Ylempi amk-tutkinto oman työn kehittämisen ponnahduslautana Eija Mustonen 9.4.2014TAMK 20141.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Uutta Suvi-työryhmältä Tarja Ahopelto Suvi-työryhmän pj Proflangin kevätpäivät Rovaniemellä 23. –
Advertisements

Esimies verkossa Kevät 2013 PAOK paokhanke.ning.com #paokhanke (Twitter) facebook.com/PAOK-verkosto.
Tuki-info 2014 Tuki-info Vihti Lohja
 Jatkoa ESR-osarahoitteiselle AHOT korkeakouluissa -hankkeelle  Päätoteuttajana on Turun yliopisto  Osatoimijana kielten ja viestinnän jatkohankkeessa.
Perinataalitilasto − synnyttäjät, synnytykset ja vastasyntyneet
MASTO-Finna ja tiedonhankinnan ohjaus
Itä-Suomen ESR –ohjelma Toteutus ajalla
Opiskelijan arviointi työpaikalla
Osaava Verso III Ammatillisten opettajien osaamisen ennakointi ja osaamisen kehittäminen verkostoissa, sosiaalisen median toimintafoorumeissa sekä koulutusorganisaation.
Finna tiedonhankinnassa : case LAMK
Vipu 2014 Sovelluksen esittely
Mikä on Peppi projekti ja miten se etenee?
HÄMEEN AMMATTIKORKEAKOULU AMK-tutkinto Laajuus opintopistettä Käytännönläheiset ammattikorkeakouluopinnot ovat vaihtoehto.
2005/2007 Kuntoutuksen ylempi ammattikorkeakoulututkinto yhteistyössä: Arcada, Nylands svenska yrkeshögskola Helsingin ammattikorkeakoulu Stadia Laurea.
Suomen kieli ja viestintä YAMK-koulutuksessa Vastuuopettajien AC-kokous / Tarja Ahopelto Suvi-työryhmän ja Osku-hankkeen tuotoksia.
“Co-Creation by Finnish-Dutch Co- operation”- Inspiring and International Integration! Pia Lindgren, Turun AMK Mikkeli
Työharjoitteluprosessi Prosessin nimiKuvaus luotu Ty ö harjoittelu Vastuuhenkil ö (t)Kuvaus viimeksi p ä ivitetty Pekka Soive pso, jpl.
TYÖPAIKALLA OPPIMINEN YRITYKSISSÄ Yrityksessä on ollut viimeisen vuoden aikana työpaikalla oppija tai oppijoita Lähde: PK-yritysbarometri,
Ajankohtaista oppisopimuskoulutuksesta Tampere Lea Lakio Opetusneuvos, Ammattikoulutus/kehittäminen
KORKEAKOULUJEN KIELTEN OSAAMISKUVAUSHANKE
PAKOLLINEN KANSAINVÄLISTYMISJAKSO TUTKINTOVAATIMUKSISSA TAVOITE: Opiskelijalla oltava valmiudet työskennellä kansainvälisessä toimintaympäristössä. LÄHTÖKOHTA:
TAMPEREEN AMMATTIKORKEAKOULU TAMK TAMKIN RESURSSIT opiskelijaa 187,29 milj. mk 31,5 milj. euro 18 koulutus- ohjelmaa henkilöstö opetushenkilöstö.
Insinööri-AMK, infrarakentaminen Opintojen ja TAMK:n esittely
Metropolian kirjasto- ja tietopalvelut
Satakunnan ammattikorkeakoulun Liiketalous Rauman henkilöstön ja Rauman talousalueen yritysten yhteistyön selvittäminen ja kehittäminen Enni Karvinen.
Haukiranta MultiTalent Consulting Asiantuntijuus ammatillisessa koulutuksessa Täydennyskoulutus Haukirannan kuntayhtymä.
“Maistereita vai tradenomeja – kirjastoalan ylempi ammattikorkeakoulu-tutkinto” Yliopettaja Olli Mäkinen tel:
Hämeen ammattikorkeakoulu AMK-tutkinto Laajuus opintopistettä Käytännönläheiset ammattikorkeakouluopinnot ovat vaihtoehto.
Restonomi Opetussuunnitelma 2005
Järjestelmäasiantuntija
Opinnäytetyöprosessi Perustutkinnot
Toteuttava taho: nimi: pvm: 11. joulukuuta 2014 OPINNÄYTETYÖ Valttikiri.
Ikääntyvä työntekijä työelämässä
Hoitoonpääsy erikoissairaanhoidossa Tilanne Pirjo Häkkinen Lähde: THL, Hoitoonpääsy erikoissairaanhoidossa -tilasto ( tiedonkeruu)
Työkykyjohtaminen Serviisissä
Opossum-projektin Ohjausryhmä Ari Markkula Projektitutkija.
Tenttiakvaariokokemuksia Suomen Turusta :Turun Ammattikorkeakoulu
TIETOVERSTAS KPAMKin tapaan Hanna-Riina Aho Satu Salmela.
Opinnäytetyön tekijä: Etunimi Sukunimi
Verkko-opetuksen laatuhankkeen kehitystyö 2006 VVYOP` Sari Koski-Kotiranta, Helsingin yliopisto
Osaajaksi Kareliassa o Monialaista oppimista ja kehittämistä o Laadukas opetus o Hyvät valmiudet työelämään  Sitä kautta pystyt kehittymään alasi asiantuntijaksi.
Prosessi ei voimassa Opinnäytetyö Opinnäytetyön aloittaminen
@Virtuaaliammattikorkeakoulu 5 VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus Annina Korpela, tiedottaja Kehittämisyksikkö.
YLEMPI AMK-TUTKINTO Tietoa tutkinnosta : - valtakunnallinen verkkolinkki: Ylempi korkeakoulututkinto: -
Opiskelijan ohjaus Prosessi- ja ympäristötekniikan osastolla Saara Luhtaanmäki Suunnittelija.
Yhteisöllisen tiedon rakentamisen- ja jakamisen työkalut – Wiki ja semanttinen Web Aija Hietanen, Tarja Vainionpää ja Seppo Räsänen Savonia-ammattikorkeakoulu.
OHJAUSKARTOITUKSEN / PUIMALAN TOTEUTUS  Tavoitteena saada tarkempaa tietoa työssäoppimisen ohjauksen tilanteesta ja kehittämishaasteista alakohtaisesti.
Esittelyvideo. Esittelyvideo Lapin AMK Opiskelijoita Henkilökuntaa 500.
GOPP –hanketyöpaja Teemaryhmät Ohjausryhmän edustajat SAMOK ry. Projektipäällikkö.
Sisäinen viestintä Eelis Aaltonen.
Sidosryhmäseminaari Koulutussuunnittelija Kaarina Närhi - Avoin ammattikorkeakouluopetus ( - Ylemmät ammattikorkeakoulututkinnot.
Salla Säkkinen ja Tuula Kuoppala
Oodi-päivät Oodin käyttöönotto tiedekunnan näkökulmasta Tuija Komssi Eläinlääketieteellinen tiedekunta.
Psykiatrinen erikoissairaanhoito 2012 Sami Fredriksson & Simo Pelanteri Psykiatrinen erikoissairaanhoito 2012 – Tilastoraportti 5/20141.
Tuula Kuoppala ja Salla Säkkinen
Opinnäytetyön eteneminen ”Karjavaunu vai karuselli?” Case - Tietojenkäsittelyn koulutusohjelma Hypa-seminaari
Theseus avoimen julkaisutoiminnan edistämisen välineenä ammattikorkeakouluissa Minna Marjamaa, Laurea ja Tiina Tolonen, Oamk Tämä teos on lisensoitu Creative.
Oulun ammattikorkeakoulu. Sosiaali- ja terveysalan yksikkö Oulu ja Oulainen.
Avoin tiede ja tutkimus ammattikorkeakouluissa ATT Osaajakoulutus, Helsinki Seliina Päällysaho, tutkimuspäällikkö, SeAMK Jaana Latvanen, informaatikko,
AVOP-opiskelijapalautejärjestelmä OKM/KTPO Kaisu Piiroinen.
Opinnäytetyöprosessi ja valmistumisen aikataulu
TAI–E1124 Maisterin opinnäyteseminaari
TAI–E1124 Maisterin opinnäyteseminaari
Asiantuntijuus ammatillisessa koulutuksessa
SÄHKÖISET OPINNÄYTETYÖT TURUN YLIOPISTOSSA
Toiminnallisen opinnäytetyön prosessi
Tutkimusluonteisen opinnäytetyön prosessi
TAI–E1124 Maisterin opinnäyteseminaari
Tervetuloa opiskelemaan avoimeen ammattikorkeakouluun
Päättötyöt Opinnäytetyö tehdään pääsääntöisesti viimeisen opiskeluvuoden aikana Ehtona opinnäytetyön käynnistämiselle on, että ainoastaan viimeisen opiskeluvuoden.
Esityksen transkriptio:

Ylempi amk-tutkinto oman työn kehittämisen ponnahduslautana Eija Mustonen TAMK 20141

Ylempi ammattikorkeakoulututkinto Kirjasto- ja tietopalvelualan koulutusohjelma (Turun amk) Kesto 2,5 vuotta Vaatimukset: vähintään 3 vuoden työkokemus, ennakkotehtävä Oma tausta: tradenomi kirjasto- ja tietopalvelun koulutusohjelmasta toukokuu 2005, tietopalvelusihteeri tammikuu 2006-> Suoritetaan työn ohessa, lähiopetusta 2 pv/kk, etätehtäviä 90 op, joista 30 op muodostaa kehittämistehtävä Osallistujien erilaiset taustat: kirjastonjohtajasta kirjastovirkailijaan Pieni ryhmä, 18 henkilöä Mahdollista hakea Koulutusrahastosta aikuiskoulutustukea esim. kehittämistehtävän tekemisen ajaksi TAMK 20142

Ylempi ammattikorkeakoulututkinto 2 Mielenkiintoisia kursseja, esim. osaamisen kartoittaminen, informaatioarkkitehtuuri, budjetointi, työhyvinvointi Tehtävät käytännönläheisiä/työelämälähtöisiä Käytännön työkaluja oman työn kehittämiseen Osaamisen ja oman itsensä päivittäminen Verkostoituminen Luottamuksen ilmapiiri Ajatusmaailman laajentuminen Oman työn/työpaikan arvostaminen TAMK 20143

Yleistä kehittämistehtävästä Aihe omalta työpaikalta Aiheita mm. tilasuunnittelu, kokoelmapolitiikan laatiminen, tiedonhankinnan opetus, palvelujen kehittäminen, viestintä Yhteistyöllä eteenpäin – TAMKin opinnäytetyön kirjastokappaleen palautusprosessin kehittäminen Kehittämistehtävät löytyvät Theseus- julkaisuarkistosta: TAMK 20144

Kehittämistehtävän lähtökohta TAMKissa opiskelija palauttaa opinnäytteen joko sähköisesti Theseus-julkaisuarkistoon tai kansitettuna paperiversiona kirjastoon. Paperisesta opinnäytteestä täytetään julkaisusopimus. Myös luottamuksellinen opinnäyte palautetaan kirjastoon ja siitä täytetään julkaisusopimus. Kirjasto kuittaa palautetun opinnäytteen winha- opintojärjestelmään. Tämän jälkeen opiskelija voi valmistua. Opinnäytetyön palauttamiseen liittyvät ongelmat: – Opiskelijoiden väärät käsitykset siitä mitä kirjastoon palautetaan – Opettajien käsitys palautusprosessista, opettajilla olevien tietojen ajantasaisuus Miten ratkaista ongelmat? Prosessin ongelmakohtia ja kehitysideoita kysyttiin opintotoimistosta ja ohjaavilta opettajilta TAMK 20145

Työn tutkimusosa Tutkimusongelma: Toimiiko TAMKin opinnäytetyön palautusprosessi? Jos ei, niin miten sitä voisi kehittää? Tietävätkö opettajat miten työ palautetaan kirjastoon? Tutkimusongelman selvittämisen lisäksi tavoitteena jakaa haastatteluissa ajantasaista tietoa palauttamiseen liittyvistä asioista. Mahdollisten ongelmakohtien selvittäminen ja muutosten havainnointi tutkimalla opinnäytetyö-sähköpostin kirjeenvaihtoa keväältä 2012 ja 2013 Haastattelut (3kpl), n. 30 min: liiketalous, hoitotyö, fysioterapia Opintosihteerien sähköpostihaastattelut (2kpl) Sähköinen kysely opinnäytteitä ohjaaville opettajille intranetissä keväällä 2013, vastauksia yht TAMK 20146

Tulokset ja toimenpiteet Opintosihteerien haastattelut: – Tarvitaan ratkaisu opinnäytteen nimitietojen tarkistamiseen – Toimenpide: lähetetään julkaisusopimus kirjaston sähköpostista opintotoimiston sähköpostiin – Ei opiskelijan juoksuttamista opintotoimiston ja kirjaston välillä – Toimenpide: kysyttävä asiakaspalvelussa onko opinnäytteen kuittaamisella kiire Koulutusohjelmien haastattelut: erilaisia käytänteitä koulutusohjelmissa, opiskelijat osaavat palauttaa työnsä saatuaan ohjeet, ehdotettiin opinnäytetyövaiheessa pidettävää työpajaa, johon osallistuisi äidinkielen opettaja, englannin opettaja, IT-tuki, kirjasto. – Toimenpide: työpaja pidetään jatkoa ajatellen mielessä TAMK 20147

Tulokset ja toimenpiteet 2 Ohjaavien opettajien verkkokysely: opettajilla erilaisia käsityksiä kirjastokappaleen palauttamisesta, opettajat toivovat selkeitä ohjeita palauttamiseen (esim. kirjaston www-sivuilla liikaa ”turhaa” tietoa), ohjeet luottamuksellisista opinnäytteistä opettajien tietoon Toimenpiteet: – Kirjaston www-sivujen sisältöä on muokattu ja yksinkertaistettu. – Opinnäytteen palauttamisesta Theseukseen laadittu videomuotoinen ohje käyttäen Yhteisölliset työmenetelmät – kurssilla opittuja työkaluja – Ohjaaville opettajille laadittu muistilista opinnäytteen palauttamiseen liittyvistä seikoista. Muistilista lähtenyt jakoon TAMKin opinnäytetyöryhmän kautta TAMK 20148

Mitä koulutuksesta jäi käteen? Kirjaston johtamiseen liittyvien osa-alueiden parempi ymmärtäminen -> ei ole helppoa olla johtaja Tieteellisen kirjoittamisen kynnyksen madaltuminen Opinnäytetyöstä artikkeli ammattikorkeakoulujen verkkolehteen Kreodiin Tarvittavaa tietoa TAMKin opinnäytteen kirjastokappaleen palautusprosessin nykytilasta ja tietoa prosessin kehittämiseen Ponnahduslauta omaan työhön liittyvien ohjeiden kehittämiseen Käytännön työkaluja ohjeiden tekemiseen (Audacity, Windows Movie Maker), Theseus-tallentamisen ohje: 46C22576BF003B C22576BF003B TAMK 20149

Tamkin opinnäytteet siististi rivissä. Kiitos! TAMK