Toimialakatsaus Optinen toimiala
Sisältö Optinen ala Q1-Q2/2013 – Markkinakatsaus – Tuoteryhmäkatsaus – Alan odotukset -> Q3-Q4/2013
Optinen ala Q2/2013 1) Markkinakatsaus
Optinen ala Q2/2013 2) Tuoteryhmäkatsaus
Paneelimarkkina Kassajärjestelmistä kerätty, kuluttajille suuntautunut myynti Paneelimarkkinaan kerätään kuukausittain noin 500 optikkoliikkeen ja verkkokaupan tiedot Yhteyshenkilöt: Vesa Paldanius / Katarina Bäck / ja Paneelin Markkinapeitto Johtavien ketjuliikkeiden ja verkkokauppojen yhteenlaskettu myynti Kattaa keskimäärin 79,9% raporttiin sisältyvien tuoteryhmien myynnistä Suomessa Kokonaismarkkinaan suhteutetut luvut Kokonaisliikevaihto lasketaan GfK:n ja Tilastokeskuksen luvuista -paneeli
Silmälasit 81,4 %
323,9 M€320,7 M€
323,9 M€320,7 M€
2013 Loppuvuoden odotukset 3) Barometri
(3,75) (4,0) (3,75) (4,0)
Materiaali ja tiedote ladattavissa: optometria.fi optometria.fi