4C Liikennevalojen yhteenkytkentä - yhteenkytkentäkaavio
Vihreän aallon periaate sopivalla nopeudella pysähtymättä kaikkien risteysten läpi 500 m kiertoaika 80 s 0 s 45 km/h 40 s
Vihreä aalto molempiin ajosuuntiin mahdollinen, jos nopeus, kiertoaika ja risteysväli ovat sopivat 500 m kiertoaika 80 s 45 km/h 40 s 45 km/h 0 s 40 s
Valo-ohjaamaton risteys keskellä vihreää aaltoa yli ei pääse kun pääkadulla on koko ajan liikennettä... kiertoaika 80 s 45 km/h 40 s 45 km/h 0 s 40 s 250 m
Vihreä aalto katkeaa kahdesti vastasuunnassa sen sijaan toisen suunnan liikenteellä on hyvä vihreä aalto kiertoaika 80 s 0 s 250 m 45 km/h 20 s 40 s 60 s 120 s 40 s
Vihreä aalto katkeaa kerran molempiin suuntiin ”liikennevalojen ajoitus on sovittelua” kiertoaika 80 s 250 m 0 s 20 s 80 s 45 km/h 40 s
Kiertoajan puolittaminen sivukadun vihreä jää liian lyhyeksi 250 m kiertoaika 45 km/h 0 s 45 km/h 40 s 15 s
Vihreän aallon hidastaminen ”käytännössä kukaan ei kuitenkaan aja aallon nopeudella” kiertoaika 80 s 0 s 250 m 22.5 km/h 40 s 80 s 22.5 km/h
kiertoaika 80 s 0 s 250 m 45 km/h Vihreä matto ”aallon lopusta leikataan viimeiset autot pois” 20 s
SYNCHRO -ohjelman optimoima vihreä aalto liikenteelle aiheutuu vähiten viivytyksiä ja pysähdyksiä kiertoaika 80 s 0 s 250 m 45 km/h
”Hyvä vihreä aalto vaikka väkisin” jalankulkija jää korokkeelle ja auto pääsee vain oikealle kiertoaika 80 s 0 s 45 km/h 40 s 250 m pakollinen kääntyminen oikeaan 45 km/h
Mannerheimintien vihreä aalto ruuhka-aikana Lasipalatsilta Erottajalle, piirrä vastasuunnan aalto kiertoaika 90 s 0 s 40 km/h 55 s Lasipalatsi Erottaj a