3.4.2017 Valtakunnallinen LUONNONKIVISEMINAARI 2010 Luonnonkivi, keinokivi, betoni vai puu eli löytävätkö tavalliset kuluttajat kivituotteet? Kainuun.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Juha Kauppinen Consulting oy Työntekijäkysely Tietoja
Advertisements

MTL-Barometri 2Q/2013 Tulokset Tarja Virmala Toimitusjohtaja, MTL ry
Tervetuloa eLiiketoiminnan tietoiskuun 1. / / /
Sapuska - Kansainvälistä liiketoimintaa elintarvikkeista 2008 – 2012 Joensuu DM Copyright © Tekes.
Tulikivi-konserni Tulikivi-konsernin muodostavat Tulikivi Oyj ja sen tytäryhtiöt Maailman suurin ja teknisesti johtava vuolukiven jalostaja Suurin teollisesti.
Tutkimus ICT-alan myynnin esteistä Yhteenveto 2014
Seudulliset Kehittämisyhteisöt SEKES RY
PROFIMILL Oy Tuotannon hallintaan liittyvät ohjelmistot ja konsultointipalvelut. Yritys.
Projektipäällikkö Päivi Tiilikainen
Kauppalehti Yrittäjyys Lokakuu Aineiston rakenne Kaikki, n=720 %
1 Tiivistelmä (sivu 1/3) Telma-lehden lukeminen  Vastaajista 5 prosenttia on lukenut Telma-lehden uusimman numeron kokonaan ja noin neljännes (26 %) on.
Kansainvälisten tutkimuskeskusten tietotaito Kainuulaisten PK-yritysten käyttöön Projektipäällikkö, Pasi Puhakka, KE.
Teemapihat.
LUONNONKIVISEMINAARI 2010 Pirjo Kuula-Väisänen, TTY
LOUNAFOOD PIENEN ELINTARVIKEYRITTÄJÄN TUKENA
Keravan Energia Oy © Jussi Lehto Keski-Uudenmaan finanssilounas Energia tulevaisuuden kilpailutekijänä Toimitusjohtaja Jussi Lehto Keravan.
Kaakkois-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus Hankerahoituksen painopisteet Mihin hankerahoitusta saa? KAS ELY PP.
Elinvoiman edistäminen kunnan toiminnan keskiössä
Valtion ja kuntien suhde seudullisen maankäytön kehittämisessä Kilpailukykyä strategisella maankäytöllä –seminaari Tampere Matti Vatilo, YM.
Maija Pirvola Yrityssalo Oy alk. Salon kaupungin omistama elinkeinoyhtiö.
Seinäjoen logistiikka-alue – Suupohjan rata – Kaskisten satama
Mielikuvat ja odotukset senioritaloista
Kaipaako luonnonkiviteollisuus innovaatioita, rahaa vai jotain muuta?
Logistiikka/Varasto Enontie 2, Kauhajoki Enontie 2, Kauhajoki.
- mahdollisuus kehittämiseen -
Perusopetuksen huoltajat 2014 Generated on :04.
Kymenlaakson PK-yritysten kansainvälistymisen taso ja ongelmatiikka
KUNTOUTUSKESKUS MENTAL OY SOSIAALINEN YRITYS. SOSIAALINEN YRITYS VAI YRITYS ? MENTAL OY ON PIRKANMAAN ENSIMMÄINEN REKISTERÖITY SOSIAALINEN YRITYS. TARKOITUKSENA.
MIKÄ ON TOPKAUHA? TOPKAUHA. MIKÄ ON TOPKAUHA? TOPKAUHA on suomalaisten asiantuntijoiden kehittämä työssäoppimisjärjestelmä kaupan ja hallinnon alalle:
Millä eväillä sanomalehti on mainostajalle tärkein media?
Maija Pirvola Yrityssalo Oy alk. Salon kaupungin omistama elinkeinoyhtiö.
Satakunnan ammattikorkeakoulun Liiketalous Rauman henkilöstön ja Rauman talousalueen yritysten yhteistyön selvittäminen ja kehittäminen Enni Karvinen.
Anna tutki: Naisen asema työelämässä.
KASVUINNO Keskipohjalaisten pk-yritysten innovaatioiden, kilpailukyvyn ja kansainvälistymisen kehittäminen.
Älykäs verkostomainen kaupunki Keski-Uudenmaan kaupungin visio.
Pienet ja keskisuuret tavarantoimittajat kaupan yhteistyökumppaneina - HoReCa-tukkukaupan näkökulma Järjestöpäällikkö Ilkka Nieminen Päivittäistavarakauppa.
Mika Rahkonen.
Vaikuttaminen ja viestintä taloyhtiössä -kyselyn tulokset.
POKAT 2010 Pohjois-Karjalan maakuntaohjelma Yritykset luovat tämän päivän työpaikat Teknologinen kehitys varmistaa huomisen työpaikat Koulutus.
Yrityskysely 2012 Sähköpostikyselyjä lähetettiin 426 kpl (v.2011:502 kpl) Vastauksia 255 kpl(v. 2011:454 kpl) Vastausprosentti: 60%(v. 2011:
Työvoima- ja elinkeinokeskus Ohjelmakausi 2007–2013 käynnistyy, EU-projektien toteutus Yritysrahoituksen puheenvuoro Pekka Pelkonen Pohjois-Karjalan TE-keskus.
Tekstiä tähän kohtaan ” Osaavana pidempään työelämässä”
Tervetuloa LADECiin Tomi Tura. LADEC lyhyesti Tukee Lahden kaupunkiseudun elinkeinoelämän uusiutumista ja kasvua Syntyi vuoden 2013 alussa Lahden tiede-
TUOTTAVAA YRITYSTEN PALAUTTEENHALLINTAA Suomen Yrittäjät Yrittäjyysalan tutkintotoimikunta Yrittäjäkoulutuksen vaikuttavuus.
Perheyrittäjyys sosiaali- ja terveysalalla Sari Rissanen, professori
MuotoCon tavoitteena on luoda palvelu, josta pk-yritys saa kootusti tietoa muotoilun käytön hyödyistä, löytää tekijät ja saa tietoa rahoitusmahdollisuuksista.
Länsi-Suomen Liittojen maapäivät Työministeri Tarja Cronberg.
Tervetuloa! Ohjelma klo
Sosiaalinen media matkailumarkkinoinnissa Teemu Hakolahti.
Metalliteollisuuden yritysten ja aikuiskoulutuskeskusten verkosto (METEKADULT) TYKE –projekti Väliraportti.
Terho Salo Infra 2010 –kehittämisohjelman aloitusseminaari.
Hyvinvointialan yrittäjyyden kasvuohjelma HYRRÄ Ohjelmajohtaja Jarmo Kauppinen Joensuun Seudun Kehittämisyhtiö JOSEK Oy Alueet ja hyvinvointi.
Huippuostajat Fiksu kysyntä luo markkinoita yritysten uusille ratkaisuille Tekes Asiantuntija Sampsa Nissinen.
ELY-keskusten palvelut kansainvälistyville yrityksille
Maakunnan yhteistyöryhmä Ylijohtaja Pekka Häkkinen.
OSAAMISEN KASVATTAMISTA YHTEISELLÄ KEHITTÄMISELLÄ - HYVINVOINTITOIMIALAN INFO /Eeva Nuottasaari.
Hyvinvointialan yritystoiminnan kehittäminen Satakunnassa - strategioista toimenpiteisiin Palvelujohtaja Jari-Pekka Niemi Porin.
Ympäristöministeriö ja Suomen Kuntaliitto Seudun kuntien yhteinen maapolitiikka - Kuntien maapolitiikan yhteistyön mahdollisuudet ja haasteet.
Sidosryhmät.
Pätäkkä-projekti – Kumppanuutta yrittäjyyteen Innofocus ja Länsi-Uudenmaan Uusyrityskeskus ovat yhteistyössä avanneet ESR-rahoitteisen.
© Kaupan liitto 2009 Presentaation nimi1 Suurin osa kaupan yrityksistä on hyvin pieniä yritystä 2009 Lähde: Tilastokeskus, Yritysrekisteri.
Aalto PRO Aalto-yliopiston täydennyskoulutusta Kyvykkyyksiä etsimässä PK-yritysten johtamisen haasteet Menestystekijöitä, henkilöstön kyvykkyyksien määrittelyä.
Puurakentamisen verkko- osaamiskeskus
© AIKUISOPISTO Renne Sänisalmi Kouluttaja, Kainuun ammattiopisto KIVIAINEKSET JA YMPÄRISTÖRAKENTAMINEN Maa-ainesseminaari Kajaani.
Luo(v)uutta puusta-Hiilinielu Design Studio TkT Ulla Häggblom, TAMK Biotalous Road , TAMK.
Kainuun maa-ainesseminaari Ilmoittautuminen ja aamukahvi Seminaarin avaus, Pasi Kenola, Kainuun Etu Oy
Osuustoiminnan kehittäjät - Coop Finland ry
Vastaajina 1122 yritysjohtajaa koko maasta
Uudellemaalle kilpailukykyä asuntopolitiikan kautta
Kestävää kasvua ja työtä – Suomen rakennerahasto-ohjelma
Esityksen transkriptio:

3.4.2017 Valtakunnallinen LUONNONKIVISEMINAARI 2010 Luonnonkivi, keinokivi, betoni vai puu eli löytävätkö tavalliset kuluttajat kivituotteet? Kainuun Etu Oy Erkki Salmirinne, projektipäällikkö 18.2.2010

Kainuun Etu Oy Yritysten kehittämistä jo 10 vuoden ajan Kainuun kuntien omistama maakunnallinen elinkeinotoiminnan kehittämisyhtiö Toiminta jakautuu neljään eri toimialaan: ICT-, elektroniikka- ja metalliala, Kivi- ja kaivannaisteollisuus, Elämystuotanto ja elintarvike, Metsä- ja puutuoteala Tehtävänä on tukea Kainuun elinkeinorakenteen kehitystä sekä auttaa maakuntamme elinkeinoelämän avaintoimialojen yrityksiä liiketoimintaosaamisen, kilpailukyvyn, kansainvälistymisen, kasvun ja yhteistyön kehittämisessä sekä kehittää avainklustereita ja niiden toimintaedellytyksiä.

Puun ja kiven mahdollisuudet piha- ja ympäristörakentamisessa II Päätavoitteena on kainuulaisten ja pohjoiskarjalaisten kasvuhaluisten ja kehityskykyisten puu- ja kivialan yritysten liiketoiminnan kehittäminen piha- ja ympäristö-rakentamisessa. Hankkeessa luodaan asiakastarpeiden pohjalta uusia puu- ja kivituotteita, joissa on hyödynnetty muotoilu- ja maisema-arkkitehtuuriosaamista sekä jatkokehitetään yritysten jo olemassa olevia piha- ja ympäristörakentamisen tuotteita. Mukana 14 yritystä

Miksi luonnonkiveä ei valita? 3.4.2017 Miksi luonnonkiveä ei valita? ”Tuttu ja turvallinen” on helpompi valinta eli kuluttaja valitsee usein puun tai betonikiven Kuluttajat tuntevat luonnonkiven pääasiassa hautakivistä, keittiötasoista ja tulisijoista Kivi ei kuulu suomalaiseen rakennuskulttuuriin niin läheisesti kuin puu ja betoni Luonnonkiven kilpailukyky on heikko Kiviteollisuusliitto ry – Rakennustuoteteollisuus RTT ry, Viheraluerakentajat ry, Ympäristörakentamisen kehittämistutkimus 2008 (Innolink Research Oy) : Vastaajista 61 prosenttia pitää pihakiveyksien valinnassa kilpailukykyisimpänä materiaalina betonia. Pihakivetysten reunuksiin sen sijaan 50 prosenttia vastaajista valitsisi luonnonkiven ja 50 prosenttia betonin. Muureja rakennettaessa 69 prosenttia vastaajista pitää kilpailukykyisimpänä materiaalivalintana betonia. Myös pihaportaita, ulkoaskelmia, rappukiviä (56%), pollareita tai portinpieliä (60%) rakennettaessa suurin osa vastaajista pitää kilpailukykyisimpänä materiaalivalintana betonia.

Ongelmat lähestyttäessä kuluttajaa Tietoa luonnonkivestä on liian vähän Tuotteistettuja tuotteita luonnonkivestä ei ole paljon saatavilla, valikoima on suppea Kuluttaja ei tiedä, mistä luonnonkiveä ostaisi Kivi mielletään kalliina Epärealistinen hintakäsitys piharakentamiseen RATKAISUT: luonnonkivi tarjolle budjettiin sopivassa suhteessa! nostaa silti kiinteistön arvoa huimasti Mainontaa! Miten kuluttaja voi löytää kiven? Mallipihat Messut

PYR II parantaa luonnonkiven tunnettavuutta ja vastaa haasteisiin Myynti- ja mallipihojen suunnittelukilpailu Messuesiintymiset mm. OmaMökki ja OmaPiha 10 messut www.viihtyisapiha.fi  tietoa halutaan saada internetin kautta Kiviteollisuusliitto ry – Rakennustuoteteollisuus RTT ry, Viheraluerakentajat ry, Ympäristörakentamisen kehittämistutkimus 2008 (Innolink Research Oy) : 64 prosenttia vastaajista arvioi Internetin parhaaksi tavaksi saada tietoa kivituotteista ja niiden eri käyttömahdollisuuksista. Yritysten (36%) ja alan (33%) tuotekansiot sekä ammattiseminaarit (33%) koettiin myös hyviksi vaihtoehdoiksi tiedon levittämiseen. Sosiaalinen media

www.viihtyisapiha.fi

Kokonaispalvelu Laadukas pihakokonaisuus suunnittelusta valmiiseen pihaan avaimet käteen –periaatteella Lämmin kestävä kotimainen luonnonkivi jokaiseen suomalaiseen kotipihaan -> Saatavuus -> Näkyvyys -> Tuotekehitys =

Yhteystiedot Erkki Salmirinne, Kainuun Etu Oy Puun- ja kiven mahdollisuudet piha- ja ympäristörakentamisessa II puh. 044-551 4561 erkki.salmirinne@kainuunetu.fi www.kainuunetu.fi www.viihtyisapiha.fi