TOIMINNALLISEN OPINNÄYTETYÖN RAPORTOINTI

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Ammatillisen peruskoulutuksen valtionavustushankkeet Tuija Laukkanen
Advertisements

Tapahtumien markkinointi ja viestintä kirjastossa
Savonia-ammattikorkeakoulu Liiketalous Kuopio | Opinnäytetyön aihe
Syksy 2011/Pirjo Kinnunen. Miten hanke etenee? IdeointiSuunnittelu KäynnistysToteutus TUOTOS PäättäminenArviointi Käyttöön otto ja seuranta.
Opinnäytetyöprosessi
Opiskeluaika 120 ov / 3 vuotta Tuotteen tekninen valmistus ja kädentaidot 20 ov Tuotteen suunnittelu ja valmistus 10 ov VALINNAISET OPINNOT 20 ov Yritystoiminta.
MONIMUOTOISET OPINNÄYTETYÖT
USKONTO/aineenopettajat AD 4 Ryhmäkokoontuminen Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
USKONTO/aineenopettajat PORTFOLIOTYÖSKENTELY Ryhmäkokoontuminen 2 Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
Liikunnanopetuksen suunnittelu ja arviointi
HOITO JA HUOLENPITO pääsivulle Palaa takaisin Versolaan! SISÄLLYS
Minkälaista on hyvä ympäristökasvatus materiaali?
Ohjelmistotekniikka - Tenttiin valmistautumisesta Kevät 2003 Hanna-Kaisa Lammi LTY/Tite.
Savonia-ammattikorkeakoulu Liiketalous Kuopio | Opinnäytetyön nimi Tekijä: Etunimi Sukunimi Ohjaaja:
Hyvän osaamisen kriteerit ET:n eri teema-alueissa Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Esittäytyminen Vastaa esitettyihin kysymyksiin omalta kohdaltasi lyhyesti. Korvaa kysymykset omilla vastauksillasi. Kiitos!
YRITTÄJYYDEN OPETTAMINEN TURUN AMMATTI- INSTITUUTTI TALOTEKNIIKKA 5ov.
Opinnäytetyö Rautalankamalli
TEORIALÄHTÖINEN (eli MÄÄRÄLLINEN TUTKIMUSPROSESSI
Tutkimussuunnitelman ja opinnäytetyön rakenne
Opinnäytetyön tekijä: Etunimi Sukunimi
Tutkimusviestintä: tiivistelmä
Prosessi ei voimassa Opinnäytetyö Opinnäytetyön aloittaminen
* ”Urheilija ei tervettä päivää näe” * ”Nuorille tehdään nykyisin paljon raskaudenkeskeytyksiä.” * ”Suklaa suojaa korkealta verenpaineelta.” * ”Kahvi.
Kysymys hyvästä ja pahasta, oikeasta ja väärästä
Ahdistaako avoimuus? - sosiaalinen media projekti/hankeviestinnässä
Opinnäytetyöprosessi
Opinnäytetyöraportin rakenne
Seminaarityön rakenteesta
TIPTOP-projektin kartoituksen vaihe korkeakoulujen tietomallin muutostarpeiden osalta Petri Heinonen Juha-Pekka Pihlajakoski Lauri Stigell Opi-Synergia.
Laboratoriotyöselostus
Maa Maankäytön suunnittelu ja yhdyskuntatalous Ohjelma Harjoitustöiden rakenne Lähdekirjallisuuden hyödyntäminen Vertailua ja keskustelua työmenetelmistä.
RAPORTOINNIN PERUSTEITA Tekniikan viestintä/Soili Fabritius 2006.
Tiivistelmä ja kypsyysnäyte
KRIITTINEN ELI KOMMENTOITU REFERAATTI
Tieteellisen tekstin konventioita Anna Hermiö
Laboratoriotyö Putoamiskiihtyvyyden määrittäminen Yksin tai parin kanssa.
/M. Mäkelä OPINNÄYTE Keuda Tuusula TUTKINNON PERUSTEET Opiskelija suunnittelee ja tekee omaa osaamistaan kokoavan opinnäytteen,
LET Kandiryhmä Piia Näykki & Jonna Malmberg.
UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄ Tutkimussuunnitelma Jaakko Seikkula
Mervi Väisänen OPINNÄYTETYÖSUUNNITELMAN ESITYS JA OPPONOINTI.
Sosiaalinen markkinointi Monikulttuurinen ehkäisevä päihdekasvatus Ohjausryhmän suunnittelupäivä
Turvallisuusviestinnän resurssit ja raportointi Teija Mankkinen Turvallisuusviestinnän yhteistyöfoorumi
Tiedonhaku ”Tiedon käsitteen kannalta ongelmallista on se, että verkkoihin syötetään ”tietona” mielipiteitä, joiden esittäjistä ja heidän luotettavuudestaan.
OPINNÄYTETYÖN RAKENNE
Onko suosituksemme helppo ottaa käyttöön?
Katrina Vartiainen, Turun normaalikoulu
Tutkimusraportin perusrakenne
Koulutuksen tavoite Tavoitteena on, kehittää sosiaali- ja terveydenhuollon henkilöstön valmiuksia havaita ja arvioida kotonaan asuvien asiakkaidensa palo-
Asiatekstin rakennemalleja
Ohjeita….
TE3 - TUTKIMUS 1-3 hlö:n ryhmissä JOKIN TERVEYSTOTTUMUS
Tutkimuksen objektiivisuus
Opinnäytetyön otsikko
<tapahtuman otsikko>
YRITTÄJYYDEN OPETTAMINEN
Asiatekstin rakennemalleja
KRIITTINEN ELI KOMMENTOITU REFERAATTI
Artikkelin rakenne Miettikää ryhmissä:
Loppuraportti Ryhmä 6.
Aloitteleva opettaja – suhde opittavaan sisältöön
DEMO 5 Sonja Betancourt, FM
K 4.3. Kandidaatin tutkielma ja tutkielmaopinnot (10 op)
Toiminnallisen opinnäytetyön prosessi
Tutkimusluonteisen opinnäytetyön prosessi
Opinnollistamisen pähkinät
Arvioinnista arkipäivää
Savonia-ammattikorkeakoulu Liiketalous Kuopio | Opponointi
Metallurgian seminaari
Viestintäsuunnitelma
Esityksen transkriptio:

TOIMINNALLISEN OPINNÄYTETYÖN RAPORTOINTI Yleensä toiminnallisen opinnäytetyön raportointi ei suuresti osioidensa osalta ero ns. perinteiden tutkimustyyppisen opinnäytetyön raportoinnista. Toiminnallisen opinnäytetyön raportissa tulee yleensä olla seuraavat osat: Kansi, nimiösivu Tiivistelmä Abstract Sisällys 1. Hankeen/produktin/projektin tausta 2. Hankeen/produktin/projektin teoreettinen tausta 3. Hankeen/produktin/projektin suunnittelu, toteutus ja tuotos 4. Pohdinta ja arviointi Lähteet Liitteet

1. Hankeen/produktin/projektin taustassa esitellään yleensä: - hankkeen/produktin/projektin tausta, tarve, merkitys ja lähtökohdat - hankkeen/produktin/projektin konkreettiset tavoitteet ja kehittämistehtävät - hankkeen/produktin/projektin kohteen/toimeksiantajan esittely → osion tarkoituksena esitellä opinnäytetyönä tehtävän tuotosta rajaavat tai määrittävät tekijät. Taustan tarkoituksena on toimia ikään kuin lähtötilanteen kartoituksena lukijalle. Toisaalta toiminnallisessa opinnäytetyössä kohderyhmä vaikuttaa opinnäytetyön kokonaisuuteen erittäin paljon, joten sen esittely on syyttä olla työn alussa: tuotoksen käytettävyys, tapahtuman onnistuminen, ohjeistuksen selkeys jne. ovat asioita, joita voidaan arvioida toiminnallisessa opinnäytetyössä vain kohderyhmälähtöisesti 2. Hankeen/produktin/projektin teoreettisessa taustassa esitellään yleensä: - hankkeen/produktin/projektin aihealueeseen liittyvää yleistä tietoperustaa, ns. ammattiteoriaa, alan yleistä näkemystä, - hankkeen/produktin/projektinkeskeiset käsitteet → osion tarkoituksena on ohjata hankeen/produktin/projektin sisällöllisiä valintoja

3. Hankeen/produktin/projektin suunnittelu, toteutus ja tuotos- osiossa esitellään yleensä: - hankkeen/produktin/projektin etenemisprosessi työn vaiheiden mukaisesti - hankkeen/produktin/projektin tuottamisessa käytetyt menetelmät ja työtavat → osion tarkoituksena on esitellä hankeen/produktin/projektin osalta mitä, miten ja milloin tehtiin, ketkä tekemiseen osallistuivat ja missä määrin. Kuvauksessa pyritään myös perustelemaan tehdyt valinnat lähdekirjallisuuden ja laaditun teoreettisen taustan kautta 4. Pohdinta ja arviointi- osiossa käsitellään yleensä: - hankkeen/produktin/projektin etenemisprosessin ja tuotoksen arviointia (kirjallisuudella perustellen) - hankkeeseen/produktiin/projektiin liittyneitä eettisiä kysymyksiä → osion tarkoituksena on, että opiskelija kriittisesti tarkastelee kehittämisprosessiaan ja arvioi hankkeensa/produktinsa/produktinsa saavutusta suhteessa tavoitteenasetteluun sekä tarkastelee tuotoksensa hyödynnettävyyttä ja sovellettavuutta kohderyhmään nähden.