TIEA221 Opetuspelin kehittäminen, op

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Kokeen laatiminen ja arviointi Tiia Karpin
Advertisements

TIES322 Tietoliikenneprotokollat 2
Uusi osaaja - hanke Tapaaminen Omniassa
UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄ Eero Tourunen 2003 Projektin johtaminen -opintojakso Yliopiston ja yritysten projektiyhteistyö.
Kevään 2010 aloitus Edutool-opinnot Maanantain ohjelma • klo Edutool-opintojen kevät ja muistellaan myös syksyä/ Niina • klo
Kurssilla käytettävät työkalut
Työpaja Maanantaiaamuna kotona  Lukujärjestyksen tarkistus  Missä opiskelen?  Mitä opiskelen?  Mitä materiaalia tarvitsen?  Kun valitsen.
4. Opiskelijan osaamisen arviointi työpaikoilla
Koulutuspäällikköpalaveri / Palvelualat Tuija Hilden heidi Kaartokallio.
Nuorten peliohjelmointi 2011
ELMO2009 – AIKATAULU JA VASTUUT - SUUNNITELMA Juha KnuuttilaELMO2009 Sivu 1 Benchmarking Pilottiopintojaksot: valinta ja suunnittelutyö.
Antti-Jussi Lakanen Nuorten peliohjelmointi 2009 / Jyväskylän yliopisto.
Kurssilla käytettävät työkalut
Sisältö / 1 Tietokonegrafiikan jatkokurssi T op Lauri Savioja 1/06 Kurssin sisältö.
Opiskelija! Arjen mobiilipalvelut / Agora Game Lab.
Antti-Jussi Lakanen Jyväskylän yliopisto. Tervetuloa ohjelmoimaan pelejä Kurssin esittely Kurssipäivien ohjelma Ohjaajat esittäytyvät Osallistujat esittäytyvät.
AKTIIVINEN KOULUPÄIVÄ IDEAIMURI. Ideaimuri –työskentelyn teema: HYVÄ KOULUPÄIVÄ LUOSTARIVUOREN KOULUSSA JA MITEN VOIMME SITÄ EDISTÄÄ?
Ohjelmointi Vesa Lappalainen jyu class Hello { public static void main(String[] args) { System.out.println("Hello world!"); } }
Marja Susi/TUAS Vastaa esitettyihin kysymyksiin omalta kohdaltasi lyhyesti. Korvaa kysymykset omilla vastauksillasi. Kiitos!
PLE – Personal Learning Environment PeLE - Henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen - projekti 2008 – 2011 Aija Hietanen.
ITKY100 Yliopisto-opiskelu ja opintojen suunnittelu, op, Syksy 2011 Vastaava opettaja (TJT) Pekka 1.
Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden linjauksia
Savonia-ammattikorkeakoulu, Terveysala, Kuopio
OULUN YLIOPISTO VARHAISKASVATUKSEN KOULUTUS OPETUSHARJOITTELUT
SJL / Janne Mäkitalo1 LEIJONAKIEKKOKOULU Länsirannikon alue.
Aija Hietanen, Savonia-ammattikorkeakoulu
Käki-projekti 2. opponointi Käki-projekti 2. Opponointi
Historia ja tausta: Alku 70-luvun tutkinnonuudistuksessa Alku 70-luvun tutkinnonuudistuksessa Monivaiheinen kehitys yli 30 vuoden aikana Monivaiheinen.
KAJO - Kasvatustieteen joustava monimuoto-opetus: Yhteistyöllä laatua VKK-päivät Eetu Pikkarainen.
KTKO104 Tieto- ja viestintätekniikka
Vuoden 2011 toiminta alkaa tammikuussa Joensuussa yhteistapaaminen Esitellään mestariluokat Keskustellaan toiminnasta Työpajatoimintaa.
Hyvä yliopisto-opetus – vastuullisen opettajan ja opiskelijan roolit Elin Fellman-Suominen Åbo Akademi Pedaforum
ITKY104 IT kaikkialla, 2 op Alku- ja perusinfo
OPETUSSUUNNITELMATYÖ POHJOIS-KARJALAN AMMATTIKORKEAKOULUSSA
LCCE®-seminaari 6.4. Nina Hartikainen ja Suvi Kitunen Opiskelijat: Kirsi Mikkonen ja Sonja Niemi LCCE®-oppimisprosessi Alumnijulkaisu.
Syksy 2013 Vesa Lappalainen
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄ 1 Informaatioteknologian tiedekunnan opinto-opas Eija Ihanainen Vesa Lappalainen Miika Nurminen Pekka Rinne.
Tietopaketti intensiivijaksosta
Kulttuurin ja taiteen välittyminen II Toiminnalliset ja osallistavat menetelmät museokasvatuksessa Sirpa Turpeinen 2008.
SHAMAN-projekti Projektiryhmä Ohjaajat Tilaaja Marko Andersson
SHAMAN-projekti Projektiryhmä Ohjaajat Tilaaja Marko Andersson
Tiptop - viestintäsuunnitelma Mats Lindstedt.
OPPI SYNTYY YHDESSÄ TEKEMÄLLÄ - EI MONISTAMALLA
Antti-Jussi Lakanen Jyväskylän yliopisto. Tervetuloa ohjelmoimaan pelejä Kurssin esittely Kurssipäivien ohjelma Ohjaajat esittäytyvät Osallistujat esittäytyvät.
Käki-projekti, Loppuesittely Käki-projekti Loppuesittely
Peliohjelmointikurssi koululaisille
Kuikka-projekti Loppuesittely Projektiorganisaatio Projektiryhmä –Salla Kalermo –Sami Kosonen –Lauri Pohjola –Antti Tourunen Ohjaajat –Jukka-Pekka.
Ohjelmistotuotanto - kurssin yleiset asiat Kevät 2004 Hanna-Kaisa Lammi LTY/Tite.
Ohjelmistotekniikka - kurssin yleiset asiat Kevät 2003 Hanna-Kaisa Lammi LTKK/Tite.
Kuovi-projekti 1. Väliesittely Projektiorganisaatio Jäsenet: * Antti Hedlund * Juho Kortelainen * Jaana Ojala * Juhana Pikki Tilaaja ja tilaajan.
Ressu-projekti Väliesittely 2, Toni Aho Jouni Kuusinen Simo Lintunen Jari Rinta-Rahko Ville Isomöttönen, vastaava ohjaaja Pasi Manninen, tekninen.
Ti Sisältötuotanto Abdoulmajid Hakki DI Sisältötuotanto.
Projektinhallinta it. lut
Kuikka-projekti 1.Opponointi Projektiorganisaatio Projektiryhmä –Salla Kalermo –Sami Kosonen –Lauri Pohjola –Antti Tourunen Ohjaajat –Jukka-Pekka.
Kuovi-projekti 2. Väliesittely Projektiorganisaatio Jäsenet: * Antti Hedlund * Juho Kortelainen * Jaana Ojala * Juhana Pikki Tilaaja ja tilaajan.
TX00AA09 Mediatekniikan projekti 6 op. Tavoitteet Tavoitteena on tehdä vaativa mediatekniikan alaan liittyvä projekti, jossa käytetään mahdollisimman.
Innovaatioprojekti XX00AC op Seminaari 2 op torstaisin klo 9 – 12 Big Dry Innoluennot 2 op perjantaisin klo 9 – 11 Harju Projekti 6 op perjantaisin.
Opetusta verkkoon – miksi? Sari Koski-Kotiranta
Orientoiva projekti 4 op. Mediatekniikka2 Orientoiva projekti ensimmäinen projektikurssi tehdään määritelty hanke alusta loppuun käytetään jo opittuja.
Peliviikosta potkua uuden opetussuunnitelman käytännön toteutukseen ITK 2016 Lauri Pirkkalainen
JOOSE - PROJEKTI Väliesittely Hannu Hautakangas, Nikolai Koudelia, Joel Lehtonen, Johan Nysten.
Koulutuksen tavoite Tavoitteena on, kehittää sosiaali- ja terveydenhuollon henkilöstön valmiuksia havaita ja arvioida kotonaan asuvien asiakkaidensa palo-
Löytöretki toiseen maailmaan –seminaari Jyväskylän ammattiopisto
Kansallinen kansainvälisen harjoittelun verkosto
TESSU – Tehdään yhdessä ohjausta –projekti (ESR) –
Digiosaamisen palastelua online Neljä samansisältöistä tilaisuutta: ti klo to klo ke klo
DEMO 5 Sonja Betancourt, FM
Kuntoutuspäivät 2018 KUVE:n suunnittelukokous
Hannu Mäyrä OHJELMOINTI PROJEKTI Hannu Mäyrä
Kuntoutuspäivät 2018 KUVE:n suunnittelukokous
Esityksen transkriptio:

TIEA221 Opetuspelin kehittäminen, 3 - 5 op

Kurssin sisältö Opetuspeli harjoitustyönä 3-4 opiskelijan ryhmät + 1 JAMK opiskelija = asiakas Sisällöllisten seikkojen ymmärtäminen ja sisällön tuottaminen vuorovaikutuksessa asiakkaan kanssa Konteksti; leikkaussalihoitajien koulutus Pelitekniikoiden pedagoginen soveltaminen Vaaditut esitiedot ja taidot; Ohj1 ja Ohj2 vastaavat Osaamistavoitteet: hankkia relevanttia tietoa asiakasorganisaatiosta ja toimia yhteistyössä asiakkaan kanssa soveltaa pelitekniikoita oppimista edistävästi suunnitella ja toteuttaa opetuspeli valituilla työkaluilla, kuten JyPeli, HTML5, Unity, Vaadin

Kurssin toimijat Vastuuhenkilöt TKTL; Ohjelmointi ja projektityö TTL; Vesa Lappalainen, Antti-Jussi Lakanen, Ville Isomöttönen, Jukka Varsaluoma Oppiminen ja käytettävyys TKTL; Antti Pirhonen, Minna Silvennoinen Yhteyshenkilö JAMK, Marjo Palovaara, lehtori hoitotyö (opiskelijoiden ”taustatuki” ja aiheiden sisällöllinen koordinointi) Tekijänoikeussopimusasiat JAMK, Jaana Mäkelä, projektipäällikkö PIUHA-projekti

Tämän illan ohjelma Leikkaushoitotyön esittely Oppimispelin demo ja taustaa lyhyesti Sopimusasiat, tekijänoikeudet –keskustelu Ryhmien muodostaminen Käytännön järjestelyt Kurssin arviointi ja suorittaminen Tulevat tapaamiset, aikataulut

PIUHA:n peli PIUHA - Tietokoneavusteinen oppiminen ja potilasohjaus sairaalaympäristössä (2011->) Hankkeen rahoittaja on Manner-Suomen ESR-ohjelma ja kokonaisbudjetti on noin puoli miljoonaa euroa. Jatkovuosi 2014 tulossa? Päätoteuttaja: Jyväskylän Ammattikorkeakoulu, Hyvinvointiyksikkö Osatoteuttajat: Jyväskylän yliopisto, Tietojenkäsittelytieteiden laitos, Keski-Suomen sairaanhoitopiiri Hankkeen tavoitteet; Kouluttaa perioperatiivisen hoitotyön opiskelijoita ja ammattilaisia Projektissa tutkitaan tietokoneavusteisten menetelmien mahdollisuuksia leikkaussalityön oppimisessa sekä mahdollisuuksia soveltaa näitä menetelmiä jo valmistuneiden leikkaussalihoitajien osaamisen vahvistamisessa ja työhön perehdytyksessä. Kehittää potilasohjausta - tarvetta uusille potilasohjauksen menetelmille

Oikeudensiirtosopimusasiat EU-projektin oikeudet, tekijänoikeudet tms. Avoimen lähdekoodin edut Tärkeää että sopimuksilla sovitaan myös ryhmän jäsenten väliset tekijänoikeusasiat etukäteen

Ryhmien muodostaminen Miten jako kannattaa muodostaa (Vesa) 1 JAMK opiskelija / ryhmä Ryhmä1 (Jypeli); JAMK Minni Teerijoki, YO Anna Kolehmainen, Hannes Kurikka, Henrik Mikkonen, Ilona Puikkonen Ryhmä2; JAMK Gabriela Tataru, YO Bek Eljurkaev, Miika Laitila, Mika Lindelä, Lauri Pitkänen Ryhmä3; JAMK Simo Inkinen, YO Niko Autio, Erkki Koskenkorva, Oskari Leppäaho, Eetu Rantakangas Ryhmä4; JAMK Laura Hokkanen, YO Henri Murtonen, Tero Paavolainen, Jari Tuikka, Samir Aissa Baccouche Ryhmä5; JAMK Mirva Lievonen, YO Timo Ojala, Aleksi Rautakoski, Simo Rinne, Jarkko Saltiola Ryhmä6; JAMK Reeta Parkkonen, YO Kristiina Manninen, Janne Virkkunen, Lasse Wallden JAMK s-postiosoitteet etunimi.sukunimi@student.jamk.fi

Käytännön järjestelyt Kulkuluvat Työtilat projekteille + koneet 2. krs projektihuoneet S-postilista; minipelits13@korppi.jyu.fi Ryhmien välinen viestintä erikseen, ei minipelit-listalle, paitsi sellainen tieto josta on hyötyä myös muille ryhmille. Wiki; https://trac.cc.jyu.fi/projects/pelit/wiki/mini2013 Kurssin materiaalin säilytykseen ja ryhmien käytännön vinkkien ja tiedon välitykseen Muistakaa, että ryhmät eivät kilpaile keskenään, kaikenlainen yhteistyö ryhmien yli on enemmän kuin suotavaa.

Kurssin arviointi ja suorittaminen Työajan kirjaukset Muistiot asiakastapaamisista Suoritus; hyväksytty/hylätty Korvaavuudet (sovitaan jokaisen opiskelijan kanssa erikseen; kandiprojektin osalta Ville Isomöttönen, muut mahdolliset korvaavuudet Vesa Lappalainen)

Tulevat tapaamiset Ryhmät sopivat keskenään asiakastapaamisista, kurssin oppimistavoitteena oppia asiakkaan kanssa työskentelyä –ongelmatilanteissa yhteyshenkilöt YO; Vesa lappalainen / Antti Pirhonen, JAMK; Marjo Palovaara marjo.palovaara@jamk.fi 4.9.klo 8-10 Delta. Luento, ohjelmistoprojektin toteutus (Ville Isomöttönen) pakollinen kaikille TKTL+TTL opiskelijoille 5.9. peliohjelmoinnista kertausta ja ohjausta Jukka Varsaluoma Muiden tapaamispäivämäärien sopiminen: vk. 38 20. 9 klo. 8.15 Ryhmien ideaesittelyt 2h vk 41 tai 43 minipelien väliesittelyt 2h Ryhmät esittelevät tuotoksiaan, käydään läpi miten projekti on edennyt, aikatauluja tms. vk. 50 Lopputapaaminen ja valmiiden pelien esittely