Prosessiteollisuuden toimeenpanon tuki -hanke Rolf Holmberg ja Terhi Puntila 2.9.2011 Tampere.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
“Ammattiopiston nuoren terveyden edistäminen” -NOPS – hankkeen alueseminaari Laurea Pirkko Rimpilä-Vanninen NOPS, Nuoren työ- ja toimintakyvyn.
Advertisements

PÄÄTAVOITE: Maamme kunnissa, palvelualueilla ja maakunnissa vallitsee hyvinvointijohtamisen kulttuuri, joka perustuu aktiivisesti toimiviin hyvinvointirakenteisiin.
eESA-hanke Autoalan opetuksen vertaiskehittäminen
PRIIMA -kehittämispäivä
Opiskeluaika 120 ov / 3 vuotta Tuotteen tekninen valmistus ja kädentaidot 20 ov Tuotteen suunnittelu ja valmistus 10 ov VALINNAISET OPINNOT 20 ov Yritystoiminta.
ALUEKESKUSOHJELMAN KULTTUURIVERKOSTO Verkostoitumisen iloja Anu Perttunen Oulun RYSÄ
“Ammattiopiston nuoren terveyden edistäminen” -NOPS – hankkeen alueseminaari Laurea Pirkko Rimpilä-Vanninen NOPS, Nuoren työ- ja toimintakyvyn.
VETO-hankkeet VE rtaisarvioinnilla T ukea O ppisopimuskoulutuksen laatuun  OPSO ry:n kevätseminaari 2013  Jyväskylä  Kari Plosila, oppisopimusjohtaja.
Ajankohtaista oppisopimuskoulutuksesta Tampere Lea Lakio Opetusneuvos, Ammattikoulutus/kehittäminen
OSAKE-HANKE Piia Palmroth Jyväskylä
Työryhmätyöskentely , TVT ja verkko-opetus Tuomo, Tammi, Ari Myllyviita, Mikko Horila,
OPPIMISYMPÄRISTÖN KEHITTÄMINEN
TKI ja työelämäyhteistyö - teemaryhmä
HYVÄ-DIILI luonnos /pj HYVÄ DIILI –VERKOSTO Opso-järjestäjien hallitus /Luonnos SUOMEN OPPISOPIMUSKESKUSTEN.
HAVAINTOJA PILOTOINTIIN LIITTYVÄSTÄ ULKOISESTA ARVIOINNISTA Puh
Pedagogiseen arviointiin ei ole olemassa yhtenäistä seulonta– tai arviointitapaa. -Arvioinnin mahdollisuudet: seulonta, pedagoginen arviointi.
Hollihaan koulu Kokkola Kelpo-pilotointi Koulun taustaa Hollihaan koulussa toimii: Suomenkielinen perusopetus, esikoulu-6. lk. Ruotsinkielinen kielikylpyopetus,
TerPS2 Pirkanmaan osahanke 3. 9
Päihdetyön kehittäminen kunnissa ja seutukunnissa Orivesi Matti Mäkelä Pikassos Oy.
Keski-Pohjanmaan ammattiopiston opot
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
ZipIT Yleisesittely ZipIT-hankekokonaisuus Terveydenhuollon prosessien ja ohjelmistojen rinnakkainen kehittäminen.
MONIALAINEN LIIKKUVA TUKI HAJAUTETTUUN ASUMISEEN Arviointityöskentely
Toiminta, toteutus suunnittelu Arviointi (itsearviointi) Kehittäminen,
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Pilotoinnin tavoite Tavoitteena on testata kriteeri- ja arviointiprosessiehdotusten toimivuutta ja tunnistaa niihin.
1 AMMTILLISEN KOULUTUKSEN MERKITYS KUNNALLE
INTIA VERKOSTO JA SKILLS Lajipäällikköpäivät Tapio Kattainen.
Toiminnan suunnittelu
Henkilöstöjohtaja Lasse Lintilä Valio Oy
Opiskelijatutorointi: toimivuus ja hyvät käytännöt -kuinka hiotaan kultahiput timanteiksi? Korkeakouluopiskelija yhteiskunnallisena toimijana, tilannekatsaus.
Työelämän kehittämishanke ”Taitopuisto III”. Hankkeen keskeinen tavoite Seudulla ja laajemminkin tunnettu ja arvostettu, asiakaslähtöinen, joustavasti.
OHJAUSKARTOITUKSEN / PUIMALAN TOTEUTUS  Tavoitteena saada tarkempaa tietoa työssäoppimisen ohjauksen tilanteesta ja kehittämishaasteista alakohtaisesti.
Opiskelijoiden henkilökohtaisen ohjauksen kehittämisohjelma / Ohjausryhmä Eveliina Ojala Ohjausryhmä,
Tampereen yliopiston auditointi kirjaston näkökulmasta Mirja Iivonen.
Nuorisotilojen auditointi Hämeenlinnan kaupungin nuorisopalvelut 2014 Mikko Virta (Vaasa )
VALOA Valmennuksella kansainvälisiä osaajia työmarkkinoille
OSVIITTA – työelämän palvelupiste  –  Satakunnan ja Etelä-Pohjanmaan seutukunnat: Kaakkois- Satakunta, Pohjois-Satakunta, Pori ja.
Sunnuntai, 29. maaliskuuta 2015 KORKEAKOULUJEN RAKENNEMUUTOKSEN VAIKUTUKSET AMMATTIKORKEAKOULUJEN KIRJASTOIHIN FinELib-päivä Timo Luopajärvi.
Miten koulutuksen järjestäjä varmistaa oppisopimuskoulutuksen edellytykset? OPPISOPIMUKSEN SYYSSEMINAARI Hannu Salminen Johtaja, opetusneuvos.
Innova Länsi-Suomen akk
Verkko-opetuksen laatu - käytännön kokemuksia laatutyöstä PedaForum -työpaja Sari Koski-Kotiranta, Annika Evälä,
Opiskelijoiden henkilökohtaisen ohjauksen kehittämisohjelma / Ohjausryhmä Eveliina Ojala Tilaisuus, Paikka päiväys.
Osaava Uusimaa Salla Koivunen. Tavoitteet Oppilaitosten tarjonnan asiakaslähtöinen kehittäminen –Pääroolissa koulutusten ja kehittämishankkeiden.
Aikuis- ja työpaikkakoulutusyksikkö Virpi Pikkuaho
Hoito- ja kasvatustyö lastensuojelun sijaishuollossa - erikoistumisopinnot 30 op Yleisiä tavoitteita Opiskelija jäsentää ja kehittää työtään moniammatillisessa.
Matriisien käyttö laitosten itsearvioinnissa Mira Huusko Kehrä-seminaari.
Systeemiset oppimisratkaisut SysTech – Valuation of Emerging Learning Solutions.
RAUMAN ENORSSI-SEMINAARI OHJAAJAKOULUTTAJAT
Hannele Kauppinen ja Sirpa Pajula
Varhaiskasvatuksen arvioinnin lähtökohtia
VASU:n jalkauttaminen Raumalla
Polkuja läpäisyn tehostamiseen 4 Dialoog
Ammatillisen koulutuksen laadunhallinnan arviointi ja järjestäjien tuki Anu Räisänen
30 kuukautta 7 milj. euroa visio oppimisaihioiden käytöstä
Päivi Tynjälä ja Päivikki Jääskelä
ERITYISLUOKKA 7-9J Elokuu 2016 MIKSI Yhteystiedot MITEN OHJAUS
TESSU – Tehdään yhdessä ohjausta –projekti (ESR) –
Jyväskylän yliopistossa
Laadunhallintajärjestelmän kehittäminen Amistossa
Change Day -suunnitelma:
Prosessi ope: huoli Ped. arvio jatkuu lopetetaan lisää tukea?
Mikä on koordinaatiohanke ja miten se tukee alueellisia kokeiluja
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Kumppaniksi ry:n työssä suoriutumisen arvioinnin toimintakuvaus
Psykososiaalista tukea tarvitsevat
Kehittämisprosessit VamO-hankkeessa
CAF Ulkoinen arviointi Suomessa Ohjeita hakijalle pähkinänkuoressa
Arviointiverkosto Hyvinkäällä
Karvi arviointitiedon tuottajana
Koivurinteen päiväkodin kehittämissuunnitelma
Esityksen transkriptio:

Prosessiteollisuuden toimeenpanon tuki -hanke Rolf Holmberg ja Terhi Puntila Tampere

VertaisoppiminenVertaisarviointi MitäKehittämisen väline Opitaan verkostossa Itsearviointi eduksi Ei kriteerejä Ulkoisen arvioinnin muoto Opitaan verkostossa Itsearviointi pakollinen Kriteeriperusteinen MitenDokumentit, vierailut, haastattelut MiksiVertaisen tuki oman toiminnan kehittämiseen: Tunnistetaan ja saadaan hyviä käytäntöjä Kriittisen ystävän arvio omasta toiminnasta: Vahvuudet ja kehittämiskohteet TulosKehittämissuunnitelma

 Opetuksen kehittäminen  Valinnaisuuden edellytysten selvittäminen  Paikallisten erityispiirteiden kartoitus  Työelämäyhteistyön lisääminen ja vetovoimaisuuden kehittäminen  Yhteistyön lisääminen alueellisessa verkostossa

1. Turku laatii itsearviointiraportin 2. Vierailijat (Hämeenkyrö, Kokkola, Uusikaupunki ja Tampere) tutustuvat raporttiin ja tekevät oppimiskäynnin 3. Vierailijat laativat vertaisoppimis- raportin 4. Turku tekee vertaisoppimis- käynnit Poriin, Valkeakoskelle, Jyväskylään ja Äänekoskelle 5. Turku laatii kehittämis- suunnitelman VERTAISOPPIMIS- PROSESSI

 Laatii malleja/esimerkkejä  Itsearviointiraportti  Vertaisoppimiskäynnin toteutus  Vertaisoppimisraportti  Haastattelukysymykset  Sopii ryhmäjaot ja alustavan aikataulun

PIRKO WinNova Turku JAO POKE Iisakki Vaao Kokkola Novida Turku Vaao Kemian tekn. Novida JAO POKE Iisakki PIRKO WinNova Turku Vaao Kokkola Novida JAO POKE Iisakki WinNova Novida Kokkola POKE Vaao Turk u Iisakki JAO Biotekn Paperitekn Levy- ja sahateoll. Kokkola Aikuiskoul. PIRK O Vertaisoppimisen vierailu kaavio ProLänsi