Virtuaalimaailmojen kehittämisen ongelmat. Sisältö Johdanto virtuaalitodellisuuksiin Esittely työhön Ongelmat kehityksessä Yhteenveto.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Moodle verkko- oppimisympäristö Lyhyt johdatus kuvien avulla Lähde: Tem Valtosen PP-esitys Vetu 7 -koulutuksessa.
Advertisements

FOOTPASS-ARVIOINTI Suomen Palloliitto.
TJTP110 Tietojärjestelmätieteen opinto- ja urapolkuja, 3 op Oppimistehtävä s 2013 Yyyyy Xxxx Aku Ankka.
Informaatioteknologian instituutti Esityksen tekeminen PowerPointilla Jouni Huotari.
Käyttöohje: Kuinka luoda uusi tapahtuma. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Verkko-opetuksen laatutyöpaja Vopla-seminaari
Innostavan esityksen muistavat kaikki. Ideasta käytäntöön NY 12h –leirin esitys2008.
1 Opiston Moodleopas KALVOSTO 1 – JOHDANTO KTOL:n Moodle-työryhmä Olli Ruohomäki.
Miian ja Niinan atk-työt
Verkonkäytön ongelmat
Projekti Kerava Keravan taidemuseo Sinkka. Johdanto  Tarkoituksena oli luoda keravan taidemuseo (Sinkan) pyynnöstä sähköinen kyselylomake heidän aikaisemman.
MARK TENNANT LIFELONG LEARNING AS A TECHNOLOGY OF THE SELF HANNA PORRASSALMI Postmoderni kritiikki aikuiskasvatuksessa vallitsevia minuuden teorioita kohtaan.
Pelin suunnittelu Antti-Jussi Lakanen Nuorten peliohjelmointi 2009 /
Ohjelmistokehittäminen. Luku 1 – Mitä on ohjelmistokehittäminen?
Ciscon Tandberg -ympäristöön tutustuminen Cygate Oy Videoneuvottelulaitteen käyttöönotto.
2.3. Riippumattomuus ja kertolaskusääntö
KE Teknillisen kemian seminaarikurssi. Seminaariesitykset Ti klo 9-10 Ohjeita esim. –J. W. Niemantsverdriet: How to give successful oral.
Veijo Nikkanen: Verkonkäytön mahdollisuudet Kaikille hyvä -seminaari Selko-e Verkonkäytön mahdollisuudet Veijo Nikkanen Kehitysvammaisten Tukiliitto.
AS Automaation signaalinkäsittelymenetelmät
Katsotaan, sanoi lääkäri!
Esityksen suunnittelu N-piirin johtamisvalmennus
Tässä kerron ja näytän, mitä minä olen tehnyt ATK tunnilla 9lk:lla.
UMF I Luento 2. Aika Luennot, Klo 14–16 to 4.9 – ke 10.9 ke 24.9 – ke 1.10 ke – pe Demot, Klo 10–12/12–14/14–16 Pe 12.9, Ti 16.9, Pe 19.9.
eli raskauden keskeytys
Analyysi Analyysi = kreik. irrottaa: hajottaa osiinsa, eritellä, jäsentää. voi käsitteellisesti tarkoittaa kahta erilaista asiaa: muotoanalyysi: miten.
Sensorinen integraatio
Todellisuuden yleisen luonteen tarkastelua
Mediakulttuuri Maija Havola Esityksen sisältö Yleistä mediakulttuurista Mediakulttuuri Suomessa Mediakulttuurin kansainvälinen toimiala Mediakasvatus.
Tiivistelmä sisällöstä:  Facta Tietopalvelu on kotimainen hakupalvelu, joka vastaa sisällöltään moniosaista painettua tietosanakirjasarjaa Miten käytössä?
3D-www-käyttöliittymä
Raakaideasta käsikirjoitukseksi Tuottajan näkökulma Juho Helminen.
ELÄMÄN LOPPUVAIHEESEEN
Kestävä Kehitys By Tuomas Nylund & Samuli Santala
Eläinaiheisen Power Point esityksen tekeminen
Kognitiivinen psykologia tutkii
Heikki Hyötyniemi Teknillinen korkeakoulu, Systeemitekniikan laboratorio 1. Älykäs WWW Totuus vai Todellisuus - tutkimuksen haasteet Heikki.
Kokoaminen ja liittäminen tietokoneeseen.
OHJEITA TET-RAPORTIN TEKEMISEEN
Hyvän ja huonon esityksen piirteitä
TSEMPPIÄ LIIKUNNASTA- HANKE
Sidosryhmät.
Webkameralla toteutettu reaaliaikainen 3d- liikkeenseurantasovellus Tapio Vierros Antti Virta Väliraportti.
Opiskelun ja opetuksen tukipalveluiden ja hallinnon viitearkkitehtuuri Pekka Linna, CSC.
Hyvän ja huonon esityksen piirteitä
RAPORTTIEN JA WWW-SIVUJEN OHJEET Projektityökurssi KLTITE05OH/SU.
Projektityökurssi KLTITE06SU/OH Projektitöiden seminaariohjeet.
1.Alkeiskurssi 3 krt, maanantai, tiistai ja keskiviikko klo Kurssi antaa edellytykset aloittaa golfharrastus ja suorittaa GreenCard Seuran.
Kenttien suunnittelu videopeleissä Pirkka Hartikainen.
Insinöörityö: Suomen transitoliikenteen rakenne, tavaravirrat ja tulevaisuus. (-04) Tekijä: Andrei Danichevski Valvoja/Ohjaaja: Markku haikonen.
HEIDI, PÄIVI JA ANU Vammaisasioiden oppimis- verkoston koordinaattorit Mikä Innokylä on? Juha Koivisto.
Case: PK-yritys sosiaalisen median maailmassa Liina Matveinen toimitusjohtaja Iskelmä Rex ja Oi fm.
TVT JA VIRTUAALINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ VLE = Virtual Learning Environment ICT = Information and Communication Technology Kymintehtaan koulu.
THL-raportoinnin määrittely – yhteenveto
7. Kouluiän kehitys (s. 96–109).
Klassiset jumalatodistukset
Anselm Cantenburylaisen ontologinen todistus etenee seuravaasti:
Tutkielman teko-ohjeet
Pelaajakehitystapahtuma Rovaniemi
Metafysiikka kysymys substanssista eli perusolemuksesta
Henkilökunnan koulutus
Materialismi.
Onko kaikki ainetta?.
Otsikko kuvien asettelun kanssa
THL - Eurykleia Henkilöstö- ja talousasioiden suunnittelu- ja raportointijärjestelmän määrittely TP 1 agenda Ongelman kuvaus, tavoitteet, rajaukset,
Yhteiskehittäminen Innokylässä
30. TERVEYS ERI PUOLILLA MAAILMAA
Teknologian opetuskäyttö
Luova aivoriihi Esittelijän nimi.
Luova aivoriihi Esittelijän nimi.
Kaikkien osapuolien yhteinen ohjelma yhteydenpitoon sekä hyvinvointialan tekoälyn ja robotiikan kehittämiseen.
Esityksen transkriptio:

Virtuaalimaailmojen kehittämisen ongelmat

Sisältö Johdanto virtuaalitodellisuuksiin Esittely työhön Ongelmat kehityksessä Yhteenveto

Johdanto virtuaalitodellisuuksiin "Virtuaalitodellisuus eli tekotodellisuus (keinotodellisuus, lumetodellisuus, engl. virtual reality) on tietokonesimulaation tuottamien aistimusten avulla luotu keinotekoinen ympäristö” –kielitoimiston sanakirja "Näennäinen, epätodellinen, vain tietokoneen ruudulla olemassa oleva asia tai maailma. Todellisuudessa toisella tavoin toimiva kuin havainnot ja käytäntö antavat olettaa" -elisa.fi sanakirja Käyttötarkoitukset - lentäjien koulutusta, lääkärien koulutusta, autoteollisuuden alat, tilasuunnittelu, viihdeteollisuuden alat ja kaikki, missä säästöt virtuaalisesti tuotettuna ovat mittavat.

Esittely työhön Insinöörityön pohjana toimii Slimeball’s Adventure (ver 2)

Esittely työhön Kuvissa nähtävissä: painovoima, törmäyksentunnistus, partikkelit, tekoäly, maailman jatkuvuus

Ongelmat kehityksessä Ulkoasu – ihmismielen huijaaminen, valaistus, tekstuuri Painovoima Törmäyksentunnistus

Ongelmat kehityksessä Partikkelit Tekoäly – ymmärrys pelaajasta ja ympäristöstä Maailman jatkuvuus – rajoitukset Äänet – reaaliluonti varhaisessa vaiheessa

Yhteenveto Tosimaailma koostuu pienistä asioista ja tietokone ei pysty laskemaan kaikkea tätä. Kehittyneet algoritmit jättävät kaiken ylimääräisen pois. Kehitystä tulee tapahtumaan niin graafisessa ulkoasussa, äänissä kuin tekoälyssä.