Kokonaisuus - mitä Virtukampus tarkoittaa tekemisenä? Dokumentoikaa käytännön esimerkkejä jokapäiväisestä työskentelystä osana Virtukampusta.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Viestintä ruotsin kielellä Viestintä muilla kielillä Projektinhallinta- taidot Yritystoiminnan perusteiden tuntemus Oman alan käytännön taidot.
Advertisements

Lapin korkeakoulujen ja kuntayhtymien tietojärjestelmien yhdistäminen
Sosiaalinen media oppimisympäristönä Antero Aunesluoma työkalut, ympäristöt ja yhteisöt.
Tallenteiden käyttö opetuksessa Pedakahvila
Kv.harjoittelun haasteet Learning Café Kv. kevätpäivät, Seinäjoki Sessio 15.
Inno- opettajat ja pääkaupunkiseudun teknologiapolku
Opiskeluaika 120 ov / 3 vuotta Tuotteen tekninen valmistus ja kädentaidot 20 ov Tuotteen suunnittelu ja valmistus 10 ov VALINNAISET OPINNOT 20 ov Yritystoiminta.
Uusi aika, uudet haasteet - tieto- ja viestintä- tekniikan käytön vajeet ja miten niitä poistetaan Online ITK-puheenvuoro Marja-Liisa Viherä,
Sari-Katja Niiles, Eeva Hiltunen ja Henna Kalima
Korkeakoulukirjastojen rakenteellisen kehittämisen hanke
Viestintää ja tiedonhallintaa helposti ja tehokkaasti Olli Aro Kehittämiskonsultti – Business Development Consultant.
W w w. h a m k. f i Wiki koulutus Leenakaija Lehto
Virtukampus C2 –ryhmä, miten muutos tapahtuu. C2 ETENEMINEN • Eteneminen piloteissa monitasoisesti (toimintatavat, osaaminen, teknologia….) • Toimintakulttuurien.
TTL Sosiaalisessa mediassa
Ohjeita Oppimisympäristön WWW-osoite ja etusivu.
IT-laitoksen uuden opiskelijan tietopankki
Ammattikorkeakoulujen TKI-toiminta Kuinka rajata ja määritellä TKI-opintopisteet? Kaisu Piiroinen.
Keskustelua vuoden 2015 opiskelijavalintoihin valmistautumisesta OHA-forum Tuija Pasanen, UEF.
TIETO- JA VIESTINTÄ- TEKNIIKKA OPETUKSESSA -opettajien täydennyskoulutus Johanna Karppinen Info
Sopiva avoimuus, joustavuus, saavutettavuus ja henkilökohtaisuus.
Saavutettavuus & Esteettömyys Käytettävyyttä Kaikille
Rakenteen ja ilmeen määrittelystä konseptissa. Konseptisuunnittelu Konseptisuunnitelman sisällöstä Konseptisuunnitelmassa kuvaillaan Projektin tausta.
Teemaryhmä 1: Profiilin ja tunnettuuden kehittäminen Toimintasuunnitelma Aloitusseminaari Marja Kopeli Katja Komonen.
Kielot ) Pedagogiset laatukriteerit 2) Sisällölliset laatukriteerit 3) Välineelliset laatukriteerit.
KOULUTUSPALVELUT, Paula Airaksinen Noppa-portaali opintoja sujuvoittamassa Paula Airaksinen, koulutuspalvelut.
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
Tutorkoulutus I vaihe Tervetuloa Tutortoiminnan tavoitteet Lisätä opiskelijan itseohjautuvuutta, parantaa opiskeluilmapiiriä ja motivaatiota, tuoda.
Hakkerointi.
Koulutuksen rakenteet ja mallit tekniikan amk-koulutuksessa Työpaja Lahti.
RYHMÄMME TUOTOS VIRTUKAMPUS Ideariihi Mitä Virtukampuksen tulisi olla? 2January 12, 2015 YHDISTÄVÄ TEKIJÄ Virtuaalisuus Yhteinen rajapinta.
Yksilölliset polut / laajennettu työssäoppiminen
Sulautuva opetus ja vuorovaikutus Taina Joutsenvirta Verkkopedagogiikan asiantuntija
Yhteisöllisen tiedon rakentamisen- ja jakamisen työkalut – Wiki ja semanttinen Web Aija Hietanen, Tarja Vainionpää ja Seppo Räsänen Savonia-ammattikorkeakoulu.
* Miksi ja kenelle www-sivut halutaan tehdä? * Mitkä ovat tavoitteet? * Kohderyhmän käyttäjien määritely ! SUUNNITTELUN PERUSTEITA.
Professori Pekka Kauppi, Bio- ja ympäristötieteiden laitos, HY: Miksi yliopistotutkija tallentaa julkaisuarkistoon? JULKAISIJAN ILTAPÄIVÄ 2007 Julkaisuarkistojen.
Tietotekniikan opiskelijan työnhaku
Käyttäjän tunnistaminen, eKortti ja TAMK
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
UKJ-valmistelutyö ja –raportti lyhyesti UKJ-ohjausryhmä Ari Ahlqvist.
Sosiaalinen media kevyesti sulautettuna Hy / Antero Aunesluoma
Toteutuuko yhdenvertaisuus kuntien verkkopalveluissa? Selkokieliseminaari Kuntatalo Sami Älli Kehitysvammaliitto / Papunet verkkopalveluyksikkö.
PERINTEINEN LUOKKAOPETUS
Verkko-opetuksen kehityssuuntia Pohjois-Savon tietoyhteiskuntastrategiaseminaari Ulla Voutilainen vararehtori.
EWorking, eLearning käytännöt TKI:n ja opetuksen integroinnissa Leena Vainio, HAMK
TUPA –Työpaikkaohjaajien kouluttajakoulutus - kuka kouluttaa ketä?
Opetusteknologiasta ja verkko-opetuksen tukihenkilötoiminnasta Katja Kunttu Viikin tiedekirjasto.
CMS RASE CMS Content Management System sisällönhallintajärjestelmät Alustoja useita (open source, kaupalliset) Toteutusvälineinä useita (Pascal,
Mitä arviointiin liittyvät muutokset tarkoittavat? Työpaikkakouluttajahanke Omniassa
Opetusta verkkoon – miksi? Sari Koski-Kotiranta
KyAMK:n yhteinen sisäinen viestintä Vastuut, prosessit, ohjeet, seuranta ja ajankohtaista Viestintätiimin työpaja Riitta Leviäkangas.
Soveltuu hyvin esim. käden- ja työvälineiden asentojen näyttämiseen vaiheittaisena esim. työjärjestyksen osoittamiseen työvälineiden havainnollistamiseen.
Yrittäjyyskasvatus oppimisen perustana
Uusi aika, uudet haasteet - tieto- ja viestintä-tekniikan käytön vajeet ja miten niitä poistetaan Online ITK-puheenvuoro Marja-Liisa Viherä, FT.
Löytöretki toiseen maailmaan –seminaari Jyväskylän ammattiopisto
Käänteinen opetus ja oppiminen – Miten ja miksi?
Ympäristö- ja laiteriippu-mattomuus
”Projektin nimi” PROJEKTI
Kotitalouden kurssit lukiossa
Sosiaaliset mediat alakoulussa
Yhteinen keittiö -hankkeen aloitusseminaari
Ajankohtaista opetuksen näkökulmasta
SATAOSAA Porin kaupunki/ Satakunta.
Työpaikkaohjaajakoulutuksen kehittäminen Huippu –hankkeessa 2017
”Projektin nimi” -projekti
209:my ois Otetaan koko Savonian opintosuunnitelmassa käyttöön toimintatapa, jossa opiskelija rakentaa itselleen oman virtuaalisen OIS-ympäristönsä. Se.
Virtuaalikylä virtuaalinen oppimisympäristö
Google Docs Teppo Räisänen,
HENKILÖSTÖKÄYTÄNTÖJEN VALMISTELU
Mitä muita asioita tulisi huomioida?
Ammatillisen koulutuksen reformin vaikutus vankilaopetukseen
Esityksen transkriptio:

Kokonaisuus - mitä Virtukampus tarkoittaa tekemisenä? Dokumentoikaa käytännön esimerkkejä jokapäiväisestä työskentelystä osana Virtukampusta

Näkökulmia Opiskelijanäkökulma Henkilökunnan näkökulma Teknologianäkökulma Yhteisöllisyys – miten tavoitetaan Asiakaspalvelunäkökulma Viestintä – ymmärrettävyys? – Yhtenäinen visuaalinen ilme, koska tavoitteena on helppokäyttöisyys ja omaksuttavuus – Webin ja intran lisäksi myös valmistelutyön tulisi olla näkyvissä (tieto ”hukkuu” helposti) Tiketti –järjestelmä (asiakaspalvelupyynnöt)

Ideoita Liikkeelle lähtö  mitä ei ole vielä olemassa  erilaiset olemassa olevat tavat  erilaiset toimintakulttuurit  kuka tekee mitäkin  osaamisen toiminnallinen organisointi

Tarpeita Sähköpostien määrän vähentäminen – muut keinot käyttöön  pikaviestimien tarve? Verkkovideoiden ja –tallenteiden käyttö  acp:n käyttö lisääntyy? Materiaalien käyttö  Helppo saavutettavuus opiskelijoille sekä henkilökunnalle Yhteiskirjoittamisen laajentuminen (wiki) Henkilökohtaisten työtilojen käyttö ja jakaminen (ulkopuoliset käyttäjät) Omalla nimellä ja omalla naamalla myös verkossa Valitun teknologian ja toteutukset tulee voida skaalautua ja toimia koko yliopiston tarpeita huomioiden