Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Kurssilla käytettävät työkalut

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Kurssilla käytettävät työkalut"— Esityksen transkriptio:

1 Kurssilla käytettävät työkalut
Antti-Jussi Lakanen Nuorten peliohjelmointi 2009 / Jyväskylän yliopisto

2 Lista kurssilla käytettävistä työkaluista
Ohjelmointiympäristö: Microsoft Visual Studio 2008 Ohjelmointikirjasto: Jypeli Versionhallinta: TortoiseSVN

3 Microsoft Visual Studio 2008
Ohjelmointiin tarkoitettu ”monitoimiympäristö” Koodin kirjoittaminen, virheiden jäljittäminen, jne. Express-versio löytyy ilmaiseksi netistä, voit asentaa kotikoneelle ja jatkaa tehtäviä siellä Visual Studion esittely

4 Jypeli-kirjasto Pelikurssin ohjaajien kehittämä koodikirjasto
Koodikirjastoon on koottu paljon valmiiksi kirjoitettua ohjelmakoodia Koodi on koottu kokonaisuuksiksi, joita voidaan helposti käyttää Visual Studiosta käsin

5 Jypeli-kirjasto Esimerkki (kuvitteellinen): Auto
Autossa on pyörät (yleensä 4 kpl), kori, jne. Nämä kaikki pitää ohjelmoida erikseen Kirjastoon tehdään Auto-niminen kokonaisuus, joka sisältää kaikki vaadittavat osaset Visual Studiossa voidaan luoda näytölle uusi ”Auto”-olio ilman, että meidän tarvitsee luoda kaikkia osia ja toimintoja erikseen  Nopeuttaa työskentelyä  ”Pyörää ei tarvitse keksiä uudelleen!”

6 TortoiseSVN Ohjelma, jolla voi pitää kirjaa, mitä muutoksia koodiin on tehty Kätevä isommissa ohjelmointiprojekteissa Toimii myös varmuuskopiona

7 Kurssin verkkosivut https://trac.cc.jyu.fi/projects/npo09_pelit
Sisältää lukujärjestyksen ja tehtävät Myöhemmin myös tehtävien ratkaisut


Lataa ppt "Kurssilla käytettävät työkalut"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google