Virtuaalimaailmojen kehittämisen ongelmat
Sisältö Johdanto virtuaalitodellisuuksiin Esittely työhön Ongelmat kehityksessä Yhteenveto
Johdanto virtuaalitodellisuuksiin "Virtuaalitodellisuus eli tekotodellisuus (keinotodellisuus, lumetodellisuus, engl. virtual reality) on tietokonesimulaation tuottamien aistimusten avulla luotu keinotekoinen ympäristö” –kielitoimiston sanakirja "Näennäinen, epätodellinen, vain tietokoneen ruudulla olemassa oleva asia tai maailma. Todellisuudessa toisella tavoin toimiva kuin havainnot ja käytäntö antavat olettaa" -elisa.fi sanakirja Käyttötarkoitukset - lentäjien koulutusta, lääkärien koulutusta, autoteollisuuden alat, tilasuunnittelu, viihdeteollisuuden alat ja kaikki, missä säästöt virtuaalisesti tuotettuna ovat mittavat.
Esittely työhön Insinöörityön pohjana toimii Slimeball’s Adventure (ver 2)
Esittely työhön Kuvissa nähtävissä: painovoima, törmäyksentunnistus, partikkelit, tekoäly, maailman jatkuvuus
Ongelmat kehityksessä Ulkoasu – ihmismielen huijaaminen, valaistus, tekstuuri Painovoima Törmäyksentunnistus
Ongelmat kehityksessä Partikkelit Tekoäly – ymmärrys pelaajasta ja ympäristöstä Maailman jatkuvuus – rajoitukset Äänet – reaaliluonti varhaisessa vaiheessa
Yhteenveto Tosimaailma koostuu pienistä asioista ja tietokone ei pysty laskemaan kaikkea tätä. Kehittyneet algoritmit jättävät kaiken ylimääräisen pois. Kehitystä tulee tapahtumaan niin graafisessa ulkoasussa, äänissä kuin tekoälyssä.