Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
1
Kurssilla käytettävät työkalut
Antti-Jussi Lakanen Nuorten peliohjelmointi 2009 / Jyväskylän yliopisto
2
Lista kurssilla käytettävistä työkaluista
Ohjelmointiympäristö: Microsoft Visual Studio 2008 Ohjelmointikirjasto: Jypeli Versionhallinta: TortoiseSVN
3
Microsoft Visual Studio 2008
Ohjelmointiin tarkoitettu ”monitoimiympäristö” Koodin kirjoittaminen, virheiden jäljittäminen, jne. Express-versio löytyy ilmaiseksi netistä, voit asentaa kotikoneelle ja jatkaa tehtäviä siellä Visual Studion esittely
4
Jypeli-kirjasto Pelikurssin ohjaajien kehittämä koodikirjasto
Koodikirjastoon on koottu paljon valmiiksi kirjoitettua ohjelmakoodia Koodi on koottu kokonaisuuksiksi, joita voidaan helposti käyttää Visual Studiosta käsin
5
Jypeli-kirjasto Esimerkki (kuvitteellinen): Auto
Autossa on pyörät (yleensä 4 kpl), kori, jne. Nämä kaikki pitää ohjelmoida erikseen Kirjastoon tehdään Auto-niminen kokonaisuus, joka sisältää kaikki vaadittavat osaset Visual Studiossa voidaan luoda näytölle uusi ”Auto”-olio ilman, että meidän tarvitsee luoda kaikkia osia ja toimintoja erikseen Nopeuttaa työskentelyä ”Pyörää ei tarvitse keksiä uudelleen!”
6
TortoiseSVN Ohjelma, jolla voi pitää kirjaa, mitä muutoksia koodiin on tehty Kätevä isommissa ohjelmointiprojekteissa Toimii myös varmuuskopiona
7
Kurssin verkkosivut https://trac.cc.jyu.fi/projects/npo09_pelit
Sisältää lukujärjestyksen ja tehtävät Myöhemmin myös tehtävien ratkaisut
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.