Company Confidential © 2008 Nokia V1-Filename.ppt / YYYY-MM-DD / Initials 1 What is social media Lietsala & Sirkkunen.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
ENA 11 Essay Feedback. Spelling change chance choice countries ideologies whatever cannot thought through taught though/ although choice let’s chasing.
Advertisements

Sosiaalinen media muuttaa järjestötoimintaa Vapaaehtoistoiminnan laatu ja tukirakenne -seminaari Perttu Iso-Markku maailma.net.
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Johdantoa sosiaaliseen mediaan Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Nuorten Tietokoneenkäyttö.
Sosiaalinen media oppimisympäristönä Antero Aunesluoma työkalut, ympäristöt ja yhteisöt.
Kiravo-projekti 2011 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
1 Sektorin nimi. 2 Reading times of magazines NRS Finland 2012.
Sähköinen viestintä projektitoiminnassa Georges Segura / Hanna Toijala Sähköisen viestinnän muotoja ja web 2.0 työkaluja.
Sosiaalinen media.
Kokemuksia ja kehitysideoita. PLE:N taustaa • Opiskelijat oman ympäristönsä suunnittelijoita ja ylläpitäjiä • Itseohjautuva oppiminen • Yhteisöllinen.
Wikitellen Edupoli-Factian somekoulutus Tuija Marstio.
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Sari-Katja Niiles, Eeva Hiltunen ja Henna Kalima
Johdannoksi sosiaaliseen mediaan Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
 Sosiaalinen media rakentuu sisällöstä, yhteisöstä ja Web teknologioista. Sosiaalinen media tarkoittaa sovelluksia, jotka perustuvat joko kokonaan.
TWITTER KIRJASTOPALVELUNA Krista Auvinen Lähteet:
Tiedonhallintaa uudessa verkkomaailmassa yrittäjille Krista Auvinen Kiravo-projekti 2011.
Internet  Lingua Franca, kaikkien ymmärtämä yhteinen kieli: TCP/IP tai UDP/IP. ”Kaikki maaiman tietokoneet, liittykää yhteen”.  Suomeen 1990-luvun alussa.
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
| | Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Aija Hietanen.
Johdantoa sosiaaliseen mediaan Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
1 Sektorin nimi. 2 Reading times of magazines NRS Finland 2011.
Blogit, wikit ja LeMill oppimisen tukena -lisämateriaali Blogien ja Wikien käyttöönotosta Kun maailma ei riitä –seminaari, Huittinen Joanna Muukkonen.
Orientaatio: Miksi näytän tämän videoklipin?
Ari Hietala.  "prosessi, jossa yksilöt ja ryhmät rakentavat yhteisiä merkityksiä sisältöjen, yhteisöjen ja verkkoteknologioiden avulla.”  tarvitsee.
Tiedonhallintaa uudessa verkkomaailmassa yrittäjille Kiravo-projekti 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet.
Sosiaalinen media opetuksessa Katrina Vartiainen Turun normaalikoulu.
Open Road    Relatiivipronominit Julie Silk, Riitta Silk.
Muotoiluosaamisen kehittäminen suunnittelun näkökulmasta Ohjelma Aamupäivä Kuluttajakäyttäytyminen muuttuu: trendit Kuinka muotoilija voi tuottaa.
Sosiaalisen median mahdollisuuksia Seija Rannikko.
Tietoverkot ja sosiaalinen media Nappulavallankumous Tampereen yliopiston kasvatustieteiden tiedekunnan täydennyskoulutusta opettajille , Päivi.
Sosiaalisen median suihku Mistä on kyse?. Miten ja missä viestit?
Maija Laatikainen Anni Lantto Jannika Sammalkangas
Savonia-ammattikorkeakoulu, Terveysala, Kuopio
Sosiaalinen media. Sisällysluettelo 3. Kuvat – Picasa 4. Sosiaaliset verkostot – Facebook 5. Videot –Youtube 6. Blogit ja wiki- Wikispaces 7. Oppimisympäristöt.
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Kyllä kansa tietää..... Sosiaalinen media tietolähteenä Marjukka Nyberg /28/2015COMPANY CONFIDENTIAL | Copyright © M-Brain
Kiravo-projekti 2011 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Post-Piloting Interview (Post-Piloting-Haastattelu) Last updated: , Bastian Fähnrich Haastattelussa perehdytään INMO-kurssin keskeisiin asioihin.
1ePassi / wiki-työpaja Hanna Toijala 09. Wiki-ideologiaa yhteisöllisyys avoimuus vuorovaikutteisuus yhteiskäyttö 2ePassi / wiki-työpaja Hanna Toijala.
AKL:n 40. Autokauppiaspäivät AKL/Pentti Rantala 1 AKL:n 40. Autokauppiaspäivät Hilton Helsinki Kalastajatorppa Tiedotustilaisuus Autokauppa.
Anne Rongas 2008 Sosiaalinen media oppimisen tukena?
E ”The future is already here— It is just unevenly distributed.” William Gibson.
Sosiaalinen media kevyesti sulautettuna Hy / Antero Aunesluoma
Internet-markkinointi on muotoista Muotoja ja kanavia.
Sosiaalinen media ja rotarytoiminta
Sosiaalisen median mahdollisuudet yhdistystoiminnassa, 2 op
Lauseen sanajärjestys
Substantiivit Substantiivit ovat jonkin ihmisen, eläimen, asian tai esineen nimityksiä. - a pupil - a horse - an orange - a chair - time - history.
ENA TODAY’S SPECIAL. otsikko oltava täysin oikein; numero pitää olla; ei alleviivausta! oma nimi oikeaan yläkulmaan; marginaaliin ei mitään.
International pages?. Comments yhteystiedot / contact –information ei resursseja kaiken kääntämiseen – linkit vastuuhenkilöille / no enough resources.
Red Cross International Youth Camp in Evo, Finland ! TEEMOINA: Punaisen Ristin kansainvälisten periaatteiden 50. juhlavuosi Suomen luonto Kulttuurit.
Today’s Special Päivän pannu ENA otsikon numero on oltava; jos kirjoitat myös otsikon, sitä ei saa muuttaa älä koskaan kirjoita marginaaliin.
Fiksu Opiskelija. Opetusaineisto jätteen synnyn ehkäisystä HSY Jätehuolto. Thoughts about Good Life Collected by Tuovi Kurttio, Pääkaupunkiseudun.
Sosiaalinen media: kun 500 miljoonaa ihmistä hajosi FaceBookiin.
Prosessiongelmien analysointi- ja ratkaisupohjia Qualitas Fennica Oy Työkaluja | Qualitas Fennica Oy.
SOSIAALINEN MEDIA MARKKINOINTIKANAVANA KASPER HAKUNTI.
Finský intensivní Titta Hänninen.  1. What is the capital of Finland? ◦ Mikä on Suomen pääkaupunki? ◦ Helsinki on Suomen pääkaupunki.  2.
TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi2.
Kirjaston seikkailut sosiaalisen median maailmassa Teemu Makkonen / Kirjasto
Sosiaalinen media työelämän viestintäkanavana
Relatiivipronominit Relative pronouns.
Kysymysten muodostaminen
Onko Facebook monopoli?
Kv-toiminta opsin palveluksessa – ohjausta ja vertaisohjausta kaikille kv-rahaa hakeneille Koulutus- ja verkostoitumispäivä kansainvälisyyden valtionavustuksen.
YLIOPISTOTENTTI / UNIVERSITY EXAM
Lue tekstikirjan sivut tarkkaan
Sosiaalinen media -tulevaisuuden lupaus?
MAR1LK Anna Hankimaa 5/10/2019.
Esityksen transkriptio:

Company Confidential © 2008 Nokia V1-Filename.ppt / YYYY-MM-DD / Initials 1 What is social media Lietsala & Sirkkunen

Company Confidential © 2008 Nokia V1-Filename.ppt / YYYY-MM-DD / Initials 2 background for social media web 2.0 Convergence culture

Company Confidential © 2008 Nokia V1-Filename.ppt / YYYY-MM-DD / Initials 3 Sosial media matrix in tech comm Tanja’s matrix

Company Confidential © 2008 Nokia V1-Filename.ppt / YYYY-MM-DD / Initials 4 How social media changes tech comm Tanja’s figure

Company Confidential © 2008 Nokia V1-Filename.ppt / YYYY-MM-DD / Initials 5 Esimerkkejä sosiaalisesta mediasta Kommunikaatio Blogit: WordPress, Blogger, Vuodatus Mikroblogit: Twitter, Pownce Verkostoituminen: Facebook, LinkedIn, MySpace Yhteistyö Wikit: Wikipedia Yhteisölliset kirjanmerkit: del.icio.us, StumbleUpon Uutistenjakopalvelut: Digg, Mixx, Reddit

Company Confidential © 2008 Nokia V1-Filename.ppt / YYYY-MM-DD / Initials 6 Esimerkkejä sosiaalisesta mediasta Multimedia Kuvien jakaminen: Flickr, Zooomr, Share on OVI Videoiden jakaminen: YouTube, Vimeo, Share on OVI Viihde (ja kauppa!) Virtuaalimaailmat: SecondLife Verkkopelit: World of Warcraft Pelien jakaminen: Miniclip.com Matkailu: TopTable, TripAdvisor

Company Confidential © 2008 Nokia V1-Filename.ppt / YYYY-MM-DD / Initials 7 Kaksi tukityyppiä Yrityslähtöinen tuki Tähän yritys voi vaikuttaa Taustaviesti: Mitä yritys haluaa tuotteesta tai palvelusta kertoa tai paljastaa Asiakaslähtöinen tuki Tämä elää omaa elämäänsä Totuus on tuolla ulkona?

Company Confidential © 2008 Nokia V1-Filename.ppt / YYYY-MM-DD / Initials 8 Mitä voitaisiin kokeilla? Blogit Videoblogit Wikit Keskustelupalstat Podcastit Verkostot …

Company Confidential © 2008 Nokia V1-Filename.ppt / YYYY-MM-DD / Initials 9 Blogit Mitä laittaa blogiin? Microsoft: ratkaisuja ongelmatilanteisiin, korjauksia löytyneisiin virheisiin, mainoksia vähälle käytölle jääneistä toiminnallisuuksista, päivitysten release noteja, vastauksia call centereiden useimmin kysyttyihin kysymyksiin

Company Confidential © 2008 Nokia V1-Filename.ppt / YYYY-MM-DD / Initials 10 howtowiki

Company Confidential © 2008 Nokia V1-Filename.ppt / YYYY-MM-DD / Initials 11 Keskustelupalstat

Company Confidential © 2008 Nokia V1-Filename.ppt / YYYY-MM-DD / Initials 12 Miten lähteä liikkeelle? Oltava verkosto: tuskin sitä sää luotua pelkän TCn ympärille ;-) Mahdollista käyttäjien kokoontuminen ”tuotteen ympärille” internetissä Vaali verkostoja Ymmärrä sosiaalisuuden voima

Company Confidential © 2008 Nokia V1-Filename.ppt / YYYY-MM-DD / Initials 13 Huonot puolet Kerran sanottua ei saa takaisin Amerikkalainen katsantokanta: ”If an outsider posts bad information or instructions that I follow, who’s at fault and who do I sue?” (Perlin 2007) Hallinnan menettäminen

Company Confidential © 2008 Nokia V1-Filename.ppt / YYYY-MM-DD / Initials 14 Panostus vähemmistöön? Ketkä kirjoittavat Wikipediaan? ”over 50% of all the edits are done by just.7% of the users (524 people). And in fact the most active 2%, which is 1400 people, have done 73.4% of all the edits." The remaining 25% of edits, he said, were from ‘people who [are] contributing... a minor change of a fact or a minor spelling fix... or something like that.’ ” ( Ketkä käyttävät web 2.0 -palveluita? Opiskelijat, alle 26-vuotiaat, miehet (Laitinen-Rissanen, 2007)

Company Confidential © 2008 Nokia V1-Filename.ppt / YYYY-MM-DD / Initials 15 Ei yksinkertaisesti toimi kaikille Tanjan väikkäristä: hahmotelma yritys + tuote + käyttäjät + konteksti Toimii parhaiten intohimoa herättävillä alueilla Vaatii internet-yhteyden ja tietokoneen

Company Confidential © 2008 Nokia V1-Filename.ppt / YYYY-MM-DD / Initials 16 The easy step