PURKAAMO. Purkaamo -työskentelyn tavoitteet Orientoida ja aktivoida työyhteisöä opetussuunnitelmaprosessiin Kuulla ihmisten kokemuksia ja saada uutta.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
PUHEEN VUORO Vanhempainilta
Advertisements

SPL Päätoimisten Coaching-ohjelma
OPS-TYÖSKENTELYÄ LUOKISSA pe klo
Jumalan kanssa.
The Blue Day Book Bradley Trevor Greive (ISBN: )
Kalenterit ja ajanhallintaohjelmat Sanna, Laura, Nelli, Pilvi, Anne-Mari, Emilia, Suvi, Katariina, Elsa, Veera, Marjo-Riikka, Monika LUKO 1B.
Toimintaohjeet opelle
Ilon kautta tavoitteisiin Eveliina Pöllänen
Hetken kuluttua, sinulle avautuu taian maailma...
Ilman jatkuvaa kehitystä ja muutosta tulevaisuus on epävarma Konkreettisia askelia, joilla saavutamme visiomme Arvot Missio Perustehtävä Visio Millainen.
Verkko-opetuksen tukipalvelujen laadunvarmistusta
Esittäytyminen Vastaa esitettyihin kysymyksiin omalta kohdaltasi lyhyesti. Korvaa kysymykset omilla vastauksillasi. Kiitos!
Mä mistä löytäisin sen aiheen?
Korkeakoulujen arkkitehtuuripäivä Helsinki
Turun normaalikoulu - opetussuunnitelmaa yhteisöllisesti
Kysymykset eivät ole kovin vaikeita, joten älä huijaa!.
”Eli sillon lähtee uimahallille ja ui kilometrin”
ITSETUNTEMUS JA OMA OSAAMINEN
TAUOLLA TYÖKAVEREIDEN KANSSA
Turun perusopetuksessa
Turun esi- ja perusopetuksessa
Ikäihmiset ongelmapelaajina Narratiivisuus apuna
OPS2016 – Koulu rakentaa tulevaisuutta
Mitä Student Life on? Student Life on Jyväskylän yliopiston ja jyväskyläläisten kumppaneiden luoma toimintamalli, jonka fokuksessa ovat yliopistomme.
Via Vis – väkivaltatyöhankkeen vaikuttavuus asiakkaiden näkökulmasta "Mun stressihormonit on ainaki 90 pinnaa tullu alaspäin" Helena Parkkila, KM, tohtoriopiskelija.
TASAPAINON RAKENTAMINEN
Vuorovaikutus ja kohtaaminen
Avaimia itsensä valmentamiseen
OLEMISEN TEOLOGIA JA PEDAGOGIIKKA
Työssä olemassa olevalla työkyvyllä Työssä jatkamisen tuki ja osatyökykyratkaisujen edistäminen.
VESO – päivän teemana OPPIMISKÄSITYS - vaiheet ja menetelmät
Millaista valistusta vanhemmille? Viisas vanhemmuus -ohjelmasta Matti Piispa
K OLME NÄKÖKULMAA IHMISEEN. Daniel Dennet 1997: Jos minun aivoni siirrettäisiin sinun päähäsi ja sinun aivot minun päähäni, niin missä minä olisin? Mitä.
Heikki Salomaa TYÖELÄMÄSEMINAARI –LUENTO 1 Heikki Salomaa
Simulaattorikoulutuksen jälkipuinti – osa oppimisprosessia.
Suotuisan oppimistarinan rakentaminen ET- koulutus/T3/ Tapio Malinen.
O PPILAITOKSEN ARVIOINTI 2014 Opiskelijakyselyn tulokset.
YHTEISTOIMINNALLINEN & YHTEISÖLLINEN OPPIMINEN
Luku- ja tenttivihjeet 6 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Esittäytyminen Vastaa esitettyihin kysymyksiin omalta kohdaltasi lyhyesti. Korvaa kysymykset omilla vastauksillasi. Kiitos!
VUOROVAIKUTUS.
LATAAMO osallisena yhteisössä. Lataamo -työskentelyn tavoitteet Kuulla ihmisten kokemuksia ja saada uutta tietoa. Tehdä näkyväksi osallisuuden toteutumista.
HEI USEIN HYMY TARTTUU Minulla ei ole sinulle uutisia...
Opettamisesta osaamiseen – kehittämisseminaari
Maaseutupolitiikan YTR Verkostosparraus
Opiskelun ja opetuksen viitearkkitehtuuri
DIALOGI Dialogi on kahden tai useamman ihmisen vuoropuhelua.
4/9/2017 Mitä filosofia on? Kreikan kielestä sana filosofia = viisauden rakastaminen Länsimainen filosofia syntyi 600 e.Kr. antiikin Kreikassa. Tämä kurssi.
Mitä uskonnolla tarkoitetaan? Uskonnollisia ajatuksia ja kokemuksia muokkaa Uskonto vaikuttaa yhteisö Homo religiosus 1.Ihmisellä lajiominainen kyky uskonnolliseen.
NET – Nivelvaiheessa erityistä tukea - koulutus 6 op
Ajatteluhatut Teeman tarkastelua eri näkökulmista
Tapio Aaltonen Tuovi Haikala
”Mitä meillä jo on tehty”! Mitä ja miten haluamme jatkossa tehdä yhdessä (ja erikseen?) Valitut Jatkotoimenpiteet – toimintasuunnitelma 2015 – 2017 Yhteinen.
Tehtävänanto, otsikko, aloitus ja lopetus esseekokeessa
Toimintaohjeet opelle
Kirsi Nuorsaari ja Jonna Heikkilä
Oppimisryhmien kuulumisia. Oppimisryhmät Ryhmä 5 Tehotytöt Team Trinity Rämmät JASS Team 75% Integrointi-pantterit.
Ops seminaari Askola.
KIRKONPALVELIJAN TYÖNOHJAUS
Johdatus ohjelmointiin  Ohjelmointi opetuksessa  Opetussuunnitelma-tehtävä  Ohjelmointityökalut ja -välineet.
Luku- ja tenttivihjeet 7 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Tulevaisuuspaja Tarja Haukkasalo. MATKAMYLLY STARTTAA Kaupungin matkailustrategian työnimeksi tuli Matkamylly Halutaan yhdistää kaikenlainen.
PEDAGOGINEN ILTAPÄIVÄ
Sivistystoimialan ajankohtaiset
SUOMEN SOSIAALIPSYKIATRISTEN YHTEISÖJEN KESKUSLIITON KOULUTUSPÄIVÄT
Luo luottamusta Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Asiakaskuuntelut palveluiden kehittämisessä yöp
Evästystä paikalliseen ops-työhön
Tervetuloa innopajaan
Auttava keskustelu
Esityksen transkriptio:

PURKAAMO

Purkaamo -työskentelyn tavoitteet Orientoida ja aktivoida työyhteisöä opetussuunnitelmaprosessiin Kuulla ihmisten kokemuksia ja saada uutta tietoa Pyrkiä virittämään osallistujat myönteiseen ajatteluun uudistuksesta Vahvistaa uskoa mahdollisimman hyvän lopputuloksen saavuttamiseen Tehdä näkyväksi yhteisön vahvuuksia Tehdä näkyväksi prosessiin liittyviä mahdollisia haasteita ja huolenaiheita Tuottaa kokemus dialogisesta työskentelystä

Dialogista yhteistoimintaa tukevia toimintatapoja puheen ja kuuntelun erottaminen toisten puheeseen liittyminen toisten suora puhuttelu

Tulevaisuustyöskentely Tulevaisuusnäkökulmasta huolimatta tärkeää on se, mitä meissä tapahtuu juuri nyt, koska kokemuksia jaetaan tässä hetkessä. Tulevaisuustyöskentelyssä ei ole olemassa väärää ajattelua tai vääriä kokemuksia, vaan kaikki näkökulmat ovat tärkeitä ja oikeita. Tulevaisuusnäkökulmassa ei ole aina helppo pysyä, mutta vetäjät auttavat siinä. Työskentelyssä siirrymme ajatuksissa tulevaisuuteen hakemaan sieltä uusia näkökulmia työstettävään teemaan. Työskentelyssä siirrymme tulevaisuuteen, jossa asiat ovat hyvin ja edenneet toivotulla tavalla.

Kysymys 1 On syksy 2016, opetussuunnitelmamme on valmis ja olen itse siihen varsin tyytyväinen. Mikä minua erityisesti ilahduttaa tässä hetkessä? Millä tavoin uusi opetussuunnitelma tukee työtäni?

Kysymys 2 Nyt syksyllä 2016 arvioin valmistunutta opetussuunnitelmaprosessia ja olen itse siihen varsin tyytyväinen. Mitä itse tein hyvän lopputuloksen saavuttamiseksi ja mistä sain tukea prosessin aikana?

Kysymys 3 Nyt syksyllä 2016 muistelen yhteistä koulutustilaisuuttamme talvella Mistä minä olin silloin huolissani opetussuunnitelmaprosessin osalta? Mikä sai kuitenkin tuon huolen väistymään tai vähenemään?

Kysymykset On syksy 2016, opetussuunnitelmamme on valmis ja olen itse siihen varsin tyytyväinen. 1. Mikä minua erityisesti ilahduttaa tässä hetkessä? Millä tavoin uusi opetussuunnitelma tukee työtäni? 2. Mitä itse tein hyvän lopputuloksen saavuttamiseksi ja mistä sain tukea prosessin aikana? 3 Mistä minä olin silloin huolissani opetussuunnitelmaprosessin osalta? Mikä sai kuitenkin tuon huolen väistymään tai vähenemään?

Parikeskustelu Miten työskentelymme jalosti tai muutti ajatteluani opetussuun- nitelmaprosessiin liittyen?