Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Sosiaalinen media Iida Kiesi.
Advertisements

Tapahtumien markkinointi ja viestintä kirjastossa
Otetaan sosiaalinen media haltuun! Ohjeita sosiaalisen median hyödyntämisestä Karjalan Liiton piirien puheenjohtajille ja aluevastaaville Sosiaalisen median.
LinkedIn - verkostoitumispalveluna Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
RSS-syötteet tiedonhallinnassa Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Miten blogeja voisi hyödyntää yrityksen toiminnassa? Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Johdantoa sosiaaliseen mediaan Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Nuorten Tietokoneenkäyttö.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Youtube.
Ohjeita sosiaalisen median hyödyntämisestä Karjalan Liiton piirien puheenjohtajille ja aluevastaaville Sosiaalisen median mahdollisuuksia järjestö- ja.
Sosiaalinen media oppimisympäristönä Antero Aunesluoma työkalut, ympäristöt ja yhteisöt.
Kiravo-projekti 2011 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen Reaaliaikainen tiedonhaku.
Oletuksia nykyisestä opiskelijasukupolvesta Digital natives Net Generation.
INTERNET-TIEDONHAKU JA GOOGLEN EDISTYNYT KÄYTTÖ
Sosiaalinen media.
RSS-syötteet tiedonhallinnassa Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
SOME (sosiaalinen media)
Carpe Diem – suuntaa huomiseen Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Blogit ja RSS - verkko-oppimisen uusia mahdollisuuksiako? Juha Lång, Mindcom.
Johdantoa sosiaaliseen mediaan Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Sari-Katja Niiles, Eeva Hiltunen ja Henna Kalima
Johdannoksi sosiaaliseen mediaan Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
LinkedIn yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Sosiaalinen media sosiaali- ja terveysalalla
Tiedonhallintaa uudessa verkkomaailmassa yrittäjille Krista Auvinen Kiravo-projekti 2011.
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Netvibes henkilökohtaisena oppimisympäristönä Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
IGOOGLE YRITTÄJILLE Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
TTL Sosiaalisessa mediassa
| | Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Aija Hietanen.
Johdantoa sosiaaliseen mediaan Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
INTERNET-TIEDONHAKU JA GOOGLEN EDISTYNYT KÄYTTÖ
RSS-syötteet ja Fronter Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Yrityksen maineen, toimialan ja kilpailijoiden seuranta Netvibesissa: RSS-syötteet Kiravo-projekti 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär.
Ari Hietala.  "prosessi, jossa yksilöt ja ryhmät rakentavat yhteisiä merkityksiä sisältöjen, yhteisöjen ja verkkoteknologioiden avulla.”  tarvitsee.
Company Confidential © 2008 Nokia V1-Filename.ppt / YYYY-MM-DD / Initials 1 What is social media Lietsala & Sirkkunen.
Tiedonhallintaa uudessa verkkomaailmassa yrittäjille Kiravo-projekti 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet.
Sosiaalinen media opetuksessa Katrina Vartiainen Turun normaalikoulu.
Netvibes Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
RSS-syötteet tiedonhallinnassa Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Sosiaalisen median suihku Mistä on kyse?. Miten ja missä viestit?
Yrityksen maineen, toimialan ja kilpailijoiden seuranta: iGoogle ja RSS-syötteet Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Sosiaalinen media opetuksessa Pirita Nurmi Miksi? Yleensä lisämauste – etä- vai monimuoto? Ajasta ja paikasta riippumaton Antaa uusia välineitä.
Maija Laatikainen Anni Lantto Jannika Sammalkangas
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Sosiaalinen media. Sisällysluettelo 3. Kuvat – Picasa 4. Sosiaaliset verkostot – Facebook 5. Videot –Youtube 6. Blogit ja wiki- Wikispaces 7. Oppimisympäristöt.
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE Krista Auvinen 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Netvibes henkilökohtaisena oppimisympäristönä Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
Kiravo-projekti 2011 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen Kuvahaku internetistä ja kuvien laillinen käyttö.
Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Kiravo-projekti 2011 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Tieto- ja viestintätekniikan tulevaisuus Heikki Sitomaniemi muko11.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Wallwisher.
Sosiaalinen media ja rotarytoiminta
RSS-syötteet tiedonhallinnassa Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE Kiravo-projekti 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen Reaaliaikainen tiedonhaku.
RSS-syötteet nuo unohdetut kuuluisuudet tiedottamisessa Krista Auvinen 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett.
SOSIAALINEN MEDIA AMMATTIKORKEAKOULUN HYÖTYKÄYTÖSSÄ Juhana Kokkonen
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi2.
Oman alani blogit Onko minun alallani opiskelijoita, ammatinharjoittajia ja harrastajia, jotka bloggaavat? Millaisia oman alani blogeja netistä löytyy?
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE
Esityksen transkriptio:

Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra

Internetin alkuajoista sosiaalisuuteen  Vaikka netinkäyttö aluksi oli lähinnä verkkosivujen lukemista, mukana oli myös keskustelupalstoja ja reaaliaikaisia chat-palveluita.  Yhteisöllisyys, osallistaminen ja vuorovaikutus tulivat 2000-luvulla niin keskeisiksi, että alettiin puhua sosiaalisesta mediasta.

Sosiaalisen median määrittelyä  Joukko erityyppisiä verkkopalveluita, joissa osallistujia kannustetaan tuottamaan palveluihin omia sisältöjä, kommunikoimaan ja verkostoitumaan keskenään.  Sosiaalisen median palvelussa muodostuu sosiaalinen yhteisö jonkin keskeisen aihepiirin ympärille.  Sosiaalisessa mediassa on olennaista ihmisten tapa toimia verkossa, ei tekniikka.

Sosiaalisen median palveluita  Sosiaaliset yhteisöt: Facebook, LinkedIn, Suomi24, IRC-galleria  Mikroblogit: Twitter, Qaiku  Blogit: Blogger, Wordpress, Vuodatus  Kuva- ja videopalvelut: Flickr, YouTube, Slideshare  Wikit: Wikipedia, Wikispaces  Linkkien ja uutisten jakopalvelut: Delicious, Diigo  Virtuaalimaailmat: Second Life, Habbo Hotel

Sosiaalisen median toimintatapoja  Jakaminen - jaetaan valmista sisältöä uutisia – Facebook, Twitter kiinnostavia sivustoja – Delicious, Diigo musiikkilistoja – Spotify videoita- YouTube  Julkaiseminen – tehdään itse ja julkaistaan statuspäivityksiä – Facebook, Twitter blogikirjoituksia - Blogger, Wordpress tietoa - Wiki-artikkeli omia kuvia ja videoita - Flickr, YouTube

Sosiaalisen median toimintatapoja  Suositteleminen – kirjoitetaan arvostelu suosittelupalveluun - Amazon, Tripadvisor, Eat.fi elokuvien arvostelupalveluun – IMDb  Auttaminen Autetaan sisältöjen tuottamisessa – Wikipedia Autetaan ja neuvotaan keskustelupalstoilla - Suomi24  Kaupankäynti Hankitaan tietoa ostopäätöksen tueksi Ostetaan virtuaalitavaroita  Pelaaminen Ajanvietepelit - Facebook Moninpelattavat roolipelit – World of Warcraft

Tiedonhankintaa sosiaalisessa mediassa  Sosiaalinen media on muuttanut tiedonhankinnan tapaa ja tuonut uusia tiedonhankinnan kanavia.  Verkossa asiantuntijatieto on saatavilla nopeasti – samoin kenen tahansa mielipiteet asioista.  Jatkuvasti kasvava tiedon määrä vaatii kehittämään kykyjä arvioida tiedon luotettavuutta ja käyttökelpoisuutta.

Tietoturva  Suojaa tietokoneesi virusturvaohjelmalla ja palomuurilla sekä päivityksillä.  Tee salasanoista vaikeasti arvattavia.  Mieti mitä netissä kerrot ja kenelle.  Älä usko kaikkea.  Muista tekijänoikeudet.

Nykymartta sosiaalisessa mediassa  Hakee blogeista ja verkkolehdistä ruokaohjeet.  Katsoo käsityöohjeet videolta Youtubesta.  Toimii erilaisista käsityöyhteisöissä kuten Ravelryssä.  Kertoo ruuanlaitosta ja käsitöistä Facebookin statusviesteissä ja omassa blogissaan.  Jakaa digikuvia marttojen tapahtumista Picasassa tai Flickrissa.  Hakee kuluttajatietoa ostopäätösten tueksi erilaisista vertaa palveluista kuten Vertaa.fi.