Espoo-strategia, toimeenpano ja toteutuminen vuonna tarkastuslautakunta kaupunginjohtaja Jukka Mäkelä.
Diskurssi Oy VUOROVAIKUTUS YVA:SSA MÄÄRITELMÄ (YVAL 2 §)  Tavoite:... lisätä kansalaisten osallistumista ja tiedonsaantia  Osallistumisella vuorovaikutusta.
Kokemuksia LÄÄKEHANKINNOISTA KUNTIEN YHTEISENÄ TOIMINTANA
ProAgriaYrityspalvelut Menestyksen mahdollisuuksia ProAgrian palvelut ovat investointeja tulevaisuuteen.
Tampereen kaupunkiseudun 2-kehä KEHITTÄMISSELVITYS
INFOTILAISUUS HY – Aalto - TaY OTM projekti käynnistyy Niina Jokela / Kansainvälisen vaihdon palvelut1.
HUS-SERVIS.
ET2050 Euroopan alueiden tulevaisuus Timo Hirvonen
- tilannekatsaus ohjausryhmälle Totti Tuhkanen.
Asumisen strategia Suunnittelupäällikkö Kirsti Ruislehto Järvenpää KUUMA-johtokunta Kirkkonummi.
Erityisasiantuntija Teija Mikkola Suurten kaupunkien terveydenhuollon kustannukset vuonna 2008 Espoo, Helsinki, Jyväskylä, Kotka, Kuopio, Lahti, Oulu,
Tähän tarvittaessa otsikko Terveys-/hyvinvointikeskushankkeen toiminnallista tarkastelua eri vaihtoehtojen pohjalta Perusturvalautakunnan kokous
KUUMA –johtokunta HS
Tähän tarvittaessa otsikko Vertailu tietojärjestelmäpalvelujen järjestämisestä Kirkkonummen kunta / perusturva Perusturvajohtaja Liisa Ståhle.
Tulevaisuudennäkymiä: yliopistouudistus, Oodi ja RAKETTI -hanke IH/oprek.
TERVEYSPOLITIIKKASEMINAARI Terveydenhuollon rahoituksen uudistaminen Ylijohtaja Marina Erhola.
Konkreettiset tehtävät kunnassa ja alueella Hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen – vastuut ja tehtävät uusissa rakenteissa, TERVE-SOS 2015,
Valtakunnalliset vammaisneuvostopäivät Jukka Lindberg, tilaajajohtaja.
TULEVAISUUDEN KUNTA alustavia nostoja ja havaintoja MDI:n selvitysmateriaalista Vantaa |
Nuorisotakuun seuranta Uudenmaan alueella, toukokuu 2014 Tutkija Jouni Nupponen Uudenmaan ELY-keskus.
Nuorisotakuun seuranta Uudenmaan alueella, marraskuu 2014 Tutkija Linnea Alho Uudenmaan ELY-keskus 1.
Nuorisotakuun seuranta Uudenmaan alueella, lokakuu 2014 Tutkija Linnea Alho Uudenmaan ELY-keskus 1.
Etelä-Suomen Sote-alue (järjestämisvastuu) Etelä-Suomen neuvottelukunta Verkosto kaikkien eri toimijoiden kesken. 1-2 krt vuodessa puolen päivän työseminaari.
Tietoja muuttoliikkeestä. Nettomuutto Vantaan suuralueille PKS = Vantaa, Espoo, Helsinki, Kauniainen KUUMA = Hyvinkää, Järvenpää, Kerava, Kirkkonummi,
Tuula Miettinen/ Espoon kaupunki
Sote-tiimi / Eija Rintala
Työpaikka- ja elinkeinorakenne
Sosiaali- ja terveydenhuollon organisaatio- ja palvelutiedon hallinta
Turvapalvelut alkaen -vaihtoehtojen vertailu
Työvoiman saatavuus ja tulotaso
Tea Tikkanen / Helsingin kaupunki
Tea Tikkanen / Helsingin kaupunki
Yhteenvetoa Selvitys asiakas- ja potilastietojen toissijaisen käytön kokonaisarkkitehtuurin nykytilasta
Avoimen ja yhteisen rajapinnan hallintasuunnitelma v.1.4
Kokemuksia LÄÄKEHANKINNOISTA KUNTIEN YHTEISENÄ TOIMINTANA
Osallistuminen ja kuntademokratia
Tea Tikkanen / Helsingin kaupunki
Yhdyskuntarakenne, liikkuminen ja ympäristö
Tiekartan tarkoitus Tiekartta on riittävän karkealla tasolla mielellään yhden sivun tiivistetty yhteenveto hankkeen kulusta, joka on kuvattu selkeästi,
Oma osaston käyttöön! Esityksen tavoitteena:
Espoo – Kauniainen – Kirkkonummi – Vihti -selvitys
Maakunnan konserniohjauksen työkalut
Osallistuminen ja kuntademokratia
Ammattilainen ja palvelujärjestelmä kori
RIVAKKA OTE! OTE-kärkihanke projekti 7: Polut hoitoon ja kuntoutukseen
Ammatillisen koulutuksen reformin vaikutus vankilaopetukseen
Esityksen transkriptio:

Tähän tarvittaessa otsikko Vertailu tietojärjestelmäpalvelujen järjestämisestä Kirkkonummen kunta / perusturva Perusturvajohtaja Liisa Ståhle

Vertailu tietojärjestelmäpalvelujen järjestämisestä Apotissa pysyminen Apottiin siirtyminen luvulla Nykytilan jatkaminen Espoon mallin mukainen kehitystie Asiakkaiden / potilaiden tietojen siirtyminen salassapitosäännöt huomioiden Tietojen yhteiskäyttö mahdollista, ”yksi potilas / asiakas - yhdet tiedot” Tietojen yhteiskäyttö mahdollista vasta 2020-luvulla Säilyy ennallaan Toiminnan- ohjaukselliset ominaisuudet* OvatVasta 2020-luvullaEi ole Sähköiset palvelut / sähköinen asiointi Kiinteä osa järjestelmää Mahdollistuu luvulla Käyttöönotto teknisesti ongelmallista ja yksittäisratkaisuina kallista *Resurssien, työprosessien ja kapasiteetin ohjaus, seuranta, arviointi, raportointi, johtaminen

Apotissa pysyminen Apottiin siirtyminen luvulla Nykytilan jatkaminen Espoon mallin mukainen kehitystie Nykyisten järjestelmien siiloutuneisuus Siiloutuneisuu- desta päästään eroon Jatkuu luvulle Siiloutuneisuus jatkuu Siiloutuneisuus säilyy Kanta-hanke (eArkisto jne.) Sisällytettävä Järjestelmän kypsyystaso Kypsyystaso nousee; avaa uusia mahdollisuuksia Kypsyystaso nousee vasta 2020-luvulla Ollaan pitkään sidoksissa nykyisen kypsyystason järjsetelmiin Ollaan pitkään sidoksissa nykyisen kypsyystason järjestelmissä Vertailu tietojärjestelmäpalvelujen järjestämisestä

Apotissa pysyminen Apottiin siirtyminen luvulla Nykytilan jatkaminen Yhteistyön rakentaminen Espoon kanssa Järjestelmätuki- ja kehitys Isommat hartiat jakamassa Laajempaa tukea vasta 2020-luvulla Omilla kapeilla harteilla Toiminnan kehittämisen tuki Alusta alkaen sisäänrakennettu kehittämisen tuki Heikko 2020-luvulle asti HeikkoNykyisen kaltainen Vertailu tietojärjestelmäpalvelujen järjestämisestä

Apotissa pysyminen Apottiin siirtyminen luvulla Nykytilan jatkaminen Espoon mallin mukainen kehitystie Työvoiman rekrytointi Kilpailukyky vahvistuu Kilpailukykyetu saavutetaan jälkijunassa Kilpailukyky ennallaan / heikkenee Kilpailukyky ennallaan Kunnan julkikuva Tulevaisuus- orientoitunut, halu ja rohkeus olla mukana uuden luomisessa Luodaanko kuvaa uskalluksen puutteesta, passiivisesta varmistajasta? Luodaanko kuvaa uskalluksen puutteesta, säilyttävästä kunnasta? Luodaanko kuvaa uskalluksen puutteesta, säilyttävästä, isoa naapuria peesaavasta kunnasta? Toimittaja- riippuvuus – (loukku) Vähentyy merkittävästi Vähentyy vasta 2020-luvulla Täydellinen Nykytilanteen mukainen Vertailu tietojärjestelmäpalvelujen järjestämisestä

Apotissa pysyminen Apottiin siirtyminen luvulla Nykytilan jatkaminen Espoon mallin mukainen kehitystie Valmistelu- ja suunnitteluvaihe en kustannukset ( ) € €- Syntyy, euromäärä avoinna Kokonais- kustannukset miljoonasta eurosta / 10 vuotta joko väestömäärään ja / tai käyttöliittymä- määrään suhteutettu osuus miljoonasta eurosta / 10 vuotta joko väestömäärään ja / tai käyttöliittymä- määrään suhteutettu osuus* Arvioidut nyk. järj. n. 5,0-6,0 milj.€ / 10 v. lisättynä tarvittavien uusien suhteellisen kalliiden erillishankintojen kustannuksilla Kustannusten suuruus avoinna * Nykyinen järjestelmätoimittaja voi ”väliajan” laskuttaa vielä arvioitua korkeammilla kustannuksilla

Espoon mallin mukainen kehitystie Pegasos / Pro Consona (Kirkkonummi) Pegasos / Pro Consona (Kirkkonummi) Effica (Espoo) Effica (Espoo) Molemmilla säilyvät omat nykyiset vanhanaikaiset perusjärjestelmät (Kirkkonummella Pegasos ja Pro Consona, Espoossa Effica) Perusjärjestelmään liitettäisiin tulevaisuudessa uusia ”toimintopalikoita” (Liittymät eivät helppoja rakentaa, onko riittävää osaamista?) Molemmat kunnat korvaavat nykyisiä järjestelmiä vaiheittain  Ei merkittävää muutosta nykytilan jatkamisvaihtoehtoon

Apotti –hankkeen suhde kunta- ja sote-rakenneuudistukseen (ml metropolihallinto)* Itsenäinen kunta, jolla järjestä- misvastuu sote- palveluista Itsenäinen kunta, jonka sotepalvelut vastuu- kunnalta Metropoli- vaihtoehto I ** Metropoli- vaihtoehto II *** Vaihto- ehtoinen kuntajako- selvitysalue (Kirkkonummi, Siuntio ja Inkoo) Apotin uudelleen arviointi Ei tarvetta Joudutaan arvioimaan Ei tarvetta Joudutaan arvioimaan Ei tarvetta * Metropolialueen esiselvitys – alustavat ehdotukset vaihtoehdoista ** Espoo, Helsinki, Vantaa, Kauniainen, Kirkkonummi, Sipoo, Vihti *** Espoo, Kauniainen, Kirkkonummi