Koululaisten iltapäivätoiminta TEHDÄÄN HYVÄ PÄIVÄ YHDESSÄ

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Lasten vuorovaikutustaitojen tukeminen käytännössä
Advertisements

HALSUAN VASU -avain kasvuun
Pääkaupunkiseudun 8. luokkien palvelukyky Espoo, Tapiolan koulu Joulukuu 2013.
ESIOPETUS lapsen ilo ja oikeus Varhaiskasvatuspäällikkö Pauliina Virta
Aamu- ja iltapäivätoiminnan toiminnansuunnittelu Suolahti
TEHDÄÄN HYVÄ PÄIVÄ YHDESSÄ
Esiopetuksen huoltajat 2014 Generated on :41.
TEHDÄÄN HYVÄ PÄIVÄ YHDESSÄ
Lasten ja nuorten hyvinvointikumppanuus UNELMA AKTIIVISESTA ILTAPÄIVÄSTÄ Yhteiskunnassa vallitsee arjen rytmihäiriö. Lapset ja nuoret viettävät iltapäivät.
Jyväskylä Keski-Suomen aamu- ja iltapäivätoiminnan ja koulun kerhotoiminnan kehittämisverkoston kokoontuminen.
Jokaisella lapsella on mahdollisuus…
Innostaa, uudistaa ja yhdistää. Annetaan jokaisella lapselle mahdollisuus…
Aamu- ja iltapäivätoiminnan toiminnansuunnittelu Kuopio
Junioritoiminta Savonlinnan pursiseura. Vuosittain järjestetään •L•Leiri - kesän alussa - helpoin aika aloittaa harrastus •V•Viikkoharjoitukset –k–kerran.
Kirkkovaltuusto § 29, liite nro 9 Strategia 2015
Työnohjauksella laatua lapsen päivään
Mannerheimin Lastensuojeluliitto Lapsi- ja perhetoiminta
Seurakunnan rooli maaseudun kehitystyössä Voimistuvat kylät-seminaari Seinäjoki Markku Ylinen Johtava kappalainen P eräseinäjoen kappeliseurakunta.
Hyvä lapsuus kaikille! Maria Kaisa Aula
Varhaiskasvatus monikulttuuriseksi
Keravan seurakunta - matkakumppanisi
Perhetyö.
KANSALAISTAPAHTUMAVIIKKO TAMPEREELLA PÄÄN AVAUKSIA LAPSEN OIKEUKSIIN.
Huoltajat oppilaan ohjauksen tukena Toplake-hanke Opetusministeriön rahoittama Tavoitteena mm.: Koti ja koulu yhteistyössä kaupungin ja koulun.
usala.swf LASTENTARHANOPETTAJA usala.swf.
Elämänkulku- lapsi ja nuori keskiössä
Hakeminen Päivähoidon laatukriteerit
YK:n lapsen oikeuksien sopimus (LOS)
Laadullisen tutkimuksen tutkimussuunnitelma
ITÄINEN ALUE Oppilashuoltohankkeen esittely. Itäinen alue (Ahtialan kaupunginosa n asukasta)  Alueella on neljä päiväkotia; Ahtialan, Herrasmannin,
Nuorten ryhmätoiminta sosiaalityön työmuotona osana pajatyötä
Kasvatus- ja opetuspalvelukeskus Vs. arviointisuunnittelija Mia Lumio
Varhaiskasvatuspalveluiden kehittämissuunnitelma Varhaiskasvatuspalveluiden visio Varhaiskasvatuksesta hyvä alku lapsen kasvulle, kehitykselle.
Tampere Seurakunnan aamu- ja iltapäivätoiminta lapsen ja perheen tukijana verkostojen viidakossa Miten turvaamme yhdessä jokaiselle pienelle.
Ammatillinen opettaja ja kasvatus
ESIOPPILAASTA KOULULAISEKSI
Tiedotustilaisuus koulutulokkaiden vanhemmille ti
Hengellinen ja ammatillinen Ismo Valkoniemi
Pään avauksia lapsen oikeuksiin Lapsen oikeudet 20v.
VARHAISKASVATUKSEN LIIKUNTASUOSITUKSET
LASTEN OSALLISUUS MUKSUTEEKIN PÄIVÄKODISSA PYHÄJÄRVELLÄ
Lapsen oikeudet kuvakäsikirjoitus
Perusopetuksen arvoperusta ja arvokeskustelut
Sosiaalinen kehitys lapsuudessa
Viinijärven koulun vanhempainilta 23.4.
Moision päivähoitoyksikkö Kiusaamisen ehkäisy suunnitelma.
MITÄ LAAJA-ALAINEN OSAAMINEN JA OPPIMISKOKONAISUUDET TARKOITTAVAT ESIOPETUKSEN ARJESSA? Huom! Esityksestä on poistettu valokuvat.
Paijalan iltapäiväkerho. Toiminta-ajatus Tuusulassa koululaisten iltapäivätoiminta on lasten ja vapaa-ajan toimintaa tutussa paikassa, jossa aikuisen.
ESIOPS 2016 Lasten ja huoltajien osallistaminen
Jonot mataliksi Liikettä pienissä tiloissa
Johtaja Jorma Kauppinen Opetushallitus EDUCA-messut
Elämän alku Luku 12  Ydinsisältö.
PARIKKALAN ESIOPETUSSUUNNITELMA
TIETOISKU ESIOPETUKSEN OPS-PROSESSISTA
Vasuterveiset Mänttä-Vilppulasta - Merja Leppämäki & Sanna Nieminen –
Huoltajien, henkilöstön ja yhteistyökumppanien ajatuksia yhteistyöstä varhaiskasvatuksessa Luottamus huoltajien ja henkilöstön välisessä yhteistyössä on.
Yhteisöllinen oppilashuoltotyö Pyörön koulussa lv
KAKSI IKKUNAA - USKONTO VARHAISKASVATUKSESSA
KOTOUTTAMISPERHELUOKKA
Följyssä-toiminnan prosessin kuvaaminen
Liikuntasosialisoituminen ja liikuntasuhde
RYHMÄNOHJAAJANA TOIMIMINEN
Hyvä vanhemmuus (/Pia Salo 2014)
Loikkeliini päiväkodin toimintasuunnitelma 2017
Sosiaalinen kehitys Tarja Rauste
SPPL Arvotyöpaja Kuopio
Miten LAPE kohtaa lapset, nuoret ja perheet maaseudulla?
Tervetuloa rippikouluun!
Oulujoen seurakunnan varhaiskasvatus
Sepon koulu Info Olettekaikki lämpimästi tervetulleita tänne Konalan ala-asteelle. Olen koulun v.s.rehtori Saija Holopainen ja tässä tilaisuudessa.
Esityksen transkriptio:

Koululaisten iltapäivätoiminta TEHDÄÄN HYVÄ PÄIVÄ YHDESSÄ

Iltapäivätoiminnan arvopohja Seurakuntayhtymän toiminnan perustana on kristillinen ihmiskäsitys ja arvopohja Jokaisen lapsen kunnioittaminen Tasa-arvoinen kohtelu Lapsilähtöisyys Turvallinen ilmapiiri Lapsuuden ilon kokemukset Lapsuus on tärkeä elämänvaihe, jota iltapäivätoiminnassa arvostetaan. Lapsuus on tärkeä elämänvaihe, jota iltapäivätoiminnassa arvostetaan. Toimintaa tarjoamalla me olemme kasvattamassa, opettamassa ja huolehtimassa nuorimmista seurakuntalaisista.

Hauskaa ja virkistävää toimintaa Leikki, liikunta, musiikki, kuvataide, kädentaidot, ympäristökasvatus, kirjallisuus, ilmaisu ja päivittäinen ulkoilu Lepohetket, mahdollisuus rentoutumiseen ja oleiluun, läksyjen tekoon tai omaehtoiseen toimintaan

Hiljaisuutta ja hartautta Lapselle on tärkeää rauhoittua ja levätä Hiljentymisen hetket ja hartaudet ovat lapselle mahdollisuuksia pysähtyä, kokea pyhyyttä ja viettää juhlahetkiä arjen keskellä Seuraamme kirkkovuotta ja kristillistä tapakulttuuria 2009-2010 painopisteenä, YK:n lapsen oikeudet - ”lapsen oikeus pyhään” Pienet koululaiset ovat vielä lapsia, joille koulupäivä on välillä vaativa suoritus. Tapahtumarikkaan päivän keskellä tarjoamme lapselle rauhoittumisen ja levon hetkiä. Kirkon toiminnassa hiljentymisen hetket

Turvapaikka Mahdollisuus lapsen kysymyksille Ilon ja surun ilmaisemiselle Toisista ihmisistä välittämiselle Vuorovaikutustaitojen kehittymiselle Iltapäivätoiminnassa halutaan turvata lapselle lapsuus ja luoda kasvurauha 2009-2010 ”Osallisuus”

Yhteys Kirkon kasvatustyön perustana on perhelähtöinen työote ja kasvatuskumppanuus Yhteistyö perheiden kanssa Yhteys kouluihin ja opettajiin Yhteistyö kunnan kanssa Yhteys toisiin palveluntuottajiin Yhteistyöryhmät jne

Laatu ja kehittämistyö Jatkuva toiminnan kehittäminen - arvolähtökohtien tiedostaminen - toimintatavat ja puitetekijät - toiminnan tavoitteet Palaute lapsilta ja huoltajilta Lapsiryhmien koko / ohjaajamäärä Toimintapaikan turvallisuuskysymykset Toiminnassa panostetaan työntekijöiden ammattitaitoon ja jatkuvaan toiminnan kehittämiseen. Lapsi- ja perhetyönperustutkinto 120 ov. Kehittämistyö vastaa muutoksiin ja antaa iloa ja tyytyväisyyttä sekä lastenohjaajille että toimintaan osallistuville lapsille. Toimintaa kehitetään lasten ja heidän huoltajiensa palautteen perusteella sekä arvioimalla toiminnan sisältöjä. Kehittämistyö on liittynyt arvolähtökohtien tiedostamiseen , toiminnan tavoitteisiin, toimintatapoihin ja puitetekijöihin. Esim. lapsiryhmien koko alan koulutuksen saaneiden työntekijöiden määrä ja turvallisuuskysymykset

Iltapäivätoiminta Iltapäivätoiminta alkoi 70-luvulla, 1986 laajeni 5-päiväiseksi 2004 mukaan valtionavun piiriin Ohjaajia 2009-2010 28 + työssäoppimisjaksoilla olevat lapsi- ja perhetyön tutkinnon suorittajat Omaa rahaa n. 240 000 €

Toimintapaikat seurakunnittain Joutjärvi, esimies Suvi Hytti ja 7 lastenohjaajaa Tonttilan kerhohuone Ahtialan seurakuntakeskus Kunnaksen seurakuntakoti

Toimintapaikat seurakunnittain Salpausselkä, esimies Pirjo Kuikka ja 7 lastenohjaajaa Salpausselän kirkko Jalkarannan seurakuntakoti Kasakkamäen koulu

Toimintapaikat seurakunnittain Keski-Lahti, esimies Kirsi Ristkari ja 6 lastenohjaajaa Mukkulan kirkko Metsäpellon seurakuntakoti

Toimintapaikat seurakunnittain Laune, esimies Lilja Sténholm ja 9 lastenohjaajaa Renkomäen seurakuntakoti Launeen koulu Anttilanmäen koulu