Finna tiedonhankinnassa : case LAMK

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Uutta Suvi-työryhmältä Tarja Ahopelto Suvi-työryhmän pj Proflangin kevätpäivät Rovaniemellä 23. –
Advertisements

Lainsäädäntöasioiden päällikkö, varatuomari
- kun etsit työtä – Kuntarekry.fi
TERVETULOA 10 vuotta Kaupintiellä
EDUNVALVONTA Lasse Fager, OTK Johtava yleinen edunvalvoja
Tuki-info 2014 Tuki-info Vihti Lohja
Na-tec, New Advance Technology
Hyödynarviointi vesistöjen kunnostushankkeissa Lectio praecursoria
Hyvälaatuinen talousvesi ja tehokkaasti puhdistetut jätevedet ovat hyvinvointimme perusta. Yli 90 % suomalaisista on vesihuoltolaitosten vesijohtoverkostojen.
Perinataalitilasto − synnyttäjät, synnytykset ja vastasyntyneet
MASTO-Finna ja tiedonhankinnan ohjaus
Uudenmaan Yrittäjät Yritysten ilta – Kerava Menesty sähköisessä liiketoiminnassa! Kerava Vpj. Ritva Lill-Smeds ja Tj. Petri Graeffe.
Pk-yritysten Suhdannenäkemys Marraskuu 2009 Suomen Yrittäjät.
Tietokannan hallintajärjestelmät. 6/29/20142 Tekijäryhmä •Timo Hakala •Joonas Jokinen •Jussi Koskela •Santeri Lehtonen.
Lähde: Tilastokeskus, Yritysrekisteri Yritysten määrä 2005 Yhteensä yritystä vuonna 2005.
SUOMEN PANKKI | FINLANDS BANK | BANK OF FINLAND Euro & talous 2/2013: Rahoitusjärjestelmän vakaus Johtokunnan varapuheenjohtaja Pentti Hakkarainen
Koulutuspäällikköpalaveri / Palvelualat Tuija Hilden heidi Kaartokallio.
Osaava Verso III Ammatillisten opettajien osaamisen ennakointi ja osaamisen kehittäminen verkostoissa, sosiaalisen median toimintafoorumeissa sekä koulutusorganisaation.
Tavoitteena monipuolinen kielitaito
Erityisesti somessa Irmeli Lignell HAMK/AOKK.
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
eSavonia ”Verkko-opetuksen hyvät käytänteet
Oulun seudun ammattiopisto
Metsänhoidon suositukset Eri-ikäisrakenteisen metsän kasvatus Jyväskylä Kari Vääränen Suomen metsäkeskus Keski-Suomi.
Suomen kieli ja viestintä YAMK-koulutuksessa Vastuuopettajien AC-kokous / Tarja Ahopelto Suvi-työryhmän ja Osku-hankkeen tuotoksia.
“Co-Creation by Finnish-Dutch Co- operation”- Inspiring and International Integration! Pia Lindgren, Turun AMK Mikkeli
Pendelöinti* kaupunkiseuduilla (HE 155/2006) *työssäkäynti, joka tapahtuu vakinaisen asuinkunnan ulkopuolella.
TYÖPAIKALLA OPPIMINEN YRITYKSISSÄ Yrityksessä on ollut viimeisen vuoden aikana työpaikalla oppija tai oppijoita Lähde: PK-yritysbarometri,
Erilaiset opiskelijat samassa opetusryhmässä Nitoja –projekti Omnia 11
Oppimisen ohjaus ja arviointi verkkokurssilla
Metropolian kirjasto- ja tietopalvelut
Peruskoulut Lähde: Tilastokeskus 10/2010 js.
Elinkeinopolitiikan mittaristo, kevät 2006 Vastausten lukumäärät Koko maan vastausten määrä: 1808 kpl Kyselyyn vastanneiden paikallisyhdistysten.
Primo Central Index –työpaja
LibGuides-kokemuksia Case SeAMK E-aineistopäivä AMKIT-konsortio Tuula Ala-Hakuni Suunnittelija.
Jorma Ronkainen / IT-laitos
Pitkää työuraa! Ikääntyminen ja työelämän laatu Euroopan unionissa
Viittomien käyttö eri tulkkaustilanteissa asiakkaan näkökulmasta
Synnyttäjät ja synnytystoimenpiteet sairaaloittain 2010−2011
Tieto-osasto / PATI1 Suun terveydenhuollon hoitoonpääsy Kysely terveyskeskusten ylihammaslääkäreille lokakuu 2013.
OECD:n terveydenhuollon laatuindikaattorit Suomessa 2011–2012 Päivi Hämäläinen, Jouni Rasilainen & Mika Gissler
Ikääntyminen ja oppiminen
Ikääntymisen vaikutus työkykyyn
SAK:N LUOTTAMUSHENKILÖPANEELI 7/2012 MAAHANMUUTTAJAT SAK:LAISILLA TYÖPAIKOILLA N=1153.
Ylempi amk-tutkinto oman työn kehittämisen ponnahduslautana Eija Mustonen TAMK
Ikääntyvä työntekijä työelämässä
Hoitoonpääsy erikoissairaanhoidossa Tilanne Pirjo Häkkinen Lähde: THL, Hoitoonpääsy erikoissairaanhoidossa -tilasto ( tiedonkeruu)
Sairaaloiden tuottavuus 2012 Pirjo Häkkinen Sairaaloiden tuottavuus 2012 – Tilastoraportti 2/2014.
Opinnäytetyö Rautalankamalli
TIETOVERSTAS KPAMKin tapaan Hanna-Riina Aho Satu Salmela.
KOMPETENSSIANALYYSI KPAMK:SSA Case liiketalous, Kokkola
Tarvasjoen kunta – liitoskumppaneiden painelaskelmat HT Eero Laesterä
Ammattikorkeakoulukirjastojen monimuotoinen toimintaympäristö: Rikkaus ja haaste, osa 1 Maija Koponen Rovaniemen ammattikorkeakoulu FinELib kertoo ja kuuntelee:
Kirjasto avoimena oppimisympäristönä – Tiedonlähteitä.
Opiskelijan ohjaus Prosessi- ja ympäristötekniikan osastolla Saara Luhtaanmäki Suunnittelija.
Prosessikuvaus* plagiointiepäilyn käsittelystä Aalto-yliopistossa
Copyright VirtuaaliAMK 1 Kirjastopalvelut osana Virtuaaliammattikorkeakoulua –projekti
Rikos- ja riita-asioiden sovittelu 2013/Tilastoraportti 17/20141 Rikos- ja riita-asioiden sovittelu 2013 Aune Flinck, Tuula Kuoppala ja Salla.
Sidosryhmäseminaari Koulutussuunnittelija Kaarina Närhi - Avoin ammattikorkeakouluopetus ( - Ylemmät ammattikorkeakoulututkinnot.
Salla Säkkinen ja Tuula Kuoppala
Oodi-päivät Oodin käyttöönotto tiedekunnan näkökulmasta Tuija Komssi Eläinlääketieteellinen tiedekunta.
Psykiatrinen erikoissairaanhoito 2012 Sami Fredriksson & Simo Pelanteri Psykiatrinen erikoissairaanhoito 2012 – Tilastoraportti 5/20141.
Tuula Kuoppala ja Salla Säkkinen
Korkeakouluopiskelutaidot 5 op Tutkinto-opetuksen seuraaminen
Säteilysuojelu-kurssi 0,5 op
465104A Metallien lämpökäsittely ja hitsaus 5op
Ammattikorkeakoulun kehittämispäivä
liikkeenluovutukseen liittyvistä asioista
Merja Öhman Kielten lehtori Karelia ammattikorkeakoulu
Muista nämä aineisto- tai dokumenttitehtävään vastatessasi:
Esityksen transkriptio:

Finna tiedonhankinnassa : case LAMK informaatikko Jukka Pitkänen 3. huhtikuuta 2017

IL1-kontaktiopetus Asiantuntijaviestinnän osa Informaatiolukutaito (tiedonhankinnan perusteet) 1 op (vuodesta 2005) Vastaava toteutus myös englanninkielisissä koulutusohjelmissa Kaksoistunti tiedonhankinnan ohjausta / ryhmä (n. 10-30 opiskelijaa) Opintosuoritukseen kuuluu lisäksi mm. itsenäistä opiskelua opintomateriaaleista sekä informaatiolukutaidon osaamiskoe Opetuksen järjestäminen yhteistyössä asiantuntijaviestinnän opettajan kanssa Tiedonhankinnan aiheena Asiantuntijaviestinnän esseen/artikkelitehtävän aihe Tiedonhankinnan ohjauksessa käytetään Mastoa, Nelliä, eri erikoistietokantojen omia käyttöliittymiä sekä uutena MASTO-Finnaa (varsinaisesti lanseeraus ensi syksynä) 3. huhtikuuta 2017

Padlet.com (ent. Wallwisher) - sähköinen ilmoitustaulu hakuosumille 3. huhtikuuta 2017

IL1-kontaktiopetus Kokemuksen mukaan Masto-Finna on opiskelijoille helppokäyttöisempi kuin Nelli – voi hakea usean vapaasanan ”otsikoilla” Kun tiedonhaut yhdestä luukusta, voi keskittyä lähdekritiikkiin tiedonlähteitä (tietokantojen valinta, käyttöliittymät) ja hakutekniikoita enemmän Vuorovaikutteisuutta opetukseen: Ohjauksen aikana ilmoitustaululle linkitettyjen hakuosumien arviointia yhteisesti Lähdekritiikin luento opetuksen aluksi 3. huhtikuuta 2017

Lähdekritiikin luento 3. huhtikuuta 2017

IL1-verkkokurssi Asiantuntijaviestinnän verkkokurssina suorittaville informaatiolukutaidon verkkokurssi (Tiedonhankinnan perusteet 1 op (vuodesta 2005) Aloitusinfo kontaktina sekä ohjatut tiedonhankintatehtävät keskustelualueina Moodle-verkkokurssilla Opetuksen järjestäminen yhteistyössä asiantuntijaviestinnän opettajan kanssa Tiedonhankinnan aiheena Asiantuntijaviestinnän esseen/artikkelitehtävän aihe MASTO-Finnaa ei vielä ole käytetty kurssilla – linkitys tehtäviin ensi syksynä 3. huhtikuuta 2017

IL1-verkkokurssi 3. huhtikuuta 2017

IL1-verkkokurssi 3. huhtikuuta 2017

IL1-verkkokurssi 3. huhtikuuta 2017

Tiedonhankinnan opas LAMKin wikissä Ensisijasesti Lahden ammattikorkeakoulun opiskelijoille informaatiolukutaito-opintojen ja sen osana tiedonhankinnan osaamiskokeen suorittamiseen Mitä-miksi-milloin: tiedonhankinta tutkimuksen perustan rakentamisena –opas 2005-2012 MASTO-Finna uudessa oppaassa 2013- 3. huhtikuuta 2017

Tiedonhankinnan opas 3. huhtikuuta 2017

Tiedonhankinnan opas 3. huhtikuuta 2017

Tilastoja 3. huhtikuuta 2017

Tilastoja 3. huhtikuuta 2017

Palautteita IL1-verkkokurssista 3. huhtikuuta 2017

IL2-verkkokurssi Tutkimus- ja kehittämismenetelmien modulin osa Informaatio-osaaminen tutkimus- ja kehittämistoiminnassa 1 op (vuodesta 2008) LAMKin sosiaali- ja terveysalalla Suomenkielinen sekä englanninkielinen toteutus (Information skills for research and development activities) Tehtävät: Infoluentotallenteet (AC:ssä ) ja niiden kertauskysymykset (Moodle-tentit) Opiskelumateriaaleina kirja-aineistot Moodlessa Lähdekritiikin testi (Hot potatoes -ristikko) / Test in source criticism and information evaluation (Moodlen yhdistelytentti) Tiedonhankintaprosessin testi (Moodle-aukkotentti) Tiedonhankintaklinikka (vapaaehtoinen) 3. huhtikuuta 2017

IL2-verkkokurssi (sosiaali-ja terveysala) 3. huhtikuuta 2017

IL2-verkkokurssi (sosiaali-ja terveysala) 3. huhtikuuta 2017

IL2-verkkokurssi (sosiaali-ja terveysala) 3. huhtikuuta 2017

IL2-verkkokurssi (sosiaali-ja terveysala) 3. huhtikuuta 2017

IL2-verkkokurssi (sosiaali-ja terveysala) 3. huhtikuuta 2017

IL2-verkkokurssi (sosiaali-ja terveysala) 3. huhtikuuta 2017

IL2-verkkokurssi (sosiaali-ja terveysala) 3. huhtikuuta 2017

IL2-verkkokurssi (sosiaali-ja terveysala) 3. huhtikuuta 2017

Tilastoja 3. huhtikuuta 2017

Palautteita IL2-verkkokurssista 3. huhtikuuta 2017

Tiedonhankintaklinikat Kenelle klinikat on tarkoitettu? Kaikille opiskelijoille, opettajille ja muulle henkilökunnalle Koulutuskeskus Salpauksessa, LAMKissa ja Lahden Yliopistokampukseen kuuluvissa yliopistoissa Asiakas saa henkilökohtaista tiedonhankinnan ohjausta informaatikolta tai tietopalvelusihteeriltä Perehdytään asiakkaan oman alan keskeisiin tietokantoihin esimerkiksi opinnäytetyön näkökulmasta Pohditaan tiedonlähteiden arvioinnin kysymyksiä Informaatikko ohjaa tarvittaessa myös e-aineistojen lähdeviittausten teossa Ajanvarauksella tai lennosta Tiedonhankintaklinikat toimivat Fellmanniassa ja myös muissa toimipaikoissamme, ajanvaraus nettilomakkeella Klinikoilla käytetään LAMKin, HY:n, Aallon ym. yliopistojen Nellejä, suoraan eri erikoistietokantoja sekä Finnaa 3. huhtikuuta 2017

Tilastoja 3. huhtikuuta 2017

Lisää www.lamk.fi Tykkää meistä! Seuraa meitä! Katso meitä!