ORIENTOIVA KURSSI Johdanto. TEHTÄVÄÄN KÄYTETTÄVÄ AIKA  Sisältöön ja tehtävään perehtyminen oppitunnilla 75 min  Kirjoitustyö kotona 60 min  Ryhmätyö.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
PUHEEN VUORO Vanhempainilta
Advertisements

OP1 –kurssi ykkösille •I koulupäivä  lukio-opiskeluun orientoituminen (osa I) 2h ryhmänohjaaja  kurssivalinnat ja kurssivalintaohjelma 1h opinto-ohjaaja.
Tohtoriopinnot CMT:ssä Pekka Isotalus Kaikki kuuluvat •Tampereen yliopiston tutkijakoulu •Viestinnän, median ja teatterin tohtoriohjelma •Oppiaineet:
Kalakantojen arviointi (KALAT22)
•Kausi on K-Vantaa Idän juhlakausi ja sen kunniaksi julistetaan jääkiekkoaiheinen piirustus- ja valokuvakilpailu. •Kilpailussa on kaksi sarjaa:
Esimiestaidot Jaksosuunnitelma. Kurssin sisältö • Kolmen päivän tehokurssi esimiesasemaan pyrkiville, voidaan myös käydä täydennyskoulutuksena • Aiheita.
Työpaja Maanantaiaamuna kotona  Lukujärjestyksen tarkistus  Missä opiskelen?  Mitä opiskelen?  Mitä materiaalia tarvitsen?  Kun valitsen.
AJANKÄYTÖN SUUNNITTELU
Nuorten peliohjelmointi 2011
Sulautettu laite T720906, 6 op TTE9snL
TTL Sosiaalisessa mediassa
Minä oppijana 1 ov..
VANAJAVEDEN OPISTON SÄÄNNÖT
9.Lk Biologian laborointikurssi
Salli osallisuus! Pohjois-Karjalan Sosiaaliturvayhdistys ry 75 -vuotta Juhlaseminaari Projektipäällikkö Anne Pyykkönen oSallisuushanke Salli.
Opetussuunnitelma, koulun kehittäminen ja arviointi 5op
Luostarivuoren koulu Esittelytilaisuus
Sosiaalinen media opetuksessa Katrina Vartiainen Turun normaalikoulu.
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
KOULUTUSPSYKOLOGIA S 2 ov (3 p) Oulun yliopisto Kasvatuspsykologian syventävät opinnot –
O PPILAITOKSEN ARVIOINTI 2014 Opiskelijakyselyn tulokset.
KOSKI TAMMER STRATEGIA PARHAAT MENEE KATOSTA LÄPI HEINÄKUU 2014.
AMMATILLISEN OPETTAJANKOULUTUKSEN LÄHTÖKOHTIA
Yhteistoiminnallinen oppiminen Tavoitteena saada yleiskuva menetelmästä oman opetuksen suunnitteluun.
Tampereen aikuislukion etälukio Jaana Leppä vt. rehtori Tampereen aikuislukio Tampereen aikuislukio.
Opiskelijan tukeminen yhteistyössä Itsesäätelyn kehittymisestä
ET ja filosofia – ainedidaktiikan perusteet: opetuksen suunnittelun harjoitustehtävä Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Tietotekniikka ammattikorkeakoulussa. JAMK:n tarjoamat alat  Automaatiotekniikka - automaatiojärjestelmät, robotit, anturit  Tietotekniikka - tietoverkot,
Tietotekniikan opiskelijan työnhaku
Mistä voit anoa hyväksilukuja? muissa oppilaitoksissa suoritettuja kursseja aktiivinen koulun ulkopuolinen toiminta: esim. järjestö-, kulttuuri-, ohjattu.
Uudentyyppinen opiskelijaa tavoitteellisesti ohjaava opinto- ohjelma (O 4 ) Juha Paavola, Juha Hartikainen, Insinööritieteiden korkeakoulu, Rakennustekniikan.
Tietotekniikka musiikin opetuksessa Sisältö ▪Musavisa ▪Höpölöpö 1: – Johdanto – Tietotekniset apuvälineet ▪Leikitään muusikkoja ▪Höpölöpö 2:
 Ilmoittautuminen uusintakuulusteluun wilmassa ”Tentit”-osiossa  Uusintapäivät: ja klo alkaen. Uusintakokeesi sijoitetaan.
Tietokantaohjelmointi Kevät Tietokantaohjelmointi 3 op  Tavoite  Opiskelija osaa ohjelmoida tietokantoja käyttäviä käyttöliittymäsovelluksia.
KANDIRYHMÄ KEMIAN LAITOKSELLA Johanna Kärkkäinen Mentori: Leena Kaila Opintori
Tietotekniikka musiikin opetuksessa
Tietotekniikka. Tietotekniikka yläkoulussa voidaan suorittaa 1-6 kurssia Kurssit 1 ja 2 suoritetaan 7. luokalla Kurssit 3 ja 4 suoritetaan 8. luokalla.
Study Group – opiskelun ja oppimisen tueksi Luonnonvara-alan yksikkö Tiina Laajala Oamk / Ammatillinen opettajakorkeakoulu.
TEHOA OPISKELUUN.  Tee läksysi ja lue oppikirjaa ja muistiinpanoja kurssin aikana.  Tee tehtävät ennen seuraavaa tuntia pystyäksesi seuraamaan kurssia.
Ryhmätyö: ratkaisumyynti ja hankinta HP:n ePrint
Opiskelutekniikan palaute Analyysin tekeminen systemaattisuus: –tehtävänannon tarkka lukeminen –kurssipäiväkirjan asioiden kertaaminen –oppimispäiväkirjan.
RAPORTTIEN JA WWW-SIVUJEN OHJEET Projektityökurssi KLTITE05OH/SU.
Ti Sisältötuotanto Abdoulmajid Hakki DI Sisältötuotanto.
LUKIOESITTELY VANHEMMILLE VIHERLAAKSON LUKIO
Tiedonhaku Käänteinen Inkvisitio 11. (toiminta) 11 ● Itsearviointi ● Opiskelija pohtii mitä uusia asioita on oppinut kurssin aikana? ● Opiskelija pohtii.
 Yleistavoite (valtakunnallinen): musiikin käyttö ja vaikutusmahdollisuudet eri taidemuodoissa ja mediassa  Kurssi rakentuu Lontooseen suuntautuvan opintomatkan.
Suomen historia ja muu historia erotettu toisistaan erillisiksi kursseiksi kursseissa teemat 4 pakollista ja 2 valinnaista yo-kirjoituksiin tähtäävää.
PELIOHJELMOINTI SEINÄJOEN KANSALAISOPISTO Jussi Rasku Aki Sirviö.
KAIKUJA KAIVOKSELTA KOULUTUKSEEN TULEVAISUUDEN OSAAJAT MITÄ OPISKELIJALTA VAADITAAN.
Opintopsykologipalvelut Aalto- yliopistossa Orientaatiopäivät Opintopsykologi Minna Nevala.
Uskonnon opetus lukiossa Vuoden 2003 uskonnonvapauslain mukaan.
JOHDANTO SOSIAALI- JA TERVEYDENHUOLLON JOHTAMISEEN Healthcare Operations Management & Value-Based Health Care Terveydenhuollon tuotantotalous
Kurssin suunnittelu Timo Laukkanen, Ville Lilja, Otto Mustonen, Timo Räsänen, Kari Saari ja Kaisa Västilä A!Peda Intro (26)
Sosiaalinen media työelämän viestintäkanavana
Henkisen tuen peruskurssi
HI04- Eurooppalaisen maailmankuvan kehittyminen
Ensihuollon kurssin harjoitus
Opintopsykologipalvelut Aalto-yliopistossa
CHEM-A1100 Teollisuuden toimintaympäristö ja prosessit I Harjoitustyö
6.1 SELKÄRANGATTOMIEN ELINTAVAT JA MUODONVAIHDOS
Opintopsykologipalvelut Aalto-yliopistossa
Energialähteet.
ELOKUVA JA HISTORIA BHYE.
Sosiaaliset mediat alakoulussa
ALAJÄRVEN LUKIO ENSIMMÄINEN VUOSIKURSSI
Harjoituskurssiesityksen otsikko
Leena Penttinen/2017 – Päivi Rosenius 2018
KAUHAJOEN YHTEISKOULU 7.lk - VALINNAISAINEILTA
Tukea työhön paluuseen tai työssä jaksamiseen
Esityksen transkriptio:

ORIENTOIVA KURSSI Johdanto

TEHTÄVÄÄN KÄYTETTÄVÄ AIKA  Sisältöön ja tehtävään perehtyminen oppitunnilla 75 min  Kirjoitustyö kotona 60 min  Ryhmätyö 30 min  Videointi 30 min  Aikaraja voi olla hyödyllinen, noudata sitä

VIDEOTERVEISET UUDELLE YKKÖSELLE  Ryhmätyö  Jokainen palauttaa muistiinpanot  Jokainen osallistuu videon tekemiseen  Ryhmän jäsenille jaetaan tehtävät  Tehtäviä voi vaihtaa, mutta tehtävästä ei voi luopua

SISÄLTÖ  1) Tietotekniikan käyttö ylipäätään?  2) Tietotekniikan käyttö opiskelussa?  3) Bloomin taksonomia?

SISÄLTÖ  4) Opiskelutavat? Opiskelutaidot?  5) Peruskoululainen vs lukiolainen?  6) Ylioppilasstutkinnon muuttuminen?  7) Opiskelutaitojen kehittäminen?

RYHMÄN JÄSENTEN TEHTÄVÄT  Käsikirjoittaja  Tuottaja  Kuvaaja  Editoija  Näyttelijä