Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
SOME Eli sosiaalinen media ja lähinnä sitä Facebook Roast.
Advertisements

Käyttöohje: Kuinka luoda uusi sivu. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Sähköinen portfolio - kyvyt.fi
Sosiaalisen median palveluita - facebook Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Käyttöohje: Kuinka luoda uusi foorumi ja kuinka kommentoida foorumiin. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
DIIGO TIEDONHALLINNASSA Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
1 Selvitysmiehen raportti Panu Kalmi. 2 Taustaa Työ on jatkoa viime kerralle esitetylle selonteolle. Selvityksen osan 2 muodostaa viime kerralla esitetyt.
LinkedIn - verkostoitumispalveluna Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
RSS-syötteet tiedonhallinnassa Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
1 Heli Lepomäki Yritysten ja muiden organisaatioiden käyttöön sähköinen työpöytä on jo leviämässä, koska niiden toiminta ja asiakaspalvelu.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Youtube.
Sosiaalisen median koulutus
Kiravo-projekti 2011 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen Reaaliaikainen tiedonhaku.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra RSS -syötteet.
Kokeiltavat ubiikit palvelut Alpakka-hanke Maunulassa 2008 tutkija Sirkku Wallin Teknillinen korkeakoulu TKK projektipäällikkö Anna Kanervo Helka ry. Maunulan.
Käyttöohje: Kuinka luoda uusi uutinen. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
RSS-syötteet tiedonhallinnassa Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Johdannoksi sosiaaliseen mediaan Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Sosiaalisen median verkkopalveluja Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
LinkedIn yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
TWITTER YRITYSTOIMINNAN TUKEMISESSA Kiravo-projekti 2012.
TWITTER YRITYKSEN MAINEEN SEURANNASSA Kiravo-projekti 2011.
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Netvibes henkilökohtaisena oppimisympäristönä Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
IGOOGLE YRITTÄJILLE Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
DIIGO TIEDONHALLINNASSA Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen, Marjut Lahtela ja Katariina.
TTL Sosiaalisessa mediassa
Käyttöohje: Kuinka luoda käyttäjätili. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Johdantoa sosiaaliseen mediaan Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
RSS-syötteet ja Fronter Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Yrityksen maineen, toimialan ja kilpailijoiden seuranta Netvibesissa: RSS-syötteet Kiravo-projekti 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär.
Foursquare tiedottamisessa ja markkinoinnissa. Foursquare Foursquare on paikannusta hyödyntävä peli ja mobiilisovellus. Sen avulla on mielenkiintoista.
Maaseutu.fi on uudistunut -
Sähköinen portfolio - kyvyt.fi
Netvibes Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
LearningHouse Oy Sosiaalisen median palveluhinnasto.
RSS-syötteet tiedonhallinnassa Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Mikä ihmeen Office 365? Office 365
Yrityksen maineen, toimialan ja kilpailijoiden seuranta: iGoogle ja RSS-syötteet Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
FINGERPORI
Klikattuasi Uusi… saat seuraavan näytön. Dashboard kohdasta voit luoda minkä tahansa aiheisen Netvibesin. Jos haluat lähteä luomaan itse rakennellen Netvibesia.
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE Krista Auvinen 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Netvibes henkilökohtaisena oppimisympäristönä Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
Kiravo-projekti 2011 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen Kuvahaku internetistä ja kuvien laillinen käyttö.
Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Kiravo-projekti 2011 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Wallwisher.
RSS-syötteet tiedonhallinnassa Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE Kiravo-projekti 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen Reaaliaikainen tiedonhaku.
RSS-syötteet nuo unohdetut kuuluisuudet tiedottamisessa Krista Auvinen 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett.
SOSIAALINEN MEDIA MARKKINOINTIKANAVANA KASPER HAKUNTI.
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Kesätyöntekijöiden kommentteja Opasnetistä ja ydinvoimatyöstä: ”Kun tulin kesätöihin minulla oli vain jokin suuntaa antava aavistus siitä mitä meinattiin.
Kansalaisjournalismi on vapaaehtoistyötä, uuden oppimista ja tunnetta siitä, että on osa suurempaa yhteisöä Sampsa Kiianmaa Vehmas Assembly CC.
Sosiaalinen media työelämän viestintäkanavana
Jarkko Muhonen TeamProg
kansanedustajasi oikein ydinvoimasta?
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE
Tiedotustilaisuus
Esityksen transkriptio:

Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra

Facebook  Suosituin verkossa toimiva yhteisöpalvelu, joka on kaikille avoin  Verkostoitumiseen työn, ystävyyden, harrastusten tai muun kiinnostuksen perusteella  Voi välittää lyhyitä viestejä, jakaa valokuvia ja videoita  Käyttäjä luo palveluun oman profiilinsa haluamillaan tiedoilla sekä yksityisasetuksilla ja alkaa jakaa viestejä muiden käyttäjien kanssa  Facebookiin voi luoda myös yritystilin.

Facebookin käyttö  Käyttäjät viettävät enemmän aikaa nykyään Facebookissa kuin muualla verkossa  Tällä hetkellä käyttäjiä on jo miljardi  Suomessa käyttäjiä on jo 2 miljoonaa  Jos Facebook olisi valtio se olisi maailman kolmanneksi suurin Kiinan ja Intian jälkeen

Facebook-tilastoja:  56% käyttäjistä päivittää statuksensa kerran viikossa  15% käyttäjistä päivittää sen kerran päivässä  16% käyttäjistä ei ole koskaan päivittänyt statustaan  53% käyttäjistä kommentoi toisen käyttäjän tilaa kerran viikossa  26% tykkää toisen käyttäjän sisällöstä vähintään kerran päivässä  49% käyttäjistä kommentoi toisen käyttäjän kuvia vähintään 1-2 kertaa viikossa

Yrityksenä Facebookissa Yrityskäyttöä varten on kaksi vaihtoehtoa:  Facebook-sivustot  Facebook-ryhmät  Sivustoja käytetään silloin, kun halutaan internet-näkyvyyttä omalle liiketoiminnalle.  Ryhmiä käyttävät organisaatiot ja järjestöt, jotka haluavat samoin ajattelevia ihmisiä yhteen.

Näkyvyyttä yritykselle  Monille yrityksille Facebookin sivustosta on tullut pääasiallinen verkkosivu kotisivujen sijasta. Internet- näkyvyyttä halutaan liiketoiminnalle, brändille tai jollekin muulle kaupalliselle tuotteelle.  Käyttäjät voivat tilata uutisvirtaansa kiinnostavien yritysten tai organisaatioiden uutisia.  Facebookin julkisiin sivustoihin ei tarvitse kirjautua sisään vaan uutisvirtaa voi lukea, vaikka ei olekaan yhteisöpalvelun jäsen.

Facebook-markkinointi Suomalaiset yritykset käyttävät Facebookia:  tiedottamiseen (92%)  brändin rakentamiseen (81%)  asiakassuhteiden hoitamiseen (71%)  uusien asiakkaiden hankintaan (57%)  lisämyyntiin (47%)  rekrytointiin (28%)  tuotekehittämiseen (22%) Hill & Knowlton ja Verkostoanatomian yhteistyössä tekemä tutkimus ;Suomalaisten Facebook-sivujen tila 2012

Facebook-viestintä  Keskimäärin sivuilla aktivoituu 4 % sen faneista. Yksi prosentti kirjoittaa ja kolme prosenttia ”tykkää”. Loput seuraavat ja tarkkailevat sisältöä.  Viestintätiheyden ja aktiivisuuden välillä on suora yhteys: mitä useammin viestit, sitä suurempi osa käyttäjistä aktivoituu.  Eniten aktiivisuutta Facebook-sivuilla on klo 10 ja klo 20.  Miehet ovat vähemmän aktiivisia kuin naiset. Naisten osuus kaikesta vuorovaikutuksesta oli 57%

Facebook-sivuston luominen omalle yritykselle

Luo sivu yrityksellesi; voit valita kategorioista Paikallinen yritys tai Yritys. Jos sinulla ei ole henkilökohtaista tiliä Facebookissa voit luoda yritystilin.

Luo sivu yrityksellesi;

Hanki faneja

Anna sivullesi yrityksen nimi

Aloitussivu

Perustietojen täyttäminen

Hallinnoi oikeuksia; voit piilottaa sivun, kunnes se on valmis. Voit määritellä asetuksista saavatko asiakkaat julkaista sisältöä seinälläsi.

Apuvälineissä voit kehittää sivuasi, mainostaa Facebookissa tai linkittää sivun Twitteriin. Huom! mainostaminen on maksullista.

Yrityksen Facebook-sivuston tilastoja  Kävijätiedoista pystyt tarkastelemaan kuinka tykkääjät ovat vuorovaikutuksessa sivujesi kanssa  Pystyt tarkastelemaan tykkäävien henkilöiden ikä-, ja sukupuolijakaumaa, maanosaa ja kaupunkia, mistä he tulevat sekä kieltä, mitä he puhuvat

Facebook maksulliseksi?  Facebook on ryhtynyt kokeilemaan päivitysten maksullisuutta Yhdysvalloissa  Facebook tarjoaa käyttäjilleen statuspäivitysten parempaa näkyvyyttä maksua vastaan. Kun maksat päivityksestä, näkyy se silloin kaikille  Vaikka maksullisuus ei ole vielä Suomessa, niin facebook on jo heikentänyt tykättyjen sivujen näkyvyyttä ihmisten etusivujen uutisvirrassa