Diplomityöanalyysi Olli Lehtonen: Taking Advantage of After-Sales Product Information in a Multi-company Environment. Markus Berg Janne Käki Ville Toivonen.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Maankäyttö-lehden lukijatutkimus
Advertisements

Mission Gallup 08 nettikyselyn yhteenveto. Jeesus tunnetuksi kautta maailman Taustatietoja • 446 vastaajasta 38% (m) ja 62% (n) • Vapaakirkollisia 84%
Kokeen laatiminen ja arviointi Tiia Karpin
Opiskelijat työmarkkinoilla vuonna 2011 Ympäristöasiantuntijoiden Keskusliitto Lokakuu 2011 Real Stats Oy.
1 Ostopaikkakysely Heli Rauman Anu Simonen. 2 Kyselyn toteutus •Riihimäen kotitalouksiin lähetettiin yhteensä 2780 kyselyä •Kotitaloudet valitsimme postinumeroiden.
Esiopetuksen huoltajat 2014 Generated on :41.
Moniverkkoliityntä asiakkaan näkökulmasta
ILO ELÄÄ JÄRJESTÖISSÄ – Pohjois-Karjalan järjestöpäivät , Kitee PALAUTTEEN PURKU Hanna Kääriäinen 2013.
PK-kehittämispalvelut
S ysteemianalyysin Laboratorio Teknillinen korkeakoulu Kimmo Berg Optimointiopin seminaari - Kevät 2005 / 1 Sähköinen kaupankäynti Kimmo Berg.
3 April, 2017 Sonera Multi-SIM Internal.
Copyright © Tekes ”Tutkimusprojektin tulostiivistelmä” Janne Takalo-Mattila
JTC 1 - kuulumiset SFS IT-standardisoinnin vuosiseminaari Saana Seppänen.
1 WiMAX-tekniikan rooli Suomessa Lasse Aslamaa Diplomityöseminaari Valvoja: Prof. Heikki Hämmäinen Ohjaaja: DI Timo Smura.
Projektimuotoinen lopputyö
Aineistonhallintasuunnitelma osana tutkimuseettistä lausuntopyyntöä
Mat Optimointiopin seminaari, Syksy 2010
7 Terveyden tutkiminen.
Lähipäivä T Business process development methods 1.
USKONTO/aineenopettajat AD 4 Ryhmäkokoontuminen Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
@ Leena Lahtinen Helia OHJELMOINTITAITO ICT02D 12 OP.
Fisma ry:n kehittämän projektin estimointi- ja mittauskonseptin instituionalisointi käytännön ohjelmistoprojektien johtamiseen Minigradu esitys
OTANTATUTKIMUS OY Raporttia tai osia siitä ei saa edelleen toimittaa tai julkaista missään muodossa ilman Otantatutkimus Oy:n nimen mainitsemista. RAY:
Muotoilun mahdollisuudet teknologiateollisuudessa Ulla-Maaria Mutanen, Helsingin yliopisto Suomalainen muotoilu - osa liiketoiminnan ydintä? Muoto 2005.
OPS-KOULUTUKSEN YLEINEN TILA JA SEN KEHITTÄMINEN HEIKKI SUOMALAINEN SELVITYSMIES OPSO-KOKOUS
Tutkimuksen taustaa  Aula Research Oy toteutti poliittisten vaikuttajien parissa tutkimuksen julkisista palveluista Suomessa ja Euroopassa – Tutkimuksen.
T Personal SE assignment Communication Practices Miikka Lötjönen.
Tiivistelmä nykyisistä tietojärjestelmistä (esimerkki)
KAUPPAKESKUKSEN TURVALLISUUSRISKIEN ARVIOINTI
HOPS eli Henkilökohtainen OPiskeluSuunnitelma
1 Raha-asioiden suunnitteleminen ja nykyinen rahatilanne Senioritutkimus 2011.
Seinäjoki kisa A Tuomari: Tytti Lintenhofer ALO 12kyl, 4pys Kyl:
Verkko-opetuksen laatu yliopisto-opetuksessa Vopla-hankkeen esiselvityksen tulokset Janne Sariola, HY Annikka Nurkka, LTY Sari Tervonen, KuY Verkko-opetuksen.
Oulu ALO-luokka 12kyl, 4pys Tuomari: Tytti Lintenhofer Kyl:
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO/COSSE InBCT 2.4/A-KIT 2003 A-KIT Agora Exploratory Environment for Knowledge Discovery Timo Aittokoski Olli Hokkanen Tommi Kärkkäinen.
Tutkimussuunnitelman ja opinnäytetyön rakenne
HPH konferenssi Turku 2011 Improving health gain orientation in all services: Better cooperation for continuity of care Koordinaattori Virpi Honkala, STES.
Työllisyysportti – työväline työllisyydenhoidon toimijoille
VTT RAKENNUS- JA YHDYSKUNTATEKNIIKKA Ilkka Heinonen1 Vanhojen paperiarkistojen muuttaminen sähköiseen muotoon 1. Valitaan vanhasta paperiarkistosta.
Merlinin ylläpito-organisaatio Asiakaspalvelu (help desk) Palvelukeskus (tuotanto)
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO RV/12/11/2004 Internet ohjausalan ammattilaisten, tutkijoiden ja päätöksentekijöiden yhteisenä työalustana Raimo Vuorinen Tutkija,
Pienyritykset ja käytettävyys Ville Juhani Lehtonen, 49515B.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO Kesäkoulun tuntiopetus Opettajat palauttavat allekirjoitetun palkkiolaskulomakkeen Satu Lassilalle tarkastettavaksi. Satu Lassila.
Yrityksen ja projektin esittely
OHJELMOINTITAITO ICT02D 12 ECTS. OPINTOJAKSON TOTEUTUS  KESTO: –  AVOIMEN OPISKELIJAT: – YKSI LUOKA (SUOMI) – LUOKKA ICT02O-1.
Erään Internetpalveluntarjoajan verkonvalvonnan kehittäminen Carl Wahlberg
Palveleva tietoarkisto. Tietoarkisto arkistoi ja välittää sähköisiä tutkimusaineistoja tutkimukseen, opetukseen ja opiskeluun edistää tieteen avoimuutta.
Tietojenkäsittelyn toisen lukuvuoden 1. lukukausityö Syksy 2010.
Suomen Lääkäriliitto | Finnish Medical AssociationLääkärit Suomessa | Physicians in Finland Tilastotietoja lääkäreistä ja terveydenhuollosta 2014 Statistics.
S ysteemianalyysin Laboratorio Teknillinen korkeakoulu Riina Vesanen Systeemitieteiden kandidaattiseminaari – Syksy 2009 Palveluiden myyntikäyrien analysointi.
Miten yritykset voivat hyötyä avoimesta tiedosta? Jarmo Nieminen Projektipäällikkö CSC – Tieteen tietotekniikan keskus.
Tilastollisesti merkitsevä nousu Tilastollisesti merkitsevä lasku Edelliseen aineistoon KMT 2005 verrattuna* KMT Kevät06 puolivuosiaineisto KMT SYKSY05/KEVÄT06.
Rauman kauppakamarin Työvoima- ja osaamiskysely  Sähköinen kysely –  Kysely lähetettiin 307 kauppakamarin jäsenelle  Vastanneita 114,
LAATUJOHTAMINEN TENTTI 1. Määrittele seuraavat käsitteet:
Refaktorointi ”Te olette tehneet tätä ennenkin”. Mitä on refaktorointi? (1/2) prosessi ohjelmakoodin laadun parantamiseksi ohjelman sisäisen rakenteen.
Kiusaamiskysely 2014 Syksy.
Liiketoimintaprosessit ja MS Visio 2010
The HUR Natural Transmission Paineilma-vastus Edut Portaaton vastuksensäätö Tasainen vastus myös nopeassa liikkeessä Turvallista ja tehokasta Matala.
AVOIMEN TIETEEN OSAAJAKOULUTUS: TUTKIMUSHALLINTO JA -PALVELUT EEVA NYRÖVAARA.
UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄ Tutkimussuunnitelma Jaakko Seikkula
Tutkimustyypit ja aineistonkeruun menetelmät
Kyselylomakkeen tekeminen
Avoimen hallinnon toimintaohjelma Avoimuuden edistämisen käytäntöjä Imatran kaupungilla
Ohjeita….
TE3 - TUTKIMUS 1-3 hlö:n ryhmissä JOKIN TERVEYSTOTTUMUS
Tutkimuksen abc.
5.2 HOMEKORJAUKSEN TYÖSUOJELUNÄKÖKOHDAT
Data Care - Datapalvelu Palvelupaketti suojareleiden datan hallintaan
THL – SÄHKÖINEN JULKAISEMINEN MÄÄRITTELYTYÖPAJA
Smart Simulators / Kari T. Koskinen & Pekka Ranta
Esityksen transkriptio:

Diplomityöanalyysi Olli Lehtonen: Taking Advantage of After-Sales Product Information in a Multi-company Environment. Markus Berg Janne Käki Ville Toivonen

Berg | Käki | Toivonen TU Introduction to Research Methods 2 Johdanto •Tutkimusongelma –Miten valmistavan teollisuuden yrityksen tulisi järjestää tuotteiden myynnin jälkeisen elinkaaren tiedonhallinta ylläpito- ja huoltoratkaisujen tukemiseksi? •Tutkimuskysymykset: –Mitkä ovat tiedon tehokkaan saatavuuden merkitykset tuotteiden myynnin jälkeisen elinkaaren aikana? –Mitä tietoa eri osapuolet tarvitsevat? –Mitä tiedonhallintamenetelmiä tarvitaan tiedonjakamisen tukemiseksi?

Berg | Käki | Toivonen TU Introduction to Research Methods 3 Johdanto •Tutkimuksen rakenne

Berg | Käki | Toivonen TU Introduction to Research Methods 4 Johdanto •Tutkimusmenetelmät –19 haastattelua –kyselytutkimus •kvantitatiivista ja kvalitatiivista tutkimusmateriaalia •lomakkeen testaus kolmella huoltoyrityksellä •korjaukset palautteen mukaan •kontakti ensin puhelimella, sitten kysely posti / / fax •avoimia ja monivalintakysymyksiä –laskutus-aineisto analysointi –johtopäätökset –raportointi

Berg | Käki | Toivonen TU Introduction to Research Methods 5 Johdanto •tutkimusaineisto –kirjallisuus –haastattelut: –19 haastattelua •14 tapausyrityksestä •2 asiakkailta •3 huoltoliikkeistä •kyselytutkimus –56 lähetettyä, 31 vastausta (55%) –aiheita •palveluaktiviteettin laajuus •palveluprosessit •tarvittava tieto palveluprosesseissa •henkilöstön IT-valmius

Berg | Käki | Toivonen TU Introduction to Research Methods 6 Johdanto •tutkimusaineisto jatkuu –laskutus-aineisto •83 laskua 23 huoltoliikkeestä •tiedot joita laskuista katsottiin –firman nimi –päiväys –maksutapa – mitä informaatiota välineistä ja sarjanumeroista –mitä välineitä ja laitteita kyseessä –informaatio palvelupuheluista »päiväys »työtunnit »asennetut varaosat »suoritetut huollot/palvelut

Berg | Käki | Toivonen TU Introduction to Research Methods 7 Kirjallisuus •Olemassa olevaa materiaalia informaation hyödyllisyydestä ylläpidossa ja kenttähuollossa –Käytännön vaikutusten arviointi vähäistä •Alkuun yleinen kuva ylläpidosta ja kenttähuollosta •Valmiiden kenttähuoltoon liittyvien tiedonhallintatapausraporttien tutkinta

Berg | Käki | Toivonen TU Introduction to Research Methods 8 Kirjallisuus •Tsangin ja Hillin mukaan kolme ylläpitotasoa 1.Run-to-failure – toimenpiteet vian havaitsemisen jälkeen 2.Scheduled preventive maintenance – säännölliset huoltotoimenpiteet 3.Condition-based maintenance – laitteesta saatavaan dynaamiseen tietoon perustuvat ennalta ehkäisevät huoltotoimenpiteet •Lisäksi Design improvements – laitteen yleisen laadun parantamiseen tähtäävät toimenpiteet

Berg | Käki | Toivonen TU Introduction to Research Methods 9 Kirjallisuus •Tiedon utilisoinnin prioriteetit 1.kysynnän suunnittelu ja hallinta 2.kenttähuollon toiminnan apuna 3.laitekannan hallinta, tuotteiden toimintakyvyn mittaus

Berg | Käki | Toivonen TU Introduction to Research Methods 10 Tutkimustulokset •Tarvittavien huoltokäyntien määrä –1 … 69% –2 … 22% –3 … 1% •Huoltokäynti epäonnistuu –67%, ei tarvittavia varaosia mukana –14%, ei tarpeeksi informaatiota tai tarvittavia dokumentteja •Varaosia ei mukana, koska –35%, ei tietoa mitä varaosia pitäisi ottaa mukaan –35%, varaosaaei saatavilla, pitää tilata

Berg | Käki | Toivonen TU Introduction to Research Methods 11 Tutkimustulokset •Parannusta vaativat asiat –tarvitaan paremmat ohjeet –saataville tietoa tyypillisimmistä virheistä –huoltohistoria saataville –informointi uusista tuotteista ja niiden dokumentaatiosta –lisäharjoitusta huoltohenkilöille –laitteisiin usein hankala päästä käsiksi

Berg | Käki | Toivonen TU Introduction to Research Methods 12 Tutkimustulokset •Miten virheen diagnosointia pitäisi parantaa –automaattinen järjestelmä virheen diagnosointia varten –kaukomonitorointilaitteisto (virheiden huomaamiseen) –informoidaan huoltoliikkeitä tyypillisimmistä virheistä ja ongelmista –piirikaaviot ja komponenttilistat saataville –kaavio ongelmien ratkaisemiseksi –tarkempia dokumentteja, käytännön vinkkejä –kokeneiden teknikkojen järjestämät koulutustilaisuudet

Berg | Käki | Toivonen TU Introduction to Research Methods 13 Tutkimustulokset •Huoltoliikeiden tarjoamat vaihtoehdot informaation sijainnille: –fyysisesti kiinni laitteessa –huolto-ohjeissa jotka tulevat laitteen mukana ja ovat asiakkaalla –huoltomanuaalissa, jonka saa valmistajalta ja joka on huoltoajoneuvossa tai työpajalla –internetissä

Berg | Käki | Toivonen TU Introduction to Research Methods 14 Tutkimustulokset •Huoltoliikkeiden muita tarpeita –valmistajan yhteystiedot –laitteen osion täydelliset huoltohistoriat –tuotteiden sähkövaatimukset –tieto siitä, missä laitteiden nimikyltit ovat –internet-tietokanta tuotetietoja varten