Mitä tehdään? Tavoitteena on vaikeiden sanojen selittäminen omin sanoin ja kuvin, mahdollisimman selkeästi.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Vihreän liiton kesäpäivät 2006 Panu Laturi
Advertisements

Paint Shop Pro X -kuvankäsittelyä alusta alkaen
Vinkkejä sanojen muistamiseen •Visuaalisen muistin tukeminen ▫Sanan liittäminen kuvaan  pohdi, mitä oman kielen sanaa opeteltava sana muistuttaa  luo.
9. Valo kevät 2014 Onni Oppilas 9.K
Oppimisen sykli ja kokemuksellisen oppimisen malli
Esitemalliset kyläsuunnitelmat näyttöön ja käyttöön Kyläsuunnittelutreffit Forssa Johanna Henttinen Pitäjärinki, Linnaseutu ry
Digitaalinen kuva ja kuvankäsittely
lyhytkurssikoulutus 10 h KymiPro/Osku Kiri
Portfolio Valitsin suosikki tehtäväkseni ”omat kirjanmerkit” tehtävän. (Ohessa omia suosikki sivustoja)
Tekstilaji Tekstin tyyppi.
Ohjeet videotarinan tekemiseen
Topintupa , mobiilipilotti Blogien käyttöönotto.
Mohammed Kertoo itsestään:
HelenaRimaliMankkaankoulu2013
Wikispaces vieraan kielen opetuksessa Opetus goes POP mediaope Katrina Vartiainen.
Tekstiasiakirjan kirjoittaminen
Hyödynnä nettiä historiassa ja yhteiskuntaopissa.
Puhuvia skannereita, lukevia kyniä ja muita vempaimia
Slideshare koonti Mervi Isola.
Kappale 1.
Case-tehtävä Metsäprojekti päiväkodissa
IHMISEN BIOLOGIA: SOLU
Liikuntakasvatus / NU – 2010 JN. Harjoituksen rakenne lapsilla 1. Huomioi lapsi - keskustelutuokio - aloitusrutiinit - turvallisuuden tunne.
Mikä ihmeen Office 365? Office 365
Opinnäytetyön tekijä: Etunimi Sukunimi
Kuinka tehdä blogi o365:ssä
KUVAKÄSIKIRJOITUS Leenan ja Leevin lumiukot Veera Tervo, Laura Päärni VAKA 12C.
Kokonaisuuden suunnittelu
DIGITAALINEN TARINA Miten digitaalista tarinaa voi käyttää kirjastossa? Isoäitini tarina Tämä inspiroi minua kokeilemaan!
Windows-kaupan Lync-sovelluksen käytön aloittaminen
Netiketti ja nettikiusaaminen
XHTML-perusteita Teppo Räisänen
Mikromoduuli Projekti. Mikromoduulit? Pieniä tietopaketteja Pieniä tietopaketteja Helposti omaksuttavia ja tiiviitä kokonaisuuksia Helposti omaksuttavia.
Matkailun nettisivujen analysointi
Toteutuuko yhdenvertaisuus kuntien verkkopalveluissa? Selkokieliseminaari Kuntatalo Sami Älli Kehitysvammaliitto / Papunet verkkopalveluyksikkö.
MultiMaker 7.0 Workshop Ohjelma, jossa voidaan luoda näyttäviä multimediasisältöjä. Yhtä sisältökoko-naisuutta kutsutaan esitykseksi. Ohjelmointitaitoja.
Kurssityön laatiminen Puolalanmäen lukio VA4 syksy 2006 Anne Lindholm.
Oppimisen sykli ja kokemuksellisen oppimisen malli
Mikroskoopin keksiminen ja mikroskooppityypit
E –oppikirjan käyttöönotto
Bakteerien rakenne ja patogeeniset bakteerit
Hyvän ja huonon esityksen piirteitä
Ajatuksesta albumiin Digitaalikameran käytön jatkokurssi.
Työpaikalla oppiminen Mobiili käyttöön ! Onnistuneella yhteistyöllä tutkintoon –hanke.
Oppimisen sykli ja kokemuksellisen oppimisen malli 3. Pohdinta ja tulkinta 4. Käsitteellistäminen (ja uuden tiedon hakeminen) 5.Kokeilu ja tiedon soveltaminen.
Luokanopettaja Sari Auramo Mäntsälä. Minä? luokanopettaja Mäntsälässä Ohkolan koululla 20 vuotta tässä työssä nyt lk monipuolista tvt:n käyttöä.
Geeninsiirtomenetelmien vertailu – edut ja haitat LASSI VANHANEN 3A.
Kehon energiantuotto.
Kertaus Aineenvaihdunta katalyytti entsyymi substraatti
Eläimen aineenvaihdunta
SMART Table (Kaijan kokeilu)
Katsomusaineiden didaktiikka, yhteiset ryhmät Ryhmätehtävä 1
SULO Opiskelijan Oma Polku.
Diaesitys ja hyvä esitystapa
SUKUSOLUT JA HEDELMÖITYS
HORMONIT Elimistön kemiallisia lähettejä (vrt. hermosto)
B2 Solu ja perinnöllisyys
Ravintoaineet Hiilihydraatit pilkkoutuvat ruuansulatuksessa glukoosimolekyyleiksi. Verenkierron kautta glukoosi imeytyy soluihin. Soluhengityksessä glukoosi.
Tietoturva.
Videokuvaaminen Jokela Henkka tlpt15B.
Yritysesite Toiminta-ajatus kannattaa kirjoittaa tähän
on elämän perusominaisuus
Windows 10 -vinkit Asetukset kuntoon.
CLT132 Tehtävät (viikko 8).
Powerpoint-esitelmä Valitse omaan alaasi liittyvä aihe ja valmistele esitelmä Powerpointilla.
Perinteinen valokuva-albumi
Paremmat eväät työnhakuun – ohjauksen sähköiset käytänteet
Vinkkejä tiedonhakuun
Sosiaalisen median kuvamalli
Esityksen transkriptio:

Mitä tehdään? Tavoitteena on vaikeiden sanojen selittäminen omin sanoin ja kuvin, mahdollisimman selkeästi.

ESITYSTAVALLA ON VÄLIÄ selkokielen ja suuren fontin ero  Pieneen fonttiin suhruiseen kuvaan pitkään tekstiin samasta asiasta.

PALJON TEKSTIÄ, VAIKEA ETSIÄ OLENNAINEN TIETO KUVAT PIENIÄ JA TEKSTI ENGLANNIKSI

SOLU TUMA SISÄLTÄÄ PERINTÖTEKIJÄT SÄÄTELEE SOLUN TOIMINTAA SOLUN ”AIVOT” MITOKONDRIO TUOTTAA SOLUUN ENERGIAA SOLUKALVO SÄÄTELEE MITÄ SOLUUN PÄÄSEE SISÄÄN JA MITÄ TULEE SOLUSTA ULOS

Kenelle tehdään? Sanakirja tulee nettiin. "selkokielinen wikipedia” myös tämä sanakirja on kaikkien käytettävissä. Mutta sanoja ei ole selitetty vain sanoin, vaan kuvilla on suuri paino. Sanakirjaa tulevat käyttämään muut peruskoululaiset.

Miten tehdään? piirretty sarjakuva (käsin tai koneella) kuva, jossa selitystekstit video kaavio selko suomella laadittu selitys, esimerkein valokuvin toteutettu sarjakuva, jossa mukava selkeyttävät tekstit Audacity äänen nauhottamiseen kuvien taustalle tms. Windowsin Photo Story on mukava ja helppo työkalu esim. oppilaille käsitteen työstämistä varten. Tarvitaan vain valokuvia/piirroksiaja tehdään tarina äänen kera