4C Liikennevalojen yhteenkytkentä - yhteenkytkentäkaavio.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
2. TODENNÄKÖISYYSLASKENTA
Advertisements

2B Opastimet - ajoneuvo-opastimet - jalankulkuopastimet - polkupyöräopastimet - ääniopastimet Kari Sane 1.
Raimo Päivärinta Luokite-esitelmä.
Maanrakennus.
Esimerkkejä Esimerkki 1. Hetkellä t1 = 8 s on auton asema s1 = 600 m ja hetkellä t2 = 28 s on s2 = 800 m. Kuinka suuri on keskinopeus? s2 -s1 s 800 m.
4A Suoja-ajat Kulmakivi, jonka varassa kaikki lepää
Opettele liikennesäännöt
Nopeudesta ja kiihtyvyydestä
Helga Skiftesvik, Sanna Pitkänen
Liikennevalojen vaihejako HARJOITUS. Vaihejako Pelisäännöt – Lainsäädännön vaatimus 1. Suoraan ajavien keskenään risteävien ajosuuntien ja suojateiden.
KARHUA AMMUTTIIN KLO ILTAPASSISSA Maanmittauslaitos Luparo 01/KASU/05.
Vuosaaren tietunneli ja sen liikenteen hallinta
Jokerivalojen toimintaperiaate
Liikennevalojen yhteenkytkentä Harjoitus
Ekologia Ilmastonmuutos Bensiinin hinta Hajaantuva yhdyskuntarakenne Lisääntyvä autoliikenne Ruuhkat ? Pitäisikö ajatella uudelleen - tehdä uudella jotain.
Ompelukuvasarja laskosverhon valmistuksesta yksittäiskappaleena.
treeni.fi harjoituspäiväkirja
4B Ajoituskaavio Väistyvää suunnittelua…. Suunnan graafinen kuvaus Ajoituskaavio Suunnan vihreä aika Kiertoaika Suunnan numero ja nimi.
6A Liikennevalojen suunnittelu
2C Ilmaisimet - ajoneuvoilmaisimet - polkupyöräopastimet - painonapit
Liikennevalot - 4. LIIKENNEVALOJEN AJOITUKSEN PERIAATTEET
KSUHDE ... vanhaa viiniä uudessa astiassa
Yksiköiden laskenta Kiinteistön yksiköt saadaan kertomalla liikennelajin ohjepainoluku käytetyllä matkalla (km) sekä mahdollisilla korjauskertoimilla.
Leena Kulmala 2007 Kuorma-autossa on eläimiä. Autoon tuodaan lisää eläimiä, niin että se on täynnä. Sinun tehtäväsi on laskea, kuinka monta eläintä autoon.
 Senioritutkimus 2010  Vastaajia yhteensä 1647  Miehiä 68 prosenttia  84 prosenttia vastaajista syntynyt 1940-luvulla  Eläkkeelle siirrytty keskimäärin.
Liikennevalojen vaihejako Liikennevalosuunnittelu luova vaihe
ATTRIBUUTTITARKASTUS
Nopeus s t v nopeus = matka: aika v = s :t
Huomiovalot Hyvin poikkeava tilanne vaatii lisähuomiota.
SUOMI UUSILLE RAITEILLE  Miten torjua lamaa vihreistä lähtökohdista Tarja Cronberg
Ateljeenäyttely Kaarina Karjalainen
Missä sinä asut. Opiskeletko sinä Aalto yliopistossa
3.45 3.40.
Nopeuden säätely ja automaattivalvonta Olli Hintikka Liikenne- ja viestintäministeriö
Vihellän aloituksen VierasKoti Vierasjoukkue aloittaa ottelun.
Automaattinen poiskytkentä
1.5. Trigonometriset yhtälöt
KOULUTUSKULTTUURIN KEHITTYMINEN Kaikki vastaajat (miehistö 6, 9 ja 12 kk, rj, kok) Keskimäärin 9000 vastaajaa/saapumiserä (vertailussa kaikki saapumiserät.
Käyttösuhdelaskenta …Liikenteellisen toimivuuden arviointi.
Valo ja ääni Valon ominaisuuksia heijastuminen värit taittuminen
Matka 1 Lipsu = 10 Hepsua 1 km = 4 Hepsua, joten 1 Lipsu on 2,5 km Mutta tarviiko matkaa muuttaa lainkaan?
HELSINKI Alue Keskusta Matkailukohteet Tuomiokirkko, Satama Julkinen liikenne Satama, Rautatieasema, Metro (Rautatientori, Kaisaniemi) Liikenneongelmat.
Ulkoilureittien vaativuusluokitus Anne Rautiainen, Suomen Latu ry
AGCO-yhtymä Valtra on osa AGCO-yhtymää, joka on maailman kolmanneksi suurin maatalouskoneiden valmistaja. AGCOn liikevaihto on 6,8 miljardia dollaria.
1 Hei, Kouluratsastuksen SM 2013 alkaa nyt viikonloppuna perjantaina ja liikennejärjestelyt näyttelevät isoa osaa kisojen onnistumisen kannalta. Kuten.
JALAN JA PYÖRÄLLÄ Opettele liikennesäännöt. Varmista aina oman turvallisuutesi vuoksi myös se, että muut tienkäyttäjät ovat huomanneet sinut.
GE1 MAAPALLO muoto, koko, asento
IKÄOHJELMAT SAK:LAISILLA TYÖPAIKOILLA SAK:N LUOTTAMUSHENKILÖPANEELI SYYSKUU 2013 N= 1114.
BePolite -polkupyörävalot Pois pyöräilijän turha punainen valo.
Tervetuloa.
Unicef-kävely Me muutamme maailmaa Kaikki eivät pääse kouluun.
Analyysi II Katsaus.
Algoritminen ajattelu
Liikennetelematiikan rakenteiden ja palveluiden tutkimus- ja kehittämisohjelma.
K UVAKÄSIKIRJOITUS Kerhomatka. PYÖRÄMATKA KOHTI KERHOA ALKAA.
Ääni ja kuuleminen Kuuloaisti toimii ihmisellä jo sikiövaiheessa.
Liikennevalojen yhteenkytkentä - johdanto ja käsitteet - yhteenkytkentäkaavio Kari Sane.
Väestö ja väestönmuutokset. Väestö äidinkielen ja iän mukaan Naisten ja miesten tasa-arvo Helsingissä2 Lähde: Tilastokeskus. Miehet.
Hyvinvointi, Terveys ja Golf
Kappale 2.
Liikennetelematiikan rakenteiden tutkimus- ja kehittämisohjelma Joukkoliikenteen älykkäät liikennevaloetuudet.
Liike Nopeus ja kiihtyvyys.
1v1 harjoitteet. 1v1 kuljettaminen ja kääntyminen Lähtee valmentajan syötöstä. Pelaajat kisailevat pallosta ja pyrkivät tekemään maalin kumpaan tahansa.
Klassiset kaksivaihevalot Classical two stage signals
Liikennevalojen suunnitteluharjoitus Aalto-yliopisto
Vihdintie välillä Kaupintie - Malminkartanontie
Ajoituskaavio Timing plan Valo-ohjauksen partituuri - mutta silti väistyvää tekniikkaa The score of signal control - however, recessive technology Kari.
Käyttösuhde – Capacity ratio …mittaa risteyksen liikenteenvälityskyvyn käytön … measure the usage of flow capacity MITÄ KÄYTTÖSUHDE TEKEE? Laskee tunnusluvun.
PAIKANMÄÄRITYS II Sijoittajan siirto
Autoilija saapuu liittymään valon ollessa punainen
Esityksen transkriptio:

4C Liikennevalojen yhteenkytkentä - yhteenkytkentäkaavio

Vihreän aallon periaate sopivalla nopeudella pysähtymättä kaikkien risteysten läpi 500 m kiertoaika 80 s 0 s 45 km/h 40 s

Vihreä aalto molempiin ajosuuntiin mahdollinen, jos nopeus, kiertoaika ja risteysväli ovat sopivat 500 m kiertoaika 80 s 45 km/h 40 s 45 km/h 0 s 40 s

Valo-ohjaamaton risteys keskellä vihreää aaltoa yli ei pääse kun pääkadulla on koko ajan liikennettä... kiertoaika 80 s 45 km/h 40 s 45 km/h 0 s 40 s 250 m

Vihreä aalto katkeaa kahdesti vastasuunnassa sen sijaan toisen suunnan liikenteellä on hyvä vihreä aalto kiertoaika 80 s 0 s 250 m 45 km/h 20 s 40 s 60 s 120 s 40 s

Vihreä aalto katkeaa kerran molempiin suuntiin ”liikennevalojen ajoitus on sovittelua” kiertoaika 80 s 250 m 0 s 20 s 80 s 45 km/h 40 s

Kiertoajan puolittaminen sivukadun vihreä jää liian lyhyeksi 250 m kiertoaika 45 km/h 0 s 45 km/h 40 s 15 s

Vihreän aallon hidastaminen ”käytännössä kukaan ei kuitenkaan aja aallon nopeudella” kiertoaika 80 s 0 s 250 m 22.5 km/h 40 s 80 s 22.5 km/h

kiertoaika 80 s 0 s 250 m 45 km/h Vihreä matto ”aallon lopusta leikataan viimeiset autot pois” 20 s

SYNCHRO -ohjelman optimoima vihreä aalto liikenteelle aiheutuu vähiten viivytyksiä ja pysähdyksiä kiertoaika 80 s 0 s 250 m 45 km/h

”Hyvä vihreä aalto vaikka väkisin” jalankulkija jää korokkeelle ja auto pääsee vain oikealle kiertoaika 80 s 0 s 45 km/h 40 s 250 m pakollinen kääntyminen oikeaan 45 km/h

Mannerheimintien vihreä aalto ruuhka-aikana Lasipalatsilta Erottajalle, piirrä vastasuunnan aalto kiertoaika 90 s 0 s 40 km/h 55 s Lasipalatsi Erottaj a