MUM8TM002-2 3D-jatko Heikki Hietala. Kurssin rakenne 8 x 2 x 3 h lähiopetusta = 48 h Omaa työskentelyä 33 h Yhteensä 81 h = 3 op. Kurssi koostuu 3DS Maxin.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Moodle verkko- oppimisympäristö Lyhyt johdatus kuvien avulla Lähde: Tem Valtosen PP-esitys Vetu 7 -koulutuksessa.
Advertisements

Learning and Educational Technology Research Unit Digitaalinen portfolio oppimisen tukena (4 op) Hot Potatoes 2 h Jaana Tolonen.
JÄTEVEDENPUHDISTUS JA ONGELMA JOKA RATKAISTAAN YHDESSÄ.
Kevään 2010 aloitus Edutool-opinnot Maanantain ohjelma • klo Edutool-opintojen kevät ja muistellaan myös syksyä/ Niina • klo
HTK-opiskelijoiden aloitustapaaminen Hämeenlinna HTM Riina Keskinen.
Active directory.
Maapallo – ihmisen koti
SISÄPELITAKTIIKOISTA MIESPESÄPALLOSSA Lajinkehittämistyö Mikko Kylmälä.
Multimedian peruskurssin loppuharjoitustyö vaihtoehto 1 Heikki Hietala Turing Police, Criminal AI Division.
YV9TV1-07 Mikron käyttöönotto ja ylläpito Juha Korhonen
Opinnäytetyöprosessi
Kandiseminaarin ryhmätyöskentely Kevätlukukausi 2007.
Arvot ja toimintakulttuuri: Opettajainkokouksen organisointi Turun normaalikoulu helmikuu 2014 paikka: Liedon VanhalinnaLiedon Vanhalinna.
Wikispaces vieraan kielen opetuksessa Opetus goes POP mediaope Katrina Vartiainen.
Valitse sanomapalkissa Ota muokkaus käyttöön,
Elsa Savolainen T Johdatus opiskeluun tietotekniikan tutkinto-ohjelmassa.
Tekstin muotoilu Wordilla:
Oppikirja: Kokkonen ym. : Lukion biologia
Opiskelijapalautteen keruu Krister Lindén Yleisen kielitieteen laitos.
Ryhmätehtävät 2.1 Korjattu Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Sisällönkuvailun asiantuntijaverkoston laatimat sisällönkuvailun suositukset Tarja Turunen Kirjastoverkkopäivät
HOPS eli Henkilökohtainen OPiskeluSuunnitelma
Pedagogiset haasteet tutkimuksessa: kirjapakettikurssi Kevät – syksy 2014.
Internet-projekti - MUM2TM Heikki Hietala Jukka Mutikainen TIKO – Malmi
KVV-maisteriohjelman HOPS-työskentely Miksi? Miten? Kuinka monelle?
Esittäytyminen Vastaa esitettyihin kysymyksiin omalta kohdaltasi lyhyesti. Korvaa kysymykset omilla vastauksillasi. Kiitos!
Avainvapaaehtoisten polku Projekti Avainvapaaehtoisten polku Projektin tarkoitus Selkeyttää ja parantaa Suomen Punaisen Ristin avainvapaaehtoisten.
Tampereen aikuislukion etälukio Jaana Leppä vt. rehtori Tampereen aikuislukio Tampereen aikuislukio.
Visual Basic –ohjelmointi ITP2TM002
Visuaalisen ammattilaisen esitys Verkkokurssi Tiedosto 1 Kurssin rakenne.
Tietopalvelu verkkoympäristössä Nina Granlund 2006.
Verkko-opetuksen suunnittelusta Opintopäivä Arcada, Haaga & Helia Tore Ståhl Pil-projektet
FSD:n seminaari Tutkimusmenetelmien oppimateriaalit ja verkko-opetus Tampere Tapani Alkula, HY Esimerkkinä on Helsingin yliopiston sosiologian.
Kansainvälinen korkeakoulukampus - kauniilla paikalla merenrannalla.
Yritysviestintä 5 ov Käsikirjoittaminen –Muutos 1 ov  2 ov –verkkokurssi Yritysviestinnän rakentaminen –2 ov –Verkkokurssi Multimaker –Muutos 2 ov  1.
Harjoituksissa tehdään digitarina
@Virtuaaliammattikorkeakoulu 1 Pientalon 3Dmalli-pilottiaihio Mikkelissä Pientalon 3Dmalli-pilottiaihio Mikkelissä Olli Ilveskoski.
Opettamisesta osaamiseen – kehittämisohjelma Metropoliassa Opettamisesta osaamiseen - kehittämisohjelman avausseminaari Leena Koivumäki,
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE Krista Auvinen 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi AIKIS -hanke Teknisen toimivuuden määrittelyt Keskustelun pohjaksi
Johtajuus- ja asiantuntijaviestintä
Harjoitustyö Rässe Ryhmä ja ajankohta Tässä harjoitustyössä suunnitellaan Yritys oy:n tilausjärjestelmä. Harjoitustyön tavoitteena on tehdä.
Johtajuus- ja asiantuntijaviestintä Leif Åberg syyslukukausi 2006.
ITKY104 IT kaikkialla, 2 op Alku- ja perusinfo
ROT Lukkareiden teko alkaa 7.4. oman koulun tarjottimelle. Muille kouluille ilmoittaudutaan opon kautta wilma-viestillä tai varaamalla.
S ysteemianalyysin Laboratorio Teknillinen korkeakoulu Käytännön järjestelyt - Jukka Luoma Optimointiopin seminaari - Kevät 2007 Mat Optimointiopin.
S ysteemianalyysin Laboratorio Teknillinen korkeakoulu Pekka Mild Optimointiopin seminaari - Syksy 2005 / 1 Monitavoitteiset vaikutuskaaviot; Ratkaisu.
CS30A Case Course in Strategy consulting Kurssin opettaja  Professori, Tuomo Kässi Vastaanottoaika to 15:00 – 16:00  Tutkijatohtori,
Ohjelmistotuotanto - kurssin yleiset asiat Kevät 2004 Hanna-Kaisa Lammi LTY/Tite.
Ohjelmistotekniikka - kurssin yleiset asiat Kevät 2003 Hanna-Kaisa Lammi LTKK/Tite.
Projektityöskentely Luento 1: kurssin käytännön asiat Hanna-Kaisa Lammi
TASO 2 SISÄLTÖALUE 2 Teema 2 Osaamistavoite 2 4. oppisisältö: ”Eri ominaisuuksien perusharjoitteiden oikeat suoritustekniikat” Taitoharjoittelun tunnuspiirteet.
Johtamisen perusteet Verkkokurssi Aalto-yliopisto Avoin yliopisto A21A op Kevät 2016 Juhani Kauhanen Copyright Juhani Kauhanen.
TVT2 kurssiin Virpin kokeilua. Tällä sivulla on animaatio… toimiiko?
Säteilysuojelu-kurssi 0,5 op
Pedagogiset aineopinnot lv

Filosofian ja elämänkatsomustiedon didaktiikka: AD-perusteet kurssin suoritus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Posterin otsikko Ohjeita Alaotsikkko
Sähköiset yo-kirjotukset
3D-grafiikka (2op) Kurssiasiaa Materiaalit:
Korkealämpötilakemia
Liikesaksan perusteet II
Yritysesite Toiminta-ajatus kannattaa kirjoittaa tähän
Posteritilaisuus – HX-ryhmä
Tervetuloa jatkamaan DIGITAALI- TEKNIIKAN opiskelua!
LUKIO-TET Viherlaakson lukion ensimmäisen ja toisen vuositason opiskelijoiden työelämään tutustuminen keväällä 2015.
CLT132 Tehtävät (viikko 5).
LCB-5800 Ruotsinkielinen yritysviestintä 1
To2 Tutkiva työskentely teknologialla Sananvapaus ja maailmankatsomus
Esityksen transkriptio:

MUM8TM D-jatko Heikki Hietala

Kurssin rakenne 8 x 2 x 3 h lähiopetusta = 48 h Omaa työskentelyä 33 h Yhteensä 81 h = 3 op. Kurssi koostuu 3DS Maxin tai muun 3D- ympäristön käytön jatkoharjoituksista Jos haluaa käyttää muuta, olisi hyvä jos sen tuotteet olisivat yhteensopivia Maxin kanssa

Suoritustapa Ideana problem based learning (PBL) Kukin kurssilainen tuottaa oman 3D-rakennuksen, jonka saa muotoilla vapaasti Lisäksi jokainen tuottaa vähintään 5 kappaletta huonekaluja tai muita sisustusesineitä, joita kaikki voivat käyttää sisustukseensa Näiden lisäksi opiskelijat tutustuvat joko parityönä tai yksin yhteen seuraavalla sivulla mainituista teemoista

Tutkittavat teemat Tero: Laskennan farmaus : Modifierien edistynyt käyttö (esitellään 3-6 modifieria) Sami: Materiaalieditori, eritoten pehmeät pinnat Anna: Valaistussysteemit, eritoten päivänvalo ja kohdevalaistus : Kamerat ja niiden käyttö Heikki: Animaatio, perus- Jouko: Animaatio, inverse kinematics, Nivelöidyt systeemit Mikko: Scattered systems (puut, ruoho, ulkoilma ym.) Muu, mikä?

Teeman tutkinnan tulokset Kustakin teemasta tuotetaan PDF-opas, jonka perusteella 3DS Max -peruskäyttäjä pystyy laatimaan teeman mukaisen tuotteen – Eli esim. pehmeissä materiaaleissa verhoilemaan sohvan tai tyynyn Laajuudesta keskustellaan tutkimuksen edetessä, mutta oletusarvo on noin 2-4 A4-sivua perustietoa ja vaiheistettu ohje, jonka pituus riippuu asiasta Teeman esittelyyn varataan 1-1,5 h per teema, jonka aikana pitäisi pystyä esittelemään ja teettämään teeman pohjalta harjoitus Ideana ei ole kopioida verkosta löytyviä tutorialeja, vaan niistä ajatuksia ja menetelmiä yhdistellen tuottaa uusi ja alkuperäinen teemaesittely

Aikataulutus 1.Viikko: – kurssin kuvaus, teemojen jako – Perusharjoittelua, mieliinpalauttamista – talon rakenteiden suunnittelu ja valmistaminen 2.Huonekalu/sisustustarvikerakentelua 3.Teematutkimusta ja edellisen jatkoa 4.-,,- 5.-,,- 6.Keskiviikko samaa, to teemaesittelyjä teemaesittelyjä ja harjoitustöitä sekä oman rakennuksen kalustamista

Arvosteluperusteet Oman rakennuksen laatu – Tarjolle sekä.MAX että muutama rendattu kameranäkymä (.JPG) talon sisä- ja ulkopuolelta Laaditut huonekalut ja muut kilkkeet – Tulee laittaa tarjolle.JPG:nä ja.MAX-tiedostona palvelimelle \\hiisi\opis myöhemmin osoitettavaan paikkaan Teemasta laadittu esitys – Jos yhdessä tehty, molemmille tulee sama arvosana – Selkeys, kattavuus, toimivuus, soveltuvuus opetuskäyttöön Rakennus 50%, teemaesittely 50%

Arvosteluajankohta ja läsnäolo Palautus 1. periodin alku vuonna 2010 Teemaesittely pitää järjestää kurssin kahden viimeisen viikon aikana Paikallaolo välttämätöntä mainittuna aikana Muina aikoina paikallaolo suotavaa keskustelun ja teemaoppimisen mahdollistamiseksi